interesting things

۳۲ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

یه زمانی اتاق فرار جای خاصی بود که فقط افراد بخصوصی حاضر به امتحان کردنش بودن و خیلیا با وجود دل و جرات فراوون تمایلی به تجربش نداشتن. خوشایند بودن تجربه اول بازیکنا شرایط رو به سمتی سوق داد که این روزا دیگه اتاق های فرار از حالت سرگرمی جانبی خارج شدن و به عنوان یه سرگرمی اصلی در نظر گرفته میشن. بعد از تغییر نگاه و نگرش افراد به این سبک از سرگرمی، اتاق های فرار برای بازیکنا از حالت "اااا؛ چه چیز جالب جدیدی،" به اولین انتخاب همیشگیشون تبدیل شد و الان تو این زمینه بازیکنای حرفه ای و کاربلدی داریم که حتی بعضیاشون به رفتن به این اتاق ها معتادن.

با شروع محبوبیت اتاق های فرار، بالطبع عرضه هم زیاد شد و تو سطح شهرهای بزرگ تعدادشون روز به روز افزایش پیدا کرد. جایگاه این تفریح و سرگرمی مفرح، تو کشور ما هم محدود به تهران و شهر های بزرگ نمیشه و الان تقریبا تو همه مراکز استان ها و شهرستان ها، یه مجموعه نسبتا کوچیک اتاق فرار وجود داره.

در حال حاضر این بازی و نحوه ارائه و اجراش به یه صنعت تبدیل شده که به سرعت داره پیشرفت می کنه، به طوری که با استفاده از تکنولوژی و خلاقیت، هر روز شاهد نواوری و ابداعات جدید و بکری تو این سرگرمی هستیم که برای طرفدارا بسیار جذاب و دلنشینه. واسه همین سازندگان و طراحان این صنعت با هدف جذب بیشتر مشتری و رونق بازار، شروع به افزایش اتاق ها، سناریوها، معما ها و... کردن که باعث گستردگی و تنوع تو موضوع و محتوا شد. درسته که این تنوع خیلی خوبه و هیجان و شرایط بازی رو به میزان قابل توجهی بهبود می بخشه؛ ولی تو شهرهای بزرگی مثل تهران که تعداد اتاق های فرارش واقعا زیاده، این موضوع باعث سردرگمی بازیکنا میشه، خصوصا اگه مبتدی باشین و بخواین برای یه بار هم که شده؛ این تفریح خاص رو امتحان کنین.

پس اگه یه بازیکن تازه کارید و قصد دارین اولین تجربتون جزء بهترین تجربه هاتون باشه، تا آخر این مقاله ما رو همراهی کنین تا به شما در خصوص انتخاب بهترین اتاق فرار کمک کنیم:

 

به حرفای دیگران اعتماد نکنین

 

منظور از اعتماد نکردن به حرفای دیگران اینه که به هیچ وجه بر اساس تعریف دیگران و یا پیشنهاد اونا یه اتاق فرار رو به لیست انتخاباتون اضافه یا کم نکنین. چون شاید یه اتاق فراری که مطابق سلیقه یه نفر نیست، واسه دیگران جذاب و پر هیجان باشه، پس در هنگام مشورت با دوستاتون و شنیدن نظراتشون همیشه یه ضریب خطا بذارین و فقط به انتقاد های منصفانه اهمیت بدین. از اونجا که شما یه شخصیت با علایق کاملا مستقل هستین که صد در صد با دیگران فرق داره، پس بگردین و بهترین انتخاب رو بر اساس سلیقه شخصی خودتون داشته باشین.

 

گروه خودتون رو داشته باشین

 

برای انتخاب یه اتاق فرار خوب، بهتره قبل از هر چیزی اکیپ یا گروه خودتون رو بسازین، یه گروه تقریبا همفکر که اهل ماجراجویی و کارهای هیجان انگیز باشن. هر چی گروهتون یه دست تر باشه، نتیجه کار بهتر میشه. یه دستی گروه به معنای تک جنسیتی یا تناسب سن و سال نیست، بلکه منظور اینه که سلیقه اعضای گروه شبیه هم باشه، مثلا همه اعضای گروه از بودن تو فضاهای رعب آور و ترسناک لذت ببرن یا همه دنبال یه اتاق فرار پر از چالش و معما و هیجان باشن.

 

مجموعه های کار بلد رو شناسایی کنین

 

بعد از انتخاب اعضای گروه، به دنبال یه مجموعه ای باشین که حرفه ای و بنام باشه. چون مجموعه های حرفه ای، کارشون رو خیلی خوب بلدن و واسه همه نوع مراجعه کننده ای برنامه دارن. از اونجا که تو اتاق فرار فقط سناریو مهم و چالش برانگیز نیست و معماها نیز باعث جذابیت فوق العاده خط داستان میشن، انتخاب معمای خوب و مرتبط چالشیه که همه از عهده اش به خوبی بر نمیان و فقط یه سری مجموعه های خاص هستن که تونستن تو این زمینه رضایت خاطر مراجعه کننده هاشو فراهم کنن. در هر صورت نکته مهم اینه که شما بگردید و مجموعه ای رو انتخاب کنین که تمرکزش بر روی معماهایی باشه که مناسب بازیکنای مبتدی یا نیمه حرفه ای باشه.

طراحی معما یکی از اساسی ترین و مهمترین بخش های طراحیه یه اتاق فراره که اگه درست و بجا باشه، تو جذب مشتری و مخاطب خیلی کمک کنندست. واسه همین مجموعه هایی مثل انیگما که تا حالا بسیار موفق عمل کردن، توجهی خاص به این جنبه دارن و میدونن که معمای آسون به همون اندازه معمای سخت و دشوار به مجموعه آسیب می زنه. چون معماهای آسون حتی برای مبتدی ها هم بی مزه و خسته کننده ست چه برسه به حرفه ای ها، معماهای غیرقابل حل هم که کلا ایده فرار رو دلسرد می کنن، باعث میشه بازیکنا خیلی زود از پیش رفتن و حل کردن معما خسته بشن و حس بازند ها رو داشته باشن که در هر دو صورت این به ضرر مجموعه ست.

باید بپذیریم که رونق کسب و کار اتاق فرار ارتباط مستقیم با تعداد بازدید کننده ها داره. برای بالا بردن تعداد بازدید کننده هم مجموعه انیگما استراتژی خاصی رو اجرا کرده که تا حالا بسیار موفق بوده. طراحان این مجموعه می دونن که بیشتر افرادی که عاشق اتاق فرارن به نوعی عاشق پازلن. البته یه سری تفاوت بین این افراد وجود داره، مثلا این که کهنه سربازای اتاق های فرار که چند باره این اتاق ها رو تجربه کردن، به دنبال حل یه چالش یا یه معما نیستن، بلکه اونا برای  تجربه یه حس پیچیده، سناریوی خوب و محیط غوطه ور یا همون جریان بازی سیال و روان، حاضرن بارها و بارها این اتاق ها رو تجربه کنن. چون اتاق های فرار مجموعه انیگما با معماهای مرتبط و منحصر بفردش، حس قهرمانای فیلمها رو بهشون القا می کنه. حسی که تو شرایط سخت و دشوار به همراه معماهای چالش برانگیز و خاص بدست میاد و برای بازیکنا بسیار غرور افرین و شادی آوره.

یکی دیگه از شگردهای مجموعه انیگما استفاده از سرنخ های ظریف و نکات ریزه که دوشادوش یه معمای سخت و چالش برانگیز شرایط بازی رو پر هیجان و پر انرژی می سازه. این تکنیک که کمک می کنه تا بازیکنا تو فضای داستان و بازی غوطه ور بشن، همون فوت کوزه گری اتاق های فرار موفقه. مثلا اگه شرایط یه اتاق فرار ایجاب کنه که تو جریان بازی تعداد زیادی معمای آسون گنجونده بشه که به بازیکنا؛ مجموعه ای طولانی از پیروزی های کوچیک رو هدیه بده، حتما به خاطر صلاحدید این کار انجام میشه تا هم بازیکنا رو سرگرم کنه و هم تمرکزشون رو بالا ببره. این روند ممکنه کاملا تو یه اتاق دیگه فرق کنه و معماهایی طرح بشه که احتیاج به مهارت حل مساله یا توانایی های بیشتر داشته باشه که در این صورت سعی میشه با کمک از خارج، فشار و استرس روی بازیکن رو کم کنن و با گذاشتن نشانه ها و راهنماییهایی، بازیکنا رو به مسیر اصلی هدایت می کنه.

در هر صورت در محبوبیت روز افزون مجموعه انیگما عوامل و مسائل خیلی زیادی نقش دارن، ولی قطعا یکی از دلایل مراجعه چند باره بازیکنا به این مجموعه و به نوعی تبدیل شدن این مجموعه به پاتوق، حس امنیت و آرامشیه که در طول بازی به بازیکنا دست میده. نکته سنجی و تیزبینی دست اندر کاران این مجموعه از انتخاب محل تا استخدام گیم مسترهای حرفه ای و کاربلد شروع میشه و به تمامی مسائل ریز و درشت مجموعه ختم میشه.

بنابراین اگه مبتدی هستین و تصمیم دارین یه سرگرمی جدید برای خودتون مهیا کنین، حتما انتخاب اول و آخرتون مجموعه انیگما با تنوع بی نظیری از سناریوها باشه که در کنار همه جذابیت های خاصش، قطعا پاسخگوی سلیقه کلیه اعضای گروهتونم هست.

 

منبع: وبلاگ اتاق فرار انیگما

 

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

 

به نظر می رسد با شروع فصل جدید، اپراتورهای همراه اول و ایرانسل که در حال حاضر نزدیک به 95 درصد کاربران فعال در شبکه سیار کشور را در اختیار دارند، به دنبال تعریف بسته های جدید با تعرفه ها و حجم متفاوت می باشند. با توجه به این که تا پایان سال 1400 و به دلیل منع قانونی مجلس برای افزایش تعرفه ها، دولت اجازه افزایش قیمت را نداشت، با شروع سال جدید برخی اپراتورها دست به تغییراتی در قیمت بسته ها زده اند که در بعضی موارد بسته ها با قیمت دو برابری عرضه می گردند.

اپراتورهای موبایل که در ماه های پایانی سال همواره از قیمت تعرفه های اینترنت گله مند بودند و تاکید داشتند که قیمت فعلی دیگر برای آنها به صرفه نیست و باید تعرفه های اینترنت افزایش 100 درصدی داشته باشد تا آنها امکان فعالیت داشته باشند، مانند سنوات گذشته نسبت به این تغییر تمایل داشتند. تغییر در فروش بسته های اینترنت همراه اول و ایرانسل پیش از این در سال های 95، 97 و 99 بوده که به طور مثال در اواخر اسفند 97، همراه اول عرضه بسته های بلند مدت شش ماهه و یک ساله خود را متوقف کرد.

بررسی های دیجیاتو نشان می دهد که دیگر خبری از بعضی بسته های حجیم این اپراتورها بر روی وب سایت و یا از طریق شماره گیری کدهای دستوری یا  USSD نمی باشد. البته این امکان هنوز برای مشترکین اپراتور رایتل مهیاست و هم چنان تمامی بسته های این اپراتور بدون تغییر برای کاربران عرضه می شود.

بررسی های بیشتر در این زمینه نشان می دهد که مشترکین اپراتورهای همراه اول و ایرانسل می توانند بسته های بلند مدت یا با حجم بالا را تنها از طریق نسخه وب یا اپلیکیشن" همراه من" و" ایرانسل من " خریداری نمایند. هر چند که در اپلیکیشن ها نیز عملا دیگر خبری از بسته های یک ساله نیست و برخی بسته های کوتاه مدت هم تغییرات اساسی در قیمت و حجم داشته اند.

مثلا اگر مشترکین همراه اول کد دستوری  # 100 * را شماره گیری نموده و گزینه بلند مدت را انتخاب نمایند، تنها بسته های 2 و 4 ماهه را برای فروش مشاهده می کنند. علاوه بر این، پیش تر برای مشترکین امکان خرید بسته های اینترنت یک ماهه با حجم 10 و 15 گیگابایت از طریق کد دستوری وجود داشت که در حال حاضر حذف شده اند. البته فعلا امکان خرید بسته یک ماهه با حجم 15 گیگابایت در اپلیکیشن همراه من ویژه" مشترکین جدید" وجود دارد که مشترکینی که در یک ماه گذشته نسبت به فعال سازی سیم کارت خود اقدام نموده باشند، می توانند از آن استفاده نمایند.

در ایرانسل نیز اوضاع به همین قرار است و خبری از بسته های اینترنت یک ساله و پرحجم نیست؛ در حالی که همین تا هفته گذشته، امکان خرید بسته اینترنت یک ساله یا 90 روزه وجود داشت. برای نمونه مشترکین ایرانسل با شماره گیری کد دستوری  # 4 * 5 * 555 * تنها می توانند بسته های 60 و 120 روزه را خریداری کنند و خبری از بسته های یک ساله و سه ماهه نیست. البته هم چنان در اپلیکیشن "ایرانسل من" امکان خرید بسته های بلند مدت یا کوتاه مدت پرحجم وجود دارد.

با توجه به این که پیش از این در اطلاعیه سازمان تنظیم مقررات رادیویی در واکنش به اخبار مربوط به گرانی اینترنت آمده بود که " ضروری است اپراتورهای ارتباطی با رعایت شرایط اقشار مختلف جامعه و حتی الامکان تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز خود از طرق دیگر و با هماهنگی با این سازمان، افزایش حداقلی قیمت ها را مبتنی بر چارچوب مصوبات مد نظر قرار دهند و بخش عمده درامد حاصله صرف توسعه شبکه شود،" انتظار می رفت این تغییرات بسیار کم و ناچیز باشد که در عمل به گونه ای دیگر بود و در چند روز گذشته شاهد تغییرات زیادی در این زمینه بودیم.

هر چند که تا این لحظه اپراتور رایتل هیچ تغییری در ارائه بسته های اینترنت همراه خود ایجاد نکرده است؛ ولی احتمال می رود به زودی مشترکین این اپراتور شاهد بسته های جدیدی با تعرفه متفاوت برای فروش باشند.

به نظر می رسد در شرایط کنونی باید منتظر بسته های اینترنت بلند مدت و پرحجم همراه اول و ایرانسل با حجم و قیمتی کاملا متفاوت باشیم که مانند گذشته هم از طریق اپلیکیشن و هم از طریق کد های دستوری در اختیار مشترکین قرار می گیرد

منبع: وبلاگ رندباز 

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

 

پاندمی کرونا و تعطیلی مراکز خدماتی، تفریحی، آموزشی و ... معضلیه که تو دو سال اخیر گریبانگیر همه مردم دنیا شده و تقریبا همه صنایع حتی صنایع کوچک و خصوصی نیز به نوعی ازش ضربه خوردن. به همین خاطر خیلی از صنایع و خدمات سعی کردن با تغییر روش های انجام امور، اونها رو به شیوه آنلاین و مجازی ارائه کنن تا تو این شرایط سخت بتونن به قول معروف گلیمشون رو از آب بیرون بکشن.

ولی این تغییر شیوه ارائه، عملا برای همه کارها و حرفه ها مقدور نبود و همون روزهای اول، مراکز تفریحی مثل سینما، تئاتر، شهر بازی و اتاق فرار تعطیل شدن. حالا بعد از گذشت دو سال که واکسیناسیون نسبتا عمومی هم صورت گرفته، تو بسیاری از کشورها شرایط خیلی بهتر شده و اجازه باز گشایی این مراکز صادر شد.

درسته که با وجود واکسیناسیون هم چنان ویروس کرونا جولان میده و هر روز خبرهای جدیدی از سویه های مختلف شنیده میشه که چندان خوشایند نیست و لزوم رعایت نکات بهداشتی و ایمنی مانند زدن ماسک، حفظ فاصله فیزیکی، شستن دستها و ... رو می طلبه، ولی با این وجود میشه دیگه قرنطینه نبود و با رعایت نکات بهداشتی به یه سری مراکز تفریحی سر زد و مثل گذشته از هیجان حاکم بر شرایط لذت برد.

در کشور ما، از بین تفریحاتی که معمولا میشه از شون استفاده کرد؛ مثل کافه ها، رستوران ها، سینماها، تئاتر، شهر بازی، اتاق فرار و ...،  به نظر میاد که اتاق فرار از امنیت بیشتری نسبت به بقیه مراکز تفریحی برخورداره.

در مقایسه با سالن های ورزشی، سینما، تئاتر، کافه ها و رستوران ها که به خاطر نوع خدمات و شرایط به راحتی امکان رعایت فاصله اجتماعی وجود نداره و تقریبا همه جور آدمی تو این مجموعه ها حضور پیدا می کنن، اتاق های فرار در هر سانس محدودیت شرکت کننده دارن و معمولا تعداد افرادی که تو یه اتاق حضور پیدا می کنن، بسته به نوع مجموعه بین 6 تا 10 نفر در نوسانه که این خودش یه نکته مثبت و حائز اهمیته.

البته از این جنبه که اتاق فرار یه سرگرمی ایه که خارج از خونه انجام میشه و طبیعتا کنترل خیلی از شرایطش دست ما نیست، هنوز خطرات زیادی وجود داره که نیاز به دقت و توجه بیشتری داره. واسه همین باید قبل از انتخاب اتاق فرار، حواستون به همه جزئیات باشه و به هر مجموعه ای اعتماد نکنین.

بنابراین بهتره برای انتخاب به سراغ مجموعه هایی برین که برای این روزای کرونایی برنامه های خاص و ویژه دارن. مجموعه هایی مثل انیگما که با یه تیم اجرایی قوی برنامه هایی رو تدارک دیدن که نه تنها کاربردی و اجرایین؛ بلکه تونستن احتمال خطر رو هم به حداقل برسونن.

یکی از این برنامه های خوب این مجموعه که باعث میشه تا با خیال راحت بهشون اعتماد کرد اینه که تو این دوران، هیچ فرد یا گروهی اجازه حضور تو تیم یا گروه غریبه رو نداره و افراد یه گروه باید همدیگه رو بشناسن و با هماتاق رو رزرو کنن( قبلا این امکان وجود داشت). بنابراین دیگه نگرانی معنایی نداره، چون تو طول این بازی هیچ خطری برای تماس مستقیم با فرد ناشناس و احتمالا آلوده وجود نداره، هم از اون لحاظ که وقتی شما اتاق فرار رو برای اکیپ و گروه خودتون رزرو کنین، دیگه آدم ناشناسی بینتون نیست که بخواد خطر ساز باشه و هم از این لحاظ که این مجموعه خودش یه سری قوانین سفت و سخت داره که اجازه نمیده افراد پرخطر تو مجموعه یا حتی دور و برش حضور داشته باشن.

به طور طبیعی مجموعه انیگما در خصوص میزبانی و مراقبت از میهمانا و بازیکنا خیلی حساسه و این حساسیت تو این شرایط کرونایی به میزان قابل توجهی افزایش هم پیدا کرده. برای حفظ سلامتی بازیکنا و کارکنا، این مجموعه یه سری قوانین وضع کرده که به بهتر شدن شرایط کمک می کنه مثل : استفاده از ماسک در تمام طول بازی، شستن دست ها قبل و بعد بازی، استفاده از ژل دست ضد باکتری یا الکل، حفظ فاصله ایمن بین بازیکنا و .... .

یکی دیگه از راهکارها، تمیز و ضدعفونی کردن سرویس بهداشتی و اتاق ها بعد از هر بار استفاده ست که به همین خاطر، دستگاه های تهویه هوا کلیه اتاق ها و سرویس بهداشتی مجموعه به صورت 24 ساعته کار می کنه.

 ضدعفونی کردن پازل ها و ابزار مورد استفاده تو اتاق ها، ضد عفونی کردن سطوح و فضاهای مورد استفاده بازیکنا از نکات بهداشتی دیگه ایه که این مجموعه خودشو موظف به رعایتش میدونه. به همین خاطر بعد از هر سانس اتاق به مدت نیم ساعت خالیه و بعد از تمیز و ضدعفونی کردن اتاق، سانس بعدی با فاصله زمانی نیم ساعت شروع میشه.

 کارکنا و گیم مستر مجموعه هم قبل از حضور تو مجموعه مثل بازیکنا تب سنجی میشن و در صورت مشاهده هر نوع احساس خطری، اجازه حضور تو مجموعه رو نخواهند داشت. علاوه بر این به خاطر یکسان بودن راهروی ورودی اتاق ها، هر گروه تو زمانی کاملا مشخص اجازه حضور تو اتاق رزرو شده رو داره، در صورت زود رسیدن، بازیکنا می تونن تو پارکینگ یا فضای جلوی اتاق فرار که محوطه باز و وسیعیه، منتظر دوستاشون باشن. البته اونایی که اتاق کلبه وحشت رو رزرو می کنن حتی این دغدغه رو هم ندارن، چون ورودی این اتاق از کل مجموعه جداست.

از همه اینا گذشته، واقعا لازمه برای تداوم باز بودن چنین مراکزی، همه افرادی که ازش استفاده می کنن، خودشون رو موظف به رعایت نکات بهداشتی و ایمنی بدونن. درسته که تو مجموعه انیگما گیم مستر و مسئولای بخش همه ی این نکات رو یادآوری می کنن و تلاش می کنن تا همه موارد به بهترین نحو ممکن رعایت بشه، حتی در صورت مشاهده بازیکنی که بنا به هر دلیلی ماسک نزده، بهش ماسک میدن؛ ولی واقعیت اینه که خود شخص و روحیه مسئولیت پذیریش خیلی مهمه. بنابراین اگه واقعا دلتون می خواد شرایط رو برای همه آسونتر و دلپذیر تر کنین، هنگام انتخاب اکیپی که قراره دور هم جمع بشین، دقت بیشتری به خرج بدین و با شناختی که از افراد دارین، کسایی رو انتخاب کنین که رعایت نکات بهداشتی تو فضای بسته رو وظیفه خودشون می دونن.

همه گیری کرونا در صورتی می تونه پایان صنعت بازیهایی مثل اتاق فرار باشه که حضور افراد بدون رعایت نکات بهداشتی و ایمنی صورت بپذیره و احتمال سرایت بیماری تو این فضاها به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کنه. ولی قطعا اگه همه دوستداران و طرفداران این سرگرمی در کنار طراحان و سازندگان این مجموعه قرار بگیرن و همه با هم با رعایت حداکثری نکات ایمنی بیان شده، احتمال سرایت بیماری رو به حداقل و حتی به صفر برسونن، میشه امیدوار بود در هر شرایطی این سرگرمی های مفرح قابل استفاده باشن.

 

منبع: وبلاگ اتاق فرار انیگما

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

 

با توجه به این که تعرفه قیمت اینترنت از سال 95 تغییری داشته، در طول این سال ها اپراتورها همواره گله مند بودند که تعرفه های کنونی اصلا برای آنها مقرون به صرفه نیست و برای افزایش کیفیت و توسعه زیر ساخت ها نیازمند سرمایه گذاری و در نهایت پول بیشتری هستند.

بعد از سخنان عیسی زارع پور وزیر ارتباطات که معتقد بود بخشی از کندی اینترنت به این دلیل است که زیر ساخت های اینترنت فرسوده شدند و اکنون منابع لازم برای توسعه زیر ساخت را یا دولت باید تزریق کند یا باید از طریق مردم یعنی افزایش قیمت اینترنت تامین شود، شاهد افزایش قیمت اینترنت اپراتورها بودیم.

شاتل اولین اپراتوری بود که با افزایش سرویس اینترنت ثابت خود بدون اطلاع مشترکین، آنها را سورپرایز کرد. سپس دو اپراتور همراه اول و ایرانسل به دستور سازمان تنظیم مقررات برای اصلاح تعرفه های اینترنت تعدادی از بسته های خود را به طور موقت حذف کردند. این حذف موقت بسته ها که قطعا در راستای افزایش قیمت می باشد، در آینده بسته های جدید با حجم و قیمت متفاوتی را به همراه خواهد داشت.

بر اساس بررسی های انجام شده بسته های محبوب اپراتورها برای اصلاح قیمت حذف شده و در حال حاضر ارزان ترین بسته های اینترنت از 19 هزار تومان تا 30 هزار تومان به فروش می رسد. علاوه بر این بیشترین مدت اعتبار بسته های اینترنت همراه چهار ماهه یا 120 روزه می باشد و همه بسته های ارزان بلند مدت شش ماهه و یک ساله حذف شده است.

حال که اپراتورهای ایرانسل و همراه اول با در اختیار داشتن بیشترین تعداد مشترک، اقدام به حذف برخی بسته های پر مصرف و مقرون به صرفه کرده اند، به نظر می رسد باید منتظر گزینه های محدود تری باشیم که در عمل مشترکین را موظف به پرداخت دو برابری قیمت برای دریافت همان خدمات قبلی می کند. با این وجود بررسی ها نشان می دهد، در وب سایت اپراتورها هنوز تعدادی از بسته های اینترنت وجود دارد که افزایش قیمت نداشته و هم چنان با تعرفه قبلی ارائه می گردند.

ارزان ترین این بسته ها به شرح ذیل می باشند:

 

ارزان ترین بسته های اینترنت اپراتورها

 

قیمت بسته های سی روزه ( به تومان)

 

همراه اول

سه گیگابایت

19،000 تومان

چهار گیگابایت

21،300 تومان

پنج گیگا بایت

23،600 تومان

هفت گیگا بایت

28،200 تومان

ایرانسل

یک گیگابایت

10،500 تومان

دو گیگابایت

14،000 تومان

سه گیگابایت

19،000 تومان

چهار گیگابایت

21،300 تومان

رایتل

یک گیگابایت

9،900 تومان

دو گیگابایت

13،500 تومان

سه گیگابایت

17،900 تومان

چهار گیگابایت

19،900 تومان

شاتل موبایل

300 مگ

4،900 تومان

500 مگ

5،500 تومان

850 مگ

9،000 تومان

یک گیگابایت

 9،500 تومان

مبین نت

هفت گیگا بایت

 30،000 تومان

10 گیگابایت

36،000 تومان

15 گیگابایت

42،000 تومان

25 گیگابایت

53،000 تومان

 

بسته های بلند مدت موجود در سایت های اپراتورها که هم چنان به قیمت پیشین به مشترکین عرضه می گردد، به شرح ذیل می باشد:

 

گران ترین بسته های اینترنت اپراتورها

 

قیمت بسته های یک ساله ( به تومان)

 

همراه اول

حذف بسته های بلند مدت به منظور افزایش قیمت

ایرانسل

حذف بسته های بلند مدت به منظور افزایش قیمت

 

      رایتل      

500 گیگابایت / 125،000 تومان

100 گیگا بایت / 220،000 تومان

 

شاتل موبایل

                          30گیگا بایت/ 96،000 تومان                       

 

    مبین نت   

200گیگا بایت

452،000 تومان

620 گیگابایت

749،000 تومان

800 گیگابایت

889،000 تومان

1100 گیگابایت

1،199،000 تومان

 

مشترکین اپراتورهای مربوط برای خرید این بسته ها می توانند به وب سایت رسمی اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل، شاتل و مبین نت مراجعه کنند.

منبع: وبلاگ رندباز

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

 

گوشی های هوشمند به عنوان اصلی ترین و مهم ترین ابزار ارتباطی، در طول یک دهه گذشته پیشرفت های فراوانی داشته اند. هر ساله شرکت های تولید کننده این محصولات پرطرفدار با ایجاد تغییرات در طراحی و ساخت، مدل هایی را به بازار عرضه می کنند که از قابلیت های بخصوص و منحصر بفردی برخوردارند. ویژگیهای بی نظیری که معمولا باعث سردرگمی خریداران شده و شرایط انتخاب را سخت و پیچیده می سازد. پیدا کردن گوشی مناسب در میان انبوه انتخاب، نیازمند دقت و هوشیاری خاص خریداران است تا از بروز ضررهای احتمالی جلوگیری کرده و تجربه دلچسب خرید را به همراه داشته باشد.

 

مشخص نمودن بودجه

 

اگر قصد خرید یک گوشی هوشمند را دارید، قبل از هرچیز لازم است بودجه خود را تعیین کنید. با توجه به تورم و نوسانات قیمت ارز و تاثیر آن بر بازار گوشی های هوشمند، شما با مشخص کردن بودجه مد نظر، خرید خود را محدود خواهید کرد و با کوچک کردن محدوده انتخاب، امکان یک خرید بی دردسر را برای خود فراهم می سازید.

 

هدف از خرید

 

در گام بعدی هدف خود را از خرید گوشی هوشمند مشخص کنید. منظور از هدف، اولویت اصلی و مهم در خرید گوشی هوشمند می باشد. با توجه به این که قرار است این وسیله به عنوان یک ابزار مهم و کاربردی همواره همراه شما باشد، لازم است بدانید،کدام قابلیت گوشی از نظر شما بدرد بخورتر است. مثلا از گوشی خود عمدتا برای تماشای فیلم و ویدئو استفاده می کنید یا اهمیت دوربین و باتری گوشی برای شما بیشتر می باشد.

 

انتخاب سیستم عامل

 

به طور کلی دو سیستم عامل اندروید و ios ، برترین سیستم عامل های شناخته شده در جهان می باشند. شما با یک جستجوی ساده در بستر اینترنت می توانید به راحتی نسبت به نقاط و قوت و ضعف این سیستم ها آگاهی پیدا کنید. لازم است بعد از انجام تحقیقات و با آگاهی کامل نسبت به انتخاب سیستم عامل اقدام کنید.

شرکت ها و برندهای مختلفی مانند سامسونگ، شیائومی، ال جی ، هواوی و... گوشی های اندرویدی به بازار عرضه می کنند که هیچ محدودیتی برای نصب برنامه ها نداشته و برخلاف ios نیاز به برنامه جداگانه برای انتقال داده ها ندارند. سیستم عامل اندروید که امکان شخصی سازی و ادیت بخش های مختلف را به کاربر می دهد، از پشتیبانی کمتری نسبت به سیستم عامل ios برخوردار است.این سیستم عامل با کارایی مناسب و عملکرد خوب می تواند از انتخاب های درست باشد.

سیستم عامل ios تنها مختص به گوشی های هوشمند شرکت اپل می باشد که با امنیت بسیار بالا و پشتیبانی فوق العاده نرم افزاری، امکان دریافت آپدیت های این سیستم را تا 5 سال برای کاربران فعال خواهد کرد. این سیستم عامل با کارکرد بهینه و بدون نقص دارای معایبی نیز می باشد که می توان به هزینه بالا برای دریافت بعضی اپلیکیشن ها و کد بسته منبع اشاره کرد.

 

طراحی

 

با توجه به این که گوشی هوشمند خریداری شده قرار است عصای دست شما باشد، بهتر است گوشی ای خریداری کنید که باب دلتان باشد. برای این کار بهتر است با حضور در فروشگاه های معتبر، طراحی و جنس بدنه گوشی را از نزدیک ببینید. با در دست گرفتن گوشی ها می توانید نسبت به اندازه، وزن، رنگ، جزئیات طراحی و حتی جنس بدنه آن آگاهی پیدا کنید. توجه به استاندارد مقاومتی گوشی یا IP از نکات ضروری و مهم در انتخاب می باشد. در مقابل استاندارد IP معمولا دو عدد نوشته شده است که عدد اول مقاومت بدنه در برابر مواد جامد و عدد دوم مقاومت در برابر مایعات را نشان می دهد.

 

 سخت افزار

 

البته یک گوشی با طراحی زیبا باید از عملکرد خوبی هم برخوردار باشد، بنابراین در کنار جنبه های ظاهری به بخش سخت افزار گوشی هم توجه کنید. حافظه داخلی، پردازنده، باتری، میزان رم و کیفیت دوربین از جمله موارد قابل ملاحظه ای هستند که نباید نسبت به آنها بی توجه باشید.

و در نهایت هیچ گاه خود را از نظر و مشاوره متخصصین بی نیاز ندانید و سعی کنید به دور از تبلیغات پر سروصدای شرکت های سازنده، با بهره گیری از نظر متخصصین بهترین انتخاب خود را داشته باشید.

منبع: وبلاگ رندباز

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

 

شاید حتی سازندگان سریال پرطرفدار و محبوب سوپر نچرال (Supernatural) که 15 فصل پر فراز و نشیب رو با جدیت پشت سر گذاشتن، پیش بینی چنین موفقیت بزرگی را برای این مجموعه نمی کردن. ماجرای فیلم در مورد دو برادر به نام های دین و سم وینچستر با بازی برجسته جرد پادالکی و جنسن اکلزه که در طول سال ها با انواع و اقسام موجودات اساطیری و کهن از قابیل و فرشتگان مقرب گرفته تا شیطان و هیولاهای ترسناک دسته و پنجه نرم کردن و بارها جلو آخرالزمان رو گرفتن.

این مجموعه که قطعا مانند هر سریال تلویزیونی از نقاط قوت و ضعف بسیاری برخورداره، بیشتر به خاطر داستان های تمثیلی، فانتزی و ترسناکش که برگرفته از عمیق ترین و کهن ترین افسانه ها و داستان های زندگی انسانیه و به نوعی ریشه در ترس ها و پرسش های بشری داره، معروف و مشهوره.

در اینجا به چند نمونه از ترسناک ترین هیولاهای این سریال اشاره می کنیم:

 

شیپ شیفتر ( Shapeshifter)

 

همونطور که از نام این هیولا بر میاد؛ می تونه شکل هر انسانی رو به خودش بگیره و از این  نظر یکی از انسانی ترین هیولاهای دنیای ماورایی به شمار میاد. این هیولای برجسته که در سه فصل شگفت انگیز 1، 2 و 4 حضوری برجسته و بی نظیر داشت؛ خودشو به شکل اعضای نزدیک خانواده و دوستان در می آورد و اونا رو می کشت.

در قسمت" Nightshifter"  این موجود ترسناک تو قالب کارکنان بانک سرقت های خودشو انجام می داد. نقطه اوج حضور این هیولا تو قسمت" Monester Movie"  که به شکل هیولای کلاسیک در میاد و قربانیانشو اونجوری که دوس داره می کشه، واقعا ارزش چند بار تماشا کردن رو داره.

 

جن ( Dhinn)

 

حضور جن به عنوان یه مخلوق نام آشنا تو این سریال خیلی زیبا و عالی بود. این هیولای معرفی شده تو غارها زندگی می کرد و از توانایی خودش برای خواب کردن و یا به کما فرستادن انسان ها استفاده می کرد، سپس در حالی که انسان ها تو رویاهای خودشون غرق شدن، اون از خونشون تغذیه می کرد و آروم آروم جونشون رو می گرفت.

 

وندیگو ( Wendigo)

 

تو این سریال؛ هیولای وندیگو به معنی بلعنده شرور، موجودی ترسناکه که با توانایی مافوق بشری به دلیل خوردن گوشت انسان ها حسابی معروف شده. وندیگو تو قسمت دوم و هفتم سریال حضوری بسیار جالب داشت و خیلی زود به یکی از هیولاهای محبوب طرفدارا تبدیل شد.

 

بلادی مری ( Bloody Mary)

 

بدون شک تو فصل اول این سریال، روح شریر مری خون آلود یکی از به یاد ماندتی ترین شخصیت های شرور داستانه. روحی که اگه سه مرتبه اسمشو روبروی آینه تکرار کنین، به سراغتون میاد و چشم کسی که به آینه خیره شده رو در میاره و باعث خونریزی داخلی و مرگ دردناک میشه.

البته حضور دوباره این روح در فصل های چهارده و پانزده، می تونه یه یادآوری هوشمندانه برای طرفدارای قدیمی و وفادار سریال باشه.

 

پیشتاکو ( Pishtaco)

 

پیشتاکو یکی از هیولاهای ترسناکه این سریاله که این دو برادر در جریان ماجراجویی هاشون، باهاش مواجه میشن. موجودی عجیب و غریب که از چربی بدن انسان تغذیه می کنه و در یه مرکز درمانی و آبگرم زندگی می کنه.

نکته ترسناک تو این ماجرا اینه که این موجود ماورایی تو حالت عادی چهره ای شبیه آدما داره و فقط زمانی که زنگ غذا به صدا در بیاد به کمک زائده های دهانی چربی بدن انسان رو می مکه.

 

شوجو ( Shojo )

 

شوجو موجودی افسانه ای تو فرهنگ ژاپنه که تنها زمانی که افراد به دلیل افراط در نوشیدن تو حالت گیجی و منگی قرار دارن، ظاهر میشه.

اگر چه تو نگاه اول این موجود اصلا ترسناک به نظر نمیاد؛ ولی حضور این هیولای ترسناک تو فصل هفتم نشون میده که این هیولا خیلی هم وحشتناکه، چون دقیقا زمانی که شخص تو ضعیف ترین حالت خودش قرار داره؛ بهش حمله می کنه.

این روح که با استفاده از المان های زیبایی شناسی سینمای وحشت ژاپن طراحی شده بود، بعد جسمانی داشت و دقیقا زمانی ظاهر میشد که شخص اصلا قادر به دفاع از خودش نبود.

 

خانواده بندر ( The Benders)

 

شاید قراردادن یک انسان تو ردیف هیولاها، اندکی عجیب و غریب به نظر بیاد؛ ولی باید بپذیریم که انسان ها اغلب وحشتناک ترین هیولاهایی هستن که در واقعیت باهاشون سرو کار داریم.

حضور خانواده بندر که در جریان بازی بیمارگونه خودشون به شکار انسان ها دست می زدن، عملی وحشیانه و غافلگیر کننده بود که تو این سریال  به خوبی ازش استفاده شده.

به طور کلی این سریال با هیولاهای ترسناکش که در طول سال های  2008 تا 2020 روی آنتن تلویزیون رفت، بسیار موفق و پرطرفدار ظاهر شد و با ماجراجوییهای جذاب و هیجان انگیزش نه تنها در جهان بلکه در کشور ما نیز به یکی از محبوب ترین سریال های تلویزیونی تبدیل شده.

اریک کریپک به عنوان خالق این اثر، این سریال رو در  327 قسمت در ژانر وحشت و جنایی ساخته که پر از موجودات خبیث و شیاطین ترسناکه. بنابراین کسایی که عاشق این سریالن و سال ها این مجموعه دوست داشتنی رو دنبال کردن، اونایین که عاشق ترس و هیجانن و حاضرن برای تجربه چنین حسی؛ چیزای مختلفی رو تجربه کنن. برای این افراد بازدید از اتاق های فرار ترسناک نیز یکی از همین تفریحا و سرگرمی های مهم به شمار میره.

علاقه شدید این افراد به فضاهای ترسناک و رعب آور باعث شده که تلاش کنن تا با انتخاب گزینه های متنوع، به دنبال کسب تجربه ای همانند قهرمانای داستان های ترسناک باشن. جنگیدن با هیولاها و روبروشدن با ارواح تو دنیای واقعی؛ تو این سال ها اونقدر جذاب و هیجان انگیز بوده که به نوعی باعث رونق بخشیدن به طراحی های اتاق فرار شده.

همانطور که تو مقوله فیلم و داستان رتبه بندی خاص و منحصر بفردی برای هر ژانر وجود داره و الزاما همه کتابها و فیلم های ارائه شده تو این عرصه موفق نیستن، در زمینه اتاق های فرار هم شرایط به همین منواله. با توجه به زیاد شدن این اتاق های فرار در سطح شهرهای بزرگ، شرایط رقابت بسیار سخت و تنگاتنگ شده و فعالان این حوزه برای بدست آوردن جایگاه بهتر تلاش می کنن تا بتونن به نحو احسن پاسخگوی نیازهای مختلف مخاطبان باشن.

توجه به جنبه های مختلف یک اتاق فرار از موقعیت جغرافیایی گرفته تا هزینه و تایم بازی، از نکات بسیار مهم و اساسیه. بنابراین اگه یه اتاق فراری مثل مجموعه انیگما؛ بین حرفه ایهای این حوزه محبوب شده، پس کاملا مشخصه که همه چیز سرجای خودش قرار گرفته و علاوه بر سناریو و دکور، بخش های دیگه مجموعه مثل گیم مستر، نورپردازی، معما و سرنخ و... نیز کاملا حرفه ای و عاقلانه انتخاب شدن.

درسته که تنوع موضوع یکی از نکات برجسته مجموعه انیگماست، ولی از برجسته ترین نقاط قوت این مجموعه، هماهنگی ای که بین بخش ها و قسمت های مختلف اتاق ها وجود داره. تو اتاق فرار ترسناک مثل کلبه وحشت و یا اتاق تسخیر مجموعه انیگما که حس ترس نسبت به حسهای دیگه غالب تره، فضای گوتیک و تاریک اتاق به همراه موسیقی و نوع معماها اونقدر بازیکنا رو درگیر می کنه که کاملا حسی شبیه قهرمانای فیلم بهشون دست میده. شرایط تو این اتاق جوری چیده شده که با وجود دلهره آور بودن، بازیکن رو مجذوب خودش می کنه، به طوری که حاضره بی محابا به قلب خطر بزنه و تا پای مرگ از نفس نمیفته. دقیقا مثل خاطره ای که از قهرمانهای داستان های ترسناک تو ذهنشون وجود داره.

برای القای حس ترس نیز مجموعه انیگما از عناصر واقعی الهام می گیره و تلاش می کنه تا با طراحی معماهای منطقی و عاقلانه، فضای اتاق را کاملا واقعی جلوه بده که این حس به بازیکنا کمک می کنه تا بهتر شرایط رو بپذیرن و به قول حرفه ایهای این بازی تو فضا غوطه ور بشن.

طراحی تخصصی و حرفه ای مجموعه انیگما با رعایت کامل نکات ایمنی فرصتی طلائیه برای این که با خیال راحت تو مجموعه ای ایمن و قابل اعتماد لحظات خوشی رو سپری کنین و ساعت ها بعد از بازی حس سرخوشی و لذت رو با خودتون به همراه داشته باشین و از تجربه بی نظیرتون راضی و خرسند باشین.

 

منبع: وبلاگ اتاق فرار انیگما

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

 

با حلول ماه مبارک رمضان، اپراتور ایرانسل به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال در کشور، هدایای ویژه ای تحت عنوان بسته مکالمه رایگان و بسته اینترنت هدیه در قالب کمپین" تماس به وقت رمضان" و محتواهای ویژه اپلیکیشن لنز با اشتراک رایگان برای مشترکین سیم کارت های اعتباری و دائمی خود در نظر گرفته است که کاربران می توانند در صورت تمایل تا پایان ماه از آن استفاده نمایند.

علاوه بر این" کمپین ضیافت رمضان در بهار با اپلیکیشن پیشواز ایرانسل،" یکی دیگر از خدمات این اپراتور در این ماه پر خیر و برکت است که برای همراهی بیشتر با مشترکین در نظر گرفته شده است. فرصت شرکت در این کمپین برای کلیه مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل و سیم کارت اعتباری ایرانسل تا تاریخ 13 اردیبهشت 1401 مصادف با عید سعید فطر می باشد که علاقمندان با شرکت در قرعه کشی این ضیافت نیز شرکت داده خواهند شد.

برای شرکت در قرعه کشی، لازم است کاربران در بخش پیشواز شخصی، یک پیشواز خلاقانه با صدا، نوازندگی یا هنرنمایی خودشان ساخته و به عنوان آهنگ پیشواز از آن استفاده کنند. برای افزایش امتیاز مشترکین می توانند این آهنگ پیشواز شخصی را با دوستان، آشنایان و همکاران خود به اشتراک بگذارند، تا آنها نیز در صورت تمایل از آهنگ شما به عنوان آهنگ پیشواز خط خود استفاده نمایند که در این صورت هم امتیازی نصیب آنها شده و هم برای شما امتیازی مضاعف در نظر گرفته می شود.

 بر اساس اعلام روابط عمومی این اپراتور، جوایز این قرعه کشی به شرح ذیل می باشد:

 

یک دستگاه گوشی هوشمند هواوی برای نفر اول

مچ بند هوشمند هواوی برای نفرات دوم و سوم

100 هزار تومان شارژ هدیه کیف پول دیجیتال برای 1401 نفر

 

مشترکین می توانند با شماره گیری کد دستوری #75* نسبت به دریافت اپلیکیشن پیشواز اقدام نمایند.

منبع: وبلاگ رندباز

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

 

خدمات و سرویس های خاص همراه اول به مشترکین سیم کارت های دائمی خود بر کسی پوشیده نیست. بنابراین بسیاری از مشترکین اعتباری این اپراتور بسیار علاقمندند که بتوانند در صورت امکان از این خدمات بهره مند گردند.

به همین منظور اپراتور همراه اول در راستای جلب رضایت بیشتر مشتریان خود، چندی است که سرویسی جدید و منحصر بفرد به نام "تبدیل سیم کارت های اعتباری به دائمی" را ارائه نموده است و این فرصت را به مشترکین سیم کارت های اعتباری خود می دهد تا به راحتی بتوانند از خدمات و تسهیلات خاص مشترکین دائمی این اپراتور استفاده نمایند.

در این سرویس، مشترک اعتباری سیم کارت همراه اول که بنا به هر دلیلی تمایل دارد؛ بدون تغییر شماره و اپراتور، سیم کارت فعلی خود را به دائمی تبدیل کند؛ می تواند با استفاده از یکی از روش های زیر بدون خرید سیم کارت جدید، سیم کارت اعتباری همراه اول فعال خود را به دائمی تبدیل نماید:

 

فروشگاه آنلاین همراه اول

این روش سریعترین و راحت ترین روش ممکن برای تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی می باشد.

مراحل انجام کار برای کلیه مشترکین اعتباری به شرح ذیل می باشد:

ورود به فروشگاه آنلاین => انتخاب منوی تبدیل اعتباری به دائمی => وارد نمودن شماره تلفن اعتباری => ارسال رمز یکبار مصرف=> مطالعه و تایید قوانین و شرایط => ارسال تاییدیه جهت کسر هزینه تبدیل از مبلغ اعتبار

 

آخرین نسخه اپلیکیشن همراه من

مشترکینی که تمایل به استفاده از این روش را دارند، توجه داشته باشند که لازم است حتما آخرین نسخه اپلیکیشن"همراه من "را بر روی گوشی اندرویدی خود نصب کنند؛ سپس با ورود به اپلیکیشن" همراه من"، در بخش "خدمات،"وارد قسمت "خدمات سیم کارت" شده و با انتخاب گزینه "تبدیل به دائمی،" مراحل تبدیل سیم کارت را تکمیل نمایند.

 

مراجعه حضوری به مراکز فروش و خدمات حضوری

در این روش که در با توجه به شرایط کرونایی، خصوصا در شهر های بزرگ اصلا پیشنهاد نمی شود، مالک سیم کارت باید با در دست داشتن کارت ملی و سیم کارت فعال به این مراکز به صورت حضوری مراجعه کرده و نسبت به تکمیل و امضای فرم تقاضا نامه اقدام نماید.

 

هزینه تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی مبلغ 100،000 هزار تومان می باشد که 36،000 هزار تومان این مبلغ بابت تضمین پرداخت، منظور می گردد.

 

بر اساس اعلام روابط عمومی همراه اول از اول بهمن 1400 تا پایان فروردین 1401 هزینه تبدیل اعتباری به دائمی با 30% تخفیف فقط با 70 هزار تومان خواهد بود که در صورت استفاده مشترک از این فرصت طلایی، کاربر علاوه بر بهره مندی از تخفیف 30 درصدی هزینه تبدیل سازی، از یک یک بسته اینترنت 30 گیگابایتی به مدت یک ماه از زمان فعال سازی نیز برخوردار خواهد شد.

منبع: وبلاگ رندباز

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

 

ماجراهای شرلوک هلمز ( The Adventures of Sherlock Holmes) یه مجموعه پرطرفدار بریتانیاییه که بر اساس یک مجموعه داستان کوتاه و چندین رمان به قلم بسیار زیبای سر آرتور کانن دویل نگاشته شده و در سال های 1984-1994 از کمپانی آی تی وی کانادا پخش میشد و جزء سریال های برتر دنیا محسوب میشه.

 بازی زیبا و بی نظیر جرمی برت در نقش شرلوک هلمز که از حرکات خاص و تن صدای خاص و واضحی برخوردار بود نیز در محبوبیت این مجموعه نقش اساسی داشته. این مجموعه قرار بود تمام داستان های شرلوک هلمز رو تهیه کنه که به دلیل مرگ ناگهانی جرمی برت این پروژه ناتموم موند.

اگه کسی کتاب شرلوک هلمز رو نخونده باشه و فیلمش رو هم ندیده باشه، قطعا اسم این کارآگاه بی نظیر رو شنیده. چرا که این کاراگاه خیالی در دنیای واقعی بسیار معروف و مشهوره و به نوعی نماد هوش، استدلال و منطق در دنیا به شمار میاد. به طوری که الان بیش از 130 سال از خلق این اثر میگذره و هنوز هوش و ذکاوت هلمز زبانزد خاص و عامه.

داستان های این مجموعه طولانی بسیار جذاب و خواندنین و دسته بندی کردنشون واقعا کار سختیه ولی در این بین اونا، چند داستان جذاب و خاص وجود داره که اینجا بهشون اشاره می کنیم:

 

مشاهده سرخ  (A Study in Scarlet)

 

کانن دویل با انتخاب این داستان به عنوان شروع ماجراهای شرلوک هلمز، انتخاب هوشمندانه و منحصر بفردی انجام داده که به خاطر داستان قوی و پیچیده معماییش، یکی از پر طرفدارترین بخش های این مجموعه به شمار میره.

در این کتاب علاوه بر معرفی شخصیت های اصلی، به ماجرای قتل پیچیده ای پرداخته میشه که شرلوک به کمک دکتر واتسن حل می کنه.

 

 شش ناپلئون (The Adventures of The Six Napoleons )

 

این داستان یکی از 56 داستان کوتاه مجموعه شرلوک هلمزه که برای اولین بار در 30 آوریل سال 1904 در مجله کولیرز در ایالات متحده و در ماه مه همان سال در مجله استرند در انگلستان منتشر شد.

موضوع داستان در مورد مردیه که نیم تنه های گچی ناپلئون رو خرد می کنه. شکسته شدن نیم تنه های یک شکل که همه توسط یه قالب یکسان ساخته شدن، بسیار مشکوکه و قطعا نظریه لسترید که این کار توسط یه دیوانه متنفر از ناپلئون انجام میشه اصلا درست نیست.

تیز بینی و پیگیری دقیق جزئیات بیان شده در خصوص نوع و تعداد مجسمه ها، سر نخ هایی به هلمز میده که داستان رو بسیار جذاب و اسرارآمیز می کنه.

 

 معمای پایانی  (The Final Problem)

 

این بخش نه تنها یکی از بهترین های داستان های شرلوک هلمز به شمار میاد بلکه نقطه اوج این سری هم محسوب میشه. موضوع داستان نبرد مرگبار بین هلمز با موریارتی، اصلی ترین دشمن هلمزه که به توصیف خود شرلوک تنها کسیه که از نظر هوش و ذکاوت باهاش برابری می کنه.

کانن دویل قصد داشت بعد از این داستان هلمز را برای همیشه بازنشسته کنه که به علت فشار طرفدارا موفق نشد و مجبور به نوشتن سری جدید میشه.

 

 شکارچی باسکرویل   (THE Hound Of The BASKERVILLES)

 

سومین رمان از چهار رمان بلند داستان های هلمز، داستان بی نظیر شکارچی باسکرویله که پس از 9 سال غیبت و در حالی که در داستان معمای پایانی، زندگی هلمز به پایان رسیده بود، نوشته شد.

شکوه ها و گلایه های طرفدارا، کانن دویل را مجبور می کنه تا سری جدید شرلوک هلمز را بنویسه که به طرز شگفت آوری اولین داستان بعد از این غیبت طولانی، یکی از شاهکارهای این مجموعه به شمار میاد.

 معمایی پیچیده پر از نکات انحرافی که داستان را به یک شاهکار بعد از 120 سال تبدیل می کنه و پایان شوکه کنندش امکان نداره از خاطر هیچ خواننده ای پاک بشه.

 

ماجرای باند عجیب و غریب

 

این داستان پر طرفدار که بر اساس اعلام خود کانن دویل که در فهرستی در سال 1972 در مجله استراند منتشر شده، یکی از 12 داستان برتر شرلوک هلمز محسوب میشه، در خصوص قتلی عجیب و غریبه که به شیوه ای کاملا غیر منطقی و محال رخ داده. در این داستان زیبا که هیچ نشانه ای از نحوه ورود و خروج قاتل به اتاق وجود نداره، یکی از خلاقانه ترین پرونده های جنایی دیده میشه که با هوشمندی هلمز به پایان میرسه.

 

برق نقره ای  (Silver Blaze  The Adventures of)

 

این داستان کوتاه در مورد ناپدید شدن اسب شماره یک جام وسکس و قتل فاجعه آمیز مربی اسبه که به شیوه ای کاملا هوشمندانه توسط هلمز خاتمه پیدا میکنه.

این داستان پیچیده و پرونده جذاب یه دیالوگ فراموش نشدنی داره که نشون میده هلمز چقد دقیق و نکته سنجه.

هلمز در پاسخ لستراد که پرسید آیا نکته ای هست که بتونی توجه منو بهش جلب کنی؟ شرلوک جواب میده: رفتار عجیب سگ در شب. لستراد با تعجب میگه: ولی سگ در شب هیچ کاری نکرده !!! و هلمز میگه : این رفتار عجیبه...

 

ماجرای لکه دوم ( the Second Stain The Adventures of)

 

این داستان هم جز، داستان های کوتاه مجموعه شرلوک هلمزه که در اون شرلوک مامور پیدا کردن سندی میشه که از جعبه مدارک و اسناد هوپ، وزیر امور خارجه در امور اروپا، به سرقت رفته. سندی که در صورت پیدا نشدن می تونه باعث به وجود اومدن جنگ جهانی بشه.

این ماجرا که با یه لکه زیر قالیچه ایرانی شروع میشه با هوش و درایت هلمز به خیر و خوشی تموم میشه.

 

رسوایی در بوهم  (  A SCANDAL IN BOHEMIA )

 

این داستان یکی از قشنگ ترین داستان های شرلوک هلمزه که آدم دلش میخواد بارها بخوندش و حتی فیلمشو دوباره و دوباره ببینه.

در این داستان شگفت انگیز که هلمز ظاهرا توسط زنی فریب میخوره، این واقعیت رو نشون میده که این زن خیلی خفنه.

 

معمار نوروود   (The Adventure of The NOORWOOD BUILDER)   

 

این داستان از اون پایان های غیر منتظره و جذابی داره که همه دوسش دارن. ماجرای قتل و دستگیر شدن قاتلی که به نظر اسکاتلند یارد قاتل اصلی ماجرائه و پرونده بسته شده؛ ولی با حضور هلمز همه چیز تغییر می کنه. زیبایی این داستان زمانی به اوج می رسه که هلمز این پرونده عجیب رو با یه سطل آب و یه بسته کاه حل می کنه.

 

باند خال دار (  The Speckled Band The Adventures of)

 

این داستان از جمله داستان هاییه که تا مدت ها در ذهن خواننده می مونه و اونو کاملا تحت تاثیر فضای رمانتیک داستان قرار میده.

ماجرا از این قراره که دو خواهر با ناپدریشان زندگی می کنن و خواهر بزرگتر برای شب های متعدد در شب های پیش از عروسی صدای سوت می شنوه و در نهایت یه شب جیغ زنان در حالی که میگه "باند خال دار "در آغوش خواهر جون میده و حالا تکرار ماجرا برای خواهر کوچکتر، توجه هلمز رو جلب می کنه و یه داستان بی نظیر دیگه رو رقم میزنه.

در تمامی داستان های شرلوک هلمز، اون چیزی که از همه جذاب تر و دوست داشتنی تره، مشاهده گری و ذهن استدلاگری هلمزه که به اون در حل معماها کمک می کنه. درسته که هلمز یه شخصیت خیالیه و در دنیای واقعی وجود نداره. ولی کانن دویل پزشک و نویسنده انگلیسی این شخصیت رو با تاثیر از شخصیت یکی از استادان دوران دانشگاهیش خلق کرد. پس قطعا آدمهای زیادی در دنیای واقعی از این قدرت و توانایی برخوردارن که در صورت توجه بهش، می تونن به حالت بالفعل ازش استفاده کنن.

اگه از اون جمله آدمایی هستین که فک می کنین از این نیروی خدادای برخوردارین و دلتون میخواد، یه جورایی خودتون رو به چالش بکشین، پیشنهاد می کنم یه سر به مجموعه اتاق فرار انیگما بزنین. این مجموعه یه فرصت طلایی برای شماست تا نه تنها خودتون رو محک بزنین بلکه می تونین از یه کار گروهی و دسته جمعی هم لذت ببرین.

تو مجموعه انیگما اتاق فرار با موضوعات مختلف و متنوعی وجود داره که شما می تونین بر اساس سلیقتون ازشون استفاده کنین ولی اگه دوست دارین تو یه فضای معمایی و چالش برانگیز قرار بگیرین اتاق قتل مرموز یا کلبه وحشت اتاق فرار انیگما رو از دست ندین. معماهای این اتاق های فرار، یه چالش عالی واسه ذهنه که در عرض چند ثانیه حسابی فعالش می کنه و شما رو مجبور می کنه به کوچکترین نکات و عوامل دقت کنین و در نهایت با استنتاج و استدلال به یه پایان زیبا برسین.

 

منبع: وبلاگ اتاق فرار انیگما

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

 

با وجود آنکه مدت زمان زیادی از ارائه بسته های اینترنت نامحدود اپراتورها نمی گذرد، ولی این بسته ها در این بازه زمانی کوتاه، فراز و نشیب های زیادی را پشت سرگذاشتند. امروزه آنچه که به عنوان بسته نامحدود اینترنت در اختیار کاربران قرار می گیرد، به هیچ وجه با تعریف کلمه نامحدود همخوانی نداشته و مدت هاست این بسته ها دیگر بدون محدودیت های زمانی و حجمی عرضه نمی شوند.

در روزهای اولیه عرضه اینترنت در کشور، بسته های نامحدود اینترنت هم از سوی اپراتورها و هم از سوی شرکت های ارائه دهنده اینترنت از تنوع خاصی برخوردار بود و کاربران می توانستند بدون هیچ محدودیتی در هر بازه زمانی که دلشان می خواست، از این بسته ها استفاده کنند. ولی کم کم این بسته های پرطرفدار و مقرون به صرفه جای خود را به بسته هایی دادند که هم چنان تحت عنوان اینترنت نامحدود، برای کاربران محدودیت زمانی قائل می شدند و فقط در بازه زمانی نیمه شب تا صبحگاه قابل استفاده بودند.

حتی تا همین چند ماه پیش نیز بسته های اینترنت نامحدود با شرایط استفاده در نیمه شب از طریق هر سه اپراتور فعال در کشور ارائه می شد که به مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری آنها اجازه می داد تا با تعرفه مناسب از این بسته ها بهره مند گردند. ولی بعد از مدتی با اضافه کردن عبارت" سقف مصرف منصفانه " این بسته ها را به نوعی محدودتر کرده و با تعیین حد مجاز، آنها را عملا از حالت نامحدود خارج ساختند. در صورت قضاوت منصفانه، می توان گفت که سقف های مصرف این بسته ها معمولا آنقدر زیاد بود که کاربران برای تمام شدن میزان مجاز حد مصرف اصلا نگران نبودند.

ولی موضوع قابل تامل این است که در طی یکی؛ دو ماه گذشته مقادیر این بسته های نامحدود اینترنتی عرضه شده توسط اپراتورها تغییراتی پیدا کردند که به نظر می رسد اطلاق بسته نامحدود اینترنت به این بسته ها کمی اغراق آمیز می باشد.

در ادامه نگاهی به بسته های نامحدود اینترنت اپراتورهای فعال در کشور می اندازیم:

 

اپراتور همراه اول

همراه اول به عنوان بزرگترین اپراتور فعال در کشور که از بیشترین تعداد مشترک در بین اپراتورها نیز برخوردار است، چندین سال است که بسته های نامحدود اینترنت یک ماهه را تحت عنوان "اینترنت ویژه" برای مشترکین خود عرضه می کند. این بسته ها که از محدودیت زمانی برخوردار بودند؛ معمولا در دو زمان مجزا از ساعت 1 بامداد تا 11 صبح و دیگری از 2 بامداد تا 7 صبح قابل استفاده بودند.

ولی در حال حاضر تنها یک بسته ویژه 1 بامداد تا 11 صبح در دسترس مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول می باشد که از حد مصرف منصفانه 100 گیگابایت برخوردار بوده و با قیمت 19900 تومان در اختیار کاربران قرار می گیرد؛ البته به این قیمت اعلام شده 9 درصد مالیات نیز تعلق می گیرد. نکته جالب توجه اینجاست که حد مصرف منصفانه در بسته های پیشین این اپراتور 450 گیگابایت بوده که بعد از مدتی به 150 گیگابایت تقلیل یافت و حال تنها به 100 گیگابایت رسیده است.

مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول در صورت تمایل می توانند از طریق اپلیکیشن "همراه من "و یا شماره گیری کد دستوری # 1000 * نسبت به خرید بسته نامحدود اینترنت همراه اول اقدام نمایند.

 

اپراتور ایرانسل

اپراتور ایرانسل که معمولا در ارائه بسته ها به نیاز و سلیقه کاربران خود توجه خاص دارد، در ماه های اخیر بسته نامحدود ساعتی را برای کاربران خود تعرف کرده بود که معمولا در ساعات نیمه شب یا صبح زود فعال می شدند و برخی از آنها نیز در طول شبانه روز قابل استفاده بودند.

البته در حال حاضر ایرانسل همه این بسته ها را حذف کرده و تنها یک بسته نامحدود یک روزه 800 تومانی ارائه کرده که متعلق به سایت های داخلی می باشد. برای نمونه مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری ایرانسل، می توانند بعد از فعال سازی این بسته به طور نامحدود از VOD ها و یا آپارات استفاده کرده و یا از برخی سایت های داخلی برنامه و بازی دانلود کنند.

مشترکین سیم کارت اعتباری ایرانسل و سیم کارت دائمی ایرانسل با مراجعه به وب سایت این اپراتور و یا شماره گیری کد دستوری # 1 * 5555 * امکان خریداری و فعال سازی بسته نامحدود ایرانسل را دارند.

 

اپراتور رایتل

در حال حاضر اپراتور رایتل چند بسته اینترنت نامحدود برای کاربران خود تعریف کرده است که بدون تعیین سقف مشخص و در طول شبانه روز قابل استفاده می باشد. بسته اول، یک بسته نیم ساعته نامحدود به قیمت 3500 تومان و حد مصرف منصفانه 2.5 گیگابایت، بسته دوم، بسته نامحدود سه ساعته با سقف مصرف منصفانه 15 گیگابایت و قیمت 13 هزار تومان می باشد. علاوه بر این، رایتل بسته اینترنت هفتگی نامحدودی نیز برای کاربران در نظر گرفته که با قیمت 54 هزار تومان و حد مصرف مجاز 150 گیگابایت عرضه می گردد.

برای دسترسی به این بسته ها کاربران رایتل می توانند با مراجعه به اپلیکیشن "رایتل من،" نسبت به خرید و فعال سازی آن اقدام نمایند.

 

بسته های اینترنت نامحدود به عنوان یکی از پرطرفدارترین بسته های ارائه شده، هنوز هم در برخی شرکت های ارائه کننده اینترنت به طور نامحسوس ارائه می شود، ولی در خصوص اپراتورهای اینترنت سیار ( همراه اول، ایرانسل و رایتل) محدود به همین مواردی است که در متن ذکر گردید.

منبع: وبلاگ رندباز

  • thenirvana nirvana