interesting things

۳ مطلب در تیر ۱۴۰۳ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

قطع به یقیین برای شماهم سوال پیش آمده است که چگونه می توان کد سیم کارت 0912 را تشخیص دهیم؟ پیش از پاسخ به این سوال بهتر است به معرفی سیم کارت 0912 بپردازیم تا درک بهتری از این مطلب داشته باشید. پیش شماره های همراه اول در سال 1372 با عرضه سیم کارت های دائمی شروع شد، جالب است بدانید که اولین پیش شماره، سیم کارت 0911 همراه اول است. در همان سال تعداد 4 سیم کارت برای ریاست جمهوری اسلامی ایران داده شد که همان سال سیمکارت ها به فروش درامدند.

لازم به ذکر است، چند سال اول که این نوع پیش شماره ها در بازار کشور موجود شدند، سیم کارت 0912 با کد 1 به دست افراد می رسیدند. از سوی دیگر هرچقدر بیشتر از تولید سیم کارت 0912 کد 1 می گذشت به علت کاهش شماره های موجود و یا به اتمام رسیدن شماره های این کد، اپراتور همراه اول به ایجاد کد های جدید پرداخت.

بنا به دلایل ذکر شده همراه اول پس از چندین سال به عرضه سیم کارت کد 2، سیم کارت کد 3، سیم کارت کد 4، سیم کارت کد 5، سیم کارت کد 6، سیم کارت کد 7، سیم کارت کد 8، سیم کارت کد 9، سیم کارت کد صفر، پرداخت که البته این کد ها به ترتیب در سال های متوالی به دست مشترکین رسیدند، که در ادامه این مطلب به آموزش تشخیص کد های سیم کارت 0912 و مزایا و معایب آن می پردازیم.

 

مزایای سیم کارت 0912

از آنجا که پیش شماره 0912 اولین سیم کارت های دائمی عرضه شده در کشور هستند و همچنین قدمت بالایی دارند، امروزه از اعتبار بالایی برخوردار می باشند. این اعتبار باعث شده است تا به مرور زمان این نوع پیش شماره از قیمت بالایی نیز برخوردار شود. پس میتوان گفت قیمت صعودی این نوع پیش شماره یکی از مزایای 0912 می باشد، چرا که می تواند گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری باشد. از سوی دیگر با توجه به پیشرفت تکنولوژی و ایجاد شدن فروشگاه های آنلاین، سیم کارت 0912 به علت قیمت و قدمت بالای خود توانسته در جلب اعتماد مشتری تاثیر بسزایی داشته باشد. که این مورد نیز می تواند یکی دیگر از مزایای پر کاربرد این پیش شماره باشد.

 

نحوه خرید سیم کارت 0912

یکی دیگر از سوال هایی که ممکن است ذهن شما را به خود مشغول کند این است که راحت ترین و مطمئن ترین راه خرید سیم کارت 0912 به چه شکل است؟ ما برای پاسخ این سوال به یک روش کاربردی خرید سیم کارت 0912 می پردازیم. در گذشته بهترین روش برای تهیه سیم کارت 0912 مراجعه به سایت رسمی اپراتور همراه اول بود. در این روش خریدار می توانست با مراجعه به سایت همراه اول نسبت به خرید سیم کارت مورد نظر اقدام کرده و طی 48 ساعت پس از واریز وجه سیم کارت را از دفاتر پیشخوان یا امور مشترکین تحویل بگیرد. اما با به اتمام رسیدن پیش شماره 0912 دیگر خبری از خط 0912 بر روی سایت همراه اول نیست و در حال حاضر تنها پیش شماره های 0919، 0910، 0990، 0991، و... در دسترس می باشد. در حال حاضر بنا به دلایل ذکر شده و اتمام شماره های سیم کارت 0912، بهترین روش برای خرید سیم کارت 0912 مراجعه به دفاتر پیشخوان و یا برقراری ارتباط با افرادی است که در حوزه خرید و فروش سیم کارت فعالیت دارند. مجموعه رندباز تمام دغدغه های خریدار و فروشنده را در نظر گرفته است و این امکان را به کاربران سیم کارت داده است تا بتوانند به صورت کاملا رایگان برای خرید فوری سیم کارت و فروش فوری سیم کارت خود اقدام کنند.

 

راهنمای تشخیص کد سیم کارت

ممکن است شماهم سیم کارت 0912 داشته باشید که نمیدانید کد آن چند است.

لازم به ذکر است، زمانی که میخواهید کد سیم کارت 0912 را تشخیص دهید باید به عدد اول بعد از پیش شماره دقت کنید

که آن عدد همان کد سیم کارت می شود. برای آگاهی بیشتر می توانید از فهرست زیر کمک بگیرید.

سیم کارت کد 1 :  111111*09121

سیم کارت کد 2 : 222222*09122

سیم کارت کد 3 : 333333*09123

سیم کارت کد 4 : 444444*09124

سیم کارت کد 5 : 555555*09125

سیم کارت کد 6 : 666666*09126

سیم کارت کد 7 : 777777*09127

سیم کارت کد 8 : 888888*09128

سیم کارت کد 9 : 999999*09129

سیم کارت کد صفر : 000000*09120

 

منبع : وبلاگ رندباز

 

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

از آنجایی سیم‌کارت 0912 صفر در بازار کم است، بسیاری از افراد خواهان خرید سیم‌کارت کارکرده هستند که ممکن است با چالش هایی همراه باشد.

با توجه به اینکه مدت زمان زیادی از ورود سیم‌کارت دائمی همراه اول به کشور می گذرد، سیم‌کارت صفر کمتر موجود بوده و افرادی که تمایل به داشتن خط  912 دارند می بایست سیم‌کارت کارکرده خریداری نمایند.

سیم‌کارت دائمی همراه اول از کد 1 تا کد صفر در بازار وجود دارد که کدهای قدیمی تر دارای قیمت بالاتری هستند مثلا سیم‌کارت کد یک قیمت بالاتری از تمام کدهای دیگر داشته و سیم‌کارت کد 7 از سیم‌کارت کد 9 گران تر است.

به طور کلی سیم‌کارت دائمی همراه اول بالاترین قیمت را بین سیم‌کارت های بازار دارد و به دلیل قدمت بالاتر آن، خواهان بیشتری نیز دارد.

بسیاری از افراد به دلیل اینکه دنبال کد خاصی هستند ولی قیمت سیم‌کارت صفر برایشان بالا است، تهیه سیم‌کارت کارکرده را ترجیح می دهند.

در ادامه مطلب به روش های ارزیابی سیم‌کارت کارکرده 912 پیش از خرید می پردازیم.

قیمت سیم‌کارت کارکرده

با توجه به تاثیر نوسانات بازار بر قیمت سیم‌کارت، قیمت گذاری سیم‌کارت 912 نیاز به متخصصین خبره و باتجربه دارد که با در نظر گرفتن تمام موارد و با تخصص خود قیمت سیم‌کارت را تعیین نمایند.

یکی از موارد تاثیر گذار بر قیمت سیم‌کارت 912 میزان تقاضا برای آن است. طبق عرف بازار، زمانی که میزان عرضه و تقاضا متعادل نباشد و میزان تقاضا بیشتر شود، قیمت ها نیز شامل افزایش خواهند شد.

فاکتورهای مشخصی در تعیین قیمت سیم‌کارت 912 نقش دارند ولی تشخیص میزان تاثیر هر فاکتور دشوار است.

یکی از فاکتورهای مهم در تعیین قیمت سیم‌کارت وضعیت آن می باشد. هر سیم‌کارت می تواند در یکی از وضعیت های صفر، کم کارکرد و کارکرده قرار داشته باشد.

قیمت سیم‌کارت صفر از سیم‌کارت کارکرده بالاتر است اما این مسئله که سیم‌کارت کم کارکرد با سیم‌کارت کارکرده تا چه میزان اختلاف قیمت دارند تنها توسط کارشناسان قیمت گذاری قابل تشخیص است.

توصیه می شود پیش از خرید سیم‌کارت 912 کارکرده از قیمت درست آن اطمینان حاصل نمایید. کارشناسان قیمت گذاری رندباز در این زمینه به شما کمک خواهند کرد.

بررسی پیشینه سیم‌کارت 912 کارکرده

سیم‌کارت کم کارکرد و کارکرده همانطور که از نامشان پیداست، قبلا تحت مالکیت فرد یا افراد دیگری بوده اند. ممکن است شما دومین یا چندمین مالک سیم‌کارت کارکرده باشید. بنابراین بهتر است اطلاعاتی از مالک قبلی سیم‌کارت (شغل و حرفه) و مدت زمان خاموش بودن سیم‌کارت کسب نمایید زیرا این موضوع در تشخیص اینکه آیا این خط زنگ خور بالایی دارد یا خیر به شما کمک می نماید.

یکی دیگر از مواردی که می تواند در خرید مطمئن سیم‌کارت کارکرده به شما کمک نماید، دریافت اطلاعاتی از مالک قبلی سیم‌کارت است چون در برخی موارد خریدار ممکن است بعدا دچار مشکلات حقوقی شود.

خرید سیم‌کارت کارکرده قیمت بالا نیز ریسک بالاتری دارد بنابراین بهتر است پیش از خرید از اپراتور استعلام گرفته که آیا اطلاعات مالک سیم‌کارت صحت داشته یا خیر همچنین خرید خود را از مراکز خرید و فروش معتبر خط انجام دهید تا دچار مشکلی در این زمینه نشوید.

زنگ خور سیم‌کارت کارکرده

یکی از مواردی که در خرید سیم‌کارت کارکرده با آن روبرو می شویم زنگ خور بودن سیم‌کارت است. سیم‌کارت مورد نظر قبلا برای فرد یا افراد دیگری بوده که بنابه شغل و حرفه خود ممکن است افراد زیادی با آن خط تماس برقرار کنند.

بنابراین توصیه می شود افرادی که به این موضوع حساس هستند برای رو به رو نشدن با تماس های مزاحم، سیم‌کارت صفر را برای خرید انتخاب نمایند.

همانطور که در قسمت قبلی گفته شد یکی از اطلاعاتی که بهتر است از فروشنده خط دریافت نمایید، مدت زمان خاموش بودن سیم‌کارت است چون هرچه این مدت طولانی تر باشد، احتمال زنگ خور بودن کمتر است. این موضوع بر قیمت سیم‌کارت کارکرده نیز تاثیرگذار است یعنی هرچه مدت زمان خاموش بودن سیم‌کارت بالاتر باشد، سیم‌کارت از قیمت بالاتری برخوردار است.

یکی از کارهایی که ممکن است به کاهش تماس های مزاحم پس از خرید سیم‌کارت کارکرده کمک نماید، این است که مالک قبلی به مخاطبین خود اطلاع دهد سیم‌کارت واگذار شده است و اکانت های خود در شبکه های اجتماعی که با این سیم‌کارت ثبت شده اند را حذف نماید.

برای پیشگیری از بروز هرگونه مشکل احتمالی در آینده، از مالک سیم‌کارت بخواهید تمام اطلاعات خود را از روی سیم‌کارت حذف نماید.

 

 

منبع : وبلاگ رندباز

 

 

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

بی شک سیم کارت های 0912 محبوب ترین و ارزشمندترین سیم کارت های موجود در کشور هستند که بسیاری از افراد و کسب و کار ها به دنبال خرید این نوع پیش شماره می روند. اما تا به حال برایتان سوال پیش آمده که سیم کارت های 0912 برای کدام شهر هستند و به چه علت به این حد از محبوبیت رسیده است؟

 

نخستین سیم کارت های عرضه شده در کشور چیست؟

 اکثر افراد سیم کارت های 0912 را به عنوان اولین و قدیمی ترین سیم کارت های عرضه شده در کشور می شناسند، که همین امر باعث شده تا به طور ناخودآگاه این نوع  سیم کارت های اپراتور همراه اول از ارزش بیشتری برخوردار شوند. اما جالب است بدانید که اولین سیم کارت های کشور با پیش شماره های 0911 در بازار از سوی اپراتور همراه اول به دست افراد رسید.

همراه اول پس از یک سال که سیم کارت های 0911 را در کشور منتشر کرد، با تصمیم آگاهانه خود پیش شماره ها را به صورت استانی تفکیک کرد و برای هر استان از کشور پیش شماره ای متفاوت عرضه کرد. پیرو این تصمیم اپراتور همراه اول پیش شماره 0911 را به 0912 تغییر داد و آن را برای پایتخت کشور (تهران) ارائه کرد. لازم است ذکر شود یکی دیگر از دلایل محبوبیت بالای 0912 ارتباط آن با تهران می باشد.

یکی دیگر از نکات جالب این است که بر خلاف تصور افراد پیش شماره های 0912 در اختصاص و انحصار پایتخت کشور نیست و در استان های قم، زنجان، سمنان، ساوه، البرز و قزوین نیز عرضه می شود.

لازم به ذکر است تمامی خطوط 0912 به صورت دائمی عرضه شده و نوع اعتباری آنها توسط اپراتور همراه اول به فروش نرسید.

 

کدام پیش شماره ها در تهران عرضه می شوند؟

شاید برای شماهم سوال پیش بیاید که آیا در پایتخت کشور تنها سیم کارت های 0912 عرضه میشوند؟ در پاسخ این سوال باید ذکر شود که با گذشت زمان و افزایش جمعیت و همچنین تقاضای بالای افراد برای سیم کارت، دیگر پیش شماره 0912 پاسخگوی نیاز ها نبود و این اپراتور چندین پیش شماره را ارائه کرد.

پیش شماره های عرضه شده 0910، 0919، 0990، 0991، 0992، 0993، است که در حال حاضر در وبسایت همراه اول به صورت غیر حضوری و اینترنتی به فروش می رسد.

 

آیا سیم کارت های 0912 هنوز عرضه می شود؟

یکی دیگر از سوال های پرتکرار که بین عموم پیش می آید این است که آیا سیم کارت های 0912 صفر وجود دارد؟

لازم به ذکر است که سیم کارت های 0912 نخستین بار از سال 1373 توسط اولین اپراتور همراه کشور عرضه شد و از آن زمان چه در سال های اول که باید به صورت حضوری در مخابرات ثبت نام می کردید و یا سال های بعد که امکان خرید و فروش 0912 در دفاتر پیشخوان و نمایندگی های همراه اول فراهم شد، این عرضه ادامه داشت. اما اگر هم اکنون به وبسایت رسمی همراه اول (mci.ir) مراجعه کنید  هیچ کجای این سایت با گزینه خرید سیم کارت 0912 مواجه نمی شوید. در واقع اپراتور همراه اول عرضه سیم کارت های 0912 را احتمالا به دلیل اتمام شماره های در دسترس و آزاد متوقف کرده است و در حال حاضر تنها راه خرید سیم کارت 0912 از فروشگاه های سیم کارت، دفاتر پیشخوان به شرط موجود بودن آن است.

 

چرا سیم کارت های 0912 فروش زیادی داشته است ؟

پیش شماره های 0912 به دلیل ویژگی های خاصی که دارد هم در گذشته و هم در حاضر حتی با وجود قیمت های بالا و افزایشی که در مقایسه با دیگر پیش شماره ها دارد با تقاضای زیادی رو به روی است. بدین ترتیب اگر برایتان سوال است که چرا خطوط 0912 در قبال قیمت بالایی که دارد ویژگی های فنی متفاوتی هم دارد یا خیر؟ که در پاسخ به این سوال باید خیر گفته شود چرا که این نوع پیش شماره هیچ مزایای فنی ندارد و صرفا جایگاه اجتماعی آن بین افراد جامعه است که به 0912 ارزش زیادی می بخشد و این موضوع می تواند بسته به نیاز شما بزرگترین مزایای این نوع پیش شماره باشد.

برخی دیگر از ویژگی های خاص این سیم کارت ها را می توان از دیدگاه های اجتماعی بررسی نمود. برای مثال یکی دیگر از ویژگی های خطوط 0912 مزایای عمده آن می باشد. سیم کارت های 0912 به دلیل قیمت بالا و در نتیجه دسترسی کمتر یا محدود تر، توانایی نشان دهنده موقعیت اجتماعی صاحبان خود میباشد. که این موضوع برای افرادی که به دنبال اعتماد مشتری به کسب و کار و جایگاه ویژه اجتماعی خود هستند، می تواند بسیار کاربردی باشد، چرا که 0912 به عنوان یک پیش شماره خاص و شناخته شده، بین بسیاری از افراد حس اعتبار و پرستیژ ایجاد می کند.

یکی دیگر از نکاتی که می تواند به عنوان یک مزیت برای خطوط 0912 مرج گردد، سهولت شناسایی و تمایز آن ها از سایر سیم کارت ها می باشد. با توجه به اینکه 0912 نسبت به دیگر سیم کارت ها با قدمت و قیمت بالاتری برخوردار است، صاحبان این نوع پیش شماره به راحتی می توانند از سوی دیگران شناسایی شوند. که این امر برای افرادی که به دنبال برقراری ارتباط حرفه ای و یا تجاری هستند، می تواند بحث مفیدی واقع گردد.

 

منبع : وبلاگ رندباز


 

  • thenirvana nirvana