interesting things

۳۵ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

برند اپل ، شناخته شده ترین و محبوب ترین برند در دنیا محسوب می شود. گوشی های تولید شده در این شرکت در میان گوشی های شناخته شده موجود در بازار از محیط کاربری جذاب و قیمت بالایی برخوردار هستند.

یکی از اصلی ترین مشخصه های گوشی های آیفون که حتی شرکت اپل نیز به آن معترف است، قیمت بالای آنها می باشد، بنابراین ربوده شدن این گوشی ها همواره بیشتر از گوشی های دیگر بوده است.

این شرکت معتقد است که قیمت بالای محصولاتش، در ازای قابلیت ها و خدماتی است که این تلفن ها ارائه می دهند. مهمترین قابلیت گوشی آیفون امنیت بالای آن بیان شده است؛ قابلیتی که تنها بر روی بروشور و توضیحات گوشی برای جذب مشتری نوشته نشده و در صورت دزدیده شدن گوشی موبایل، امکان قفل یا پاک کردن دادها از راه دور را به کاربر می دهد.

علاوه بر این؛ گوشی های آیفون در سیستم عامل آی او اس مجهز به برنامه find my iphone هستند که در شرایط خاص نسبت به ردیابی دستگاه و شناسایی محل قرار گرفتن آن اقدام می کند. این برنامه قدرتمند که برای پیدا کردن گوشی گمشده حتی در حالت خاموش نیز امکان پذیر می باشد، به صورت پیش فرض در این گوشی وجود داشته و فقط کافیست کاربر آن را فعال کند.

 

راهکار شناخت آیفون سرقتی

 

این روزها که خرید گوشی های دست دوم به خاطر وجود وب سایت ها و اپلیکیشن هایی برای فروش دست دوم کالاها، با صرفه تر و آسانتر است، کلاهبرداری های این حوزه هم روز به روز بیشترمی شود.

هر چند که امنیت بالای گوشی های اپل تا حدی توانسته است میزان سرقت این گوشی ها را کاهش دهد، اما همواره سارقان روش هایی برای فروش آنها در بازار پیدا می کنند و متاسفانه خریداران ناآگاه که اطلاعات کمی در مورد گوشی های اپل دارند، اقدام به خرید گوشی های سرقتی می کنند که قبل از هر چیز سبب بروز دردسرهای فراوانی برای خود می شوند.

قطعا جدا از بحث اخلاقی خرید محصول سرقتی، خیلی از ما دلایل زیادی برای نخریدن یک گوشی آیفون سرقتی  داریم.برای مثال گوشی‌های مسروقه پس از خریداری به هیچ وجه قابل استفاده نیستند چرا که شرکت‌های مخابراتی، آیفون‌هایی که سابقه گم یا سرقت شدن دارند مسدود می‌کنند همچنین:

 

براساس ماده 662 قانون مجازات اسلامی، هر کس آگاهانه اقدام به خرید کالای مسروقه (دزدی) کند به حبس از شش ماه تا سه سال و تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد. در صورتی که شخص مدعی شود از دزدی بودن گوشی مطلع نبوده، قاضی با استناد به قیمت پایین و نبود ملزوماتی چون جعبه گوشی می تواند شخص را به خرید آگاهانه کالای مسروقه محکوم کند.

 

بنابراین برای به وجود نیامدن چنین مشکلاتی قبل از هرچیز لازم است که به هیچکس اعتماد نکرده و شخصا نسبت به اصالت کالایی که قصد خرید آن را دارید، اقدام نمایید.

شرکت اپل برای ایجاد امنیت بیشتر برای محصولات خود از کد IMEI  که مخفف " International Mobile Equipment Identity”  می باشد، استفاده می کند که در هر محصول تک و منحصر بفرد بوده و برای شناسایی کالا در بین میلیون ها محصول دیگر این شرکت در دنیا می باشد.

ساده ترین روش پیدا کردن کد IMEI  بررسی خشاب سیم کارت  می باشد. سپس به وب سایت IMEI pro رفته و کد را وارد کنید، بعد از پشت سر گذاشتن آزمون کپچا، گزینه Check را انتخاب کنید. در صورت سرقتی بودن گوشی، جزئیات در این صفحه که به اپراتورهای جهانی دسترسی دارد، قابل مشاهده است.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

 

 

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

امروزه گوشی های موبایل به عضو بسیار کاربردی و جدانشدنی زندگی روزمره مردم دنیا مبدل شده و یکی از عناصری که بسیار اهمیت دارد باتری این گوشی های موبایل است که عملا بدون آن می توان گفت گوشی هیچگونه کاربردی ندارد.

اما این باتری ها هم به مرور خراب می شوند. از دلایل خراب شدن این باتری ها که از اصلی ترین دلیل خرابی باتری موبایل ها است می توان به بی کیفیت بودن شارژها اشاره کرد. این شارژرهای بی کیفیت به دلیل اینکه اجازه نمی دهند ولتاژ و جریان مناسب شارژ به باتری برسد باعث افت کیفیت آن می شوند. همواره از شارژر های اصلی استفاده کنید، شارژرهایی که مقاومت الکتریکی کمی داشته باشد و اگر باتری گوشیتان فست شارژ است به هیچ عنوان از شارژر های معمولی استفاده نکنید که باعث دوچندان شدن این خرابی می شود. همچنین کابل شارژر هم تاثیر زیادی در این امر دارد و اگر کابل پاره شده یا آسیب دیده باشد، باتری به طور کامل شارژ نمی شود.

برای بالا رفتن طول عمر باتری بهتر است زمانی که گوشی در شارژ است از آن استفاده نشود به دلیل که باعث افزایش دمای باتری می شود و باتری رفته رفته داغ می کند که این باعث آسیب دیدگی سلول های الکترولیتی که در باتری هستند، می شود. همچنین باید دقت شود که زمانی که گوشی در شارژ است این گوشی را در جاهایی که گرم هستند مثل بخاری و یا شوفاژ قرار ندهید.

 

آیا باتری گوشی را اگر کالیبره کنیم تاثیرگذار است؟

 

نحوه کالیبره کردن باتری به اینگونه است که آنقدر با گوشی کار شود تا باتری آن کاملا خالی شده و سپس گوشی خاموش شود. بعد از آن که گوشی خاموش شد، گوشی را به شارژ زده تا کاملا پر شود ولی آیا می توان گفت که این روشی موثر است یا خیر؟

طبق یافته ها تحقیقات علمی باید گفت که خیر. به این دلیل که مکانیزم عمل این باتری هایی که به تازگی در گوشی های جدید رونمایی شده اند و از مدل لیتیوم یونی هستند، بسیار متفاوت است و عملشان از طریق منتقل شدن یون ها صورت می گیرد. یک سری میکروچیپ هایی در این گوشی ها وجود دارد که این عمل هیچ تاثیر بر تقویت باتری گوشی ندارد.

روش خاصی وجود ندارد که بگوییم از راه سخت افزار بشود این باتری ها را تقویت کرد اما یک سری روش های آزمایش شده ای وجود دارند تا بشود با استفاده از آن ها مدت زمان بیشتری از باتری گوشی استفاده نمود.

 

1-پیدا کردن اپلیکیشن هایی که مصرف باتری زیادی دارند

 

بعضی از اپلیکیشن هایی که بر روی گوشی های هوشمند نصب می شوند سهم باتری بیشتری را اشغال می کنند که ممکن است حتی با استفاده نکردن از این اپ ها باتری باز هم مصرف شود که دلیلش این است که این اپ بخشی از پس زمینه را اشغال نموده و به صورت پنهانی در حال فعالیت است. برای جلوگیری از این مصرف بیهوده بهتر است آن اپ متوقف شود و برای اینکه متوجه شود چه برنامه هایی مصرف بالا دارند از طریق مسیر Setting > Battery Menu > Battery Usage آن ها را شناسایی کرده و برای متوقف کردن یا حذف آن برنامه اقدام نمایید که تاثیر خیلی خوبی بر روند حفظ باتری گوشی موبایل دارد.

 

2-کنترل کردن سینک، وای فای، لوکیشن و بلوتوث تلفن همراه

 

توصیه می شود زمانی که به اینترنت نیازی ندارید، برای مصرف کمتر باتری و اشغال نشدن حافظه اینترنت گوشی و یا وای فای آن خاموش باشد. این موضوع برای مواقعی که خارج از منزل هستید بسیار مهم است و باعث می شود که باتری گوشی مصرف نشده و در مواقع ضروری شارژ لازم را داشته باشید.

روشن بودن لوکیشن تلفن همراه هوشمند شما نیز تاثیر منفی بر روی باتری گوشی می گذارد و امروزه برخی از اپ ها، برای فعالیت نیاز به فعال بودن لوکیشن گوشی دارند و باید بعد از تمام شدن کار با آن اپلیکیشن این لوکیشن را غیرفعال نمایید تا مصرف باتری زیاد نشود. قابلیت Auto Sync که در گوشی ها هوشمند دیده می شود نوتیفیکیشن ها را مدیریت می کند که این قابلیت هم در روند مصرف باتری بسیار اثر گذار است و در زمانی که نوتیفیکیشن آنچنان مهمی ندارید برای بهبود مصرف باتری آن را غیرفعال کنید.

 

3-غیرفعال نمودن پیکسل های صفحه

 

‌روشن ماندن صفحه نمایش گوشی باعث مصرف بیش از 70 درصد از باتری می شود و برای حل این موضوع باید روشنایی و نور صفحه نمایش را کم کرده تا مصرف باتری کم شود؛ اما دیگر راهی که پیشنهاد می شود این است که پیکسل های صفحه نمایش را خاموش کنید تا دیگر نیازی به کم کردن نور صفحه نمایش نباشد.

برای خاموش کردن این صفحه نمایش ها راهی که وجود دارد استفاده از نرم افزارهای مخصوص است. روش کار این نرم افزار به اینگونه است که در چیدمان صفحه نمایش یک سری تغییراتی را اعمال می کند تا صفحه هایی که خالی هستند و به کار نمی آیند از بین بروند تا باتری مدت زمان بیشتری را کار کند. این کار تاثیری بر کیفیت صفحه نمایش ندارد تا جایی که می توانید با کیفیت بالا فیلم تماشا کنید بدون آنکه از کیفیت تصویر کاسته شود. از بهترین نرم افزارهای غیرفعال کننده پیکسل که باعث کاهش مصرف باتری می شود می توان به نرم‌افزار‌ر Pixoff اشاره کرد.

 

4-دارک مود باعث کاهش مصرف باتری می شود

 

با عرضه شدن گوشی های هوشمند به بازار هر سال فناوری های جدیدی به این گوشی ها اضافه می شود. یکی از این فناوری ها دارک مود نام دارد که صفحه نمایش تلفن همراه با فعال شدن آن به طور کامل سیاه می شود و از پیکسل کمتری در صفحه نمایش استفاده می کند در نتیجه این استفاده کمتر منجر به کاهش مصرف باتری می گردد. از دلایل اصلی ایجاد این تکنولوژی بر روی گوشی های هوشمند اذیت نشدن چشم کاربران در مکان های تاریک و هنگام شب است.

 

5-غیرفعال کردن افکت ها و انیمیشن های صفحه نمایش

 

یک سری از پس زمینه هایی که برای گوشی های هوشمند فعال هستند حالت انیمیشنی دارند و با افکت هایی باعث جذاب شدن این تصویر زمینه ها برای کاربران می شود اما این تصاویر به شدت بر مصرف باتری اثرگذارند و باید از تنظیم این افکت ها خودداری نمایید.

 

جمع بندی

 

در پایان باید گفت که این روش ها برای درست کردن باتری های خراب موثر نیست، بلکه کمک می کند تا از مصرف بیش از حد باتری جلوگیری نمایید. امروزه امکان تعویض باتری گوشی های هوشمند دیگر وجود ندارد اما در گذشته گوشی هایی که باتری قابل جدا شدن داشتند امکان تعویض باتری در صورت خرابی را دارا بودند.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

 

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

فیلمی از جنس تاریخ کره است. که بعد از آغاز فرمانروایی امپراطور جومونگ است و به اوایل  گوگوریو بر میگرده.سریال های کره ایی باعث شده تا مردم علاقه زیادی به زبان کره ایی پیدا کردنند و در سال های اخیر گروه های موسیقی زیادی در کره به وجود امده که باعث علاقه مندی به زبان کره ایی شده است. و سینما کره هم در سال های اخیر باعث علاقه مندی سایر کشور ها به زبان و فرهنگ و تاریخ کره شدهاست ما در این مقاله بخش هایی از سریال میگم.

ژانر:

تاریخی

عاشقانه

فانتزی

ملودرام

سفر در زمان

نویسنده:

جو یون یانگ

کارگردان:

کیم کیو تائه

بازیگران:

لی جون کی

لی جی یون (نام حرفه ای: آی یو)

کانگ ها نئول

هونگ جونگ هیون

کانگ هان نا

بک هیون

نام جو هیوک

جی سو

کشور سازنده:

کره جنوبی

زبان اصلی:

کره‌ای

محصول:

سال2016

تعداد قسمت‌ها:

20 قسمت + 2 قسمت ویژه

 

عاشقان ماه، یک سریال تلویزیونی کره جنوبی است که بر اساس رمان چینی BuBu JingXin ساخته شده. این سریال از 29 آگوست تا 1 نوامبر 2016 از سیستم پخش سئول (SBS) در روزهای دوشنبه و سه شنبه، ساعت 22:00 در 20 قسمت پخش می‌شد.

این مجموعه به طور متوسط در سراسر کشور کره جنوبی رتبه بندی 7.6% براساس  نیلسن کره و 7.3% بر اساس  TNMS داشته و استقبال از آن پایینتر از حد انتظار بوده است. برعکس، در سطح بین‌المللی عملکرد خوبی داشته و بیش از 1.1 میلیارد بازدید در چین و نیز رتبه بندی بالا در سنگاپور و مالزی داشته است. گزارش شده که هر قسمت این درام بیش از 400 هزار دلار به ایستگاه پخش چینی Youku فروخته شده که مجموعاً بیش از 8 میلیون دلار بوده است.

خلاصه داستان:

هنگامی‌که خورشید گرفتگی کامل اتفاق می‌افتد، گو-ها جین به دوران گذشته، به آغاز سلسله گوریو در کره یعنی در زمان سلطنت پادشاه تائِجو منتقل می‌شود. او در بدن هائِه سو، دختری 16 ساله بیدار می‌شود و خود را در خانه 8 شاهزاده وانگ ووک می‌بیند، در حالیکه عموزاده همسر پادشاه است. او به زودی با چند تن از شاهزاده‌ها دوست می‌شود و با شاهزاده چهارم، وانگ سو که که مطرود سایرین است، دیدار می‌کند. اگرچه او می‌داند که نباید درگیر دسیسه‌های کاخ در مورد جانشینی تاج و تخت شود، اما ناخواسته خودش یک مهره‌ای در این شطرنج می‌شود ....

بازیگران نقش اول:

 

Hong Dong-young در نقش Young Wang So

او در ابتدا به عنوان فردی بیرحم و منزوی در بین شاهزادگان شناخته می‌شد. اطرافیانش هم او را ترسانده و هم درک نمی کنند. او به خاطر هائه سو عوض می‌شود، هائه سو به سرعت متوجه می‌شود که سردی او مثل نقابی برای پنهان کردن دردش است.

Lee Ji-Eun در نقش Go Ha-Jin / Hae Soo

دختری با زندگی دردناک که به گذشته سفر می‌کند. او دختری خوش بین است و تحمل بی عدالتی را ندارد. او اولین کسی است که درد وانگ سو را درک می‌کند و تصمیم می‌گیرد به او کمک کند. هائه در ابتدا تعلق خاطری نسبت به شاهزاده هشتم پیدا می‌کند، اما پس از آن ارتباط آنها تغییر می‌کند.

Kang Ha-Neul در نقش Wang Wook

او مرد مهربانی است که به شدت مراقب افراد اطرافش است. مهربانی او باعث می‌شود هائه به دام عشق او اسیر شود.

Lee Joon-Gi در نقش Wang Soo چهارمین شاهزاده

 

 

بازیگران نقش دوم:

 

Kim San-Ho در نقش Crown Prince Wang Mu

Hong Jong-Hyun در نقش Wang Yo

Yoon Sun-Woo در نقش Wang Won

Byun Baek-Hyun در نقش Wang Eun

Nam Joo-Hyuk در نقش Baek-Ah

Ji Soo در نقشWang Jung   

 

 

مکان‌های فیلمبرداری:

 

فیلمبرداری سریال عاشقان ماه که پنج ماه به طول انجامید، در فوریه 2016 در آتلیه سینمایی Yoseonjeong  و صخره‌های Yoseon-am  در شهرستان یئونگول، استان گنگوون آغاز شد و در ساعات اولیه 1 ژوئیه، هنگامی‌که IU آخرین صحنه از قسمت 20 و لی جون گی در 30 ژوئن آخرین نقش خود را در ایچاون، استان گیونگی اجرا کرد، پایان یافت.

سایر مکان‌ها شامل مرکز فرهنگی  Baekjeو پارک توریستی Ondal در شهرستان  Danyang است. معابد Unjusa و Man-yeonsa در شهرستان هواسون ؛ ساسئونگ آم ارمیتاژ در کوه اوسان در شهرستان گوری؛ باغ Wolhwawon در پارک Hyowon  واقع در در Suwon ؛ آتلیه سینمایی  Seyeonjeong  در جزیره Bogil، دریاچه Cheonjuho  در دره هنر Pocheon، دریاچه  Miryang و دریاچه Ban-gok هستند.

 

اگر بخواهیم 5 اپیزود اول را در یک یا دو جمله بگوییم، شاید بتوان گفت:

قسمت 1: تبدیل شدن گو ها-جین به هائه سو و آشنایی با شاهزاده ها...

قسمت 2: ملاقات وانگ سو با هائه سو...

قسمت 3: وانگ ووک، هائه سو را دلداری می‌دهد، وانگ سو در سونگاک می‌ماند...

قسمت 4: افسردگی وانگ سو، تلاش هائه سو برای نجات یونگ، یک عاشقانه شیرین.

قسمت 5: مرگ میونگ هی

داستان کلی این سریال غیرقابل پیش بینی است و  پس از تمام ماجراها داستان پایان تلخی خواهد داشت.

  

برای یادگیری زبان کره ای به سایت ماژورین مراجعه کنید

منبع: سایت آموزش آنلاین ماژورین

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

 

از زمانی که دستور رجیستری گوشی در ایران بالا رفته قاچاق گوشی هم کمتر شده و باعث جمع شدن بعضی از فساد در زمینه نقل و انتقالات گوشی شده است و باعث این شده که تا تبلتها هم از فرایند رجیستری جا نمانند و باعث این شده که  در این حوزه هم اتفاقات مثبتی بی افتد.

با توجه به این که اجرای طرح سامانه شناسایی گوشی تلفن های همراه و تجهیزات دارای سیم کارت یا همان رجیستری توانسته است با ایجاد یک ابزار قدرتمند، به رویه قاچاق چند میلیارد دلاری این بازار پایان دهد، این طرح برای تبلت ها و دیگر تجهیزات سیم کارت خور ( مانند ساعت هوشمند، بارکد اسکنر، مبدل تلفن ثابت به سیار، PDA و هرگونه تجهیزات دارای سیم کارت) به طور رسمی آغاز شده است.

براساس آمار اعلام شده توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با اجرای طرح رجیستری که از سال 96 آغاز شده است، بیش از 6 میلیارد دلار از قاچاق تلفن همراه کاسته شده است. ارزش بازار تبلت در ایران نیز بیش از 300 میلیون دلار است که بر اساس آمارهای اعلام شده، تقریبا 80 درصد تبلت ها قاچاق می باشند. این طرح علاوه بر کنترل بازار این امکان را به خریدار می دهد تا پیش از خرید کالا از اصالت برند و نحوه ورود آن به کشور نیز اطمینان یابد.

بر اساس بند ح تبصره 8 قانون بودجه 1400، نمایندگان مجلس، وزارت ارتباطات و فناوری را موظف کردند تا " کلیه تبلت ها، ساعت های هوشمند، بارکدخوان ها و مبدل ارتباطات ثابت به سیار وارداتی و تولید داخل" را در سامانه هوشمند مدیریت تجهیزات سامانه ای (همتا) ثبت نمایند.

با توجه به آنچه که بیان شد؛ هر کالای سیم کارت خور وارداتی، مشمول طرح رجیستری می شود و خریداران باید کد شناسایی کالا (IMEI) و کد فعال سازی را در سامانه همتا ثبت کنند.

 طرح رجیستری تبلت ها برای برند Lenovo از تاریخ دوم مرداد ماه و سایر برندها از نهم مرداد ماه آغاز می شود و بعد از این تاریخ، تبلت های ثبت نشده شناسایی نخواهند شد.

با اجرای طرح رجیستری برای تبلت ها و دیگر تجهیزات دارای سیم کارت، اپراتورها و سرویس های مخابراتی ، خدماتی از قبیل اینترنت و تماس تنها را برای تجهیزاتی ارائه می کنند که در این سامانه ثبت شده باشند.

با توجه به همه گیری ویروس کرونا و آموزش های مجازی مدارس، بسیاری از دانش آموزان با تبلت بدون سیم کارت به اینترنت متصل می شدند که با اجرای این طرح ، بعد از تاریخ اعلام شده این امر دیگر مقدور نمی باشد و لازم است که وزارت آموزش و پرورش و مدیران شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) از طریق درگاه ها و زیرساخت های ارتباطی خود به کادر آموزش، معلمان و دانش آموزان اطلاع رسانی دقیق نماید.

ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به کاربران و دانش آموزانی که از طریق شبکه Wifi و بدون استفاده از شبکه اپراتوری به اینترنت متصل می شدند، هشدار داد که تا قبل از تاریخ اعلام شده، سیم کارتی در دستگاه قرار داده و آن را روشن نمایند و نسبت به برقراری تماس و ارسال پیامک اقدام کنند و از سرویس گرفتن دستگاه خود اطمینان حاصل کنند.

کاربران برای اطمینان از رویت دستگاه در شبکه اپراتوری از طریق تارنمای همتا به نشانی اینترنتی hamta. Ntsw.ir یا کد دستوری #7777* استعلام کنند و در صورت دریافت پاسخ استعلام " دستگاه رویت شد" از اصالت دستگاه اطمینان حاصل کنند.

طرح اصالت تجهیزات برای ساعت های هوشمند سیم کارت خور از 12 تیرماه و بارکد اسکنر ، مبدل تلفن ثابت به سیار و PDA از 19 تیرماه سال جاری آغاز شده است. لازم به ذکر است که این طرح فقط برای تجهیزاتی که پس از این تاریخ فعال شوند، قابل اجرا است.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

 

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

 

گوشی همراه همیشه برای بشر مهم بوده از زمانی که اومده به داخل بازار و مورد استفاده گرفته. در چند سال اخیر تولیدات گوشی به شدت افزایش پیدا کرده و برند های گوشی در تلاش  هستند که سهم بسزایی در مارکت جهانی  داشته باشند و هر کدام سهم هایی از مارکت دارند.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی شرکت تحقیقاتی Canalys ؛ برند چینی شیائومی، به عنوان دومین شرکت سازنده گوشی های هوشمند جهان در سه ماهه دوم سال 2021 معرفی شده است. این شرکت که در حال حاضر 17 درصد از بازار جهانی را به خود اختصاص داده است، بعد از سامسونگ با سهم 19 درصدی، در جایگاه دوم فروش گوشی های هوشمند جهان قرار گرفته است. اپل با 14 درصد، اوپو و ویو نیز با سهم‌ های 10 درصدی جایگاه های بعدی را در اختیار دارند.

عرضه سالیانه محصولات هر پنج شرکت در سال گذشته افزایش داشته است که بیشترین میزان عرضه، متعلق به غول چینی با 83 درصد، سپس سامسونگ با 15 درصد و اپل تنها یک درصد می‌ باشد. موفقیت چشمگیر این شرکت دلایل مختلفی دارد که در اینجا سعی می شود، بسیار مختصر به آن بپردازیم.

شرکت شیائومی یا پدیده دهه اخیر، به عنوان یکی از تولید کنندگان مطرح گوشی هوشمند، در سال 2010 با هدف طراحی گوشی هوشمند بسیار ارزان قیمت وارد بازار جهانی شد. آنچه که این شرکت را از بقیه متمایز می ‌سازد؛ فلسفه این برند چینی می‌ باشد: ارزان اما با کیفیت

نخستین گوشی هوشمند شیائومی همزمان با آیفون s4 وارد بازار شد. ولی اکنون این شرکت، با گذشت تقریبا 10 سال و کسب عنوان اپل شرق یا اپل چینی، توانسته حتی از این برند نیز پیشی بگیرد. چرا که بر خلاف شرکت اپل گوشی های مقرون به صرفه وارد بازار می کند.

یکی از مهمترین دلایلی که سبب شده گوشی های شیائومی در مقایسه با رقیب نامداری چون سامسونگ هم بازار بهتری داشته باشند، مربوط به کیفیت کارها با قیمت ارزان تر می‌ باشد.

استراتژی فروش شیائومی با استراتژی فروش برندهایی مانند سامسونگ و اپل نیز متفاوت است. مدیر عامل این شرکت معتقد است که قیمت های عرضه شده توسط این برندها متناسب با کیفیت و خدمات محصولاتشان نیست. به همین خاطر این شرکت برخلاف رقبایش حاشیه سود بالایی را برای خودش در نظر نمی‌ گیرد.

بعد از اعمال تحریم‌های هواوی از طرف آمریکا و عدم ارائه سرویس های گوگل در گوشی های این شرکت، درصد رشد این شرکت که حتی در سال 2019 از اپل پیشی گرفته بود، به میزان قابل توجهی کاهش پذیرفت و غول چینی توانست از این باگ ایجاد شده نهایت استفاده را ببرد و آن را متعلق به خود بکند.

 شرکت شیائومی تلاش برای گسترش تجارت خارج از کشور خود در مناطقی از جمله اروپای غربی، آفریقا و آمریکای لاتین را افزایش داده است. ارزش بالا در مقابل بهای پرداختی مقرون به صرفه سبب شده است که این برند در مقایسه با رقبا همواره قیمت مناسب تری و طبیعتا بازار بهتری داشته باشد.

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

 

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

ارتباط همیشه مهم بود وانسان همیشه براش مهم بوده که با هم دیگه در ارتباط باشه و خیلی مهم بوده.این روز ها مردم می توانند با یک گوشی به هم دیگه ارتباط برقرار کنند و از حال دیگه با هم ارتباط برقراری کنند و از حال هم باخبر شوند.

در ابتدا تلفن های همراه به عنوان تلفن هایی با قابلیت جابجایی، جای خود را در بین مردم باز کردند. اما پس از مدت زمان کوتاهی با ارائه فناوری های نوین، زندگی فردی و اجتماعی کاربران را آنچنان دستخوش تغییرات کردند که این روزها ، زندگی بدون تلفن های هوشمند غیر قابل تحمل به نظر می رسد. تلفن های همراه هوشمند امروزی و تاثیر آن بر همه جنبه های زندگی انسانی امری غیر قابل انکار است.

 این وسیله ارتباطی و کارکردهای جدیدش ، نیازهای ارتباطی جدیدی را نیز شکل داده است. تسریع روابط و دسترسی 24 ساعته بدون در نظر گرفتن شرایط مکانی و زمانی، استفاده از سرویس های مختلفی از جمله: خرید اعتبار(شارژ)، فعال سازی اینترنت، خرید بسته های اینترنت و .... را برای مشترکین را در شرایط مختلف ضروری می سازد. اپراتورهای تلفن همراه هم که در هر شرایطی به دنبال تسریع و تسهیل این ارتباط هستند؛ با طراحی اپلیکیشن های مختلف، تلاش خود را می کنند تا خدمات مختلف  مربوط به سیم کارت را به ساده ترین روش ممکن برای کاربران ارائه کنند. به همین خاطر کاربران می توانند با حضور در فروشگاه های مجازی این برنامه های رایگان را دانلود و سپس در گوشی موبایل خود نصب کنند.

برای این کار لازم است با ورود به این اپلیکیشن ها؛ شماره تلفن همراه  خود را وارد کرده تا کد مربوط به فعال سازی برایتان ارسال گردد. بعد از وارد کردن این کد، حساب کاربری شما فعال شده و بعد از آن می توانید تمامی خدمات مربوط به سیم کارت؛ حتی نقل و انتقال مربوط به مالکیت را به راحتی و در فضای مجازی انجام دهید و نیازی برای مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان دولت و خدمات امور مشترکین نیست.

 

منبع : سایت خرید و فروش آنلاین سیم کارت رندباز

 

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

شرکت خدمات ارتباطی رایتل، وابسته به سازمان تامین اجتماعی؛ از آبان ماه 1390 به طور رسمی آغاز به کار کرد. این اپراتور با شعار "زندگی در دستان شما" اولین ارائه دهنده سیم کارت رایتل نسل سوم در ایران بود. در حال حاضر شرکت رایتل با ارائه سیم کارت‌های نسل سوم و چهارم و شعار "رایتل، همراه هوشمند" سومین اپراتور سراسری تلفن همراه در کشور شناخته می‌شود.

در راستای گسترش فرهنگ همدلی و تسهیل فرآیندهای ارتباطی بین هموطنان و کسب و کارها، این شرکت طرحی جدید به نام "طرح هفت" برای متقاضیان خرید سیم کارت رایتل از طریق ثبت نام ارائه کرده است. بنابر اعلام روابط عمومی شرکت رایتل، متقاضیان با خرید یک سیم کارت اعتباری به ارزش هفت هزار تومان، یک بسته آغازین اینترنت 49 گیگابایتی به مدت هفت ماه (هر ماه 7 گیگ) به عنوان هدیه دریافت می‌کنند.

این طرح تنها برای متقاضیانی انجام می‌پذیرد که تا کنون سیم کارتی از از رایتل دریافت نکرده‌اند و هر فرد فقط یکبار می‌تواند در این طرح ثبت نام کند.

این اپراتور در روزهای همه گیری کرونا نیز تلاش کرد تا با ارائه طرح‌های ویژه مانند: رایگان کردن تماس‌های درون شبکه، سهمی در عمل به مسئولیت اجتماعی خود و تسهیل روابط هموطنان داشته باشد. 

 

 

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

 

 

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

 

همه افرادی در انتخاب سیم‌ کارت تلفن همراه خود دارای معیارهایی خاصی هستند تا به نحوی بهترین شماره و بهترین کیفیت را برای خود انتخاب نمایند.

در ایران اولویت خرید سیم‌ کارت تلفن همراه با اپراتورهای ایرانسل و همراه اول است با توجه به سابقه خوب و خدمات برترشان، سپس افراد به سراغ سیم‌ کارت‌ های رایتل می‌ روند. همچنین یکسری اپراتور سیم‌ کارت نیز به‌تازگی وارد گردونه رقابت شده‌ اند که به‌عنوان‌مثال می‌ توان از سامانتل و شاتل نام برد.

کاربران همواره به دنبال پیدا کردن خطوطی هستند که خدمات ارتباطی آن مشکلی نداشته باشد و نیازهایشان را برآورده کند. از معیار کاربران برای انتخاب سیم‌ کارت می‌ توان به ارائه خدمات متنوع، پوشش آنتن دهی گسترده، رند بودن سیم‌ کارت، سرعت‌بالای اینترنت، قیمت مناسب و در دسترس بودن سیم‌ کارت از سمت اپراتورها اشاره کرد.

دلیل اینکه افراد بیشتر به سمت سیم‌ کارت‌ ایرانسل و سیم کارت همراه اول می‌ روند این است که این اپراتورها خدمات خود را در بهترین سطح ارائه می‌ دهند و افرادی که از این دو اپراتور سیم‌ کارت خریداری می‌ کنند دیگر نگران مشکلات پایین بودن کیفیت خدمات نیستند. همچنین این اپراتور ها همواره در حال بالا بردن کیفیت خدمات و ارائه بهترین نوع خدمات هستند تا مشترکین بیشتری را نسبت به رقبا با به‌روز کردن سرویس‌ های خدماتی خود جذب کنند. امروزه یکی از این رقابت‌ ها میان اپراتور ها تلاش برای جلب مخاطب با ارائه شماره رند می‌ باشد.

مطابق آماری که وجود دارد، اپراتور همراه اول در واگذاری سیم‌ کارت دائمی در رتبه اول قرار دارد که این رتبه در بخش واگذاری سیم‌ کارت های اعتباری به ایرانسل تعلق دارد. رایتل نیز در هردو رده‌بندی در رتبه سوم قرار دارد اما این اپراتور به دنبال این است با بروز کردن سرویس‌ های خدماتی خود کاربران بیشتری را نسبت به دو رقیب قدرتمند خود جذب کند.

 

شماره‌های رند اپراتورهای مختلف

 

با توجه به گسترده شدن علم کامپیوتری و افزایش گوشی‌ های هوشمند، آمار فروش سیم‌ کارت های تلفن همراه نیز بالا رفته و اپراتورها از این قضیه بسیار خرسند هستند. اپراتورهای جدید مانند سامانتل و شاتل موبایل در آینده یک سری اتفاقاتی را رقم خواهند زد تا معادلات به‌کلی تغییر کنند.

با توجه به تحرکات و اطلاعاتی که از شاتل دیده می شود تیم مارکتینگ این مجموعه با ایجاد تبلیغات گسترده در جهت ارائه شماره های رند و جذاب برای کاربران به دنبال جذب افرادی است تا قسمت گسترده ای از بازار را برای خود کسب کند. با توجه به تجربه فروش اپراتورهای سراسر جهان میتوان گفت که آمار فروش سیم‌ کارت های شاتل و فعال شدنشان هرروز بیشتر خواهد شد و شاتل رفته رفته سهم بیشتری از بازار سیم کارت های تلفن همراه را به خودش اختصاص خواهد داد.

این نحوه فروش و تبلیغات شاتل به نوعی نوآوری در صنعت اپراتورهای تلفن همراه است و نظیر آن را در شرکت هایی همچون ایرانسل و همراه اول نیز تاکنون دیده نشده.

 

ضریب نفوذ اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل

 

ضریب نفوذ اپراتورها به معنی نسبت تعداد شماره موبایل فعال شده به تعداد جمعیت استفاده کننده از خدمات سیم کارت در یک کشور میباشد. در نتیجه با استفاده از آمار شماره های واگذار شده از هر اپراتور و اینکه چه مقداری از این شماره ها فعال یا غیرفعال اند می توان ضریب نفوذ را محاسبه نمود.

طبق آمار همراه اول با دارا بود ضریب نفوذ 57.52 درصدی در رتبه اول این لیست قرار دارد بعد از آن ایرانسل است با ضریب 39.19 درصدی و در نهایت رایتل با ضریب 2.46 درصدی در جایگاه سوم اپراتورهای تلفن همراه قرار گرفته است.

 

بازار خرید و فروش سیم‌ کارت در ایران

 

سرعت فروش سیم کارت از سوی اپراتورها امروزه به دلیل افزایش قیمت ها و کاهش قدرت خرید مردم در جامعه در حال کم شدن میباشد که این آمار برای سیم کارت های دائمی به نسبت سیم کارت های اعتباری بیشتر است و دلیل اصلی آن قیمت های بالای سیم کارت های دائمی است به طوری که برای خرید یک کد 0912 باید حداقل رقمی حدود سه میلیون و 500 هزار تومان بپردازید و این قیمت با توجه به فاکتور هایی از قبیل رند بودن، صفر یا کارکرده بودن و... افزایش می یابد.

این موضوع قابل بسط به سایر پیش شماره ها و سیم کارت های رایتل، همراه اول اعتباری و ایرانسل نیست و فقط زمانی قیمت های سیم کارت ها به میلیون می رسد که بسیار رند باشد. با توجه به همین موضوع بیشترین خرید و فروش سیم کارت در بازار با توجه به صفر یا کارکرده بودن سیم کارت های دائمی همراه اول با پیش شماره 0912 و رند بودن پیش‌شماره‌های دیگر صورت می‌ گیرد.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

بازی شب Mafia

همیشه هر بازیی هیجانات  خودشه داره .حالا فکر کنید که اون بازی بازی شب مافیا باشه  که هم هیجان داشته باشید و هم استرس داشته باشید که تیم مافیا شما رو شات کنه یا توسط کلانتر شات بشید یا جز اعضای مافیا باشید و کارگاه استعلام شما  را بگیرد.این بازی توسط دیمیتری دیویدف برای اولین بار دانشگاه ملی مسکو در بهار 1986 اجرا شد. و در سال های بعد به حدی محبوب در شوروی چنان محبوب شد. که هر کس برا تعطیلات به مسکو می رفت به این بازی علاقه مند میشد و در 1990 به طور رسمی در اروپا و در آمریکا شروع به بازی شد. این بازی در این اواخر به قدری محبوب شد که توسط ابوطالب سعیدی در ایران با حضور سلبریتی ها ساخته شد.

در بردگیم شب مافیا که در واقع همون مافیا بازی خودمونه و شباهت هایی به بازی گرگینه داره، ۲ گروه وجود داره : مافیا و شهروندان

اعضای مافیا همو میشناسن، ولی شهروندان نه خودشون رو میشناسن و نه مافیا رو؛ پس بازیکنان باید از هم سوال کنند تا کم کم دروغ ها رو از راست تشخیص بدن و مافیا رو پیدا کنن. از اون طرف مافیا باید با گول زدن شهروندا کاری کنن که بین مردم عادی اختلاف بیوفته و اشتباها همدیگه رو بکشن؛ اینجوری تعداد شهروندان کم میشه و کار مافیا خیلی ساده تر خواهد بود.

توی این بازی نقش های زیادی وجود داره و خیلی مهمه که به رفتار و گفتار بقیه بازیکنا دقت کنید؛ شما باید با تصمیم های درست، تیم خودتون رو برنده بازی کنید. در بازی رومیزی شبِ مافیا، هر بازیکن نقش منحصر به فرد خودشو داره و تاثیر مهمی در روند بازی میذاره. برخلاف حالت کلاسیک که بازیکنان فقط در شب، اتفاقات رو رقم میزنن، در این بازی خیلی از شخصیت ها در روز هم قابلیت های خاصی دارن که همین باعث میشه هر لحظه منتظر اتفاقی در بازی باشید.

بازی در دو فاز روز و شب انجام میشه و بسته به تعداد بازیکنان، در چند شبانه روز به پایان میرسه. در شب، مافیا یه نفر رو حذف می‌کنن و در روز، شهروندان باید سعی کنن مافیا رو پیدا کنن و با رأی گیری از بازی حذفش کنن. بازیکنان میتونن به هم اتهام بزنن و سوالهای مختلفی بپرسن ؛ هنر اینه که با یه دفاع جانانه، جهت بحث و فضا رو به سمت هدف خودتون تغییر بدید. در واقع اگه فکر میکنید هنرمند، بازیگر یا وکیل خوبی هستید و یا میتونید با زبونتون مار رو از سوراخ بکشید بیرون، یا حتی به جزئیات افراد توجه دارید؛ تبریک میگم، در این بازی موفق خواهید بود…

اصولا بازی فکری مافیا یه بورد گیم پیچیده است و کارت های مختلفی توی بازی وجود داره. برای راحت تر شدن بازی برای بازیگردان ( یا اصطلاحا همون خدا ) یه جدول راهنما وجود داره چون همه ی کارتها همیشه استفاده نمیشن؛ قوانین بازی مافیا رو حتما مطالعه کنید…

بازی Mafia شامل چه کارت هایی هست ؟

کارتهای تیم مافیا شامل گادفادر، دزد، ناتاشا، مذاکره کننده و تروریست میشن و تیم شهروندان هم شامل نانوا، جادوگر، کارآگاه، دکتر، شهردار، کشیش، تک تیرانداز، جوکر و … هست. هر کدوم از این کارتها یه نقش متفاوت دارن و قابلیت های منحصر بفردشون هیچ بازی ای رو شبیه سری قبلش نمیکنه.

واسه همینه که سالهاست بازی فکری شب مافیا، یکی از محبوب ترین بازی های رومیزی دورهمی بین ایرانی ها محسوب میشه که حالا به صورت بسته بندی شده و کارتی، به عنوان یه بردگیم مجزا ارائه شده. این بازی اکسپنشن های مختلفی هم دارد که در سایت چترنگ موجود هستن.

فراموش نکنید که سرنوشت این شهر به شما و تصمیم های شما بستگی داره …

محتوای جعبه بازی MAFIA:

  • 40کارت شخصیت

  • 33 کارت رای

  • 30 کارت حرکت آخر

  • 14 کارت شب و روز

  • 12 کارت اتهام

  • 3 کارت سفید

  • 1 کارت سر صحبت

  • 1 کارت شرایط برد

  • 60 جدول گرداننده و رای گیری

  • راهنمای بازی

  • راهنمای شخصیت ها

  • کیسه جابجایی محتوای بازی

  • 4 ماژیک وایت برد

سوالات متداول درباره بازی رومیزی شب مافیا:

بردگیم شب مافیا شامل چه کارت هایی هست ؟

کارتهای تیم مافیا شامل گادفادر، دزد، ناتاشا، مذاکره کننده و تروریست میشن و تیم شهروندان هم شامل نانوا، جادوگر، نانوا، کارآگاه، دکتر، شهردار، کشیش، تک تیرانداز، جوکر و … هست. هر کدوم از این کارتها یه نقش متفاوت دارد و قابلیت های منحصر بفردشون هیچ بازی ای رو شبیه سری قبلش نمیکنه.

در بردگیم شب مافیا چه گروه هایی وجود دارد ؟

در بردگیم شب مافیا که در واقع همون مافیا بازی خودمونه و شباهت هایی به بازی گرگینه داره، ۲ گروه وجود دارد : مافیا و شهروندان

از کجا میتونیم بازی شب مافیا رو تهیه کنم؟

فروشگاه آنلاین چترنگ به عنوان جامع ترین مرجع فروش بازی های رومیزی در ایران، با مشاوره رایگان میتونه مطمئن ترین راه برای یه خرید امن و لذت بخش باشه

بازیا مافیا از چه زمانی وارد ایران شد ؟

وارد شدن بازی مافیا در ایران را می توان به اوایل دهه هشتاد نسبت داد که این بازی به فرم کلاسیک خود در بین جوانان در دانشگاه ها ، خوابگاه ها ، پادگان ها و محافل دوستانه بسیار رایج بود.

محتوای جعبه بازی فکری مافیا (MAFIA) چیست ؟

انواع کارت های لازم برای بازی ، راهنمای بازی ،راهنمای شخصیت ها ، کیسه جابجایی محتوای بازی و 4 ماژیک وایت برد.

منبع: سایت بردگیم و پازل بردگیم چت رنگ

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

زندگی در زمان های گذشته بسیار سخت بود برای اینکه هر وقت مهمان یا کسی می آمد برای اینکه بخواهد در را باز کند باید کلی راه می رفت تا ببیند کیست اما با گذشت زمان و پیشرفت علم و همچنین پیشرفت  انسان ها دیگر زندگی برای ادم ها راحت تر شده است و یک دکمه در را باز کنند.یکی از راه های آسان برای جلوگیری از سرقت املاک و شناسایی افراد پشت در، استفاده کردن از آیفون های تصویری است. آیفون تصویری به عنوان یک لایه حفاظتی در ساختمان ها و مکان های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد و به شما اجازه شناسایی و همچنین صحبت و گفتگو را با اشخاص پشت در می دهند. به لطف پیشرفت تکنولوژی و اختراع آیفون های تصویری پیشرفته و مدرن، آیفون تصویری خانه شما می تواند رکوردی از افرادی که زنگ در شما را می زنند حتی در زمانی که در خانه نیستید را به شما نمایش دهند و قابلیت کنترل از راه دور را نیز در اختیار شما می گذارند

 

آیفون تصویری چیست؟

آیفون تصویری را به مانند یک مسئول پذیرش دیجیتالی برای خانه و منزل شما می باشد. آیفون های تصویری جدید و هوشمند با اتصال با اینترنت تمامی مزایای دنیای آنلاین را با خود به همراه آورده اند. آیفون تصویری هوشمند در کنار قابلیتی که همانند تمامی زنگ های در دارند، به شما این امکان را می دهند تا اشخاصی که زنگ خانه شما را به صدا در آورده اند را ببینید و در مواقعی که در خانه نیستید از طریق گوشی هوشمند خود با آن ها به صحبت بپردازید. آیفون تصویری در کنار افزایش امنیت خانه شما، به شما اجازه ارتباط با افراد پشت در را می دهند.

مزایای استفاده از آیفون تصویری چیست؟

با ظهور آیفون های تصویری و نمونه های هوشمند آن دیگر نیازی به حضور همه ساعته شما در خانه نیست چرا که با نصب یک آیفون تصویر هوشمند می توانید به راحتی افرادی را زنگ در خانه و یا محل کار شما را می زنند را شناسایی و رصد کنید و در صورت لزوم با آنها ارتباط بگیرید. راحتی و امنیتی که آیفون های تصویری برای شما به ارمغان می آورند در مقایسه با نمونه های قدیمی زنگ های در، بسیار بیشتر بوده و به خوبی پاسخگوی نیازهای شما خواهند بود. به صورت خلاصه می توان مزیت های نصب دربازکن های تصویری را به صورت زیر خلاصه کرد:

• راحتی و سهولت استفاده: دربازکن های تصویری امکان تصویری ارتباط صوتی دو طرفه را برای شما فراهم می کنند و می توانند به راحتی با افراد پشت در صحبت کند. علاوه بر این، شما می توانید هنگامی که در خانه و یا محل کار خود نیستید، به کمک گوشی همراه هوشمند خود با افراد پشت در از طریق اینترنت ارتباط بگیرید. همین راحتی و سهولت استفاده آیفون تصویری باعث شده تا به عنوان یکی از محبوب ترین ابزارهای امنیتی حال حاضر تبدیل شوند.

• امنیت بالا: دربازکن های تصویری در کنار آرامش خاطری که برای شما به ارمغان می آورند، امنیت مناسبی را برای محل کار و یا خانه شما به هدیه می آورند. این گونه از ابزارهای امنیتی به شما این امکان را می دهند تا در زمانی که در خانه و یا محل کار خود نیستید، ویدیو افرادی که زنگ در شما را می زنند ببینید و در صورت نیاز با آنها ارتباط بگیرید.

آیفون تصویری چگونه کار می کند؟

 

دربازکن های تصویری عملکردی مشابهی دوربین های امنیتی دارند، می توانند تصاویر را ضبط کنند و در طول شب و روز تصاویر را ضبط کنند. صدا را از طریق اسپیکر و میکروفون انتقال می دهند و امکان ارتباط با افراد پشت در را فراهم می کنند. هنگامی که شخصی پشت آیفون تصویری قرار می گیرد، دربازکن می تواند حرکات آن را تشخیص دهد و هنگامی که زنگ در می خورد آن را به اطلاع شما از طریق اینترنت و یا خود آیفون می رساند. آیفون های تصویری جدید برخلاف مدل های قدیمی خود که تصاویر را به صورت سیاه سفید نمایش می دادند، تصاویر و صدا را با کیفیت بالا و واضح منتقل می کنند و حتی تاریکی شب نیز تاثیری بر روی کیفیت آن ها ندارند.

آیفون های تصویری جدید چه تفاوتی با مدل های قدیمی خود دارند؟

تفاوت میان دربازکن های جدید و مدرن با مدل های قدیمی خود تنها به کیفیت تصاویر و قابلیت ضبط آنها ختم نمی شود. دربازکن های جدید قابلیت اتصال و یکپارچه شدن با گوشی های هوشمند اندروید و iOS را دارند. هنگامی که یک شخص زنگ در شما را می زند، آیفون از طریق ارتباط وای فای، هشدار و پیامی را جهت اطلاع رسانی به گوشی شما ارسال می کند. همچنین می توانید به صورت زنده افراد و کسانی که در پشت آیفون شما قرار دارند را مشاهده کنید. میکروفون و اسپیکرها یکپارچه در داخل خود دربازکن نیز قابلیت برقراری یک ارتباط دوطرفه را چه از داخل خانه و چه از خارج از آن برای شما فراهم می کند.

منبع تغذیه آیفون تصویری چیست؟

دربازکن های تصویری در اشکال و ظاهر های مختلفی به بازار عرضه شده اند تا رنج گسترده ای از سلیقه ها را پوشش دهند. منبع تغذیه ای که برای آیفون تصویری تعبیه شده است، به طور کلی بر روی نحوه نصب و اتصال آن تاثیر می گذارد. از جمله منابع تغذیه مختلفی که می توان در دربازکن های در نظر گرفت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• جریان برق AC

• جریان برق DC

• پک های باتری قابل شارژ

نسخه های بدون سیم دربازکن های تصویری معمولا از پک های باتری برای تامین انرژی مورد نیاز خود استفاده می کنند. مزیتی که این دسته از آیفون های تصویری نسبت به مدل های سیمی دارند این است که، با رفتن برق و یا قطع شدن آن آیفون شما همچنان کار می کند. مدل های سیمی نیز با جریان های AC و DC کار می کنند و در صورت قطع شدن جریان برق، از کار می افتند.

راهنمای خرید آیفون تصویری هوشمند

 

علیرغم اینکه دربازکن های تصویری هوشمند به تازگی به صنعت امنیت خانه ها و اماکن راه یافته اند، اما توانسته اند تا با امکانات و قابلیت های گوناگون خود به سرعت به محبوبیت دست پیدا کنند و به یکی از ملزومات برای امنیت خانه ها تبدیل شوند. با این حال، تعداد زیادی از برندها و مارک های مختلف آیفون تصویری هوشمند در دنیا وجود دارد و پیدا کردن یک دربازکن تصویری هوشمند که بتواند به خوبی نیاز های شما را برطرف کند، به کاری سخت و گیج کننده تبدیل شده است. در ادامه فاکتورهای مهم در فرآیند خرید آیفون تصویری هوشمند را با یکدیگر بررسی می کنیم تا هنگام خرید، بتوانیم یک دربازکن هوشمند خوب و باکیفیت را تهیه کنیم.

 

نکاتی که باید در فرآیند خرید آیفون تصویری هوشمند به آن توجه کنیم شامل موارد زیر است:

• هزینه

• رزولوشن تصویر

• قابلیت دید در شب

• میدان دید دربازکن

• امکان تشخیص حرکت

• منبع تغذیه

• شاخصه های صوتی دربازکن

• فضای ذخیره سازی

• دارا بودن اپلیکیشن اختصاصی

هزینه دربازکن هوشمند

به طور هزینه و قیمت یک آیفون تصویری هوشمند به نوع دربازکن و ویژگی هایی که برای در آن تعبیه شده، دارد. قبل از اینکه به سراغ تهیه دربازکن تصویری بروید، نیاز است تا هزینه ای که می خواهید برای تهیه آن خرج کنید را در نظر بگیرید. اینکه چه نوع آیفون تصویری به همراه چه ویژگی هایی را قصد دارید تهیه کنید، همگی بر روی هزینه نهایی خرید شما تاثیر می گذارد.

رزولوشن تصویر دربازکن

معمولا رزولوشن یا وضوح تصویری که برای دربازکن های تصویری هوشمند در نظر میگیرند، میان ۴۸۰ پیکسل الی ۱۰۸۰ پیکسل است. هرچه رزولوشن ایفونی که خریداری می کنید بالاتر باشد، کیفیت تصویری که از آن دریافت می کنید نیز بیشتر می شود. برخی از آیفون های جدید تصویری می توانند با توجه به نور محیط وضوح تصویر خود را تنظیم کنند تا بهترین دید ممکن را به شما بدهند.

قابلیت دید در شب

ویژگی دید در شب دربازکن های تصویری هوشمند یکی از مهم ترین شاخصه هایی است که باید در خرید خود دخیل کنید. قابلیت دید در شب نه تنها به شما اجازه می دهد که در هنگام شب تصاویر را با وضوح عالی مشاهده کنید، بلکه به شما این امکان را می دهند تا حتی در هوای برفی و ابری نیز دید مناسبی از افراد پشت در خود داشته باشید. رابطه مستقیمی میان رزولوشن تصویر و قابلیت دید در شب وجود دارد. یعنی هر چه رزولوشن دوربین بیشتر باشد، کیفیت ویژگی دید در شب آن افزایش می یابد.

میدان دید آیفون تصویری

ویژگی میدان دید تعیین می کند که دوربین دربازکن ما تا چه زاویه و میدانی از دید را می تواند پوش دهد. دربازکن هایی که میدان دید ۱۸۰ درجه ای دارند، می توانند هر آنچه در جلو و اطراف دوربین وجود دارد را مشاهده کنند. دوربین هایی که میدان دید ۹۰ درجه دارند تنها روبروی دوربین را پوشش می دهند و دید کمی را از اطراف دربازکن به شما می دهند. هرچه میدان دید دربازکن بیشتر باشد از امنیت و عملکرد بهتری برخوردار خواهد بود.

ویژگی تشخیص حرکت دربازکن تصویری هوشمند

ویژگی تشخیص حرکت (Motion Detection) یکی از ویژگی های اصلی برای آیفون های تصویری به شمار می رود. علت آن هم این است که همه چیز با تشخیص حرکت دربازکن آغاز می شود و به نوعی این ویژگی سرآغاز تمامی فعالیت های دربازکن های تصویری است. در داخل دستگاه ها از سنسورهای حرکتی برای تشخیص حرکت اجسام استفاده می شود و در صورت مشاهده حرکت هایی در جلوی در خانه، از طریق آلارم به گوشی شما پیام ارسال می شود.

منبع تغذیه

به طور کلی می توان دو منبع تغذیه را برای دربازکن های تصویری در نظر گرفت. آیفون های تصویری سیمی به طور مستقیم از جریان های AC و DC بهره می برند. آیفون های بی سیم نیز از پک های باتری برای تامین انرژی مورد نیاز خود استفاده می کنند. در صورتی که می خواهید با قطع شدن برق اختلالی در کارکرد دربازکن تصویری هوشمند شما اتفاق نیافتد، بهتر است به سراغ تهیه مدل هایی بروید که از پک های باتری به عنوان منبع تغذیه خود استفاده می کنند.

شاخصه های صوتی دربازکن

یکی از مزیت های بی نظیری که آیفون های تصویری به خود به همراه داشتند، این بودند که در کنار مشاهده تصویر افراد پشت در، می توانستید به صورت دوطرفه با آن ها به صحبت بپردازید. با توجه به پیشرفت سرسام آور تکنولوژی، دربازکن های هوشمند به شما اجازه می دهند تا حتی در زمانی که در خانه نیستید از طریق یک گفتگو آنلاین با شخصی که پشت در شما است گفتگو کنید.

فضای ذخیره سازی

دربازکن های تصویری برای اینکه بتوانند تصاویری که ضبط کرده اند را ذخیره کنند، نیازمند یک فضای ذخیره سازی هستند. به طور کلی دو فضای ذخیره سازی را می توان برای نسل جدید دربازکن های تصویری در نظر گرفت که شامل فضای ذخیره سازی محلی (Local) و فضای ذخیره سازی ابری (Cloud) است. فضای ذخیره سازی محلی به صورت مستقیم از طریق یک حافظه ۱۶ الی ۱۲۸ گیگابایتی به صورت داخلی در داخل خود دربازکن ذخیره می شود و نیازمند هزینه اضافی نیست. فضای ذخیره سازی ابری اما اطلاعات ضبط شده توسط دوربین را بر روی یک فضای ابری ذخیره می کند که باید برای تهیه آن مبلغی را به صورت ماهیانه بپردازید.

اپلیکیشن اختصاصی

برای بیشتر افراد، اینکه دربازکن های آن ها دارای یک اپلیکیشن اختصاصی برای گوشی های هوشمند باشد یکی از مهم ترین شاخصه ها است. داشتن اپلیکیشن برای آیفون تصویری سبب سهولت در بسیاری از کارها و ارتباط از راه دور را برایتان فراهم می کند. بنابراین دقت داشته باشید که هنگام خرید دربازکن تصویری هوشمند، آیا محصول اپلیکیشن اختصاصی برای خودش دارد یا خیر.

منبع: سایت راز تکنولوژی

  • thenirvana nirvana