interesting things

۲۹ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تقریبا حدود 28 سال از از اولین فراخوان ثبت نام "شبکه تلفن متحرک جیبی" در روزنامه ها می گذرد و آنچه که امروزه ما شاهد آن هستیم در آن مقطع زمانی بسیار دور از ذهن و دشوار بود. تاثیر تلفن همراه و فناوری های مربوط به آن در شیوه و رفتار زندگی افراد، آنقدر چشم گیر و فراوان است که کمتر کسی را می توان یافت که امروزه از سیم کارت استفاده نکند.

در حال حاضر تلفن های همراه جزء پیشرفته ترین ابزارهای مورد استفاده در زندگی افراد می باشد. با توجه به رابطه بسیار ظریف و تنگاتنگی که بین گوشی های هوشمند و سیم کارت ها وجود دارد، اهمیت سیم کارت ها نیز هیچ وقت کمتر از گوشی های همراه نبوده است. به همین خاطر ورود اولین سیم کارت ها به بازار و در اختیار داشتن آن، مانند به همراه داشتن تلفن همراه از نشانه های تمول به شمار می رفت.

اولین سیم کارت های واگذاری شده در کشور، مربوط به اپراتور همراه اول می باشد که در حال حاضر به عنوان بزرگترین اپراتور در داخل کشور مشغول به فعالیت است. در سال 85 اپراتور ایرانسل به عنوان دومین اپراتور، وارد میدان رقابت شد که به زودی توانست با ارائه سیم کارت های ارزان تر در زمان کوتاهتر، کاربرانی وفادار برای خود دست و پا کند. رایتل نیز سومین اپراتور فعال در کشور می باشد.

فعالیت اپراتورها و دارندگان پروانه ارائه خدمات ارتباطی زیر نظر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بوده و آنها موظف به تبعیت از قوانین ابلاغی این سازمان می باشند.

 درست است بر اساس قانون، هر شخص بالای 18 سال که تابعیت جمهوری اسلامی را داشته باشد، می تواند نسبت به خرید و ثبت سیم کارت در کشور اقدام نماید؛ ولی در خصوص تعداد سیم کارت های قابل خریداری برای هر فرد حقیقی محدودیت هایی وجود دارد. بر اساس مصوبه کمیسیون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هر شخص حقیقی می تواند حداکثر 10 سیم کارت را با کد ملی خود ثبت نماید. البته اشخاص حقوقی مانند نمایندگان رسمی شرکت ها، برای ثبت سیم کارت به نام شرکت هیچ محدودیتی نخواهند داشت.

اتباع غیر ایرانی نیز می توانند با ارائه مدارک شناسایی معتبر مانند گذرنامه، کارت اقامت، کارت هویت، کارت سبز و یا کارت پناهندگی به طور همزمان سه سیم کارت فعال از مجموع تمامی اپراتورهای تلفن همراه به نام خود ثبت کنند.

از آن جا که ثبت کننده سیم کارت قانونا مالک آن بوده و مسئولیت حفظ و نگهداری سیم کارت بر اساس قانون فقط با مالک است، مالکان دقت نمایند که در صورت بروز هرگونه سهل انگاری، ممکن است دچار صدمات جبران ناپذیری گردند.به همین خاطر نهادهای نظارتی همواره به مشترکان هشدار می دهند که سیم کارت های خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند،چرا که در صورت استفاده غیر قانونی و وقوع جرم، تنها مالک سیم کارت مسئول خواهد بود.

منبع: وبلاگ رندباز

 

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

در زمانی که جادو و جادوگری بسیار معنا پیدا میکند و خیلی ها از جادوی سیاه استفاده میکنند که تاقدرت هایی را بدست آورند تا بتوانند به هر که می خواهند فرمانروایی کنند و بتوانند که  مردم را در اختیار خود داشته باشند. در این میان ممکن است هر از گاهی دو جادوگر با هم برخورد کنند که خطرناک می شود.

هر جادوگر بر اساس علمی که داره میتونه موجودات خوفناک تر و قوی تری رو ظاهر کنه.

اما حالا بزرگ ترین جادوگر های تاریخ دور هم جمع شدن تا قدرت خودشون رو به اثبات برسونن، اما برای این کار باید بقیه جادوگر ها رو از بین ببرن و خودشون رو به عنوان بهترین جادوگر زمانه به تاریخ معرفی کنن. این داستان بازی فکری تش کلاره…

بازی تش کالار : آوردگاه اسطوره ها (Tash-Kalar: Arena of Legends)

برد گیم  تش کالا مثل رینگ بوکس میمونه ولی بوکسور های این بازی جادوگر هایی با توانایی های خارق العاده ان.

شما و هم بازی هاتون نقش همین جادوگر های اعجوبه رو دارید که با اجرای الگو هایی خاص ارواحی رو ظاهر میکنید تا بینی حریف رو به خاک بمالید. حواستون باشه که حریفتون هم توانایی های خاصی داره و میتونه موجودات عجیبی رو براتون احضار کنه.

پس سعی کنید برنامه های حریف تون رو هم پیش بینی کنید.

هر کارت توی این بازی شامل یک الگو میشه، که با اجرای اون الگو ها توی زمین بازی میتونید هیولای کارت رو وارد نبرد کنید و از قدرت هاش استفاده کنید. این بوردگیم قدرت استراتژیک شما رو به چالش میکشه، باید بدونید چه زمانی چه برنامه ای رو اجرا کنید تا قبل از اینکه جادوگر رو به رویی به شما حمله کنه، انتخاب درستی داشته باشید. تا حالا کارتون دیجیمون رو دیدید؟

پس تاش کالار رو بازی کنید :))))

این بازی رومیزی برای 2 تا 4 نفر طراحی شده و حدود یک ساعت شما رو به دنیای جادو میبره.

برای استفاده از این بوردگیم باید بالای 13 سال سن داشته باشید.

منبع: وبلاگ چت رنگ

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

هنر و موسیقی دو کلمه ایی که هیچ وقت از هم جدا نمیشوند . موسیقی هایی که از گذشتگان ما به جا مانده بسیار عالی و زیبا بودند . موسیقی دانانی که ساز  اصلی هایشان پیانو بوده و توانسته اند که با این ساز جادوهایی بنویسند که آدم را مجذوب خود کند.

در اینجا ما اول 5 تن از پیانیست های مشهور را معرفی می کنیم، سپس لیستی از پیانیستهایی که تا سال 2020 در قید حیات بوده اند را ارائه می دهیم.

لازم به یادآوری نیست که این مقاله فقط تعدادی از برترین نوازندگان پیانو را معرفی می کند.

 

ولفگانگ آمادئوس موتزارت (1756-1791، اتریش)

موتزارت یکی از اولین استادان بزرگ پیانو و البته یکی از مشهورترین نوازندگان پیانو تاریخ محسوب می شود. او از کودکی به دلیل استعداد موسیقی و توانایی آهنگسازی اش شناخته شد.

موتزارت به عنوان یک مترجم شروع به کار کرد، اما به زودی، به خاطر گوش موسیقی فوق العاده اش مشهور شد و به یکی از بزرگترین پیانیست های تمام دوران تبدیل شد.

موتزارت به عنوان نویسنده آهنگ نیز بسیار مولد بود. او از سونات ها، سمفونی ها تا کنسرت ها و اپراها آهنگسازی می کرد. او در کلاسیسیسم برجسته بود و یکی از تأثیرگذارترین موسیقیدانان نه فقط در زمان خود، بلکه در طول تاریخ بود.

 

لودویگ ون بتهوون (1770-1827، آلمان)

بتهوون علاوه بر اینکه یکی از مشهورترین آهنگسازان عصر خود بود، بخاطر پدرش که بسیار سخت گیر بود شروع به نواختن پیانو کرد. او اولین کنسرت خود را در کودکی اجرا کرد. بتهوون مبتکر و با استعداد و در عین حال بسیار سخت کوش بود.

در بزرگسالی، او مجبور بود با ناشنوایی مبارزه کند، و حتی این مشکل هم، او را از آهنگسازی برخی از مهمترین قطعاتش در ده سال آخر عمر باز نداشت.

بتهون جمله مشهوری دارد که: "موسیقی راحت تر از کلمات به سراغ من می آید."

او به عنوان یکی از بهترین پیانیست های تمام دوران ها، یکی از مشهورترین آهنگسازان پیانو و یکی آهنگسازان ارکستر در تاریخ محسوب می شود.

گفته می شود Hammerklavier (شماره 29 در B Flat major ) سخت ترین سونات بتهوون بود، تا زمانی که فرانتس لیست در سال 1836 آن را به طور عمومی اجرا نکرده بود، تقریباً غیرقابل اجرا تلقی می شد. متأسفانه، هیچ ویدئویی از اجرای فرانتس لیست وجود ندارد.

 

بتهوون

 

فرانتس شوبرت (1797-1828، اتریش)

شوبرت، نوازنده بزرگ پیانو، به عنوان یکی از آخرین آهنگسازان بزرگ کلاسیک و یکی از پیشگامان رمانتیسیسم شناخته می شود. به گفته هولزر، معلم پیانوی شوبرت، او هیچ آموزش واقعی به شوبرت نداد، زیرا او قبلاً از هر چیزی که سعی می کرد معلمش به او بیاموزد، اطلاع داشت و هولزر او را با "حیرت و سکوت" می نگریست.

با وجود اینکه وی به عنوان یک ویولونیست، نوازنده ارگ و خواننده نیز شناخته شده بود، پیانو منابع متعدد بیشتری برای آهنگسازی به او می داد.

 

فلیکس مندلسون (1809-1847، آلمان)

او یک کودک اعجوبه، یک نوازنده پیانو و ملقب به "موتزارت قرن نوزدهم" بود.

وقتی 9 ساله شد، اولین اجرای خود را روی صحنه انجام داد. و در 10 سالگی آهنگسازی را آغاز کرد و به یکی از مهمترین آهنگسازان رمانتیسیسم تبدیل شد.

به همین دلیل است که او چنین آثار گسترده ای را به عنوان میراث پشت سر گذاشت و یکی از پدران رمانتیسم محسوب می شود. می توان گفت او یکی از بهترین پیانیست های آلمانی در تمام دوران است.

 

فردریک شوپن (1810-1849، لهستان)

شوپن با آثار خود پیانو را با موسیقی عاشقانه در هم پیچید. می توانیم شوپن را لطیف، دقیق، با تکنیک بی نقص و هارمونی منحصر به فرد توصیف کنیم. او برای تعداد زیادی از پیروان، پیانیست ها و علاقه مندان به موسیقی به عنوان بهترین پیانیست معرفی شده است.

او در شش سالگی به دلیل شیوه اجرای پیانو و ترکیبات فوق العاده و پیچیده اش جامعه را متعجب کرد. شوپن در سال 1849 درگذشت و پیکرش در گورستان Père Lachaise در پاریس به خاک سپرده شد.

قطعه Nocturne Op.9 No.2 in E flat major شوپن یکی از محبوب ترین ساخته های او بود و می توان آن را به عنوان یکی از بزرگترین قطعات پیانو تا به امروز مورد بحث قرار داد. این قطعه بسیار محبوب است و پیدا کردن کسی که علاقه ای به پیانو کلاسیک داشته باشد و نام این قطعه حیران کننده را نشنیده باشد، دشوار است.

بله! ما هم دوست داشتیم نام راخمانینف، آرخریچ، برامس و... را نیز در این لیست داشته باشیم ولی امیدواریم در آینده بتوانیم مقاله کاملتری درباره پیانیست های بزرگ دنیا داشته باشیم و در آنها حق مطلب را ادا کنیم.  

شوپن

 

پیانیستهای معاصر:

همانطور که قبلاً گفته شد، در ادامه نام تعدادی از پیانیست های بزرگ دنیا را ارائه می کنیم که تا سال 2020 در قید حیات بوده اند:

Louis Lortie

Tigran Hamasyan

Yuja Wang

Brad Mehldau

Marc-André Hamelin

Ethan Iverson

Hélène Grimaud

Lang Lang

Dimitris Sgouros

Ian Pace

Cory Henry

Daniil Trifonov

Evgeny Kissin

Fazil Say

Grigory Sokolov

Herbie Hancock

Ivan Bessonov

Ivo Pogorelić

Jon Batiste

Khatia Buniatishvili

Lydian Nadhaswaram

Martha Argerich

Maurizio Pollini

Mikhail Pletnev

Nikolai Lugansky

Nobuyuki Tsujii

Robert Glasper

Stevie Wonder

Valentina Lisitsa

Vladimir Ashkenazy

شما چه کسانی را می شناسید که در راه ارتقای نواختن و یا آموزش پیانو تلاش کرده اند؟ آیا نام آنها در لیست ما ذکر شده بود؟

منبع: وبلاگ ماژورین

 

 

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

در سال تحصیلی جدید، وزارت ارتباطات در جهت دسترسی آسان دانش آموزان به انواع خدمات و محتواهای آموزشی، سامانه شاد را رایگان اعلام نموده است. در همین راستا این وزارت خانه تلاش کرده تا با تخصیص اینترنت رایگان به دانشجویان، طلاب، معلمان و اساتید دانشگاهی، پاسخگوی نیازهای مختلف سیستم آموزشی کشور باشد.

پاندمی کرونا و ادامه روند برگزاری کلاس های مجازی در کلیه مقاطع تحصیلی، اپراتورها را بر آن داشت تا در راستای سیاست های ابلاغی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، طرح ها و بسته های اینترنتی مناسب را به کاربران خود ارائه کنند. به همین منظور، کلیه دانشجویان، طلاب، معلمان و اساتید میتوانستند حداکثر تا تاریخ هفتم مهرماه 1400 با مراجعه به سامانه ictgifs.ir نسبت به ثبت نام برای دریافت اینترنت رایگان اقدام نمایند.

با توجه به پایان یافتن زمان ثبت نام، از امروز اپراتورها بسته اینترنت هدیه متقاضیانی که در روزهای ابتدایی طرح، نسبت به ثبت نام خود اقدام نموده اند، فعال کرده و فعال سازی بسته هدیه سایر متقاضیان نیز در چند روز آینده انجام خواهد گرفت.

البته از سوی اپراتورها، تمهیداتی در خصوص ثبت نام دانشجویان جدیدالورود دانشگاهها و متقاضیانی که بنا به هر دلیلی (مثلا کامل نبودن اطلاعات) ثبت نام خود را تکمیل ننموده اند، در نظر گرفته شده و امکان ثبت اعتراض برای کلیه افرادی که کد ملی آنها در سامانه وجود ندارد، پیش بینی شده است.

بسته اینترنت هدیه پس از طی مراحل فنی به زودی برای کلیه افرادی که توانسته اند با موفقیت ثبت نام کنند، فعال خواهد شد. متقاضیانی که درخواست اعتراض خود را در سیستم ثبت نموده اند نیز؛ بسته اینترنت هدیه خود را پس از اخذ تایید نهادهای متولی و طی مراحل فنی مرتبط، دریافت خواهند کرد.

اپراتور همراه اول اعلام کرده است که بسته هدیه اینترنت ویژه دانشجویان و طلاب مطابق با لیست ارسالی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فعال شده است. بسته هدیه اینترنت همراه اول که شامل 60 گیگابایت اینترنت ویژه اساتید حوزه و دانشگاه، 40 گیگابایت اینترنت ویژه معلمان و 30 گیگابایت اینترنت ویژه دانشجویان و طلاب می باشد، به متقاضیانی تعلق می گیرد که در سامانه ictgifs.ir ثبت نام کرده اند.

اپراتور ایرانسل نیز بسته اینترنت هدیه را مطابق فهرست دریافتی از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای کاربران خود فعال نموده است. مهلت استفاده از بسته هدیه اینترنت ایرانسل، شش ماه می باشد.

اپراتور شاتل موبایل هم اعلام کرد: هنوز لیست شماره ها از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به شاتل موبایل اعلام نشده است و به محض دریافت این فهرست، بسته اینترنت هدیه شش ماهه این شرکت به سیم کارت شاتل موبایل کلیه دانشجویان، معلمان و اساتید گرانقدر به صورت خودکار تخصیص می یابد.

بسته هدیه این شرکت شامل 60 گیگابایت اینترنت ویژه اساتید دانشگاه ها، 40 گیگابایت اینترنت برای معلمان و 30 گیگابایت اینترنت برای دانشجویان می باشد که به کلیه اساتید، معلمان و دانشجویان مشترک سیم کارت شاتل تعلق می گیرد.

کاربران توجه داشته باشند که در هنگام فعال شدن بسته، این موضوع از طریق پیامک به اطلاع افراد خواهد رسید.

 

منبع :وبلاگ رندباز

 

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

 

تحریم های آمریکا علیه شرکت هواوی ، قطعا این برند چینی را با چالش های زیادی روبرو کرده است که عدم معرفی گوشی هوشمند میت 50 در زمان مقرر، می تواند به تنهایی بیانگر مشکلاتی باشد که این شرکت بعد از اعمال تحریم های آمریکا با آنها دست و پنجه نرم می کند. با توجه به این که از زمان عرضه اولین مدل سری میت، در سال 2013 هر ساله نسل جدید این سری، حوالی ماه سپتامبر معرفی و روانه بازار می شود، عدم عرضه مدل جدید، شایعات زیادی را پیرامون آماده سازی این پرچمدار رقم زده است.

بر اساس گزارشات منتشر شده، قرار بود که شرکت هواوی مدل جدید میت را تا پایان سال جاری به بازار عرضه کند که ظاهرا مشکلات مربوط به تامین قطعات، این امر را به تعویق انداخته است. اخیرا شایعاتی مبنی بر لغو تولید سری میت 50 شنیده می شد که کارشناسان این شرکت آن را رد کرده و زمان رونمایی از این مدل را اوایل سال 2022 میلادی معرفی کردند. هرچند که برخی گزارشات حاکی از عرضه این مدل تا پایان سه ماهه دوم سال 2022 می باشد، ولی قطعا عرضه سری میت 50 لغو نشده است.

با توجه به شایعات شنیده شده پیرامون جزئیات اصلی گوشی میت 50، درست است که عدم عرضه این مدل تا این لحظه نتوانسته انتظارات علاقمندان به این برند را برآورده کند؛ ولی جزئیات مشخصات میت 50 نشان می دهد که شرکت هواوی در تلاش است تا در عرضه پرچمدار آینده اش سنگ تمام بگذارد.

این گوشی هوشمند که با سیستم عامل اختصاصی این شرکت یعنی هارمونی به بازار عرضه می شود؛ به نظر می رسد که از ارتباط ماهواره ای پشتیبانی می کند. خبری که اگر صحت داشته باشد، نشان می دهد خانواده آیفون 13  تنها گوشی های هوشمندی نخواهند بود که از این قابلیت پشتیبانی می کنند و شرکت هواوی با انتخاب سیستم ماهواره ای Beidou به کاربران خود این اجازه را می دهد تا در شرایطی که آنتن دهی وجود ندارد، از طریق ارتباط ماهواره ای پیام کوتاه ارسال کنند.

با توجه به تحریم های آمریکا در خصوص عدم دسترسی این شرکت به چیپست های پیشرفته، هواوی در این مدل از چیپ اسنپدراگون 898 با عملکرد پردازشی بالا استفاده کرده است که نشان از پشت سر گذاشتن بسیاری از موانع و مشکلات توسط کارشناسان این شرکت خواهد بود.

گوشی هوشمند هواوی میت 50 مانند سری آیفون 13 پرو مجهز به صفحه نمایش LTPO می باشد که از نرخ نوسازی تطبیقی و 120 هرتزی پشتیبانی می کند.

به نظر می رسد چینی ها با وجود تمام محدودیت ها، دست به نوآوری های زیادی زده اند و کاربران باید خود را آماده سورپرایزهای بیشتری کنند. با توجه به تعویق زمان رونمایی مدل میت 50 ، انتظار می رود این گوشی هوشمند با قابلیت های منحصر به فردی به کاربران معرفی شود.

منبع: وبلاگ رندباز

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

کره  کشوری که در شرق آسیا که  مناظر بسیار زیبایی دارد و باعث  سرازیر شدن مردم هر سال به آن کشور میشود کشوری که در گذشته توسط پادشاهان اداره می شد و بسیاری از مناطق را پادشاهان کشور ها ساخته اند و باعث زیبایی های کره شده بودند . ما در این مقاله سعی میکنیم  جاهای جذاب کره رو معرفی کنیم

 

گیونگجو (Gyeongju)

برای مجموعه ای فوق العاده از جاذبه های تاریخی کره جنوبی ، به شهر ساحلی گیونگجو بروید. در این پایتخت باستانی "پادشاهی سیلا" می توانید آثار و جاذبه های باستانی زیادی را ببینید. شاید معروف ترین مکان برای بازدید در اینجا معبد Bulguksa باشد ، یک معبد بودایی به جا مانده از قرن ششم. در اینجا همچنین می توانید غار Seokguram  و مجسمه بزرگ بودای نشسته را ببینید. حوضچه آناپجی و غرفه بومون از دیگر دیدنی های اطراف شهر است که غرفه بومون زیبایی کره در فصل بهار را با شکوفه های گیلاس به نمایش می گذارد.

 

سئول

آیا می دانستید که سئول خواهر خوانده تهران است؟!

شهردار تهران در سال 1351 به کره جنوبی سفر کرد و در آن زمان پایتخت  این دو کشور بعنوان خواهر خوانده اعلام شده و خیابانی در هر دو شهر به نام خواهرخوانده هایشان ثبت شد. خیابان تهران در منطقه گانگنام قرار گرفته است و در آن شرکتهای بزرگ تجاری و صنعتی قرار دارند.

سئول کلان شهری مملو از جاذبه های دیدنی است. در اینجا می توانید از کاخ تاریخی گیونگ بوک گونگ گرفته تا روستای جذاب بوکچون هانوک را بازدید کنید. سئول یک پارک ملی به نام پارک ملی بوخانسان نیز دارد که مسافران می توانند در آن پیاده روی کرده و مناظر پانوراما از شهر را مشاهده کنند و به صدای مردمی که به زبان کره ای صحبت می کنند گوش دهند.

 

جزیره ججو

جزیره آتشفشانی ججو در تنگه کره ، یکی از زیباترین نقاط کره است. سواحل آرام ، صخره های قدرتمند و کوههای فوق العاده ای مانند هالاسان ، همه از طریق مسیرهای پیاده روی که دورتادور جزیره می گردند قابل دیدن هستند. برای تماشای چشم اندازهای عالی ، به قله "طلوع آفتاب سونگسان" و یا به کنار دریا در Seopjikoji و فانوس دریایی آن بروید ، جایی که می توانید بهترین چشم اندازها را از خود قله داشته باشید.

 

بوسان

یکی از دیدنی ترین شهرهای کره جنوبی، شهر بندری بوسان است. تمرکز اصلی بسیاری از بازدیدکنندگان از بوسان سواحل باشکوه شهر است که ساحل Haeundae و ساحل Gwangalli دو مورد شناخته شده آن هستند. البته در بوسان نیز جاذبه های فرهنگی فراوانی وجود دارد ، از معبد باستانی بائوموسا گرفته تا روستای فرهنگی Gamcheon  که بسیار مشهور است ، محله ای برقی و رنگارنگ که در گذشته اش تاریخچه فقیرنشین بودن را دارد. در کوههای مجاور شهر بوسان مسیرهای پیاده روی  مانند Geumjeongsan  وجود دارد که  مناظر زیبا و آرامش بخشی دارد.

 

منطقه غیرنظامی کره (DMZ)

با توجه ارتباط دو کشور کره شمالی و کره جنوبی،  تور منطقه غیرنظامی کره از بازدیدهای جالب در سفر کره جنوبی است. این تور تنها راه بازدید از نوار 250 کیلومتری (155 مایل) بین کره جنوبی و شمالی است. تور شامل توقف در منطقه امنیتی مشترک است ، جایی که دو کشور در سال 1953 توافقنامه آتش بس را امضا کردند و تنها جایی است که هنوز در حال مذاکره دیپلماتیک هستند. از دیگر مقصدهای سفر می توان به تونل نفوذ سوم (Third Infiltration Tunnel) اشاره کرد که از آنجا می توانید نماهایی از کره شمالی را مشاهده کنید.

1

 

دائگو

سومین شهر بزرگ کره جنوبی، دائگو است که از دیرباز به عنوان مرکز اصلی اقتصادی این کشور شناخته می شد و غالباً بازدیدکنندگان را با طیف وسیعی از جاذبه های خود شگفت زده می کند. اگر به تاریخ ، فرهنگ علاقه دارید ، احتمالاً این شهر جنوب شرقی کره، چیزهای جالبی برای شما آماده کرده است. مکانهای مهم فرهنگی دائگوعبارتند از معبد دونگواسا و معبد سئونبوسا در اطراف کوه پالگونگسان ، به علاوه کلیسای جامع گیسان. اگر نیاز به استراحت پس از گشت و گذار دارید ، به دره آبگرم دائگو و یا شهربازی E-World بروید.

 

پارک ملی نائجنگسان

به جاذبه های طبیعی کره جنوبی علاقه دارید؟! یکی از مقاصد عالی ، پارک ملی نائجانگسان است. این پارک ملی با مرکزیت در کوه نائجنگسان ، به خاطر رنگهای پاییزی ، آبشارها و معابد متعدد دیدنی است. اگرچه رنگهای پاییزی آن بسیار چشم نواز هستند، ولی می توانید پارک ملی نائجنگسان را در تمام طول سال بازدید کنید. البته وقتی کوه ها با برف زمستانی پوشانده شود ، ممکن است رفتن به مسیرهای پیاده روی مشکل باشد. از دیگر جاذبه ها می توان به آبشار دودوک ، آبشار گئومسئون و معبد نائانگسا اشاره کرد که درختان زیبایی در مسیر شان دارد.

2

 

 جئونجو

شهر کوچک Jeonju یکی از جاهایی است که خود مردم کره جنوبی خیلی برای بازدید به آنجا می روند ولی در بین گردشگران خارجی چندان شناخته شده نیست. یکی از دلایل آن را می توان اقدامات مهم آشپزی آن دانست. گفته می شود که این شهر جایی است که غذای سنتی bibimbap اولین بار در آن پخته شده. در این شهر همچنین غذاهای خیابانی و کافه هایی وجود دارد که تجربه غذا خودن در آنها لذت بخش است. جئونجو آثار تاریخی ای دارد که پیوندهای تاریخی آن با سلسله چوسون در کاخ گیونگجیئون و معماری قدیمی روستای جئونجو هانوک در آن به نمایش گذاشته شده است.

 

پارک ملی دادوهائه سانگ

پارک ملی Dadohaehaesang با پوشش تقریبا 1700 جزیره مختلف در حاشیه جنوب غربی شبه جزیره کره ، یک منطقه حفاظت شده و بزرگترین پارک ملی در کره جنوبی است. با توجه به گستردگی این پارکتعیین اینکه بازدید این پارک ملی را باید از کجا شروع کرد ، می تواند مشکل باشد.

محبوب ترین جزایر مورد بازدید گردشگران عموماً Hongdo ، Heuksando ،  Geomundo  و Baekdo هستند. در این پارک با چشم اندازهای عجیب و غریب و جزایر زیبا، تنوع گسترده ای از حیات وحش در خشکی و آب و نیز سواحل زیبا آشنا خواهید شد.

3

 

جزیره جئونگدو

جزیره جئونگدو ، جزیره ای آرام در سواحل جنوب غربی کره جنوبی  است، جزیره ای با ویژگیهای زیست محیطی جالب و پر از شگفتی. برای شروع ، مزرعه نمک Taepyeong که دارای بزرگترین مزارع نمک در کشور است، در این شهر وجود دارد. سپس تپه های گلی جزر و مدی و پوشش گیاهی رنگارنگ آنها است که می توانید بدون توجه به فصل از طریق پیاده روی در آن کاوش کنید. سایر کارهایی که در جزیره جئونگدو می توانید انجام دهید شامل استراحت در سواحل آرام و امتحان کردن غذاهای دریایی مختلف است که از همان ساحل صید شده اند.

 

جزیره نامی

جزیره پاییزی نامی، در ابتدا جزیره نبوده است و پس از ساخت سد چئونگ پیونگ در سال 1944 بصورت جزیره درآمده است. اگرچه امکان بازدید از جزیره نامی در تمام طول سال وجود دارد ، اما درختان زیبا و مسیرهای جنگلی آن وقتی جامه پاییزی به تن می کنند زیباترین شکل خود را دارند.

این جزیره به دلیل استفاده از آن به عنوان محل فیلمبرداری برنامه تلویزیونی "زمستان سونات" ، یک مقصد گردشگری بومی محبوب در کره است. در طراحی این جزیره علایق کودکان در نظر گرفته شده و برای آنها یک قطار مینیاتوری و زمین های بازی  ساخته اند و برای کسانی که دل جوانی دارند، یک زیپ لاین تدارک دیده شده است.

 

سخن پایانی:

آیا شما تا به حال با هیچ کدام از این مناطق، در فیلم ها و یا توصیف دوستداران کشور کره برخورد کرده اید؟ یا مثلاً خودتان به این جاها سفر کرده اید؟ به نظرتان کدام فصل این کشور زیباتر است؟ مردمشان را چطور دیدید؟ آیا می توانستید با آنها به زبان کره ای صحبت کنید یا آنها زبان شما را بلد بودند؟ نظراتتان را بصورت کامنت برای ما بگذارید.

منبع: وبلاگ ماژورین

 


 


 

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

مصر باستان ایمهوتپ  تصمیم گرفته است که شکوه مصر را بیشتر کند برای همین از صنعتگران و معماران را دور هم جمع کرده است تا بتواند یک چیز عجیب بسازد تا در جهان تک باشد و باعث تعجب آدمیان شود .و هر کس بتواند نقشه خوبی ارائه کند از فرعون  جایزه بسیار خوبی را می برد

بازی ایمهوتپ imhotep رو میتونیم از تاریخچه ی بسیار جذابش شروع کنیم نظرتون چیه؟؟!!!!

اولین و معروفترین استاد معماری و عمارتگر مصر باستان کسی نبوده جز ایمهوتپ! گفته میشه ایمهوتپ عزیز مسئول ساخت و ساز اولین هرم در مصر “هرم جسور” در ساغرا و کلا آدم خفنی بوده. سوال اینه که ایا شما میتونید با دستاوردهای اون مرحوم در ساخت و ساز بناهای مختلف در طول تاریخ رقابت کنید ؟ شـما کشتی های نیـاز داریـد کـه بلوکهـا و سنگها رو بـه محل های کارگاه ساختمانی متفاوت برسانند ولـی شـما تنهــا کســی نیســتید کــه تصمیــم خواهیــد گرفــت کــه کجــا ایــن کشتیها و محموله هــا إرســال بشن. رقبای شما هم برنامه های خودشون رو دارند و در تلاشند که از موفقیت شما جلوگیری کنند. کشمکش و رقابت شــدیدی بــرای ارزشمندترین محموله های ســنگ پیش خواهد آمد و بــه تاکتیکهای هوشمندانه و البته یه کمی شانس برای پیروزی نیازه. خلاصه که رقابت بسیار داغه تو بردگیم ایمهوتپ!

حالا توی بازی فکری ایمهوتپ شما در نقش معماران مصر باستان هستید و در تلاشید تا لقب اولین و بهترین معمار اون سرزمین را بنام ایمهوتپ برای خودتون کنید.

اجزای بورد گیم ایمهوتپ چیست؟

120 تا بلوک چوبی ( بهشون سنگ میگن! 30 عدد از هرکدام در ۴ رنگ سیاه/سفید/ قهوه ای و طوسی)

45 تا صفحه کارگاه های ساختمانی

۱ دونه صفحه امتیاز شمار

8 تا توکن کشتی

21 کارت دور بازی

34 تا کارت بازار

4 تا توکن ارابه ( بازم به ازای هر رنگ سیاه/ سفید/ قهوه ای و و طوسی 1 توکن)

 

شما 6 دور زمان دارید که سنگهای خودتون رو به محل های مختلف انتقال بدید تا بناهایی رو بسازید به طوری که بیشترین امتیازها رو از اونها کسب کنید. زمانی که نوبت شما میرسه باید یکی از این حرکات رو انجام بدید:

سنگهای جدید بگیرید

یک سنگ را روی کشتی قرار بدید

یک کشتی را به یکی از کارگاه های ساختمانی ببرید

یک کارت بازار آبی رنگ را بازی کنید

بردگیم ایمهوتپ شاید ساده به نظر برسه، اما به این آسونی نیست؛ بازیکنان دیگر هم دائما در حال خنثی کردن برنامه های ساخت و ساز شما و انجام کارهای خودشون هستن. هر کس برنامه های خودش رو داره. اما فقط کسی پیروز میدان میشه که بهترین زمانبندی و عملکرد رو داشته باشه. پس دل بزن به کویر مصر تا ایمهوتپ ثانی تو باشی…

 

در آخر برای اینکه بفهمیم بازی ایمهوتپ imhotep چقدر جذاب و پرمخاطب نظر شما رو به جوایزی که گرفته جلب میکنم:

2019 Spiel des Jahres Recommended

2017 Nederlandse Spellenprijs Best Family Game Nominee

2017 Boardgames Australia Awards Best Australian Game Winner

2017 Boardgames Australia Awards Best Australian Game Nominee

2016/Fall Parents’ Choice Gold Award Winner

2016 Spiel des Jahres Nominee

2016 Meeples’ Choice Nominee

2016 Jocul Anului în România Beginners Finalist

2016 Golden Geek Best Family Board Game Nominee

2016 Cardboard Republic Architect Laurel Nominee

منبع: وبلاگ چت رنگ

 

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

فهرست مخاطبان یک تلفن هوشمند می تواند از با ارزشترین محتواهای موجود در یک گوشی باشد که معمولا محافظت از آنها از دغدغه های اولیه و مهم همه کاربران می باشد. با توجه به این که امکان ذخیره سازی لیست مخاطبان در مکان های مختلفی از گوشی هوشمند وجود دارد، طبیعتا کاربران می توانند به فراخور نیاز و سلیقه خود از هر کدام از این بخش ها استفاده کنند.

ذخیره سازی فهرست مخاطبان در بخش های مختلف یک گوشی هوشمند، مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد که آگاهی از آنها به کاربران در استفاده بهتر و آسان تر، کمک قابل توجهی خواهد کرد.

سیم کارت، حافظه داخلی گوشی هوشمند، حافظه رم و اکانت گوگل از جمله بخش های ذخیره سازی فهرست مخاطبان می باشد که هر کدام از معایب و مزایای بخصوصی برخوردار بوده و کاربران می توانند بسته به نیاز خود یکی از آنها را انتخاب کنند.

 

سیم کارت گوشی هوشمند

 

سیم کارت ها معمولا اولین و مهم ترین بخش ذخیره سازی فهرست مخاطبان می باشند. با توجه به این که همیشه امکان انتقال لیست مخاطبان با تغییر دستگاه برای افراد مهیا بوده و عملا کاربران، مخاطبان خود را از قبل به صورت ذخیره در تلفن جدید خواهند داشت، سیم کارت ها از اولویت های لیست ذخیره سازی کاربران می باشند. البته با توجه به محدود بودن فضای ذخیره سازی سیم کارت ها، وارد کردن نام های طولانی و کامل بعضی از مخاطبان در این بخش وجود ندارد که همین نکته کوچک از مهمترین معایب این فضای ذخیره سازی می باشد.

 

اکانت گوگل

 

اکانت گوگل هم به عنوان یک فضای گسترده برای ذخیره سازی لیست مخاطبان، بخش مناسبی است که به راحتی می تواند پاسخگوی نیاز کاربران باشد. البته این بخش امکان دسترسی به لیست مخاطبان را به تمام دستگاه هایی که به اکانت گوگل شما دسترسی داشته باشند را فراهم می کند، بنابراین لازم است کاربران در صورت استفاده از این فضا، دقت و هوشیاری بیشتری را برای محافظت از این فهرست داشته باشید.

 

حافظه رم دستگاه

 

حافظه رم که تقریبا مانند حافظه گوشی هوشمند شما می باشد، معمولا به عنوان یک روش مطمئن و امن شناخته نمی شود، درست است که این فضا محدودیت های فضایی سیم کارت را ندارد، ولی با استفاده از آن، امکان نمایش این لیست در تلفن های همراه دیگر وجود دارد.

 

حافظه گوشی هوشمند

 

حافظه هر تلفن به عنوان یک فضای گسترده قابل دسترس، یکی از بخش های مهم ذخیره سازی لیست مخاطبان می باشد که از محدودیت های سیم کارت به دور بوده و امکان ذخیره سازی نام های طولانی را به کاربر می دهد. تنها ایراد این بخش این است که در صورت تغییر تلفن همراه هوشمند خود، لیست مخاطبان در دستگاه جدید به نمایش در نخواهد آمد.

ذخیره سازی مخاطبان در حافظه گوشی هوشمند به این معناست که این اطلاعات در سیم کارت موجود نبوده و برای برقراری تماس، اطلاعات از حافظه گوشی خوانده می شود که در صورت تعویض گوشی هوشمند، کاربر برای دسترسی به این فهرست دچار مشکل می شود. در چنین مواقعی که افراد بنا به هر دلیلی نیاز به انتقال لیست مخاطبان از حافظه به بخش های دیگر پیدا می کنند؛ مطمئنا مهمترین دغدغه اشخاص، امنیت و انتقال کامل این لیست می باشد.

در چنین زمان هایی کاربران می توانند در صورت تمایل، فهرست مخاطبان را به حساب گوگل خود انتقال دهند که در این صورت بدون تغییر نام مخاطبان، امکان انتقال کامل این فهرست به تمامی دستگاه هایی که به حساب کاربری شخص دسترسی داشته باشند، فراهم می شود.

انتقال فهرست مخاطبان به سیم کارت نیز یکی دیگر از روش های کاربردی می باشد که در صورت صرف نظر از فضای محدود سیم کارت، از امنیت بیشتر و دسترسی آسان تری برخوردار است.

 

 برای انتقال مخاطبان به سیم کارت کاربران لازم است مراحل ذیل را رعایت نمایند:

 

·       ابتدا به لیست مخاطبان وارد شوید.

·       در قسمت تنظیمات لیست مخاطبان، آیکون سه نقطه یا سه خط را که در بالای لیست مخاطبان قرار دارد، انتخاب کنید.

·       در این قسمت، مدیریت مخاطبان یا Manage Contacts را کلیک کنید.

·       در این بخش گزینه انتقال مخاطبان یا Move Contacts را انتخاب کنید.

·       سپس با انتخاب تلفن یا Phone، مبدا انتقال مخاطبان را مشخص کنید.

·       اگر قصد انتقال کلیه مخاطبان را دارید، حال لازم است گزینه همه یا All را که در بالای صفحه وجود دارد، انتخاب کنید، در غیر این صورت بعد از انتخاب تک تک مخاطبان، گزینه انجام شود یا Done را در پایین صفحه کلیک نمایید.

·       سپس به بخش ذخیره سازی لیست مخاطبان برگشته و سیم کارت 1 یا Sim1 را انتخاب کنید. توجه داشته باشید در صورتی که گوشی هوشمند شما دو سیم کارته می باشد، باید در این بخش سیم کارت مد نظر خود را مشخص نمایید.

·       سپس گزینه انتقال مخاطبان یا Move را کلیک کنید.

·       در این مرحله یک پیام اخطار مبنی بر محدود بودن فضای ذخیره سازی سیم کارت مشاهده خواهید کرد که به شما یادآوری می کند در صورت انتقال لیست، کاراکترهای اضافی نام مخاطبان حذف خواهد شد. در صورتی که با این پیام مشکلی ندارید، گزینه ادامه یا Continue را انتخاب کنید.

·       در نهایت با انتخاب گزینه انتقال یا Move ، فهرست مخاطبان خود را از حافظه به سیم کارت انتقال دهید.

 

در صورتی که فهرست مخاطبان شما طولانی می باشد، اندکی تامل بفرمایید تا انتقال به صورت کامل انجام شود.

 

آنچه که همواره در نقل و انتقال اطلاعات موجود در هر گوشی هوشمند مهم و ضروری به نظر می رسد، لو نرفتن اطلاعات است که دقت نظر و هوشیاری کامل کاربران را می طلبد. بنابراین لازم است که در صورت تعویض گوشی، دقت نمایید که گوشی هوشمند شما به حساب گوگل متصل نباشد. البته برای حفظ امنیت مخاطبان نیز بهتر است چک کنید که لیست مخاطبان را از دستگاه حذف کرده باشید

منبع: وبلاگ رندباز.

 

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

سیم کارت یا شناس کارت، کارتی هوشمند برای تلفن های همراه و ابزاری کاملا کاربردی برای ارتباط افراد با یکدیگر در دنیای مدرن امروزی می باشد.

مفقود یا دزدیده شدن سیم کارت جدا از خسارتهای مالی، استرس و آزردگی خاطر در صورت سوءاستفاده می تواند ضررهای جبران ناپذیری را سبب گردد چرا که این صورت ، صاحب سیم کارت مسئول بوده و در صورت وقوع جرم به عنوان گناهکار شناخته می شود. بنابراین توصیه می شود که کاربران برای سیم کارتشان PIN Code در نظر بگیرند تا در صورت ربوده شدن گوشی، سیم کارت مورد مزاحمت و سوءاستفاده قرار نگیرد.

 

با این تفاسیر در صورت سرقت یا گم شدن سیم کارت چه باید کرد؟

 

مهمترین و اولین اقدام در زمانی که سیم کارتتان را پیدا نمی کنید، مسدود کردن شماره و تهیه سیم کارت جدید با شماره قبلی تان می باشد.

 

سیم کارت ایرانسل

 

در صورت مفقود شدن سیم کارت ایرانسل می توانید به روش های زیر اقدام کنید:

 

 به صورت آنلاین با اپلیکیشن "ایرانسل من

 

اگر از قبل شماره سیم کارت گم شده یا سرقت شده را در گوشی دیگری در برنامه "ایرانسل من" ثبت نام کرده اید، اکنون به راحتی و صد در صد رایگان می توانید آن را به صورت موقت مسدود کرده و جلوی سوء استفاده سودجویان را بگیرید.

برای این کار در صورتی که سیستم عامل گوشی هوشمند شما اندروید باشد، در صفحه اصلی اپلیکیشن، گزینه "حساب من"، سپس گزینه "خدمات سیم کارت" را انتخاب کنید، در این قسمت  در بخش " مسدودیت/ رفع مسدودیت" باید علت مسدود شدن را انتخاب کنید.

 

علت مسدود شدن 

 

·        دستگاه تلفن همراه / سیم کارتم را گم کرده ام.

·        درخواست قطع موقت سیم کارت را دارم.

در صورتی که گزینه قطع موقت سیم کارت را انتخاب کنید، بعدا می توانید با تماس با مرکز تماس ایرانسل نسبت به وصل مجدد آن اقدام کنید.

البته این خدمات هنوز در نسخه وب اپلیکیشن ایرانسل من برای کاربران فضای ios فعال نشده است.

 

 تماس با مرکز تماس ایرانسل

 

کاربران می توانند با تماس با مرکز تماس ایرانسل درخواست تعلیق یک طرفه یا دو طرفه سیم کارتشان را بدهند که البته برای دریافت سیم کارت، لازم است به صورت حضوری به مرکز خدمات یا نمایندگان ایرانسل مراجعه کنند.

برای این کار با یک خط ایرانسلی با شماره 700 تماس بگیرید و یا شماره 0937700000 را از خط غیر ایرانسل شماره گیری کنید.

این روش که 5000 تومان هزینه دارد، فقط به مالک سیم کارت ارائه می شود که مالک می تواند بعد از دریافت سیم کارت برای رفع مسدودی مجددا با شماره های ذکر شده تماس بگیرد

 

پیدا کردن شماره سیم کارت

 

شاید برای شما هم پیش بیاید که شماره سیم کارتتان را فراموش کرده باشید که در این صورت بهترین روش این است که سیم کارتتان را در یک گوشی گذاشته و با یک خط دیگر تماس بگیرید 

ولی اگر خط ایرانسلتان شارژ نداشته باشد، راه حل چیست؟

 

·        شماره گیری کد #91* و #1*2*780* شماره سیم کارت ایرانسل بر روی گوشی نمایش داده می شود

·        مشاهده سیم کارت با گوشی هوشمند

 

گوشی های اندرویدی

 

در بخش تنظیمات گزینه About Device را انتخاب و در بخش Phone Number شماره خود را مشاهده کنی.

 

گوشی های آیفون

 

در قسمت Contacts یا مخاطبین و بخش My Card یا سیم کارت من شماره را ببینید. البته می توانید وارد تنظیمات گوشی شده و در قسمت Phone و بخش My Number شماره را ببینید

 

پیدا کردن شماره سیم کارت اینترنت ثابت

 

در صورت فراموش کردن شماره سیم کارت ثابت می توانید در اپلیکیشن "ایرانسل من " نسخه PWA شماره را بازیابی کنید و یا با تماس با کارشناسان ایرانسل این کار را انجام دهید

 

برای تهیه شناسه TD LTE

 

    اپلیکیشن ایرانسل من

 

کاربران فضای اندروید، بعد از ورود به برنامه در پایین صفحه در قسمت "اضافه کردن حساب "گزینه" انتخاب حساب " را کلیک کرده و بخش "شماره اینترنت ثابت را فراموش کرده ام " را انتخاب کنند

کاربران فضای ios به آدرس my.irancel.ir مراجعه کرده و گزینه" شماره اینترنت ثابت را فراموش کرده ام "را انتخاب کنند

 

       کد دستوری

 

شماره گیری کد دستوری #8*8*555* که مخصوص مشترکین حقیقی بوده و دانستن شماره ملی مالک و کد IMEI دستگاه الزامی می باشد 

منبع: وبلاگ رندباز 

 

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

فناوری eSIM

استفاده از سیم کارت (Subscriber Identity module) به معنی "ماژول شناسایی مشترک" تقریبا به 25 سال قبل بر می گردد و در طول این سالها، مهمترین تغییر صورت گرفته در اندازه و ابعاد این وسیله کوچک بوده است که با پیشرفت تکنولوژی روز به روز کوچکتر گردیده است. با روی کار آمدن گجت هایی که امکان استفاده از سیم کارت را داشتند، سیم کارت های امروزی دیگر پاسخگوی تمام نیازهای دنیای تکنولوژی نبوده و این ماژول های کوچک، در مقایسه با گجت های امروزی باز هم بزرگ بودند. بنابراین دنیای فناوری این بار شاهد ظهور قطعه دیجیتالی کوچکی بود که علاوه بر کاربرد گسترده، جایگزین مناسبی نیز باشند.

eSIM یا (Embedded SIM) به معنی"سیم جاسازی شده" نخستین بار از سال 2017 پا به عرصه تکنولوژی نهاد. این قطعه دیجیتالی که از تمام استانداردها و فناوریهای سیم کارت های قدیمی پشتیبانی می کند، بیشتر در گوشی های هوشمند نسل جدید؛ فرستنده های از راه دور مانند بی سیم و واکی تاکی و یا گجت های هوشمند مانند ساعت و لپ تاپ مورد استفاده قرار می گیرد.

eSIM که شباهت بسیار زیادی به سیم کارت های قدیمی دارد با ابعاد بسیار کوچکتر، ظرفیت استفاده در دستگاههای اکوسیستم اینترنت اشیا را متحمل می شود.

 سیم کارت های قدیمی از دو بخش پوسته و بخش فلزی تشکیل می شوند که اطلاعات درون حافظه سیم کارت قرار گرفته و با یک شماره منحصر بفرد از طریق اپراتور اصلی قابل شناسایی است که امکان استفاده از خدمات تماس و اینترنت را به کاربر می دهد. در عوض سیم کارت های الکترونیکی، بر روی مادر بورد گوشی هوشمند یا گجت نصب شده که به کمک آن اطلاعات تمامی دکل های مخابراتی به برد دستگاه منتقل شده و به کاربر این امکان را می دهد تا اپراتور بی سیم، داده یا برنامه خدمات را از طریق نرم افزار تغییر دهد.

برای فعال سازی سیم کارت eSIM لازم است، ابتدا با بخش پشتیبانی اپراتور تماس گرفته و درخواست اختصاص شماره به سیم کارت خود را مطرح کنید، سپس مخابرات، بارکد QR را به ایمیل شما ارسال کرده و شما با اسکن این QR می توانید بعد از راه اندازی شماره؛ وارد پنل کاربری خود شده و به اطلاعات دسترسی یابید. این شیوه خرید و فعال سازی که کاملا به صورت مجازی بوده و حضور افراد در شرکت مخابراتی را از بین می برد، بسیار آسان تر و سریعتر از خرید سیم کارت های قدیمی می باشد.

استفاده از این سیم کارت که تداخلی با ارتباطات مخابراتی ندارد، مانند هر وسیله دیگری دارای معایب و مزایایی می باشد که آگاهی از آنها در به کارگیری بهتر این فناوری کمک شایانی خواهد کرد.

 

مزیت

 

·  مهمترین مزیت eSIM ابعاد بسیار کوچک و کاربردی آن است.( تقریبا 30 میلی متر مربع )

·  حافظه درونی سیم کارت های قدیمی بین 8 تا 256 کیلوبایت ( بیش از 250 شماره تلفن ) می باشد، ولی eSIM با ظرفیت نامحدود، امکان ذخیره سازی نامحدود اطلاعات را دارد.

·  eSIM امکان ذخیره سازی اطلاعات در فضای ابری که بسیار ایمن تر است را دارا می باشد.

·  در گوشی های فعلی سخت افزاری برای نصب و قرار گرفتن سیم کارت وجود دارد که در صورت جایگزینی با eSIM ، این قطعات حذف شده و امکان جایگزینی قطعات جدید وجود خواهد داشت که در نتیجه می توان  دستگاهی با قطر نازک تر و ظاهری ظریف تر داشت.

·  در eSIM برای تغییر اپراتور یا شماره نیازی به تعویض سیم کارت نیست و این کار به صورت مجازی صورت خواهد گرفت. بنابراین در مسافرت های خارجی نیز نیازی به تهیه سیم کارت جدید نخواهید داشت.

·  در eSIM استفاده همزمان از چند اپراتور بدون استفاده از سیم کارت جداگانه فراهم است.

·  در eSIM تغییر سیم کارت بدون نیاز به وسایل جانبی صورت می گیرد.

 

معایب

 

·  در حال حاضر استفاده از این تکنولوژی گران قیمت است و دستگاه هایی که مجهز به این تکنولوژی هستند، قیمت نسبتا بالایی دارند.

·  برای انتقال اطلاعات تماس به دستگاه دیگر، باید اطلاعات را ابتدا آپلود، سپس به دستگاه دیگر دانلود کنید.

·  در حال حاضر به علت آماده نبودن بستر و زیر ساخت های استفاده از این تکنولوژی مشکلات مختلفی مانند کیفیت و سرعت اینترنت و مکالمات وجود دارد.

·  سیم کارت های فیزیکی قابل تعویض می باشند، ولی eSIM قابلیت جابجایی ندارد؛ یعنی سیم کارت با گجت یکپارچه شده و قابل جدا شدن نمی باشد.

·  برای جلوگیری از ردیابی، کاربران می توانند سیم کارت های قدیمی خود را از دستگاه خارج کنند، ولی این امکان در eSIM وجود ندارد.

 

eSIM و جهان پیش رو

 

نخستین بار شرکت اپل در گوشی های هوشمند خود مانند آیفون 12 و آیفون 11 از این فناوری استفاده کرد و رفته رفته کمپانی های دیگر مانند سامسونگ نیز به ارائه دهندگان این سیستم پیوستند. در ایران نیز شرکت ایرانسل اولین شرکتی که از سال 96 نسخه آزمایشی eSIM را امتحان کرد و امروزه تا حدودی امکان پشتیبانی از این تکنولوژی در کشور فراهم است که البته امیدواریم به زودی، شاهد بهره مندی کامل کاربران از این تکنولوژی باشیم.

 هم اکنون در مشخصات برخی از لپ تاپ های برندهایی مانند سامسونگ، ایسر، دل، اچ پی، لنوو، ایسوس و مایکروسافت پشتیبانی از این فناوری دیده می شود. کارشناسان پیش بینی می کنند که در آینده ای نه چندان دور همه گوشی های هوشمند و تبلت ها از eSIM پشتیبانی می کنند. چرا که eSIM انعطاف پذیری بیشتری در مدیریت خدمات داشته و برخی از پروژه های نظامی مانند هواپیمای بی سرنشین، ردیاب های مکان یابی و حسگر های حرارتی با استفاده از آن راحت تر انجام می پذیرد.

مشخص است که استفاده از این تکنولوژی علاوه بر مجهز بودن گجت ها به سخت افزار داخلی، احتیاج به بستر سازی های پیشرفته نیز داشته تا کاربران بتوانند با در نظر گرفتن شرایط و استانداردهای مد نظر از پتانسیل بالای این فناوری بهره مند گردند

منبع: وبلاگ رندباز.

 

  • thenirvana nirvana