interesting things

۲۹ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

در دومین نمایشگاه بین المللی فناوری و اطلاعات و ارتباطات کیش ( کینکس) که از تاریخ 19 تا 22 اردیبهشت ماه 1401 در جزیره کیش برگزار شد، 190 شرکت مخابراتی و ارتباطی، دانش بنیان و استارتاپی به مدت چهار روز توانمندی های خود را در عرصه های فناوری اطلاعات و ارتباطات به نمایش گذاشتند که دستاوردهای قابل توجهی را به همراه داشت.

رونمایی از سرویس بومی آواک در رویداد کیتکس 2022 از سوی شرکت ارتباطات سیار ایران، با هدف تامین نیازمندی های ارتباطی سازمان ها و نهادهای خدماتی و دولتی با امکانات شبکه بی سیم سنتی یکی از مهمترین سرویس های ارائه شده در این نمایشگاه بین المللی می باشد. بنا به گزارش اقتصاد آنلاین این سرویس، پلتفرمی برای ارائه خدمات بی سیم بر شبکه دیتای کشور است که با توجه به توسعه ی کسب و کارها در سال های اخیر، خدمتی منحصر بفرد و بی نظیر به شمار می آید.

با توجه به این که در دنیای اقتصاد کنونی، امکان ارتباط رادیویی گروهی با کیفیت و سهل الوصول به عنوان یک ضرورت انکار ناپذیر جهان مدرن باعث توسعه مشاغل می شود، همواره تقاضا برای برقراری این نوع ارتباطات که از سرعت خوب و قابل قبولی هم برخوردار باشند؛ وجود داشته است. به همین منظور سازمان های مرتبط با حجم بالایی از تقاضا بر پایه شبکه های رادیویی اختصاصی به ویژه در باندهای فرکانسی VHF و  UHF مواجه بودند که به دلیل اشباع و محدودیت طیف فرکانسی؛ امکان ارائه این سرویس در حجم بالا و با قیمت مناسب مقدور نبود. در همین راستا رونمایی از سرویس   POC با قابلیت های منحصر بفرد از سوی همراه اول که همواره در کشور به عنوان اپراتوری پیشرو شناخته می شود؛ می تواند جایگزین مناسبی برای این نوع از خدمات در نظر گرفته شود.

 سرویس " Push to talk over Cellular " که به اختصار POC نامیده می شود به اعضای یک گروه فرصت می دهد تا بتوانند با یکدیگر تماس نیمه دو طرفه فردی و گروهی به شکل صوتی و تصویری داشته باشند. در این فناوری که تنها با فشردن یک دکمه بر روی بستر دیتا با محدوده ی پوشش گسترده برقرار می شود؛ امکان انتقال داده متنی و تصویری بدون نیاز به ایجاد شبکه اختصاصی بی سیم سنتی نیز وجود خواهد داشت.

در سرویس بومی آواک امکان برقراری ارتباط بین اعضای این سرویس و بی سیم های سنتی وجود داشته و مدیریت و پایش کاربران از طریق استقرار نرم افزار تحت ویندوز و مرکز کنترل نیز امکان پذیر است.

منبع: وبلاگ رندباز

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

 

دایورت خطوط تلفن ( Divert ) سرویسی است که در آن کاربر تصمیم می گیرد تا تماس های خود را به خط دیگری انتقال دهد. این سرویس پرکاربرد که در شرایط اضطراری مانند زمان هایی که کاربر امکان پاسخگویی به تماس نداشته و یا در دسترس نیست، بسیار مفید و راه گشا بوده، یکی از خدماتی است که در دسترس کلیه مشترکین بوده و آنها می توانند در صورت نیاز از آن استفاده نمایند.

در حال حاضر امکان انتقال تماس یا دایورت به سایر سیم کارت دائمی و سیم کارت اعتباری اپراتورها وجود داشته و کاربر می تواند در صورت تمایل تماس های ورودی خود را به خطوط همراه اول، ایرانسل و رایتل منتقل نمایند. البته سرویس دایورت از گستردگی بسیار زیادی برخوردار بوده و امکان دایورت خط برای شماره های تلفن های ثابت یا خارج از کشور هم وجود دارد.

 

 

نحوه دایورت کردن خط

 

دایورت کردن یا انتقال تماس به عنوان یک راهکار خوب و مناسب در شرایطی که کاربر قادر به پاسخگویی نمی باشد، در نظر گرفته می شود؛ بنابراین آگاهی از نحوه انتقال خط در سریعترین زمان ممکن به کاربران کمک می کند تا در صورت لزوم به راحتی از این خدمت استفاده نمایند.

به طور کلی برای دایورت خط دو روش وجود دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

  . استفاده از تنظیمات انتقال تماس بر روی تلفن های همراه

  . استفاده از کدهای دستوری

 

روش اول : استفاده از تنظیمات انتقال تماس بر روی تلفن های همراه

این روش یکی از ساده ترین روش های دایورت خط به شمار می آید که نحوه فعال سازی آن در گوشی های هوشمند آیفون و اندرویدی به شرح ذیل می باشد:

 

   * دایورت خط در گوشی های هوشمند اندرویدی

ابتدا به قسمت تنظیمات یا Setting گوشی هوشمند اندرویدی خود مراجعه کرده، سپس در بخش My Device، منوی Call Additional settings را انتخاب کنید و در این قسمت گزینه Call forwarding را کلیک نمایید. در ادامه با انتخاب گزینه Voice call منویی برای شما باز می گردد که به شما اجازه می دهد؛ عمل دایورت خط در مواقع مختلف را با توجه به نیاز خود انتخاب نمایید. سپس در صفحه ی جدیدی که باز می شود شماره تلفن مورد نظر خود را وارد نموده و با انتخاب گزینه Turn On تماس های ورودی خود را به خط دیگر انتقال دهید.

برای لغو دایورت در گوشی های اندرویدی؛ فقط کافی است تمام مسیری که بیان شد را در پیش گرفته و در بخش تنظیمات؛ گزینه ی Turn Off را انتخاب کنید.

 

   * دایورت خط در گوشی های هوشمند آیفون

برای دایورت خط در گوشی های هوشمند آیفون نیز ابتدا باید به قسمت تنظیمات یا Setting گوشی هوشمند خود رفته، در منوی Phone گزینه Phone Call Forwarding را انتخاب کرده و گزینه Call Forwarding را فعال کنید. سپس در قسمت Forward To شماره تلفنی که می خواهید به آن انتقال دهید را وارد نموده و مراحل دایورت را تکمیل نمایید.

با توجه به این که در گوشی های هوشمند آیفون امکان انتخاب دایورت در شرایط مختلف وجود ندارد، در صورت فعال سازی این سرویس در هر شرایطی تماس منتقل خواهد شد و فرقی نمی کند که شما خودتان تلفن را پاسخ ندهید یا این که آنتن نداشته باشید.

برای لغو این سرویس در گوشی های هوشمند آیفون؛ باید مجددا به تنظیمات گوشی مراجعه کرده و تمام مسیر را مانند فعال سازی دایورت ادامه دهید، فقط در پایان گزینه Turn Off را انتخاب کنید.

 

روش دوم : استفاده از کدهای دستوری

نحوه انتقال تماس به خطوط دیگر با استفاده از کدهای دستوری در بین تمامی اپراتورها یکسان بوده و فرقی نمی کند مثلا اگر بخواهید خط ایرانسل را بر روی ایرانسل یا روی همراه اول و رایتل دایورت کنید

نحوه فعال سازی سرویس دایورت در اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل:

   1. کد دستوری برای دایورت تمامی تماس ها: # شماره مورد نظر* 21 *

   2. کد دستوری برای دایورت تمامی تماس ها زمانی که مشغول هستید: # شماره مورد نظر* 61 *

   3. کد دستوری برای دایورت تمامی تماس ها زمانی که نمی خواهید به گوشی جواب دهید: 

# شماره مورد نظر* 62 *

   4. کد دستوری برای دایورت تمامی تماس ها زمانی که گوشی خاموش و یا از دسترس خارج است: 

# شماره مورد نظر* 67 *

لغو دایورت نیز در هر سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل کاملا یکسان بوده و با شماره گیری کد دستوری # 21 # مقدور می باشد.

 

 

نحوه دایورت تلفن همراه بر روی خطوط ثابت و بالعکس

 

با توجه به این که در حال حاضر امکان دایورت خط تلفن همراه بر روی تلفن های ثابت نیز وجود دارد، در صورت نیاز تنها کافی است با استفاده از کدهای دستوری که در بالا ذکر شد، در محل شماره مورد نظر، شماره تلفن ثابت را وارد نمایید.

 برای دایورت شماره ثابت بر روی خط تلفن همراه اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل و یا یک تلفن ثابت دیگر می توانید از کدهای دستوری # شماره مقصد * 21* و یا # شماره مقصد *57* استفاده نمایید.

البته این امکان برای دایورت تلفن ثابت به شماره های همراه بین المللی، یا یک تلفن ثابت دیگر در خارج از کشور هم بدون هیچ ممانعتی وجود داشته و کاربران در صورت تمایل می توانند به جای شماره مقصد از شماره های انواع سیم کارت های بین المللی استفاده کنند. فقط توجه داشته باشید بعد از شماره گیری کد و تکمیل شدن مراحل فعال سازی، لازم است صدای بوق آزاد بشنوید، زیرا شنیدن صدای بوق اشغال به معنای عدم موفقیت مراحل دایورت می باشد.

برای لغو دایورت تلفن ثابت نیز، می توانید کد دستوری #21 # را شماره گیری کنید.

 

آیا دایورت پیامک امکان پذیر است؟

در حال حاضر امکان انتقال پیامک در اپراتورها و تلفن های مختلف، نه از طریق کدهای دستوری و نه از طریق تنظیمات تلفن همراه وجود ندارد. ولی در گوشی های آیفون با سیستم عامل ios امکان فوروارد کردن پیام با دیگر محصولات اپل مانند آی پد، آی مک، مک بوک و ... وجود دارد و شما می توانید پیامک هایتان را مستقیما بر روی دستگاه های دیگر ببینید.

برای فوروارد کردن پیامک در گوشی های هوشمند آیفون لازم است در بخش تنظیمات Setting به قسمت پیام ها یا Messages مراجعه کرده و گزینه ارسال پیام یا Text Message Forwarding انتخاب نموده و گزینه انتقال پیامک به دستگاه های جفت شده را روشن نمایید.

توجه داشته باشید؛ تعرفه ی دایورت کردن خط با تعرفه ی تماس های معمولی یکسان می باشد. البته دقت کنید اگر از سیم کارت اعتباری استفاده می کنید در زمان انتقال تماس به خطوط دیگر حتما شارژ داشته باشد. هر چند که اصلا جای نگرانی نیست و در مواقع ضروری می توانید از سرویس شارژ اضطراری همراه اول یا ایرانسل استفاده کنید.

منبع: وبلاگ رندباز

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

 

سال گذشته شبکه تلفن همراه شاتل موبایل با هدف بهبود عملکرد و توسعه قابلیت سیم کارت های هوشمند خود، سرویس انتخاب دستی شبکه رادیویی میزبان را رونمایی کرد. این راهکار نوآورانه که از طریق کد دستوری # 8 * 1 * در دسترس مشترکین شاتل موبایل قرار داشت، این امکان را به کاربران می داد تا به صورت دستی شبکه رادیویی میزبان را تغییر دهند.

در حال حاضر شاتل موبایل تنها اپراتور تلفن همراه در کشور است که امکان اتصال خودکار و هوشمند به شبکه هر سه اپراتور دارای شبکه رادیویی کشور ( همراه اول، ایرانسل و رایتل) را برای مشترکین سیم کارت های خود فراهم ساخته است که با پیاده سازی آن، کاربران می توانند با شماره گیری کد دستوری  # 8 * 1 *  از وضعیت اتصال شبکه رادیویی میزبان سیم کارت خود مطلع شوند و یا با تغییر شبکه رادیویی میزبان خود، از میان هر سه اپراتور دارای شبکه رادیویی کشور، شبکه میزبان دلخواه خود را انتخاب نمایند.

بنا به گزارش روابط عمومی شاتل موبایل، اکنون بعد از نیاز سنجی انجام شده از مشترکین سیم کارت های هوشمند شاتل موبایل، به ویژه مشترکینی که از مودم برای اتصال به شبکه استفاده می کنند، این اپراتور قابلیت امکان" تغییر شبکه رادیویی به صورت آنلاین "را به این سرویس اضافه نموده است. بنابراین از این پس، مشترکین سیم کارت های هوشمند شاتل موبایل می توانند به صورت آنلاین از طریق پنل مدیریتی حساب خود، ضمن استعلام نام شبکه رادیویی میزبان، به صورت دستی این شبکه را در لحظه تغییر داده یا قابلیت انتخاب هوشمند را از همین طریق مجددا فعال کنند.

این خدمت جدید از سوی شاتل موبایل که به کاربران اجازه می دهد تا با مراجعه به پنل مدیریت اینترنتی حساب شاتل موبایل به صورت آنلاین به این سرویس دسترسی داشته باشند، در راستای رفاه حال مشترکین و تسهیل دسترسی آنها صورت پذیرفته است. با این سرویس شاتل موبایل با تحلیل مداوم شبکه و آنتن های موجود در موقعیت جغرافیایی محل قرار گیری مشترکین، با کیفیت ترین شبکه رادیویی در هر منطقه را به صورت کاملا هوشمند در اختیار کاربران قرار می دهد.  

قابلیت انتخاب دستی شبکه از طریق کد دستوری و یا مدیریت حساب اینترنتی کاملا رایگان بوده و مشترک برای بهره مندی از این سرویس؛ نیاز به پرداخت هیچ گونه هزینه مضاعفی ندارد، فقط برای برخورداری از این قابلیت؛ لازم است اینترنت همراه گوشی هوشمند مشترک روشن باشد.

شاتل موبایل، اپراتور نسل جدید تلفن همراه با هسته مستقل شبکه موبایل است که با ارائه نخستین سیم کارت هوشمند در کشور، تجربه ای متفاوت از شبکه تلفن همراه را برای علاقمندان فراهم آورده است. کلیه اخبار مربوط به این اپراتور و سیم کارت های هوشمند شاتل موبایل، پوشش سراسری 3G و   4G/LTE در وب سایت این اپراتور به آدرس  www. Shatelmobile.ir  قابل مشاهده می باشد.

شماره تلفن 09981000000 شاتل موبایل نیز امکان برقراری ارتباط 24 ساعته با کارشناسان فروش شاتل موبایل را برای کلیه علاقمندان فراهم کرده و کاربران می توانند پاسخ کلیه سوالات خود در مورد سیم کارت های هوشمند شاتل موبایل، پیش شماره 0998 و کد یک را از این طریق دریافت نمایند.

منبع: وبلاگ رندباز

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

 

برترین فیلم های ژانر بقا

تلاش برای بقا و زنده موندن یکی از قویترین و مهم ترین غریزه های وجود انسانیه که در شرایط سخت و دشوار به خوبی خودشو نشون میشه. درمورد این موضوع با ارزش داستان های تخیلی و واقعیه زیادی نوشته شده که بیانگر لحظات سخت و طاقت فرسایی هستن که این افراد به خاطر تنهایی و مشکلات تحمل می کنن.

در این خصوص فیلم های بسیار زیبایی هم ساخته شدن که همه اونها با وجود روایت های مختلف تو مضمون ترس و بقا مشترکن. در واقع انسان هیچ وقت به اندازه ی زمانی که خطر مرگ بیخ گوششه، برای نجات و زنده موندن خودشو به آب و آتیش نمی زنه. این تلاش و تقلا اونقدر صحنه های زیبا و بی نظیری رو رقم می زنه که بیشتر فیلم های ساخته شده تو این ژانر پر طرفدار و جذاب هستن.

در اینجا به چند نمونه از برترین فیلم های ساخته شده تو این ژانر اشاره می کنیم:

 

 

مریخی ( The Martian)

 

یکی از بهترین فیلم های جهان تو ژانر بقا همین فیلم مریخیه که به نوعی یه فیلم علمی – تخیلی منحصر بفرد هم محسوب میشه. تو این فیلم قهرمان داستان به خاطر اشتباه دوستاش مجبور شده تا مدتی در سیاره مریخ به تنهایی زندگی کنه. تلاش این انسان برای زنده ماندن و کارهای شگفت انگیزش، این فیلم رو به یه اثر بسیار تاثیر گذار و ستودنی تبدیل کرده.

 

پشت خطوط دشمن ( Behind Enemy Lines)

 

یه فیلم جنگی که موضوعش در مورد خلبانیه که توجریان جنگ بوسنی در حال عکسبرداری از خطوط دشمن دچار حادثه میشه و سقوط می کنه. بعد از سقوط، این خلبان باید تلاش کنه هم به دست سربازای دشمن کشته نشه و هم با محیط یخ زده اطرافش کنار بیاد و زنده بمونه. این فیلم اکشن بقا به کارگردانی جان مور بسیار در انتقال وضعیت سخت پیش اومده که به خاطر تنهایی، عدم توانایی برقراری ارتباط برای کمک و نا آشنایی با منطقه بسیار دشوارتر هم شده، موفق عمل کرد.

من افسانه هستم ( I am legend)

 

این فیلم بسیار زیبا به کارگردانی فرانسیس لارنس محصول 2007 امریکائه و ویل اسمیت به عنوان قهرمان داستان یکی از بی نظیرترین بازیهای خودش رو تو این فیلم به نمایش گذاشته. داستان فیلم از این قراره که ویروسی زندگی طبیعی انسان ها بر روی کره زمین را از بین برده و همه را به موجودات مخوف و ترسناکی تبدیل کرده که فقط شب ها می تونن از این طرف به اون طرف برن.

 روزها هم عرصه یکه تازی مردی به همراه سگشه که به نظر می رسه آخرین بازمانده از حیات قبلی کره زمینه و یک تنه زندگی سابق انسان بر روی کره زمین رو نمایندگی می کنه. این فیلم که ترکیبی جذاب از سینمای بقا و ژانر وحشته، با اومدن زنی به همراه بچش حوادث جدیدی رو رقم می زنه که جذابیت فیلم رو به میزان قابل توجهی افزایش میده.

 

 

خاکستری ( The Gray)

 

قهرمان این فیلم زیبا کسی نیست به جز لیام نیسون که در یه پالایشگاه نفتی تو الاسکا کار می کنه و شغلش کشتن گرگ هاییه که به محل کار کارکنا نزدیک میشه. در ادامه ی فیلم وقتی نیسون به همراه دوستاش برای زمان استراحت سوار هواپیما میشه، هواپیما سقوط می کنه و یه عده ای کشته میشن. نیسون به همراه بقیه بازمونده ها نه تنها باید خودشو از سرما و گرسنگی نجات بدن؛ بلکه باید از دست گله گرگ هایی که هر لجظه بهشون نزدیک تر میشن هم، جون سالم بدر ببرن.

 تو این فیلم جدال هیجان انگیز انسان با طبیعت اونقدر به خوبی نمایش داده شده که در هر لحظه از فیلم شاهد جدال نابرابری از انسان با محیط اطرافش هستیم که هم آدرنالین مخاطب رو بالا میره و هم قصه رو جذاب تر و متفاوت تر می سازه.

 

محموله ( Cargo)

 

این اثر به یاد ماندنی محصول سال 2017 استرالیا یکی از برترین های ژانر بقا به شمار میره. تو این فیلم، جهان به خاطر پاندمی ویروسی در حال فروپاشیه، دولت ها در حال از دست دادن قدرت ها و شهرها جولانگاه افراد آلوده ست. در این شرایط که هرج و مرج همه جا رو فرا گرفته، اندی که به تازگی همسرش رو به خاطر این بیماری از دست داده و تو مرز فروپاشی قرار داره باید به خاطر فرزندش قوی باشه و هم از فرزندش مراقبت کنه و هم برای زنده موندن تلاش کنه.

 تو این ژانر پر طرفدار فیلم های زیبایی مثل اورست، دور افتاده، مدفون، تنها بازمانده، جاده و ... هم قرار دارن که همشون ارزش دیدن و لذت بردن رو دارن. در طول تاریخ سینما، این ژانر جذاب و پر طرفدار همیشه مخاطبای زیادی داشته که همشون به نوعی از تلاش و تقلای انسان برای زنده موندن لذت می برن.

از اونجا که غریزه بقا تو همه انسان ها وجود داره، مخاطب به راحتی در این شرایط با قهرمان داستان همزاد پنداری می کنه و تو تمام فراز و نشیب ها همراه قهرمان داستان از تصور حس مرگ گریزان و فراریه. تو این ژانر هدف اصلی زنده موندنه و همه ی تلاش قهرمان داستان؛ رهایی از شرایطیه که توش گیر افتاده. شرایطی که باعث میشه همه ی نقاب ها کنار زده بشه و هرکس خود واقعیش رو به نمایش بذاره. تصویر دقیق و عمیقی که از شخصیت واقعی انسان ها تو این ژانر به نمایش گذاشته میشه، وجه تمایز اصلی این فیلم با ژانر های دیگه سینماییه.

تصور نزدیک شدن به مرگ اونقدر ترسناکه که اگه فیلم خوبی تو این ژانر ساخته بشه، قطعا جذابیت بالایی داره و مخاطب به خوبی ازش استقبال می کنه. این شرایط سخت فقط تو دل طبیعت و یا با سقوط هواپیما و ... رخ نمیده، این شرایط می تونه تو همین شهر و درست کنار ما هم رخ بده و انسانی برای زنده موندن دست و پا بزنه تا خودشو نجات بده.

 شاید علت اصلی محبوبیت اتاق های فرار واسه اونایی که عاشق این ژانر هستن هم به خاطر همین ماجراجوییها و هیجان های حاکم بر شرایط باشه. با این تفاوت که تو اتاق فرار بازیکن دیگه احتیاج به همزاد پنداری و تخیل نداره، چون قراره خودش قهرمان یه داستان باشه.

تنوع ژانر بقا می تونه یکی دیگه از دلایل محبوبیت این ژانر باشه که در مجموعه هایی مثل اتاق های فرار انیگما به این موضوع توجه خاص شده و این شرایط رو کاملا با موضوعات و سناریوهای مختلف برای بازیکن آماده کرده. بنابراین بازیکن می تونه انتخابی کاملا مطابق سلیقه و میل خودش داشته باشه .

اتاق فرار مجموعه انیگما پر از معماها و چالش هاییه که بر گرفته از زندگی واقعیه و بازیکن باید همه تلاشش رو بکنه  تا بتونه جان خودش و دوستاش رو نجات بده. شرایط سختی که می تونه فشار و استرس زیادی رو به بازیکن وارد کنه ولی برنده واقعی کسیه که تو این شرایط سخت بتونه با حفظ خونسردی، سخت ترین چالش ها رو پشت سر بذاره و درست ترین تصمیم ها رو بگیره.

در این شرایط اونایی می تونن به درستی از عهده مدیریت بحران بر بیان که مهارت های خاصی مثل حفظ خونسردی، کار گروهی، دقت و تیزبینی، مهارت های درست اندیشدن و حل مساله  و... رو به خوبی یاد گرفته باشن. البته اتاق های فرار مجموعه انیگما جوری طراحی شدن که ناخوداگاه شما رو تو این مسیرها قرار میده و با فعال سازی مغز و حل کردن معماها فرصتی ایجاد می کنن که ناخودآگاه از همه تواناییهای ذاتیتون استفاده کنین و از لحظه لحظه یه بازی قهرمانانه و تلاش برای زنده موندن، لذت ببرین.

ژانر بقا اصلی ترین سناریوی موجود تو اتاق های فرار مجموعه ی انیگماست بخصوص تو اتاق روانی، اتاق هایی که بهترین شرایط رو براتون فراهم می کنه تا مثل یه قهرمان واقعی، برای زنده موندن اعضای گروهتون تلاش کنین و تمام اونچه که تا حالا تو فیلمها دیدید رو بازی کنین.

 

منبع: وبلاگ اتاق فرار انیگما

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

 

در سال های اخیر، تجربه نشان داده؛ پیام رسان های داخلی با وجود دریافت بودجه های میلیاردی و حمایت های دولتی نتوانستند در نزد کاربران ایرانی جایی برای خود باز کنند. به همین خاطر مدیران و تصمیم گیران برخی سازمان ها تلاش می کنند تا با تبلیغات گسترده و محدود کردن بخشی از فرآیند اداری خود، کاربران را مجبور به نصب و استفاده از این پیام رسان های بومی کنند.

 مانند پیام رسان "بله " که برخی از بانک ها برای دریافت جزئیات تراکنش ها، مشتریان خود را ملزم به نصب آن کردند و یا پیام رسان" آی گپ "که انتخاب واحد دانشجویان دانشگاه آزاد منوط به نصب آن می باشد، همه و همه پیام رسان هایی هستند که نه تنها موفق نبودند؛ بلکه با انتقادات گسترده ای از سوی کاربران نیز همراه شدند.

ارجاع کاربران به نصب یک پیام رسان بومی مشخص، برای انجام بخش هایی از فرآیند های اداری؛ داستان دیروز و امروز ادارات دولتی، سازمان ها و شرکت ها نیست. این الزام که در سال های اخیر به یک رویه از سوی برخی سازمان ها و ادارات تبدیل شده در تلاش است تا از این طریق آمار نصب این پیام رسان ها را بالا ببرند، تلاشی که در عمل با شکست مواجه شده است. تجربه ی تلخ الزام کاربران به خوبی نشان می دهد چنین رویکردی هیچ گاه موفق نبوده و تا زمانی که در طراحی و ساخت چنین پیام رسان هایی دغدغه اصلی کاربران مورد توجه قرار نگیرد، نه هزینه های تبلیغاتی هنگفت جواب می دهد و نه ارجاع کاربران به نصب یک پیام رسان ناکارآمد.

تازه ترین خبر در خصوص این پیام رسان ها بر می گردد به خبری که چند روز پیش از سایت گمرک منتشر شد و بیان می کرد؛ کاربران برای دریافت کد تایید انجام فرآیند رجیستری باید یک پیام رسان داخلی به نام" ما "یا همان We را نصب کنند. این خبر حاکی از آن بود که ارسال کد از طریق پیامک متوقف شده و کاربران برای رجیستری گوشی خود حتما باید این پیام رسان را نصب کنند.

ارجاع به نصب یک پیام رسان ناشناخته ای که تا آن لحظه حدودا 5 هزار نصب را داشته، از همان ابتدا واکنش های منفی زیادی را از سوی کاربران به دنبال داشت. زیرا از نظر کاربران نصب یک پیام رسان ناشناخته کاری غیر منطقی بوده و آنها تمایلی به نصب این پیام رسان ندارند. البته ناگفته نماند گروهی که نسبت به نصب این پیام رسان اقدام کردند، از نا کارآمدی و مشکلات کار با آن گلایه های زیادی داشتند. به همین خاطر عده ای از کاربران تلاش کردند تا با درج امتیاز یک به این برنامه در فروشگاه های اپلیکیشن اعتراض خود را نشان دهند.

صبح روز بعد، روح الله لطیفی در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر توقف ارسال پیامک برای رجیستر کردن گوشی موبایل، ضمن تکذیب این موضوع گفت:" مسافران برای انجام مراحل رجیستری هم چنان باید به پنجره واحد گمرکی مراجعه کنند و تمام موارد نیز از طریق پیامک به اطلاع آنها خواهد رسید."

لطیفی ضمن اشاره به این که ارسال پیامک های گمرکی به کامیونداران به پیام رسان اختصاصی این سازمان منتقل شده است گفت:" صادرات ما در سال 122 میلیون تن و واردات 41 میلیون تن است. یعنی 163 میلیون تن کالا به مرزها رفته و جابه جا شده است؛ در نتیجه روزانه باید تعداد قابل توجهی پیامک برای صاحبان کامیون های حامل این کالاها ارسال شود و درباره مراحل مختلف کار اطلاع رسانی انجام شود."

ایشان در ادامه توضیح دادند: "پیشتر نوبت دهی و اطلاع از مراحل ورود و خروج کالاها به صورت پیامکی بود و یک کامیون ممکن بود برای تحویل بار حدود 12 پیامک دریافت کند که برای گمرک هزینه بر بود. اما اکنون گمرک تصمیم گرفته از طریق پیام رسان خود به جای ارسال پیامک ها استفاده کنند. این پیام رسان، پیام رسان کاری کامیونداران است و از این پس، این قابلیت نیز به آن اضافه شده است."

سخنان لطیفی نشان می دهد این تکذیب محدود به توقف ارسال پیامک برای رجیستری گوشی است و این طرح در بخش دیگری از گمرک در حال اجراست. گفته می شود مدیر پژوهشگاه سامانه هوشمند ( مالک وی) فردی به نام حبیب الله آراسته راد است که پیش از این مدیریت راه اندازی سامانه جامع گمرکی را بر عهده داشته وعضو کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمند سازی وزارت اقتصاد دولت قبل بوده است.

البته این اقدام گمرک و ارجاع کاربران به پیام رسان" ما " توسط گمرک بی سابقه نیست و در بهمن ماه سال 98 نیز اخباری مشابه این اخبار منتشر شد. در آن زمان نیز مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان گمرک، هایده باقری پور، با ابلاغ بخشنامه ای از توقف ارسال پیامک و انتقال خدمات پیامکی به بستر پیام رسان We خبر داد.

در متن این نامه آمده بود:

در راستای هوشمند سازی گمرک و استقرار گمرک موبایل و شبکه فعالان اقتصادی و نیز اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و کاهش هزینه های مرتبط با خدمات پیامک، نسبت به راه اندازی شبکه پیام رسان" ما "به نشانی Wemesssenger.ir اقدام به عمل آمده است. لذا از این پس کلیه خدمات پیامکی ارائه شده از طریق پنجره واحد تجارت فرامرزی و سامانه جامع امور گمرکی از طریق این شبکه قابل بهره برداری است.

سپس در ادامه این بخشنامه درخواست شده بود تا نسبت به اطلاع رسانی به تمامی ذی نفعان، اقدام مقتضی صورت گیرد.

به نظر می رسد در آن زمان نیز این اقدام پس از مدتی متوقف شده بود زیرا در دو سال اخیر ارسال پیامک برای انجام رجیستری موبایل انجام می شد و خبری از پیام رسان We نبود.

با وجود آن که یک روز پس از چنین اقدامی، گمرک این موضوع را تکذیب و فرایند رجیستری را به روال قبل بازگرداند، امکان دارد بارها بارها این تجربه ناموفق در ارگان ها و سازمان های دیگر تکرار شود و مدیران بخش های مختلف بدون در نظر گرفتن نیاز کاربران، با تصمیم گیری های عجولانه اقداماتی مشابه این انجام دهند. تکرار این چرخه معیوب زمانی متوقف خواهد شد که همه ما به این نکته توجه داشته باشیم که در شرایط کنونی پیام رسان های بومی تنها در صورتی می توانند موفق بوده و امید به استفاده موثر و مستمر داشته باشند که نه تنها بر اساس نیاز جامعه هدف طراحی شده باشند بلکه کارآمد و کاربردی نیز باشن.

منبع: وبلاگ رندباز

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

 

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، استفاده از تلفن های همراه به یکی از ابتدائی ترین نیاز های انسانی تبدیل شده است. با توجه به تاثیر روزافزون گوشی های هوشمند در انجام امور شخصی و اداری، میزان نفوذ این وسیله کوچک اما کاربردی در زندگی ایرانیان نیز بسیار بیشتر از قبل شده است، به طوری که مطابق آمار منتشر شده از سوی سازمان تنظیمات مقررات و ارتباطات رادیویی کشور، در سه ماهه چهارم پایانی سال 1400، تعداد 30 میلیون و 385 هزار و 471 عدد خط دائمی و تعداد 178 میلیون و 558 هزار و 488 عدد خط اعتباری واگذار شده است که با این میزان از واگذاری، مجموع خطوط واگذاری شده دائمی و اعتباری کشور به 208 میلیون و 943 هزار و 959 خط می رسد.

البته از میان خطوط واگذاری شده، تعداد 27 میلیون و 194 هزار و 655 خط دائمی فعال و 112 میلیون و 864 هزار و 224 خط اعتباری فعال وجود دارد که با این حساب مجموع خطوط دائمی و اعتباری فعال در کشور به تعدا 140 میلیون و 58 هزار و 879 خط می رسد.

 

وضعیت توسعه تلفن همراه تا پایان سه ماهه چهارم سال 1400

ردیف

اپراتور

خطوط واگذار شده دائمی

خطوط واگذار شده اعتباری

جمع کل خطوط واگذار شده

خطوط فعال دائمی

خطوط فعال اعتباری

جمع کل خطوط فعال

1

همراه اول

22،047،294

83،426،830

105،474،124

21،330،411

53،195،198

74،525،609

2

ایرانسل

7،810،363

87،341،726

95،152،089

5،503،527

54،867،073

60،370،600

3

رایتل

527،814

7،789،932

8،317،746

360،717

4،801،953

5،162،670

-

جمع کل

30،385،471

178،558،488

208،943،959

27،194،655

112،864،224

140،058،879

 

ضریب نفوذ تلفن همراه ( درصد)

166،63

 

بنابراین با توجه به این که تعداد خطوط تلفن همراه کشور تا پایان سه ماهه چهارم سال 1400، به بیش از 140 میلیون خط فعال رسیده است، ضریب نفوذ تلفن همراه به 166.63 در صد می رسد.

به گزارش ایسنا، ویژگی هایی مانند تعداد خطوط واگذاری شده، ضریب نفوذ، تعداد کشورهای دارای ارتباط رومینگ، میزان پوشش جاده ای، درصد پوشش جمعیتی، شهر و روستاهای تحت پوشش و درصد مکالمات موفق اپراتورها کاملا متفاوت بوده و می تواند وجه تمایز آنها از هم محسوب شود.

بر همین اساس نگاهی به خلاصه ای از عملکرد اپراتورها در سه ماهه پایان سال 1400 می اندازیم:

 

 

اپراتور همراه اول

 

اپراتور همراه اول به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور فعال در کشور، از بیشترین تعداد خطوط واگذاری شده دائمی فعال در بین اپراتورها برخوردار است به طوری که از میزان 22 میلیون و 47 هزار و 294 خط دائم واگذاری شده ی این اپراتور؛ تعداد 21 میلیون و 330 هزار و 411 خط فعال می باشد.

خطوط اعتباری واگذار شده همراه اول درباره زمستان 1400، 83 میلیون و 426 هزار و 830 خط بوده که از این تعداد 53 میلیون و 195 هزار و 198 خط فعال هستند.

 

خلاصه عملکرد اپراتور همراه اول تا پایان سه ماهه چهارم سال 1400

ردیف

عنوان شاخص

مقدار

1

تعداد خطوط واگذار شده دائمی

22،047،294

2

تعداد خطوط واگذار شده اعتباری

83،426،830

3

مجموع تعداد خطوط واگذار شده ( HI R)

105،474،124

4

تعداد خطوط فعال دائمی

21،330،411

5

تعداد خطوط فعال اعتباری

53،195،198

6

مجموع تعداد خطوط فعال (RGS )

74،525،609

7

تعداد اشتراک های (M2M)

1،136،198

8

تعداد کشورهای دارای ارتباط رومینگ

112

9

تعداد اپراتورهای خارجی دارای ارتباط رومینگ

299

10

میزان پوشش جاده های اصلی، فرعی و ریلی ( کیلومتر)

82،146

11

درصد پوشش جمعیتی-2G

5/96

12

درصد پوشش جمعیتی-3G

85

13

درصد پوشش جمعیتی-4G

81

14

تعداد شهر های تحت پوشش 

1،395

15

تعداد روستا های تحت پوشش

44،918

16

درصد میزان موفقیت در برقراری مکالمات (ASR)

51.49

17

درصد میزان مکالمات قطع شده (CDR )

0.35

18

درصد میزان کارایی مدارات اتصال متقابل (CER )

96.03

19

درصد متوسط میزان برقراری موفقیت آمیز مکالمه (CSSR)

99.11

20

درصد میزان انتقال موفقیت آمیز مکالمه (HOSR )

98.53

 

بر اساس جدول فوق، 96،5 درصد تحت پوشش 2G و 85 در صد تحت پوشش 3G و 81 درصد تحت پوشش 4G قرار دارند. تعداد شهرهای تحت پوشش همراه اول تا پایان سه ماهه پایانی سال 1400 به عدد 1،395 شهر و تعداد روستاهای تحت پوشش به 44 هزار و 918 روستا رسیده است. میزان پوشش جاده ای، فرعی و ریلی همراه اول در حال حاضر به 82 هزار و 146 کیلومتر می رسد.

 

 

اپراتور ایرانسل

 

ایرانسل به عنوان اولین اپراتور دیجیتال در کشور، دارای بیشترین تعداد خط اعتباری واگذار شده می باشد که بر اساس آمارها تعداد خطوط اعتباری این اپراتور به 87 میلیون و 341 هزار و 726 خط می رسد که از این میان 54 میلیون و 867 هزار و 73 خط فعال هستند. تعداد خطوط واگذار شده دائمی ایرانسل نیز در سه ماهه پایانی سال 1400، به 7 میلیون و 810 هزار و 363 خط می رسد که از این تعداد، 5 میلیون و 503 هزار و 527 خط فعال هستند.

 

خلاصه عملکرد اپراتور ایرانسل تا پایان سه ماهه چهارم سال 1400

ردیف

عنوان شاخص

مقدار

1

تعداد خطوط واگذار شده دائمی

7،810،363

2

تعداد خطوط واگذار شده اعتباری

87،341،726

3

مجموع تعداد خطوط واگذار شده ( HI R)

95،152،089

4

تعداد خطوط فعال دائمی

5،503،527

5

تعداد خطوط فعال اعتباری

54،867،073

6

مجموع تعداد خطوط فعال (RGS )

60،370،600

7

تعداد اشتراک های (M2M)

1،618،779

8

تعداد کشورهای دارای ارتباط رومینگ

140

9

تعداد اپراتورهای خارجی دارای ارتباط رومینگ

273

10

میزان پوشش جاده های اصلی، فرعی و ریلی ( کیلومتر)

64،066

11

درصد پوشش جمعیتی-2G

87.21

12

درصد پوشش جمعیتی-3G

83.6

13

درصد پوشش جمعیتی-4G

61

14

تعداد شهر های تحت پوشش-2G

1،374

15

تعداد شهر های تحت پوشش-3G

1،347

16

تعداد شهر های تحت پوشش-4G

1،326

17

تعداد روستا های تحت پوشش

19،909

18

درصد میزان موفقیت در برقراری مکالمات (ASR)

57.42

19

درصد میزان مکالمات قطع شده (CDR )

0.31

20

درصد میزان کارایی مدارات اتصال متقابل (CER )

99.9

21

درصد متوسط میزان برقراری موفقیت آمیز مکالمه (CSSR)

99.31

22

درصد میزان انتقال موفقیت آمیز مکالمه (HOSR )

98.89

 

طبق جدول فوق 87.21 درصد تحت پوشش 2G و 83.6 در صد تحت پوشش 3G و 61 درصد تحت پوشش 4G قرار دارند. میزان پوشش جاده ای ، فرعی و ریلی ایرانسل نیز در حال حاضر به 64 هزار و 66 کیلومتر می رسد.

 

 

اپراتور رایتل

 

رایتل به عنوان اولین اپراتور نسل سوم تلفن همراه در کشور، تا پایان سه ماهه چهارم سال 1400 ، تعداد 527 هزار و 814 خط واگذار شده دائمی دارد که از این تعداد 360 هزار و 717 خط فعال می باشد. خطوط واگذار شده اعتباری این اپراتور نیز 7 میلیون و 789 هزار و 932 خط می باشد که از این میان 4 میلیون و 801 هزار و 953 خط فعال هستند.

 

خلاصه عملکرد اپراتور رایتل تا پایان سه ماهه چهارم سال 1400

ردیف

عنوان شاخص

مقدار

1

تعداد خطوط واگذار شده دائمی

527،814

2

تعداد خطوط واگذار شده اعتباری

7،789،932

3

مجموع تعداد خطوط واگذار شده ( HI R)

8،317،746

4

تعداد خطوط فعال دائمی

360،717

5

تعداد خطوط فعال اعتباری

4،801،953

6

مجموع تعداد خطوط فعال (RGS )

5،162،670

7

تعداد اشتراک های (M2M)

10،119

8

تعداد کشورهای دارای ارتباط رومینگ

146

9

تعداد اپراتورهای خارجی دارای ارتباط رومینگ

215

10

میزان پوشش جاده های اصلی، فرعی و ریلی ( کیلومتر)

27،563

11

درصد پوشش جمعیتی-3G

56.5

12

درصد پوشش جمعیتی-4G

29.4

13

تعداد شهر های تحت پوشش-3G

411

14

تعداد شهر های تحت پوشش-4G

78

15

تعداد روستا های تحت پوشش

955

16

درصد میزان موفقیت در برقراری مکالمات (ASR)

53.46

17

درصد میزان مکالمات قطع شده (CDR )

0.22

18

درصد میزان کارایی مدارات اتصال متقابل (CER )

99.67

19

درصد متوسط میزان برقراری موفقیت آمیز مکالمه (CSSR)

99.53

20

درصد میزان انتقال موفقیت آمیز مکالمه (HOSR )

99.92

 

بر اساس این جدول، 56.5 درصد تحت پوشش 3G و 29.4 درصد تحت پوشش 4G قرار دارند. میزان پوشش جاده ای، فرعی و ریلی رایتل به 27 هزار و 563 کیلومتر رسیده است

منبع:وبلاگ رندباز

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

 

اتاق فرار انیگما امروز برای شما ی مطلب خفن داره و این مطلب خوراک اون دسته از آدماس که عاشق فیلم دیدنن و تا ی فرصت کوچیک یا وقت آزاد گیر میارن میرن دنبال پوشه های فیلمی که دارن و یکیشو انتخاب میکنن. حالا شاید براتون جالب باشه بدونید فیلمای زیادی درباره بیمارای روانی درست شده که 6 تا از این فیلما جزء شاهکارای سینما هستن و اسم اینا رو برای شما آوردیم: 

جوکر

 

این فیلم روانشناختی یکی از بهترین فیلم های سال 2019 هم به شمار میاد. شخصیت اصلی داستان، آرتور، ذاتا انسان مهربونیه که به قول خودش دوس داره تو دنیای پر از سیاهی و فقر، لبخند را به لب همه بیاره. آرتور که گذشته و کودکیه بسیار سخت و ناراحت کننده ای داشته، در طول سالیان وقتی مورد تمسخر متمادی و آزار پی در پی مردم قرار می گیره، هیولای ناخودآگاهش به نام جوکر تبدیل به خطرناک ترین جنایتکار شهر میشه.

این فیلم خلاقانه به خوبی اثرات مخرب زندگی در کلان شهر ها و تاثیرش بر روح و روان انسان ها رو به نمایش میذاره.

 

 روانی

 

فیلم روانی ساخته آلفرد هیچکاک که در فهرست" صد سال... صد فیلم "بنیاد فیلم امریکایی رتبه هجدهم را به خودش اختصاص داده، یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینمای جهانه که بعضی از صحنه ها و سکانس هاش در ژانر تریلر بی نظیر و بی سابقست. داستان این فیلم در مور زنی به نام ماریونه که پول هنگفتی از رئیسش می دزده و به مسافرخونه ای در حومه شهر پناه می بره که مردی به نام نورمن بیتز اونجا رو اداره می کنه. اتفاقات شومی که تو این مسافرخونه برای ماریون میفته، اونقدر تاثیر گذاره که بارها و بارها از سوی منتقدان و استادان دانشگاه مورد نقد و بررسی قرار گرفته.

پایان غیر منتظره این فیلم یکی دیگه از پایان بندی های ماندگار دنیای سینماست.

 

 

جاده مالهالند

 

دیدن فیلم های روانشناختی بدون دیدن فیلم های دیوید لینچ قطعا ناقصه. جاده مالهالند یکی از بهترین فیلم های معماییه که در مورد دختر جوانی یه که سرشار از امید و زندگیه و واسه تبدیل شدن به ستاره جدید هالیوود، رهسپار سفری به لس آنجلس میشه. اونجا با زنی آشنا میشه که بعد از یک سانحه رانندگی حافظه شو از دست داه و دچار فراموشی شده. دختر برای کمک به این زن وارد ماجراهای پیچیده ای میشه که بسیار تو در تو و عجیبه.

تو این فیلم مرز بین خیال و واقعیت خیلی باریک و نامحسوسه. با توجه به این که صحنه های فیلم پر از سمبل و دیالوگ های پیچیده و سکانس های عجیبه، این فیلم رو باید چند بار ببینیش تا همه چیز دستگیرت بشه.

 

حس ششم

 

یه فیلم روانشناختی تمام عیار با المان هایی از ژانر فراطبیعی که به خاطر پیچش غیر منتظره داستانی اش بسیار محبوب و پر طرفداره. این فیلم در مورد پسر نوجوونیه که توانایی دیدن ارواح مردگان رو داره و این تجربه ها، چالش های روحی و روانی بسیاری براش درست کرده که زندگی شخصی و تحصیلیش رو تحت تاثیر قرار داده. مادرش که نگران وضعیت پسرشه، اونو پیش روان شناس متخصص کودکان ( با بازی بروس ویلیس) می بره تا با کمک اون بتونه از مشکلات پسرش کم کنه.

این فیلم سکانس های بی نظیری داره که مو به تن بیننده سیخ می کنه و کمتر کسی انتظارش رو داره.

 

درخشش

 

یه فیلم بسیار زیبا و تاثیرگذار از استنلی کوبریک که برگرفته از رمانی به همین نام نوشته استفن کینگه. این فیلم که کمی از المان های وحشت رو هم داره، در مورد خانواده ایه که تصمیم می گیره زمستان رو تو هتلی سپری کنن که تو این فصل به کلی تعطیله، واسه همین اونا حاضر میشن در ازای دستمزد از هتل مراقبت کنن. با به وجود اومدن این شرایط پدر خانواده تصمیم می گیره از این سکوت و فرصت استفاده کنه تا داستان ناتمامشو تموم کنه. اما شرایط جوری پیش میره و وقایع به گونه ای رقم می خوره که این تنهایی پیامدهای شوم و منحوسی بر روح و روان اون به جا میذاره.

تو این ژانر فیلم های زیبایی مثل سکوت بره ها، باشگاه مشت زنی، اولدبوی، یادگاری و ... هم قرار دارن که هر کدوم به نحوی به وضعیت روحی وروانی شخصیت های داستان پرداختن. این سبک از فیلم به این دلیل که رابطه ای خیالی بین مخاطب و شخصیت های اصلی داستان ایجاد می کنه و باعث درگیر شدن مخاطب و چالش های روانی و ذهنی شخصیت اصلی فیلم میشه، خیلی پر طرفداره. در اصل این فیلم ها برای این ساخته میشن تا با ذهن بیننده بازی کنن و با ایجاد صحنه های رازآلود و پیچیده تماشاگر رو مجذوب خودشون بکنن.

افرادی که چنین فیلم هایی رو دوس دارن، علاوه بر فضای رازآلود بودن حاکم بر این فیلمها از دنبال کردن معماها و چالش های موجود تو فیلم هم لذت می برن. این افراد که معمولا ترجیح میدن جای قهرمان داستان باشن، مدام تو ذهن خودشون خیال پردازی می کنن که اگه جای قهرمان داستان بودن؛ این اشتباه رو مرتکب نمی شدن.

این افراد بهتره جای خیال بافی به بازی اتاق فرار ی سری بزنن که با شرایطی کاملا شبیه سازی شده ،بازیکنا رو در چنین محیط های چالش برانگیزی مانند فضای این جور فیلم ها قرار میده. اتاقهایی مثل اتاق روانی با سناریویی پیچیده که از همون اول مرز بین خیال و واقعیت رو از بین می بره و بازیکن رو تو فضایی غوطه ور می کنه که کاملا شبیه فضای داستان های ژانر روان شناختیه و بازیکن باید با زیرکی و استفاده درست از سرنخ ها خودشو از مخمصه ای که توش گیر افتاده؛ نجات بده.

دکتر هلمز یه قاتل روانی بالفطره ی باهوشه که در سال 1983 با خریدن یه هتل در حوالی شیکاگو امریکا اونو به محلی برای رسیدن به خواسته ها و امیال شیطانیش تبدیل می کنه. اون که با کشتن کارمندا و از بین بردن جسدشون، سعی در آروم کردن خودش داره، یه بیمار روانیه تمام عیاره که به هیچ کس رحم نمی کنه.

دکتر اچ اچ  هلمز هر چن وقت یه بار واسه استخدام کارگر هتل آگهی میده و از بین اونا یه نفر رو انتخاب می کنه تا به صورت آزمایشی چند روز اونجا کار کنه. در صورت استخدام، شما می تونین خودتون رو محک بزنین و ببینین تا چه حد می تونین تو شرایطی که ترس و اضطراب سراسر وجودتون رو پر کرده، به عنوان یه بازیکن بر ترستون غلبه کنین و در شرایط بحرانی تصمیم های عاقلانه بگیرین.

مقابله با این قاتل روانی که اصلا کاراش از روی عقل و منطق نیست، قطعا خیلی دلهره آوره. ولی سرنخ هایی که تو مسیرتون قرار داره به شما این فرصت رو میده تا با تحلیل شرایط و وقایع به یه راه حل منطقی و درست برسین.

این اتاق با این سناریوی جذاب و معماهای منحصر بفردش منتظر همه اوناییه که تصمیم دارن علاوه بر تجربه یه سرگرمی جدید، خودشون رو به یه چالش سخت و پر التهاب دعوت کنن.

 

منبع: وبلاگ اتاق فرار انیگما

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

سه ماهه ی منتهی به مارس 2022 ( اسفند 1400 و فروردین 1401 ) برای بسیاری از شرکت ها، فصل چالش برانگیز و سختی بوده است. ولی با  وجود همه مشکلات مانند شروع قرنطینه مجدد در چین و افزایش مشکلات زنجیره ای تامین قطعات، کمپانی اپل در این بازه زمانی درآمد 3/97 میلیارد دلاری کسب کرده است که رکورد جدیدی برای این شرکت محسوب می شود. 9 درصد درآمد بیشتر نسبت به فصل دوم سال مالی 2021، این فصل را به درخشان ترین فصل مالی در تاریخ فعالیت های کوپرتینویی ها تبدیل کرده است

گزارش مالی منتشر شده از سه ماهه نخست 2022، نشان می دهد که برای نخستین بار غول فناوری واقع در کوپرتینو نه تنها رکورد درآمدی سه ماهه خود را جا به جا کرد، بلکه از بهترین پیش بینی های اجماع وال استریت نیز فراتر رفته است. شایان ذکر است که اجماع وال استریت برای سه ماهه نخست 2022 درآمد اپل را 3/118 میلیارد دلار پیش بینی کرده بود که درآمد این شرکت در این فصل از مرز 123 میلیارد دلار فراتر رفت.

تیم کوک مدیرعامل اپل در این خصوص می گوید

"نتایج رکورد این سه ماهه به واسطه نوآورانه ترین مجموعه محصولات و خدمات ما ممکن شد. ما از دیدن پاسخ مشتریان در سراسر جهان خوشحالیم و این در زمانی است که با توجه به همه گیری ویروس کرونا، استفاده از فناوری برای ارتباط مردم به این اندازه مهم نبوده است. ما تمام تلاش خود را برای کمک به ساختن جهانی بهتر و پیشرفت به سمت هدف خود برای خنثی شدن کربن در سراسر زنجیره تامین تا سال 2030 انجام می دهیم. همچنین مشارکت در کارهای فوری برای ساختن آینده ای عادلانه تر را دنبال می کنیم."

افزایش درآمد آیفون در حالی اتفاق افتاد که این کمپانی نیز مانند دیگر شرکت ها با مشکلات زنجیره ی تامین دست و پنجه نرم می کند. علاوه بر این چالش هایی نیز از سوی دولت ها با محوریت سیاست های اپ استور و کنترل بر اکوسیستم نرم افزاری آیفون مطرح شده است. قوانین اتحادیه اروپا نیز ممکن است این شرکت را مجبور به فراهم سازی بارگیری جانبی اپلیکیشن ها کند.

محصولاتی که اپل در فصل منتهی به مارس 2022 عرضه کرده بود شامل: نسل سوم آیفون SE، مدل سبز رنگ آیفون 13 و آیفون 13 پرو، کامپیوتر دسکتاپ مک استودیو و مانیتور استودیو دیسپلی می باشد.

گزارشی که از عملکرد مالی شرکت اپل از سوی مدیر عامل اپل منتشر شده است؛ نشان دهنده رشد قابل ملاحظه فروش آیفون سری 13 نیز می باشد. تیم کوک در بخشی از گزارش مالی سه ماهه دوم سال 2022 اعلام کرده است در این بازه زمانی فروش آیفون بیش از 5 درصد رشد داشته است که این خبر بسیار مسرت بخش است.

مدیر عامل اپل در گفت و گو با  CNBC  اعلام کرد:

"ما در طول سه ماهه ی دوم سال 2022 رکورد جدیدی برای تعداد کاربران اندروید که به خرید آیفون روی آورده اند، به دست آورده ایم. این آمار نشان می دهد کسب و کار گوشی هوشمند اپل احتمالا از نگرانی های اخیر در مورد اعتماد مشتریان به این محصول مصون بوده است."

او در ادامه به این نکته اشاره کرد که رشد فروش آیفون یک چرخه ی بسیار قوی است. در گزارش تیم کوک تعداد کاربران اندروید که به خرید آیفون روی آورده اند؛ رشد دو رقمی را تجربه کرده است.

آمارها نشان می دهد اپل با وجود مواجهه با مشکلات ادامه دار زنجیره تامین و نگرانی مشتریان از تورم، هم چنان درآمد خود را بالا نگه داشته است و محصولات جدید این کمپانی مانند گذشته در بین کاربران محبوب و پر طرفدار هستند.

منبع: وبلاگ رندباز

 

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

 

استفاده مشترکین یک اپراتور از امکانات مخابراتی اپراتور دیگر در نواحی تحت پوشش را رومینگ ملی می نامند که این سرویس کاملا با طرح رومینگ بین الملل متفاوت بوده و مربوط به پوشش خدمات ارتباطی در مناطق داخلی کشور است.

 طرح رومینگ ملی در واقع راهکاری است تا با توجه به هزینه های بالای تامین تجهیزات، اپراتورها از الزام خرید تجهیزات برای مناطق صعب العبور، مناطق محروم و یا کم جمعیت بی نیاز شوند و اگر در منطقه ای، یک اپراتور پوشش ندارد از پوشش شبکه های اپراتور های دیگر موجود در منطقه استفاده کند.

 به عبارت دیگر هنگامی که مشترک از منطقه پوشش دهی اپراتور خود خارج می شود، اپراتور دیگر به عنوان میزبان، خدمات خود را در اختیار مشترک قرار می دهد و مشترک به عنوان مهمان از خدمات اپراتور دیگر استفاده می کند. کیفیت خدمات اپراتور میزبان برای مشترک میهمان، کاملا مشابه با کیفیت خدماتی است که مشترک اپراتور میزبان دریافت می کند. البته استفاده از این امکانات برای کاربران کاملا رایگان بوده و آنها می توانند در نقاط کور روی شبکه اپراتورهای دیگر زوم کنند و از آن بهره مند گردند.

 رومینگ ملی نخستین بار در خرداد ماه 1393 بین سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل با هدف برقراری ارتباط آسان تر مشترکین برقرار شد تا کمی از دغدغه پوشش شبکه برای کاربران را کاهش دهد. با استفاده از این سرویس چنانچه در منطقه ای، سیم کارت مشترک آنتن نداشت، مشترک می تواند از آنتن های اپراتورهای دیگر که در آن منطقه پوشش دارند، استفاده نمایند.

در سال 1397 این طرح بین هر سه اپراتور فعال در کشور و دو اپراتور روستایی به صورت فراگیر به اجرا در آمد که از آن زمان تا کنون در صورت نبود آنتن یک اپراتور در منطقه ای، از آنتن اپراتور دیگر استفاده می شود.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره مکالمات رومینگ ملی در سه ماهه پایانی سال 1400، در مجموع تعداد 20 میلیون و 112 هزار و 89 مکالمه بین اپراتورهای مختلف تلفن همراه صورت پذیرفته است که این عدد نسبت به سه ماهه دوم و سوم سال 1400 کاهش داشته است. در سه ماهه دوم سال 1400، آمار رومینگ ملی 22 میلیون و در سه ماهه سوم این عدد برابر  با 20 میلیون و 891 هزار  مکالمه بوده است.

 

تعداد مکالمات از طریق رومینگ ملی به تفکیک اپراتورها تا پایان سه ماهه چهارم سال 1400

اپراتور میهمان

اپراتور میزبان

اپراتور میزبان

اپراتور میزبان

اپراتور میهمان

همراه اول

ایرانسل

رایتل

همراه اول

-

2،357،909

0

ایرانسل

10،869،499

-

0

رایتل

3،895،437

2،989،244

-

 

با توجه به این جدول همراه اول میزبان خوبی برای مشترکین دیگر اپراتورها بوده و رایتل چون تقریبا شبکه ای ندارد، از میزبانی مشترکین دیگر اپراتورها محروم مانده است. بنابراین بیشترین ترافیک رومینگ ملی در اختیار همراه اول است و سهم بیشتری از خدمت رسانی در این حوزه بر دوش این اپراتور است.

گستردگی پوشش شبکه همراه اول نشان می دهد که همراه اول توانسته مناطق بیشتری را تحت پوشش قرار دهد که همین امر موجب می گردد که مشترکین این اپراتور از کمترین خدمات طرح رومینگ ملی استفاده نمایند

منبع: وبلاگ رندباز

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

 

در بهار 1401 با وجود اعتراضات بسیاری از مردم در فضای مجازی، اپراتورها همچنان بر خواسته افزایش قیمت اینترنت تا سقف تعرفه مصوب، پافشاری داشتند که این امر بالاخره محقق شد و تعرفه های اینترنت به صورت رسمی در اواخر فروردین ماه افزایش پیدا کرد. بلافاصله بعد از اعلام رسمی حذف بسته های محبوب اینترنتی و افزایش قیمت اینترنت در اپراتورهای همراه، برای کاربران اینترنتی بسیار ناراحت کننده بود.  

بر اساس مصوبه سال 1395، تعرفه اینترنت هر یک گیگابایت برای سیم کارت های دائمی بین 3 تا 40 هزار تومان است که بر اساس قانون اپراتورها این اجازه را دارند که در این محدوده به راحتی بسته اینترنتی تعریف کنند. بنا به گفته وزیر ارتباطات افزایش فعلی تعرفه ها در چارچوب مصوبه قدیمی کمیسیون تنظیم مقررات رخ داده است که بر اساس آن تعرفه هر گیگابایت اینترنت برای سیم کارت دائمی 40 هزار تومان و برای سیم کارت اعتباری 60 هزار تومان می باشد.

در همین راستا، سلجوقی، عضو سابق سازمان اطلاعات و فناوری درباره افزایش قیمت اینترنت می گوید: "عوامل زیادی بر روی قیمت ها تاثیر گذارند. به عنوان مثال تحریم ها قطعا در قیمت اینترنت موثر هستند و نمی توان آنها را نادیده گرفت."

او در گفت گو با تجارت نیوز قیمت بهای اینترنت را منطقی دانسته و می گوید : "از نظر من تمامی زیر ساخت ها ،چه زیر ساخت های خصوصی و چه دولتی؛ تمام زیر ساخت های اینترنتی کشور دارای مشکلات فنی هستند. طبیعتا زمانی که اپراتورها از لحاظ فنی مشکل دارند، برای ایجاد یک رابطه یکپارچه و حل مشکلات در سیستم اقتصادیشان، مجبور می شوند که با دیگر بخش های اقتصادی کشور خود را منطبق کنند."

او در ادامه توضیح داد : "زمانی که وزارت کار اقدام به افزایش 57 درصدی حقوق می کند، تبعات این افزایش در همه بخش ها نیز دیده می شود. در نهایت اپراتورها به دو صورت می توانند عمل کنند، یکی تعدیل نیروی کار که خلاف قوانین کار است و دیگری افزایش قیمت خدمات و کالا. در این زمان با افزایش هزینه ها دیگر کسی نمی پرسد آیا کیفیت خدمات و کالا افزایش می یابد؟ "

بنا به اعتقاد سلجوقی، افزایش حقوق اثر خود را این گونه بر جامعه می گذارد و اقتصاد کشور را دچار یک تورم مارپیچی می کند. زیرا با افزایش قیمت ها، هزینه مواد اولیه، هزینه خدمات و نیروی انسانی نیز بالا می رود.

 

نقش دولت در افزایش قیمت اینترنت

با توجه به مصوبه مجلس، اپراتورها تا پایان سال 1400 اجازه افزایش نرخ تعرفه های اینترنت را نداشتند. در آخرین درخواست اپراتورها از وزارت ارتباطات آمده بود که آنها برای تامین شبکه نیازمند افزایش بهای اینترنت به ازای هر گیگابایت اینترنت به مبلغ 40 هزار تومان هستند. وزیر ارتباطات نیز اعلام کرده بود افزایش قیمت اینترنت باید منوط به ارتقا کیفیت و سرعت آن باشد.

سلجوقی در پاسخ به این سوال که در شرایط کنونی، چگونه می شود بین بقای اپراتورها و استفاده مردم از اینترنت تعادل ایجاد کرد؟ می گوید: "اگر بخواهیم یک اتفاق بیفتد این است که در وزارت کار به جای این که 57 درصد اضافه کنند،20 درصد افزایش حقوق اعمال می کردند، چرا که منجر به تورم بالا نمی شدند.

دولت می تواند هزینه های اپراتورها مانند مبلغ مالیاتشان را کاهش دهد یا حتی ببخشد. شاید بتواند به کم بودن نرخ اینترنت کمک کند. اما اگر قرار باشد دولت مالیات ها را کامل بگیرد و قیمت اینترنت هم چنان کم باشد، اپراتور نیز نمی تواند هزینه های خود را تامین کند. "

با توجه به آن چه که گفته شد، به نظر نمی رسد بتوان کاری برای سبد هزینه های اینترنت خانوارها انجام داد. زیرا از یک سو دولت از خواسته های به حق خود مانند مالیات به نفع مردم نخواهد گذشت و از سوی دیگر بر اساس این مصوبه، اپراتورها در افزایش قیمت اینترنت خود مختار هستند و می توانند به راحتی سقف آن را در نظر بگیرند مگر این که در فضای رقابتی، اپراتورها برای کسب سهم بیشتر از بازار، کمی در افزایش قیمت ها تعدیل ایجاد کنند که بسیار بعید و دور از ذهن است.

زیرا در همان روزهای اول افزایش تعرقه ها، اپراتورهای ایرانسل و همراه اول که از بیشترین تعداد مشترک در بین اپراتورها برخوردار هستند، با حذف بسته های محبوب و پرطرفدار طولانی مدت ، بسته های جدید با حجم یکسان و قیمت یکسان تعریف کردند که این امر بیشتر به یکسان سازی قیمت ها شبیه است تا رقابت بین اپراتورها.

منبع: وبلاگ رندباز

  • thenirvana nirvana