interesting things

۳۱ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

از روزی که برادران لومیر اولین تصاویر متحرک رو به مردم نشان دادند و مردم خوشش آمدند سینما به وجود آمدند و باعث این شدند که سینما در قرن 19 به وجود بیاد و پس از آن هم کارگردانها هم به فکر ساخت فیلم هایی به فکر کودکان بی افتد و باعث پیشرفت بشه که ژاپن از این نظیر بود. انیمیه که کلمه ایی ژاپنی است و بیشتر مردم جهان انیمیشن ها است. ما در این مقاله در مورد چند تا از معروف ترین انیمه های ژاپنی حرف می زنیم.

اولین فیلم انیمیشنی که در ژاپن منتشر شد -و بنابراین اولین انیمه- احتمالاً در اواخر سال 1916 یا اوایل 1917 توسط Shimokawa Oten  و با گچ ساخته شد و مدت آن کمتر از پنج دقیقه بود. عدم قطعیت اینکه این اولین انیمه بوده یا خیر  ناشی از این واقعیت است که فیلمهای زیادی با تخریب بسیاری از استودیوها و تئاترهای سینمایی در زلزله بزرگ کانتو در سال 1923 از بین رفت، در بمباران‌های جنگ جهانی دوم تخریب شد یا به سادگی با گذشت زمان نابود شد. همچنین فیلمهای اولیه نیتروسلولز که روی آنها چاپ شد بسیار ضعیف و فوق العاده قابل اشتعال بودند و از بین رفته اند.

گفته می شود که همراه با Ōten Shimokawa  انیماتورهای دیگری همچون Seitarō Kitayama و Jun'ichi Kōuchi، هر سه به عنوان "پدران انیمه" هستند و فیلمهای متعددی تولید کردند .

 

ژانرهای انیمه:

 

انیمه نیز مانند فیلمها ژانرهای متفاوتی دارد. دسته‌های اصلی ژانر انیمه‌ها عبارتند از:

اکشن

ماجراجویی

کمدی

درام

برشی از زندگی

فانتزی

جادویی

ماوراء طبیعی

ترسناک

معمایی

روانشناختی

عاشقانه

علمی- تخیلی

حال با این مقدمه با ما همراه باشید تا نگاهی به تعدادی از انیمه‌های پرطرفدار بیندازیم:

 

10 تا از پرمخاطب ترین انیمه‌ها:

 

Howl’s Moving Castle

 

قلعه متحرک هاول، یکی از پرفروش ترین فیلم‌های انیمیشن در ژاپن، در سال 2004 اکران شد. این فیلم بر اساس رمان انگلیسی Howl's Moving Castle  نوشته دیانا واین جونز است. قهرمان داستان، سوفی با نفرین جادوگر به یک زن نود ساله تبدیل می شود. ماجراجویی او با شخصیت اصلی Howl و قلعه متحرک ادامه می یابد.

انتشار: 2004

ژانر: فانتزی

Howl s Moving

 

سرود قلب (The Anthem of the Heart)

 

در سال 2015 این سریال توسط کارکنانی که در سریال انیمیشن Anohana: The Flower We saw at the Day  کار کرده بودند، تولید شد. دختر جوانی به نام جون ناروس گذشته تکان دهنده ای (تجربه طلاق والدین) دارد. وی نمی تواند خیلی صحبت کند اما می تواند آواز بخواند. او در جشنواره مدرسه برای اجرای موسیقی تعیین شده است و ...

انتشار: 2015

ژانر: درام

 

نام تو (Your Name)

 

نام تو، به کارگردانی ماکوتو شینکای در سال 2016، از انیمه‌های مشهور در سطح داخلی و بین المللی شناخته شده است و بیشترین فروش را در گیشه خارجی فیلم‌های انیمه ژاپنی داشت.

نام تو عمدتا بر اساس دو مکان واقعی توکیو و تاکایاما در مرکز ژاپن است. ماکوتو شینکای به زیبایی نمایانگر دنیای واقعی است، که طرفداران را تشویق می کند تا در نقاطی که در فیلم نشان داده شده سفر کنند.

انتشار: 2016

ژانر: فانتزی

 

حمله به تایتان‌ (Attack on Titan)

 

این مجموعه در دنیایی اتفاق می افتد که بشریت در شهرهایی زندگی می کند که توسط دیوارهای عظیمی احاطه شده اند و انسان‌ها را در برابر تایتان‌ها محافظت می کنند. ارن یگر به سربازی می رود و قول می دهد که برای گرفتن انتقام مادرش، تایتان‌ها را متوقف کند. حقایق مربوط به تیتان‌ها به تدریج با پیشرفت داستان آشکار می شود.

انتشار: 2009

ژانر: حادثه ای- فانتری

 

Attack on Titan

ناروتو (Naruto)

 

سریالی که شخصیتی به نام ناروتو را دنبال می کند. یک روباه شیطانی نه دم به روستا  حمله کرده تا اینکه ناروتو، رهبر روستا، جان خود را در این راه گذاشت تا آن روباه شیطانی را بگیرد...

انتشار: 1999

ژانر: ماجراجویی، کمدی فانتزی

 

Log Horizon

 

این سریال جدید شامل بازیکنانی است که در حین انجام یک بازی آنلاین در دنیای دیگری به دام افتاده اند. بازیکنان به دام افتاده زنده هستند اما در مبارزه با هیولا باقی می مانند. بازیکنان نمی دانند چه اتفاقی برای آنها افتاده است، شیرو به همراه دوست قدیمی خود و دیگران یک گروهی به نام Log Horizon تشکیل می دهد تا از آنچه در جریان است مطلع شود.

انتشار: 2010

ژانر: ماجراجویی، فانتزی، علمی- تخیلی

 

همسایه من توتورو (My Neighbor Totoro)

 

همسایه من توتور، یکی از محبوب ترین فیلم‌های استودیو گیبلی است.

محوطه داستان همسایه من توتورو، توکوروزاوا در استان سایتاما در دهه 1950 است. خانواده ای به روستایی نقل مکان می کنند که متشکل از دانش آموز ابتدایی ساتسوکی، خواهر جوانش می و پدرشان تاتسو است. مادر آنها در بیمارستانی واقع در نزدیکی روستا است. یک روز، بچه‌ها با موجودات رازآلودی به نام توتورو آشنا می شوند...

انتشار: 1988

ژانر: فانتزی

 

جنگهای تابستانی (Summer Wars)

 

جنگهای تابستانی یکی از فیلم‌های انیمیشن مامورو هوسودا است که دارای بالاترین شهرت است، در سال 2009 منتشر شد. داستان یک شاگرد دبیرستانی به نام کنجی و دختری به نام ناتسوکی. در اینجا فرهنگ و آداب و رسوم سنتی ژاپنی با طبیعت روستایی به تصویر کشیده شده است. در عین حال، داستان با مشکلاتی در دنیای مجازی به پیش می رود...

انتشار: 2009

ژانر: فانتزی، علمی تخیلی

 

قلعه کالیسترو (The Castle of Cagliostro)

 

قلعه کالیسترو، به عنوان دومین فیلم انیمیشن لوپن سوم در سال 1979 روی پرده آمد، همچنین به عنوان اولین فیلم انیمه به کارگردانی هایائو میازاکی شناخته می شود. سارقی به نام آرسن لوپن سوم و همکارش دایسوکه جیگن مبالغ هنگفتی را برای یک کازینو می دزدند اما تشخیص می دهند که این پول اسکناس تقلبی است. سپس، آنها به کشوری که به نظر می رسد منبع اسکناس‌های تقلبی است، می روند و قهرمان کلاریس را می بینند.

انتشار: 1979

ژانر: ماجراجویی، فانتزی، کمدی

The Castle of Cagliostro

 

بازار تماکو  (Tamako Market )

 

یک فیلم انیمیشن مدرن برش زندگی است که توسط Kyoto Animation تولید شده است. قسمت اول داستان با 12 قسمت در سال 2013 از تلویزیون پخش شد و اقتباس فیلم به عنوان دنباله آن در 2014 منتشر شد. داستان عشق بین پسر بچه دبیرستانی موچیزو و دوست دوران کودکی اش تماکو به تصویر کشیده شده است.

انتشار: 2014

ژانر: برشی از زندگی ، کمدی

 

سخن پایانی:

 

انیمه‌ها در گذر زمان تغییرات زیادی کرده اند. صنعت مدیا با در اختیار داشتن اینترنت، تبلیغات، بازی‌ها و ... طوری پیش رفته که ذائقه مخاطبان نیز به همین ترتیب تغییر کرده است. رنگ، تصویر، موسیقی، نقاشی‌ها و ظرافتهایی که در تصاویر وارد شده از دلایلی هستند که به پذیرش تغییرات در محتوا و موضع داستهان‌ها کمک کرده اند. انتقادات و دفاعیات مختلفی در خصوص موضوعات و محتواها و تغییرات روانشناختی‌ای که بعضی از انیمه ها بر افراد می گذارد مطرح شده است که پیشنهاد می کنیم از مطالعه آنها نیز غافل نشوید

منبع: سایت آموزش آنلاین ماژورین

 

 

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

در زمان های بسیار قدیم شهر افسانه ایی بود در جاهای دور.این افسانه نسل به نسل گشت تا به امروز رسید و خیلی از دانشمندان و تاریخ نگاران بسیار دنبال این شهر افسانه ایی که نامش آتلانتیس بوده راه افتادند و به گشت و گذار همه دنیا  را جست اند که بتوانند آن را پیدا کنند و بالاخره پیدا کردند.نهر های پر از آب، کاخ های زیبای پوشیده شده از مرمر که گیاهان سبز اون ها رو خوشگل تر کردن و از همه مهم تر غنائم و سرمایه های بی پایانی که توی آتلانتیس پنهان شدن از جذاب ترین نکات این جزیرست.

اما افسانه ها دارن رنگ حقیقت میگیرن.همین کنجکاوی که باعث میشد مردم سعی کنن بفهمن چه بلایی سر دوستاشون اومده، اتفاقاتی رو رقم زد تا توی افق خشکی جدیدی رو پیدا کنن؛ آتلانتیس بیرون از آب اومده بود.توی دریا موجودات عجیبی دیده شدن که تعداد زیادی کشتی رو از بین بردن. وقتی به جزیره می رسیم کوه اتش فشان می خواهد فوران کند.در ادامه آموزش چگونگی بازی سروایو یا فرار از آتلانتیس رو میگیم

در این بازی باید سعی کنیم که ادم هی خودمون رو به هر نحوهی  به جزیره برسانیم اما در این مسیر ممکن است اتفاقات بسیار عجیبی بی افتد.

در این بازی زیر آدم های از 1 تا 10 امتیاز قرار دارد و ما باید سعی کنیم که هر چقدر بیشتر آدم به خشکی برسانیم تا برنده بازی باشیم.

توی بردگیم فرار از آتلانتیس شما نقش افرادی رو دارید که برای به دست آوردن غنائم ذخیره شده توی جزیره آتلانتیس به سمت اون هجوم بردن ولی به ناگهان آتشفشان فعال میشه و زمین جزیره شروع به فروپاشی میکنه و همه دست به فرار میزنن. زمین بوردگیم 40 قطعه داره که هر چقدر توی بازی بیشتر پیش میریم قطعه های بیشتری از بین میرن و فرار از بازی سخت تر میشه.

حواستون به موجودات ترسناک و عظیم الجثه ای که توی دریا پرسه میزنن باشه. شما کنترل 10 نفر رو توی بازی به عهده دارید که هر کدومشون ویژگی خاصی برای خودشون دارن و باید سعی کنید بر اساس اولویت بندی و امتیازی که هر کدوم از اونا بهتون میدن، اونا رو از با بازی فکری survive نسخه‌ی فرار از آتلانتیس، به مدت یک ساعت وارد افسانه ها بشید و همزمان با موجودات عجیب و انسان های دیگه به خاطر جونتون بجنگید.

مهلکه نجات بدید و امتیازشون رو کسب کنید.

این بازی رومیزی برای 2 تا 4 نفر طراحی شده و بازیکنای اون باید بالای 8 سال سن داشته باشند.

منبع: سایت بردگیم و پازل چت رنگ

 

 

 

 

 

 

 

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

رومینگ یا فراگردی چیست؟

از زمانی که استفاده از تلفن های هوشمند، در تمام مراحل زندگی از حریم شخصی تا مسافرت دیده می شوند و این همراهان کوچک از ابزاری ساده برای تماس به یکی از ملزومات زندگی بدل گشتند، به نظر می رسد، ارائه خدمات اپراتورهای عرضه کننده سیم کارت، بدور از محدودیت های مکانی و زمانی امری ضروریست. این اپراتورها در جهت ارائه بهتر این نوع خدمات، سرویس هایی را راه اندازی کردند. یکی از این سرویس ها، سرویس رومینگ یا GSM می باشد.

به طور کلی رومینگ به معنای استفاده از خدمات تلفن همراه از اپراتور دیگری غیر از اپراتور اصلی مشترک می باشد. به عبارت دیگر این سرویس به کاربر امکان استفاده از خدمات تلفن همراه خود را در صورت خروج از محدوده جغرافیایی شبکه مبدا خواهد داد.

با توجه به نوع سفر، داخلی یا خارجی، مشترکین می توانند از سرویس رومینگ ملی یا بین المللی استفاده کنند.

 در رومینگ ملی، اپراتوری که از پوشش سراسری و بیشتر برخوردار است، ملزم به سرویس دهی به اپراتورهای کوچک تر می شود. یعنی رومینگ ملی امکان استفاده از خدمات ارتباطی و پوشش شبکه را در داخل کشور برای همه مشترکین (همراه اول، ایرانسل و رایتل) مهیا می سازد.

بعضی از برنامه های موجود در گوشی های هوشمند به صورت اتوماتیک در پس زمینه به یک شبکه متصل شده و به انتقال داده با استفاده از رومینگ ملی می پردازند. یعنی در زمان جابجایی یا مسافرت ، با ورود به منطقه ای که تحت پوشش آنتن دهی اپراتور شما نیست، از پوشش شبکه اپراتور دیگر استفاده می کنید.

این طرح که با هدف بالا بردن کیفیت خدمات اپراتورها صورت گرفته، برای مصرف کننده هزینه ای نخواهد داشت و هزینه آن مابین اپراتورها تسهیم می شود.

بدیهی است؛ در رومینگ ملی اپراتوری که دارای پوشش شبکه و فراگیری بیشتر می باشد، تعداد کاربران بیشتری را مهمان خود می کند. این سرویس احتمال زنگ نخوردن گوشی هوشمند و نداشتن آنتن را تقریبا به صفر می رساند و مشترک هر اپراتور می تواند در هر لحظه از پوشش شبکه ای دیگر اپراتورها استفاده نماید.

با توجه به این که همراه اول به عنوان اولین اپراتور، از بیشترین پوشش شبکه برخوردار است، طبیعتا بیشترین نرخ میزبانی رومینگ نیز بر عهده این اپراتور می باشد.

در گزارش جدید منتشر شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی(فصل بهار 1400) نرخ میزبانی این اپراتور شش برابر از رتبه بعدی بالاتر است.

 

تعداد مکالمه از طریق رومینگ ملی به تفکیک اپراتورها پایان سه ماهه اول سال 1400

 

اپراتور میهمان

اپراتور میزبان

اپراتور میزبان

اپراتور میزبان

 

همراه اول

ایرانسل

رایتل

همراه اول

 

2127820

0

ایرانسل

13577955

 

0

رایتل

4181149

2747257

 

 

وضعیت پوشش شهرها، روستاها و جاده ها به تفکیک اپراتور بر اساس پایین ترین سطح تکنولوژی تا پایان سه ماهه اول سال 1400

 

نام اپراتور

تعداد شهرهای تحت پوشش

تعداد روستاهای تحت پوشش

درصد پوشش جمعیتی

کیلومتر جاده های اصلی،فرعی و ریلی تحت پوشش

همراه اول

1395

44918

96.9

82146

ایرانسل

1366

19498

87.21

64066

رایتل

438

1069

60.5

27562

 

 

منبع : وبلاگ رندباز


 

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

 

امکانات جذاب سری جدید آیفون

سالهاست گوشی های هوشمند آیفون از شرکت اپل، به عنوان گوشی های پیشرفته و ارزنده در جهان معروف هستند. گوشی های هوشمند این برند معروف جهانی که حرف های زیادی برای گفتن دارد، از محبوبیت بسیاری در بین کاربران برخودار هستند.

مراسم رونمایی از محصولات جدید این شرکت معمولا در ماه سپتامبر برگزار می شود، ولی در سال گذشته به علت همه گیری کرونا، این مراسم به صورت مجازی و با تاخیر مواجه شد که امسال نیز پیش بینی می شود این مراسم، با تاخیر و به صورت مجازی برگزار گردد.

گوشی های جدید آیفون به نام های دی 16، دی 17، دی 63 و دی 64 از جمله محصولاتی هستند که قرار است در این مراسم رونمایی شوند. ولی گزارشات حاکی از آن است که اپل قرار است مدل جدید اپل واچ، ایرپاد و یک مدل مینی آیپد دانش آموزی با تراشه M1X که مدل ارتقا یافته مک بوک پرو خواهد بود؛ به بازار عرضه کند.

این شرکت که همواره به دنبال ارتقا محصولات خود از نظر کیفی و کمی بوده است، در عرضه مدل های جدید، تغییرات قابل ملاحظه ای خصوصا در قابلیت دوربین ها ارائه کرده است. به نظر می رسد قابلیت دوربین های گوشی های هوشمند جدید اپل، نقطه عطف جانشین آیفون 12 باشد.

به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ بلومبرگ به نقل از منابع آگاه اعلام کرده است که اپل در مدل های جدید این شرکت، از سه دوربین جدید و قابلیت های ضبط ویدئویی حرفه ای استفاده خواهد کرد. تکنیک سینما تک ویدئو قابلیتی است که در گوشی های هوشمند جدید برای ضبط ویدئو اضافه شده است. این تکنیک بسیار شبیه حالت Portrait می باشد که نخستین بار در سال 2016 در گوشی آیفون 7 پلاس از آن استفاده شده است. این قابلیت محبوب در بین کاربران ، فرد را در فوکوس واضحی قرار می داد و همزمان زمینه تصویر را تار می کرد.

گوشی های هوشمند جدید، قابلیت ضبط ویدئو در فرمت proRes را نیز دارا می باشد که امکان ضبط کلیپ هایی با کیفیت بالاتر را به کاربر می دهد، علاوه بر این؛ برای ویرایشگر نیز امکان کنترل بیشتر پس از تولید ویدئو فراهم شده است. شرکت اپل از قابلیت Pro RAR  در گوشی های آیفون عرضه شده در سال گذشته استفاده کرده بود که به ویرایشگران حرفه ای عکس امکان کنترل بیشتری را می داد.ولی قابلیت ProRes امکان ضبط ویدئو با وضوح اچ دی و 4K را به کاربر می دهد و مخصوص گوشی های گران قیمت آیفون پرو می باشد.

به نظر می رسد اپل در عرضه سری جدید محصولات خود با حفظ مولفه هایی همچون بهره گیری از اینترنت 5G ، طراحی و اندازه های 5.4 اینچ و 6.1 اینچی برای مدل های معمولی و اندازه های 6.1 اینچ و 6.7 اینچی مدل پرو، قرار است بیشترین تغییر را در بخش داخلی و نمایشگر ایجاد کند. مجهز بودن سری جدید به تراشه A15 سریعتر، لبه کوچکتر صفحه نمایش و فناوری صفحه نمایش جدید که نرخ ریفرش را برای پیمایش روانتر امکان پذیر می سازد، از جمله این تغییرات می باشد.

یکی از قابلیت های منحصر بفرد گوشی های هوشمند جدید، کنترل کاربر بر روی ظاهر رنگهای تصویر می باشد. این قابلیت به کاربر این امکان را می دهد که از بین چندین سبک از سبکی که مثلا رنگها را گرمتر یا سردتر نشان می دهد و در عین حال رنگ سفید را خنثی نگه می دارد، استفاده کند. در گزینه های دیگر نیز کاربر می تواند سایه ها را عمیق تر و با کنتراست بیشتر نشان دهد.

اپل در صدد است تا یک استایل متوازن تر برای نشان دادن سایه ها و رنگ های طبیعی با ظاهر روشن تر ارائه دهد. در این قابلیت با استفاده از هوش مصنوعی تغییرات روی اشیا و افراد اعمال می شود و کاملا با فیلتر استانداردی که در اپلیکیشن دوربین آیفون از سال 2013 وجود دارد، متفاوت می باشد.

 

منبع : وبلاگ رندباز

 

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

 

آیا اپراتورها مجاز به قطع یک طرفه سیم کارت هستند؟

 

نقش تلفن های همراه بر زندگی بشر امروز بر کسی پوشیده نیست، به طوری که تصور دنیای بدون تلفن هوشمند برای انسان امروزی؛ امری محال و دور از ذهن است. با توجه به نفوذ روز افزون تلفن های همراه در لایه های مختلف زندگی، اهمیت خرید سیم کارت معتبر برای استفاده از تلفن های همراه هوشمند بسیار ضروری است.

در حال حاضر به ازای هر فرد بیش از دو سیم کارت؛ در شبکه مخابراتی کشور ثبت شده است که عدم استفاده کاربران از یک یا چند سیم کارت ثبت شده، باعث به وجود آمدن بی نظمی و مشکلاتی در شبکه مخابراتی کشور شده است. به همین خاطر سازمان تنظیم مقررات، شرایط جدیدی برای مدیریت اینبی نظمی تعیین کرده است.

طبق مصوبه سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی در 8 تیرماه سال 1394: در صورتی که کاربر از سیم کارت اعتباری خریداری شده در طول یک بازه زمانی سه ماهه استفاده ای نکند، اپراتور مجاز به مسدود ساختن سیم کارت اعتباری او خواهد بود. 

بنابراین مشترکان سیم کارت های اعتباری، در صورتی که به مدت 90 روز نسبت به ارسال پیامک ، برقراری تماس و یا استفاده از اینترنت اقدام نکنند، حق سلب امتیاز مالکیت سیم کارت خود را به اپراتور خواهند داد.

اپراتور باید در صورت روشن بودن سیم کارت، ابتدا پیامک سلب امتیاز را ارسال کند و در صورت عدم پیگیری مشترک، مالکیت سیم کارت را از او سلب کرده و به شخص دیگری که آن را خریداری کند، واگذار نماید.

در اینجا این سوال پیش می آید که آیا امکان دسترسی مجدد سیم کارت بعد از سلب امتیاز، برای کاربر وجود خواهد داشت؟

در مورد سیم کارت های اعتباری همراه اول، مشترک می تواند با مراجعه به دفاتر امور مشترکین و اطمینان از عدم واگذاری سیم کارت، با پرداخت مبلغ پنج هزار تومان بار دیگر سیم کارت خود را فعال کند.

مشترکین ایرانسل نیز می توانند با مراکز ایرانسل تماس گرفته و در صورت عدم ورود سیم کارت به چرخه توزیع و واگذارنشدن آن، بعد از احراز هویت، بدون پرداخت هزینه، سیم کارت خود را دوباره فعال سازند.

اپراتورها در بازگرداندن سیم کارت، همواره مشترک قبلی را در اولویت خود قرار خواهند داد ولی این امر زمانی اتفاق خواهد افتاد که سیم کارت در چرخه توزیع قرار نگرفته باشد. پس با توجه به نامشخص بودن زمان واگذاری، لازم است کاربران در اسرع وقت نسبت به بازگرداندن سیم کارت اقدام کنند.

 

منبع : وبلاگ رندباز

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

اولین اطلاعات بدست آمده از گلکسی زد فولد 3 سامسونگ

 

رویداد آنپکد سامسونگ یا Samsung Unpacked 202 که قرار است در روز 20 مرداد ماه ( 11 اوت ) در ساعت 18.30 به وقت ایران برگزار شود، رویدادی است که این روزها بیش از پیش بر هیجان دنیای تکنولوژی افزوده است.

در این رویداد بزرگ و مهم قرار است سامسونگ از محصولات جدیدی مانند : رونمایی کند گلکسی زد فولد 3، زد فیلیپ 3، ایرباد گلکسی بادز 3 و ساعت هوشمند گلکسی واچ 4 . به نظر می رسد این شرکت کره ایی قصد دارد معرفی نسخه های بیشتر و مدل های اقتصادی تر از این نوع محصولات را گسترش دهد و در این زمینه از اپل و شیائومی پیشی بگیرد.

در راس دستگاه های جدید،گوشی هوشمند گلکسی زد فولد 3 قرار دارد، یک مدل گوشی هوشمند تاشو با طراحی مسحور کننده که از تمام ویژگی های یک پرچمدار تمام عیار برخوردار است. با توجه به این که امسال در مراسم رونمایی از محصولات، خبری از گلکسی نوت نمی باشد، به نظر می رسد کره ای ها با رونمایی از این مدل، قصد پرکردن جای خالی سری نوت را دارند.

مشخصات گلکسی زد فولد 3

با توجه به نزدیک شدن رویداد آنپکد، اطلاعات دقیق تری از مشخصات گوشی هوشمند گلکسی زد فولد 3 منتشر شده است. این مدل که به نظر می رسد از نظر شکل ظاهری شبیه نسل کنونی باشد، با قابلیت های قابل ملاحظه ای به بازار عرضه می شود که آن را از نسل قبلی کاملا متمایز می سازد.

گلکسی زد فولد 3، دارای دو نمایشگر امولد تاشو و نمایشگر کاور روی صفحه می باشد.

·        نمایشگر انعطاف پذیر داخلی 6/7 اینچی با مساحت 1818.1 سانتی متر مکعب و رزولوشن 1768 در 2208 پیکسل که از نرخ نوسازی تا 120 هرتز پشتیبانی می کند. .

·        صفحه نمایش بیرونی سوپر آمولد 6.23 اینچی و رزولوشن 816 در 2260 که از نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می کند.

استفاده از نمایشگر بهتر برای صفحه نمایش کاور از طراحی های هوشمندانه این شرکت است. چرا که کاربران معمولا برای انجام بیشتر کارها و چک کردن های سریع از نمایشگر کاور استفاده می کنند. علاوه بر این سامسونگ با استفاده از محافظ گوریلا گلس ویکتوس، مقاومت این صفحه را در برابر ضربه و خط و خش افزایش داده است.

گلکسی زد فولد 3 از دو دوربین سلفی برخوردار است .یک دوربین 10 مگاپیکسلی که داخل حفره ای در بالای صفحه نمایش قرار دارد و دوربین 4 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 ، که در پشت صفحه نمایش مخفی شده است. این مدل، اولین گوشی هوشمند سامسونگ خواهد بود که با قرار دادن دوربین سلفی زیر نمایشگر تاشو تمام بدنه را به صفحه نمایش اختصاص داده است.

دوربین اصلی زد فولد 3، از سه دوربین 12 مگاپیکسلی تشکیل شده است که در پنل پشتی قرار دارد. این دوربین از لنز عریض 26 میلی متری و لرزش گیر اپتیکال تصویر با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 برخوردار است. در کنار این دوربین، دوربین 52 میلیمتری تله فوتو با گشودگی دریچه دیافراگم f2/4 و لرزش گیر اپتیکال قرار دارد که امکان بزرگنمایی دو برابری را نیز دارد. دوربین سوم از لنز اولترا واید و گشودگی دریچه دیافراگم f2.2 و اندازه پیکسل 12/1 میکرومتر برخوردار است.

مغز متفکر اکثر عملکردهای این گوشی تراشه اسنپدراگون 888 می باشد که قدرت و سرعت عملکرد خود را در دیگر گوشی های پرچمدار، ثابت کرده است. انتظار می رود گلکسی زد فولد 3 با حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 ظرفیت 16G/512G و 12G/256G به بازار عرضه گردد.

پرچمدار جدید سامسونگ نازک تر و سبک تر از مدل های قبل می باشد. این مدل با ضخامت 4/6 میلی متر و وزن 271 گرمی از ظاهری بسیار چشم نواز برخوردار است. سامسونگ تلاش کرده است که ابعاد ظاهری این مدل بسیار باریک باشد به همین خاطر این مدل از کارت حافظه خارجی پشتیبانی نمی کند و کاربر نمی تواند ظرفیت ذخیره سازی را با کارت های حافظه خارجی افزایش دهد.

 قرار دادن سنسور اثر انگشت در پنل پشتی نیز طراحی هوشمندانه ایست و به کاربر این امکان را می دهد تا در هر دو حالت باز و تا شده به آن دسترسی داشته باشد سامسونگ دو بلندگو نیز برای تجربه صدای استریو، در انتهای گلکسی زد فولد 3، تعبیه کرده است.

اگر چه منتقدان معتقدند که این مدل با باتری 4400 میلی آمپری با قابلیت شارژ 25 وات نسبت به مدل پیشین پسرفت داشته است ولی به نظر می رسد استفاده از چیپ اسنپدراگون 888 که می تواند در مصرف باتری صرفه جویی کند، کوچک بودن باتری به نسبت نمایشگر را جبران کند.

سامسونگ تلاش کرده است تا با پشتیبانی این مدل از قلم هوشمند S Pen، امکان استفاده از قلم استایلوس را برای کاربر فراهم کند و این مدل را به طرفداران نوت بفروشد .

گلکسی زد فولد 3 با بهره گیری از گواهی IPX8 اولین گوشی هوشمند تاشو می باشد که در برابر نفوذ قطرات آب مقاوم است. این مدل با سیستم عامل غنی از برنامه به همراه تراشه قدرتمند، گوشی مناسب گیمرها است. درباره دوام و استحکام این گوشی نیز سامسونگ گفته است که لولاهای این مدل تا دویست هزار بار باز و بسته شدن مقاوم خواهند بود که رقمی خیره کننده می باشد.

گفته می شود این مدل با طراحی چشم نواز و برخورداری از مودم 5G در رنگهای نقره ای، مشکی و سبز در آگوست به بازار عرضه می شود.

اطلاعات دقیقی از قیمت گوشی در دست نیست ولی با توجه به سوابق این برند و در نظر گرفتن نمایشگرها و دیگر مشخصات این مدل قیمت چندان اقتصادی نخواهد داشت . ولی با توجه به خصوصیات نرم افزاری و سخت افزاری این مدل انتظار می رود از استقبال بسیار خوبی در کل جهان برخوردار باشد.

 

منبع : وبلاگ رندباز

       

 

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

 

در روزگاری که از آن می توان به عنوان عصر اطلاعات و فناوری یاد کرد، قطعا نقش خبرنگار به عنوان ابزار اطلاع رسانی و زیر بنای حرکت جوامع و نسل آینده در کلیه زمینه ها، انکار نشدنی است. بعد از به شهادت رسیدن محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف به دست گروه تروریستی طالبان در هفدهم مرداد سال 77، از سوی شورای فرهنگ عمومی این روز به عنوان روز خبرنگار، نام گذاری شد.

از همان زمان تا کنون، این روز، فرصتی غنیمت است برای تجلیل و قدردانی از قشر زحمت کش خبرنگار که همواره نقش اساسی در آگاهی بخشی مردم دارند.

همراه اول، به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور کشور، به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار و همچنین بیست و هفتمین سالروز عرضه نخستین سیم کارت توسط این اپراتور در ایران؛ هدیه ویژه ای را برای خبرنگاران تدارک دیده است.

شرکت ارتباطات سیار ایران یا همراه اول، در 19 مرداد ماه سال 1373 با واگذاری 4 سیم کارت همراه اول به نهاد ریاست جمهوری، عرضه رسمی سیم کارت را آغاز کرد و از آن زمان تاکنون، همواره با ارائه طرح های خاص و متنوع حضوری پررنگ در کنار مشترکین داشته است.

اداره کل شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد : همراه اول، بسته اینترنت ویژه یک ساله با حجم 200 گیگابایت را برای کلیه خبرنگارانی که اسامی آنها از طریق معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی( مرجع رسمی پیگیری امور مربوط به خبرنگاران و روزنامه نگاران ) ارسال شود، فعال می سازد و پیامک فعالسازی از سوی اپراتور برایشان ارسال می شود.

شرکت ایرانسل نیز به عنوان دومین اپراتور در کشور، ضمن حمایت از جامعه رسانه ای به عنوان رکن چهارم دموکراسی، هدیه ویژه ای برای خبرنگاران ایرانسلی در نظر گرفته است.

در همین راستا روابط عمومی ایرانسل اعلام کرده است: به پاس زحمات جامعه خبرنگاری و تقدیر از تلاش های آنان، بسته اینترنت هدیه یک ساله، با حجم 200 گیگابایت، برای تمام خبرنگاران فهرست ارسالی سال گذشته وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فعال می شود.

 

منبع :وبلاگ رندباز

 

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

دلیل محبوبیت سیم کارت های 912

به طور کلی 26 سال قبل، موبایل پدیده ای تازه در جهان به شمار می رفت و کمتر کسی پیش بینی می کرد که این کالای لوکس به وسیله ای ضروری در زندگی تبدیل شود. کالایی تجملی که نشان از رفاه اجتماعی دارندگان این وسیله بود، به سرعت آن چنان جایگاهی در زندگی روزمره پیدا کرد که امروزه تقریبا همه افراد ناچار به استفاده از آن می باشند.
 با توجه به این که تلفن همراه بدون سیم کارت، تقریبا وسیله ای بلا استفاده است، خرید یک سیم کارت معتبر و به روز، برای استفاده از خدمات مکالمه، پیامک، اینترنت و .... همواره از مهمترین دغدغه های کاربران به شمار می رود.
 از همان آغاز تا کنون، سیم کارت های همراه اول، محبوب ترین و پرطرفدارترین سیم کارت های موجود در کشور هستند.
 
تاریخچه سیم کارت 912
 
سیم کارت دائمی 912 یک سیم کارت دائمی و متعلق به اپراتور همراه اول می باشد. اپراتور همراه اول به عنوان اولین و قدیمی ترین فناوری گوشی همراه در کشور ، در مرداد ماه سال 1373 با واگذاری 4 سیم کارت به ریاست جمهوری به طور رسمی عرضه سیم کارت در ایران و البته فقط در شهر تهران را آغاز کرد.
شماره 09112110000 اولین شماره واگذاری شده در تهران بود که بعدها با تغییر پیش شماره 0911 به 0912 این شماره به 0912111000 تغییر پیدا کرد.
در ابتدا، همراه اول سیم کارتهای دائمی با پیش شماره 0912111 را به اشخاص عادی و 0912112 به دولت مردان و نهادهای مهم کشوری ( قوه قضائیه، بیت رهبری) واگذار کرد.
فراخوان اولیه ثبت نام سیم کارت های همراه اول، در تیر ماه سال 1372 با استقبال زیادی مواجه نشد و روند ثبت نام ماه ها طول کشید. به طوری که بالاخره تا سال 1374 با بازاریابی و تبلیغات و طرح های تشویقی؛ جمعا 9 هزارو 947 نفر برای دریافت سیم کارت ثبت نام کردند و در شهریور همان سال واگذاری ها صورت پذیرفت.
با گذشت زمان و تغییر باور عمومی نسبت به این وسیله، کسانی که در اولین دوره فراخوان برای ثبت نام سیم کارت، توانسته بودند به این کالای لوکس دسترسی پیدا کنند، سود خوبی به جیب زدند. به همین خاطر صف های طولانی در مقابل مراکز مخابراتی برای ثبت نام سیم کارت، باعث افزایش قیمت سیم کارت گردید. از آن زمان تا کنون، این چرخه به صورت های مختلف ادامه دارد و سیم کارت های همراه اول همواره به عنوان سرمایه محسوب می شوند. اکنون که بیش از ربع قرن، از آن روزها می گذرد، این شماره ها هم از نظر قدمت و هم از نظر ارزش ریالی از اهمیت خاصی برخوردارند.
 
سیر تا پیاز سیم کارت های همراه اول
 
سیم کارت 912 مربوط به شهر تهران می باشد ولی در سطح کشور، اکثر کسانی که قصد انجام کارهای تجاری را دارند از این سیم کارت استفاده می کنند. با توجه به این که اولین عامل ارتباطی بین افراد شماره تلفن است که در صورت معتبر بودن، جایگاه اجتماعی فرد را بالا میبرد، افراد مهم جامعه مانند پزشکان ، وکلا، مدیران شرکت های بزرگ و ....  که به برند شدن نیاز دارند، از این سیم کارت استفاده می کنند.
به اولین رقم بعد از پیش شماره کد سیم کارت گفته می شود. پیش شماره 912 دارای کدهای 0 تا 9 می باشد. این شماره ها که از نظر آنتن دهی و نحوه عملکرد تفاوتی باهم ندارند، دارای قیمت های متفاوتی در بازار سرمایه هستند.
 
سیم کارت های کد 1 همراه اول، از ارزش مالی و اعتباری بالاتری نسبت به بقیه کدها برخوردارند. این سیم کارت ها که همیشه بازار بسیار خوبی دارند، نشان اعتبار اجتماعی یوده و معمولا مدیران شرکت های بزرگ و افراد صاحب نام از مشتری های اصلی این سیم کارت ها محسوب می شوند. علاوه بر این بسیاری از شرکت ها نیز برای برندینگ به دنبال شماره های این کد هستند.
از اوایل سال 93 سیم کارت هایی با کد صفر به بازار آمد. تنوع شماره و قیمت مناسب تر، شماره های این خطوط که قدمت زیادی ندارد را به یک انتخاب هوشمندانه برای خریداران تبدیل کرده است. ضمن این که امکان پیدا کردن شماره صفر و یا رند در این سیم کارت نسبت به بقیه بیشتر می باشد.
 
 سیم کارت کد 2 که نسبت به کد 1 قیمت مناسب تری دارد، به علت تکرار حرف 2 ( 09122) برای تبلیغات مناسب بوده و برای اعتبار بخشیدن به کارهای برندینگ از استقبال بالای صاحبان کسب و کار برخوردار است.
 
 سیم کارت کد 3، به علت قیمت پایین تر نسبت به کد 1 و 2 برای کسب و کارهای جدید و نوپا مناسب تر می باشد. چرا که علاوه بر قیمت تقریبا با صرفه ؛ می توانید سیم کارت صفر این کد را نیز در نمایندگیهای معتبر پیدا کنید.
در 26 اسفند 92، سیم کارت های همراه اول با پیش شماره 9 به بازار آمد، این سیم کارت ها که قدمت زیادی نداشته از تنوع بالایی برخوردار است و قیمت ارزان آنها قدرت انتخاب بیشتری را در اختیار خریداران قرار می دهد. ضمنا، پیدا کردن شماره رند یا صفر در این کد بسیار آسان تر می باشد.
 
قیمت های نجومی سیم کارت  همراه اول
 
با توجه به محدودیت عرضه و تقاضای بالا و عدم توازن بین عرضه و تقاضا، قیمت سیم کارت در بازار همواره نوسان داشته است. نوسان قیمت سیم کارت فقط به خاطر قدمت و کد سیم کارت نیست و رند بودن شماره ها در ارزش گذاری آنها نقش اساسی دارد.
سیم کارت  همراه اول، همواره از استقبال خوبی در بازار برخوردار بوده و به سرعت به فروش میرسند، ولی در این بین شماره هایی هستند که اکثر مردم قدرت خرید آنها را نداشته و از قیمت های نجومی برخوردارند.
در ابتدا فروش سیم کارت از طریق ثبت نام و تایید هویت صورت می گرفته است و شماره های رند و غیر رند با قیمت یکسان و به شکل منظم و بر اساس فیش واگذار می شد. بعد از واگذاری ها؛ کسانی که بر اساس شانس، شماره رند نصیبشان شده بود ، با مبالغ گزاف نسبت به فروش این سیم کارت ها اقدام کردند. رفته رفته با گذشت زمان و شروع بازار سیاه سیم کارت و قیمت های نجومی؛ مخابرات تصمیم می گیرد تا با راه اندازی سامانه هایی، جلوی این کار را بگیرد. به همین خاطر از سال 93 ، اپراتور همراه اول شماره های رند را به مزایده می گذارد.
این سیم کارت ها را که بیشتر، برندها یا مشتریان لاکچری برای هدیه دادن خریداری می کنند، گاها با قیمت هایی بسیار بالاتر از نرخ رایج به فروش می رسند. سیم کارت رند تاریخ تولد، سیم کارت های رند حروفی (حروف اسم یک عدد خاص را ایجاد می کند) رند پله ای از اول یا آخر و یا رند آیینه ای(یک یا دو رقم غیر تکراری در ارقام وسط مثل 4445444) از این دست هستند.
با توجه به آنچه که بیان شد، بازار خرید و فروش سیم کارت در بین مردم برای حفظ ارزش پول و سرمایه روش رایجی بوده و هست. هرچند که اپراتور همراه اول تلاشهایی برای کنترل بازار انجام داده است، ولی نوسانات نرخ ارز و عدم توازن بین عرضه و تقاضا همواره از عوامل موثر بر افزایش قیمت سیم کارت های همراه اول می باشند.
 
منبع : وبلاگ رندباز

 

 

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

سازهای عجیب

همیشه کار در هنر بسیار جذابیت دارد به طوری که همیشه دنبال خلق و ساختن است. در موسیقی هم خیلی از افراد یا به خاطر صدا یا نواختن یا ساختن ساز ها  بسیار مورد توجه قرار گرفته اند و به خاطر خلاقیت شان مورد توجه قرار گرفته اند و باعث دیده شدن در جامعه و فرهنگ شده اند و اسمشان در تاریخ و موسیقی آن کشور ماندگار شده است.

در اینجا به تعدادی از سازهای عجیب و غریب می پردازیم. به نظر شما در ساخت کدام ساز خلاقیت و تفکر بیشتری بکار رفته است؟

 

ارگ بزرگ استالاک پایپ (The Great Stalacpipe Organ)

 

این ارگ که در یک غار زیرزمینی در ویرجینیا واقع شده، در سال 1956 توسط لِلاند اسپرینکل ابداع شد. این ساز با ضربه زدن به استالاکتیت های قدیمی توسط چکش لاستیکی کار می کند. همه اینها به یک کنسول متصل می شوند که شبیه یک ارگ سنتی است. یکی از اتفاقاتی که در مورد ابداع این ساز می گویند اینست که اسپرینکل این ایده را زمانی به دست آورد که پسرش سرش را به یکی از استالاکتیت ها زد و صدایی مانند همهمه در غار ایجاد کرد.

 

The Great Stalacpipe Organ

یخ های آهنگین (Musical ice)

 

ترج آیسانگست یک درامر و آهنگساز نروژی است. وی با استفاده از یخ های دریاچه های یخ زده، سازهای موسیقی ابداع می کند. ترومپت یخی او صدایی مانند شیپور جنگ را دارد.

لزوماً اینطور نیست که هر قطعه یخ برای این منظور کارایی داشته باشد و  فقط یخ هایی با ساختار میکروسکوپی مناسب، صدایی زیبا ایجاد می کند.

 

Musical ice

 

اتاقک بادی  صوتی آئولوس (Aeolus Acoustic Wind Pavilion)

 

این ساز، یک ساز 10 تنی است که توسط لوک جرام خلق شده است. سیم های بلند از تیرها تا یک قوس فلزی بزرگ کشیده می شوند. هر سیم در باد ارتعاش ایجاد می کند. سپس صدا توسط لوله ها تقویت می شود. در نتیجه صدایی وهم آور و تپنده ایجاد می کند و حجم باد است که تعیین می کند حجم صدای ساز چقدر باشد.

 

Aeolus Acoustic Wind Pavilion

 

درخت آواز خوان زنگ دار (The Singing Ringing Tree)

 

 این مجسمه به ارتفاع 3 متر در ارتفاعات بالای برنلی و بر روی مورهای پنین قرار دارد. این ساز از بادهای غالب غربی که در انتهای لوله ها می وزد استفاده می کند تا صداهایی نامتعارف و دلخراش را در کنار منظره  Crown Point  ایجاد کند. این سازه در سال 2006 توسط معماران مایک تونکین و آنا لیو طراحی شده است.

 

The Singing Ringing Tree

 

ارگ دریایی (Sea Organ)

 

این پروژه جسورانه و بلند پروازانه سعی داشت با استفاده از ساحل بازسازی شده در زادار- کرواسی به عنوان یک ارگ فوق العاده، خود دریا را به یک نوازنده تبدیل کند. لوله های زیر تفرجگاه هنگام برخورد امواج دریا با آنها، واکنش نشان می دهند و صداهایی هماهنگ ایجاد می کنند که موجب استقبال گردشگران از آنجا شده است.

 

Sea Organ

ویولن سل شیپوری (Cello Horn)

 

نامی که خودش، ساز را معرفی میکند. این سازِ ترکیبی، صفحاتی از مجله Popular Science Monthly  را در سال 1936 به خود اختصاص داد. صدایی که با خم شدن سیم ها ایجاد می شد به جای یک بدنه چوبی سنتی، از یک شیپور برنجی خارج می شد و گویی صدایی در بین تار و برنج تولید می کرد.

 

Cello Horn

 

فلوت هایپر باس (Hyperbass Flute)

 

این ساز بزرگترین عضو خانواده فلوت است که بیش از 15 متر لوله دارد. این یک ساز نسبتاً جدید است و طبق گزارشات اولیه، صدای آن از آنجا که کمی مانند غرش است، در حال بررسی و اصلاح است.

 

Hyperbass Flute

 

پهپاد هورنوکوپی (Hornucopian dronepipe)

 

این یک ابزار چاپ سه بعدی است که توسط استودیو MONAD ، اریک گلمبرگ و ورونیکا زاکربرگ همراه با اسکات اف هال (نوازنده) طراحی شده است.

Hornucopian dronepipe

 

Octobass

 

این سازه در سال 1850 توسط طرفدار سازهای زهی عظیم  Jean-Baptiste Vuillaume ساخته شد. این یک کنترباس با صدای بلند است که 3.48 متر ارتفاع دارد. در این دستگاه،  نواختن با دست بسیار سخت است و پدالهای پایی روی آن تعبیه شده تا این کار را ممکن سازد. و شباهتی به سازهای خانواده ی ویولن دارد

 

Octobass

 

Sharpsichord

 

هنری داگ یکی از جالب ترین عناوین شغلی تاریخ را دارد - مجسمه ساز صدا. داگ در نقش شگفت انگیز خود به عنوان مجسمه ساز صدا ، ساز مشابهی با صدای عجیب به نام Sharpsichord را ابداع کرد. این در واقع یک چنگ سنجاق دار بزرگ است که شامل 11 سیلندر است و سنجاق ها هنگام چرخش به سیم های داخلی برخورد می کنند و تولید نوا می کنند.

 

Sharpsichord

سخن پایانی:

 

هر چیزی در این دنیا وظیفه و هدفی دارد. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که وظیفه موسیقی چیست؟

فکر می کنید کدام ساز کاربردی تر است؟ و از این میان کدام ساز بهتر به آن چیزی که شما از ساز انتظار دارید، می پردازد؟

منبع: سایت آموزش آنلاین ماژورین

 

 

 


 

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

همیشه از نخستین آدم تا به امروز در یکی از مشکلات زندگی بوده است و برای حفاظت ادم ها به کار گرفته می شود و باعث جلوگیری بودن از کلی اتفاقات بد میشود و باعث به سرقت رفتن وسایل خانه می شود , همین مسئله باعث شده امروزه در های الکترونیک بیاد تا باعث راحت تر شدن زندگی شود و دیگر لازم نباشد که آدم ها از ماشین های خود پیاده شوند و در را باز کنند.

در ابتدای امر باید گفت که بهترین جک های درب پارکینگ را شاید بتوان در دو دسته تقسیم نمود.

 

دسته ی اول مخصوص به افراد ثروتمندی است که در خرید خود از نظر اقتصادی و هزینه کرد هیچ محدودیتی ندارند و اگر حتی جک گران قیمت آن ها زود به زود نیاز به تعمیر , سرویس و یا تعویض داشته باشد باز هم فشار چندانی متوجه آنها نخواهد شد. برای این دسته از افراد طبق ضرب المثل هرچقدر پول بدی آش میخوری مطمئنا نمونه های گران قیمت خارجی گزینه ی مناسبی باشد اما توجه به این نکته خالی از لطف نیست که با توجه به قیمت های ارز در شرایط کنونی , واقعا قیمت نمونه های خارجی به صرفه نبوده و حتی برای افراد ثروتمند نیز انتخاب یک جک داخلی مناسب و با کیفیت بهتر میباشد.

 

اما دسته ی دوم مشتریان کسانی هستند که توانایی پرداخت هزینه های سرسام آور را برای خرید جک های پارکینگی ندارند و به همین دلیل دنبال بهترین و با کیفیت ترین جک های درب پارکینگ با قیمت مناسب می باشد. این دسته از افراد ابتدا باید با توجه به نیاز خود و مکانی که قرار است در آن از جک استفاده شود محصول مورد نیاز خود را انتخاب نمایند تا از انتخاب اشتباه و هزینه ی مجدد جلوگیری شود.

به همین منظور ما در بخش بعدی توضیح مختصری از انواع جک های درب پارکینگ میدهیم تا شما مشتریان عزیز و ارجمند بتوانید با توجه به نیاز خود بهترین محصول را انتخاب نمایید.

 

 

جک های پارکینگی را میتوان به دو دسته ی زیر تقسیم نمود :

۱- جک های بازویی : این نمونه جک که پر استفاده ترین نوع میباشد مناسب برای مکان هایی است که از نظر عمقی چه به داخل ساختمان و یا چه به بیرون ساختمان فضایی برای باز شدن درب وجود داشته باشد . پس اگر شما در محیط خود همچین فضایی را ندارید نباید به سراغ این جک ها بروید. نکته ی دیگر در مورد این جک ها این است که به هنگام خرید باید به تک لنگه بودن یا دو لنگه بودن آن توجه نمایید تا اشتباها محصولی را خریداری نمایید.

جک های بازویی خود نیز به دو مدل زیر قابل دسته بندی میباشند:

– جک های الکتروهیدرولیک : این مدل که با پمپ روغن و یا هوا کار میکند مناسب برای مکان های شلوغ و پر رفت و آمد است و در ضمن برای درهای با ابعاد بزرگ و وزن های سنگین مانند : درب کارخانه ها استفاده میگردد.البته در هنگام استفاده از این جک ها باید دقت لازم را همیشه داشت زیرا هزینه ی تعمیر این مدل جک ها بالا میباشد.

– جک های الکترومکانیک : این نمونه از جک ها که با گیربکس و چرخ دنده کار میکند , متداول ترین نوع جک میباشد که خیل زیادی از مردم استفاده میکنند. این نمونه , مناسب برای مکان هایی با حجم تردد محدود و  برای درهایی با ابعاد و وزن محدود ( در حدود ۲٫۵ الی ۴ متر و ۳۰۰ الی ۵۰۰ کیلوگرم ) است. پس اگر محلی که قرار است در آن جک نصب شود شلوغ است این مدل , انتخاب مناسبی نمیباشد.

 

۲- جک های ریلی یا پنهان : یکی دیگر از نمونه جک های پارکینگی این مدل است که زمانی از آنها استفاده میشود که ابعاد و وزن در به گونه ای است که دیگر جک های بازویی قابلیت کارکرد بر روی آن ها را ندارند. البته در مواردی برای درب های ظریفی هم که نمیخواهند فشاری توسط جک های بازویی به آن ها وارد شود یا حتی اگر در نظر دارند جک از دید عموم پنهان باشد این گزینه انتخاب خوبی است. این مدل جک , توانایی نصب بر روی درب هایی با ابعاد حدودا ۱۵ متری و وزن تقریبی ۱۵۰۰ کیلوگرمی را داراست.

 

 

یکی دیگر از فاکتور های تاثیر گذار در انتخاب بهترین جک برقی پارکینگ , مسئله ی مدت گارانتی آن ها میباشد . در همین راستا ما در ادامه لیستی از شناخته شده ترین برند های  داخلی و خارجی تولید و عرضه کننده ی جک های پارکینگی را به همراه مدت گارانتی و محدوده ی قیمتی آن ها می آوریم تا شاید کمک هر چند کوچکی برای انتخاب بهترین جک پارکینگی به شما عزیزان کرده باشیم.

 

برند های ایرانی :

– تابا : دارای گارانتی ۲۴ ماهه با حدود قیمتی ۵ میلیون تومان

– سیماران ( فراز ) : دارای گارانتی ۲۴ تا ۳۰ ماهه با حدود قیمتی ۴ تا ۱۲ میلیون تومان

– جک یال : دارای گارانتی ۳ تا ۵ ساله با حدود قیمتی ۴ تا ۶ میلیون تومان

– اتوماتیک گیت : دارای گارانتی ۳۶ ماهه با حدود قیمتی ۴ میلیون تومان

– جک سوزوکی :  دارای گارانتی ۱۸ تا ۲۴ ماهه با حدود قیمتی ۴ میلیون تومان

– میلان : دارای گارانتی ۳۰ ماهه با حدود قیمتی ۴ میلیون تومان

– ویرا : دارای گارانتی ۱۲ ماه تعویض به علاوه ۱۸ ماه تعمیر با حدود قیمتی ۶ تا ۱۰ میلیون تومان

– الکتروپیک ( یوتاب ) : دارای گارانتی ۲۴ ماهه با حدود قیمتی ۵ میلیون تومان

– تکنما ( محک ) : دارای گارانتی ۲۴ ماهه با حدود قیمتی ۵ میلیون تومان

– لنسر :  دارای گارانتی ۲۴ ماهه با حدود قیمتی ۵ میلیون تومان

– آلدو : دارای گارانتی ۱۸ تا ۳۰ ماهه

– فلای :  دارای گارانتی ۱۲ ماهه با حدود قیمت ۴ میلیون تومان

– جابان : دارای گارانتی دو ساله

– کسری : دارای گارانتی ۲۴ ماهه با حدود قیمتی ۵ میلیون تومان

– بتا : دارای گارانتی ۱۲ ماهه با حدود قیمتی ۴ تا ۸ میلیون تومان

– سهند : دارای گارانتی ۲ ساله با حدود قیمتی ۴ میلیون تومان

– الاروی : دارای گارانتی ۲ ساله با حدود قیمتی ۵ میلیون تومان

– پویا در ( آریا ) : دارای گارانتی ۳۶ ماهه با حدود قیمتی ۴ میلیون تومان

– سوپر لایف : دارای گارانتی ۲۴ ماهه با حدود قیمتی ۵ میلیون تومان

 

برندهای خارجی :

  • BFT : دارای گارانتی ۱۸ ماهه تا ۴ ساله با حدود قیمتی ۱۲ تا ۴۷ میلیون تومان

  • جک V2 : دارای گارانتی ۲۴ ماهه با حدود قیمتی ۸ تا ۲۳ میلیون تومان

  • جک پروتکو : دارای گارانتی ۳۰ ماهه با حدود قیمتی ۱۳ تا ۱۸ میلیون تومان

  • لایف : دارای گارانتی ۱۸ تا ۲۴ ماهه با حدود قیمتی ۱۵ میلیون تومان

  • نایس : دارای گارانتی ۱۸ تا ۲۴ ماهه با حدود قیمتی ۱۰ تا ۱۱ میلیون تومان

  • گوچی : دارای گارانتی ۶ ماهه

  • فک : دارای گارانتی ۴ ساله با حدود قیمتی ۱۹ تا ۹۱ میلیون تومان

  • ایور : دارای گارانتی ۲ ساله

  • جنیوس : دارای گارانتی ۲ ساله با حدود قیمتی ۱۵ تا ۱۷ میلیون تومان

  • تیتان : دارای گارانتی ۱ ساله با حدود قیمتی ۸ میلیون تومان

  • زومر : دارای گارانتی ۲ ساله با حدود قیمتی ۲۱ تا ۲۲ میلیون تومان

  • بنینکا : دارای گارانتی ۴ ساله

  • فادینی : دارای گارانتی ۴ ساله با حدود قیمتی ۴۰ میلیون تومان

  • والنسیا : دارای گارانتی ۳۶ ماهه با حدود قیمتی ۵ میلیون تومان

  • بلانکو : دارای گارانتی ۳ ساله با حدود قیمتی ۶ تا ۷ میلیون تومان

  • جی بی دی : دارای گارانتی ۲ ساله

–   کافه گیتس : دارای گارانتی ۲۴ ماهه با حدود قیمتی ۷ میلیون تومان

منبع: سایت راز تکنولوژی

 

  • thenirvana nirvana