interesting things

۲۸ مطلب در خرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

شارژ سیم کارت های اعتباری و یا افزایش اعتبار سیم کارت از جمله دغدغه های کاربران این خطوط می باشد که همواره از سوی اپراتورها مورد توجه قرار گرفته و آنها را بر آن داشته تا با ارائه طرح ها و روش های متنوع رفاه حال بیشتر مشترکین خود را فراهم نمایند.

شرکت ارتباطات سیار ایران به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور فعال در کشور در راستای افزایش رضایتمندی مشترکین خود، علاوه بر امکان شارژ سیم کارت به صورت عادی، سرویس شارژ فوق العاده همراه اول را نیز ارائه نموده است که بر اساس آن علاوه بر مبلغ شارژ؛ شارژ هدیه نیز به کاربر تعلق می گیرد.

 

در حالت عادی، همه کاربران سیم کارت های اعتباری می توانند با خرید شارژ به صورت آنلاین و یا درگاه های ارتباطی همراه اول نسبت به شارژ سیم کارت خود اقدام نمایند ولی شارژ فوق العاده از آن دست خدماتی به شمار می آید که از طرف اپراتور، افزون بر میزان شارژ خریداری شده ارائه می گردد و و بر اساس آن مشترکین می توانند علاوه بر مبلغ اصلی شارژ، تا 30 درصد شارژ بیشتر به عنوان هدیه دریافت کنند.

 البته تخصیص مبلغی به عنوان شارژ اضافه تنها تفاوت بین شارژ عادی و شارژ فوق العاده سیم کارت اعتباری همراه اول نبوده و شارژ فوق العاده از محدودیت زمانی برای استفاده نیز برخوردار می باشد که بر اساس آن کاربر باید در بازه زمانی از پیش تعیین شده نسبت به مصرف کل شارژ اقدام نماید وگرنه در صورت تمام شدن بازه زمانی، کل شارژ از دست خواهد رفت.

در طرح شارژ فوق العاده، همراه اول مبلغ شارژ، مبلغ شارژ هدیه و مدت زمان اعتبار کل شارژ به شرح ذیل می باشد:

 

مبلغ شارژ

مبلغ شارژ هدیه

مبلغ کل شارژ

مدت اعتبار مبلغ کل شارژ ( روز )

50,000 ریال

50,000 ریال

550,000 ریال

5 روز

100,000 ریال

150,000 ریال

115,000 ریال

7 روز

200,000 ریال

50,000 ریال

250,000 ریال

15 روز

500,000 ریال

150,000 ریال

650,000 ریال

20 روز

1,000,000 ریال

350,000 ریال

1,350,000 ریال

30 روز

 

لازم است کاربران در هنگام استفاده از شارژ فوق العاده به موارد ذیل توجه نمایند:

 

1. منقضی شدن اعتبار شارژ فقط مختص شارژ افزایش پیدا کرده از طریق شارژ فوق العاده می باشد و شارژی که قبل یا بعد از آن انجام شده است، مشمول انقضای زمانی ذکر شده در جدول نمی باشد. به عبارت دیگر مدت اعتبار قید شده در بالا، شامل میزان کل شارژ ( شارژ اصلی + شارژ هدیه ) می باشد و پس از اتمام مدت زمان اعتبار، شارژ اصلی بعلاوه شارژ هدیه منقضی خواهد شد.

 

2. مشترکین سیم کارت های اعتباری همراه اول می توانند از شارژ هدیه این طرح برای مکالمات داخل شبکه ( همراه اول و تلفن ثابت )، پیامک و دیتای تعرفه آزاد استفاده کنند، ولی امکان خرید بسته با استفاده از این شارژ برای کاربر وجود ندارد.

 

3. امکان انتقال اعتبار با شارژ فوق العاده امکان پذیر نمی باشد.

 

بنابراین مشترکین اعتباری همراه اول می توانند با شماره گیری کد دستوری  #12 * 1*   ( ستاره 1 ستاره 12 مربع) نسبت به فعال سازی این شارژ اقدام نمایند.

کد دستوری  # 11* 140 *  ( ستاره 140 ستاره 11 مربع ) برای استعلام و کد دستوری  # 122 * 1 *   ( ستاره 1 ستاره 122 مربع )  نیز برای راهنمایی در اختیار کاربران قرار خواهد داشت.

 

اپراتور همراه اول که در حال حاضر از بیشترین تعداد مشترک در کشور برخوردار می باشد؛ طرح ها و خدمات متنوعی برای مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول  و سیم کارت اعتباری همراه اول خود در نظر گرفته که با تعرفه های نسبتا مناسب و تخفیف های ویژه در اختیار آنها قرار می دهد، بنابراین مشترکین می توانند در صورت تمایل با مراجعه به وب سایت این اپراتور از نحوه ی ارائه این خدمات آگاهی پیدا کرده و در صورت تمایل از آنها بهره مند گردند.

منبع: وبلاگ رندباز

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

 

سیم کارت 0912 یکی از اولین های بازار سیم کارت ایران است که با گذشت سه دهه همچنان پرطرفدار و با ارزش می باشد. اپراتور همراه اول به عنوان اولین و قدیمی ترین اپراتور فعال در کشور، از همان روزهای آغازین، سیم کارت های خود را به صورت استانی عرضه نموده و هر پیش شماره ای اختصاص به یک منطقه ی مشخص داشت.

 

همزمان با فروش سیم کارت های 0912 که مختص استان های تهران ( در آن زمان استان البرز هم جزء استان تهران محسوب می شد)، قم، سمنان، قزوین و زنجان بود، سیم کارت های دیگر اپراتور همراه اول نیز در دسترس متقاضیان قرار می گرفت، ولی از همان دوران افراد ترجیح می دادند که از پیش شماره 0912 که به نوعی بیانگر پایتخت نشینی بود، استفاده نمایند. حتی با وجود آن که در آن روزها هنوز طرح یکسان سازی هزینه ها، اجرا نشده بود و افراد در صورتی که از سیم کارت های همراه اول در استانی به غیر از استان مربوط به پیش شماره استفاده می کردند، مجبور بودند هزینه ی جابجایی بپردازند، باز هم استفاده از سیم کارت 0912 خصوصا در بین صاحبان مشاغل بسیار رایج بود.

 

این روزها که تقریبا سیم کارت 0912 به پایان رسیده، عطش استفاده از این سیم کارت همچنان در بازار ایران وجود داشته و افراد حاضرند حتی به قیمت های گزاف مالک یک سیم کارت 0912 شوند. قطعا هر کسی بنا به دلیلی یک سیم کارت می خرد و این دلیل می تواند از برقراری یک ارتباط ساده تا اهداف تجاری را شامل شود، ولی در این بین آنچه که باعث می شود بازار خرید و فروش سیم کارت همواره داغ باشد، اهداف فرعی مانند سرمایه گذاری در این بازار می باشد.

 

سیم کارت های موجود در بازار به دو دسته ی کلی سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول تقسیم می شوند که سیم کارت های اعتباری نسبت به سیم کارت های دائمی از اعتبار و ارزش ریالی کمتری برخوردار هستند. از بین سیم کارتهای دائمی فعال در کشور نیز ارزش سیم کارتهای دائمی همراه اول بیشتر از سیم کارت های دائمی ایرانسل می باشد. ولی آنچه که باعث رونق بازار سیم کارت در ایران می شود، پیش شماره محبوب و پر طرفدار 0912 است که کمتر کسی پیدا می شود که برای سرمایه گذاری به دنبال خرید این پیش شماره نباشد.

 

قیمت سیم کارت های 0912 از همان روزهای آغاز عرضه ی سیم کارت بسیار بیشتر از سیم کارت های دائمی دیگر همراه اول بود و این اختلاف قیمت به مسائل مختلفی مربوط می شد. به عنوان مثال ارائه ی پیش شماره 0912  برای صاحبان کسب و کار این پیام را به مخاطب القا می کند که این شماره برای ارتباط با شخص و کسب وکار در پایتخت استفاده می شود و همین موضوع به نوعی باعث اعتبار به آن حرفه می گردد.

این موضوع در ابتدا باعث رونق گرفتن بازار خرید و فروش سیم کارت های 0912 گردید ولی در دراز مدت که تناسب بین عرضه و تقاضا از بین رفت باعث گران تر شدن این شماره ها شد. به طوری که امروزه به دلیل عدم فروش سیم کارت هایی با کد یک تا سه، این سیم کارت ها با قیمت هایی گزاف در بازار به فروش می رسند. البته تمام شدن عرضه ی سیم کارت 0912 نیز بر این افزایش قیمت تاثیر بسیار زیادی داشته است. البته در حال حاضر تقریبا همه ی سیم کارت های 0912 ( پیش شماره 1 تا 9) گران هستند، ولی از آنجا که پیش شماره های 1 تا 3 قدیمی تر هستند و برای کسب و کار مناسب ترند، این شماره ها گرانتر هستند.

 

در بازار خرید و فروش سیم کارت آنچه بیشتر از پیش شماره های دیگر ارزش سرمایه گذاری را دارد، شماره های رند 0912 می باشد. ارزش شماره های رند در گام نخست به دلیل تاثیر آن بر اعتبار شخص می باشد و در گام بعدی باعث رونق کسب و کار افراد می گردد، به همین خاطر تقریبا همه تاجران و مدیرانی که در مسیر پیشرفت قرار دارند، خرید یک سیم کارت با شماره رند را ضروری و واجب می دانند.

به طور کلی مزایای خرید یک سیم کارت رند 0912 برای کسب و کار در موارد زیر خلاصه می شود:

 

   تاکید بر فعالیت در پایتخت

 امکان برقراری ارتباطی سریعتر و آسان تر با مخاطب

 افزایش اعتبار و جایگاه برند کسب و کار یا برند شخصی

    استفاده از مزایای تجملاتی این خطوط

       ماندگاری در حافظه

       حفظ ارزش مالی سیم کارت

 

در سال های اخیر، اخبار خرید و فروش این سیم کارت ها با قیمت های نجومی، باعث شده تا داشتن یک شماره رند 0912 به رویایی دست نیافتنی بدل گردد. البته طرح فروش اقساطی سیم کارت های رند که از سوی وب سایت رند باز در حال اجراست، به عنوان یک راهکار بسیار کارگشا بوده و باعث شده تا بسیاری از صاحبان مشاغل تنها با مراجعه به وب سایت رند باز به آدرس https://www.rondbaz.com/ و انتخاب شماره ی مورد نظر از بین هزاران شماره رند موجود در این وب سایت صاحب یک شماره رند 0912 شدند.

 

در طرح فروش اقساطی رندباز، خریدار بعد از انتخاب شماره، با مالکان سیم کارت تماس گرفته و با پرداخت یک سوم مبلغ سیم کارت به صورت نقدی، قراردادی را با مالک تنظیم کرده که در آن متضمن می گردد تا مابقی مبلغ را به صورت اقساط پرداخت نماید. مبلغ اقساط و تعداد ماهها کاملا توافقی بوده و لازم نیست خریدار برای ضمانت چک و سفته پرداخت نماید. فروشنده نیز موظف است بعد از اتمام اقساط، سیم کارت را به نام خریدار نماید. علاوه بر این رندباز به عنوان یک مرجع تخصصی خرید و فروش سیم کارت، روزانه هزاران بازدید کننده خواهد داشت که همین موضوع تنوع شماره های عرضه شده در این وب سایت را بسیار زیاد کرده است. تنوع شماره ها، تنها مزیت خرید از رند باز نیست و این تنوع به نوعی این بازار را به صورت رقابتی در آورده و قیمت های اعلامی در این وب سایت کاملا واقعی و منطقی می باشد.

بنابراین اگر واقعا قصد خرید سیم کارت رند یا معمولی 0912 را دارید، طرح فروش اقساطی رندباز فرصت مناسبی است برای سیم کارت دار شدن شما. 

منبع:وبلاگ رندباز

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

اپراتور های مجازی یا  MVNO  اپراتور هایی هستند که خدمات خود را با امضای قراردادی جهت استفاده از زیرساخت اپراتورهای دیگر، به مشترکین خود ارائه می دهند. این اپراتورها در اصل از سخت افزارهای اپراتورهای فعال دیگر برای ارائه خدمات نرم افزاری خود استفاده می کنند.

تقریبا بیش از 6 سال از تاریخ اولین مجوز صادر شده برای اپراتورهای مجازی  (MVNO ) جهت حضور در شبکه ی ارتباطی کشور می گذرد. این مجوز که در سال 1394 از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی صادر شد، قرار بود سبب گردد تا شرکت هایی مانند شاتل موبایل، سامانتل، آذر تل، آرین تل و ... به عنوان اپراتورهای مجازی سهم قابل قبولی از بازار سیم کارت کشور را تصاحب کنند.

در آن سال ها، علی اصغر عمیدیان، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وقت اعلام کرده بود تعداد مشترکین شبکه  MVNO کشور در بازه زمانی 10 ساله به دوازده میلیون مشترک خواهد رسید که این عدد بالغ بر 15 درصد مشترکین تلفن همراه در کشور است، اما با گذشت بیش از 6 سال از آن روزها، بررسی ها نشان می دهد که بسیاری از افراد جامعه تنها سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل را به عنوان اپراتور فعال در کشور شناخته و سیم کارت هایشان را به رسمیت می شناسند 

حال موضوع اصلی این است که چرا مردم با واژه ی اپراتور مجازی بیگانه هستند و تنها سه اپراتور حاکم بلامنازع بازار سیم کارت در کشور به شمار می آیند؟ به راستی دلایل اصلی عدم موفقیت اپراتورهای مجازی در طول این سالها چیست؟

شاهین شیرمحمدی، کارشناس شبکه های مخابراتی در پاسخ به این سوال به نکات قابل توجهی اشاره می کند و می گوید: "زمانی که سیم کارت های  MVNO  اجازه فعالیت در کشور گرفتند، این بازار اشباع شده بود و دیگر ظرفیتی برای ورود اپراتور جدید وجود نداشت. حتی سال ها قبل از آن نیز این بازار توسط دو اپراتور بزرگ کشور یعنی همراه اول و ایرانسل تصاحب شده بود. اپراتور رایتل نیز جای چندانی در این بازار نداشت. با توجه به وابستگی آن به دولت و سازمان تامین اجتماعی اما توانست سهمی هر چند ناچیز را به خود اختصاص دهد. حالا حدود سه درصد از این بازار را به خود اختصاص داده است."

البته در آن روزها هدف اصلی حضور اپراتورهای مجازی، ایجاد فضای رقابتی و پویا اعلام شده بود تا در نهایت باعث افزایش کیفیت و رضایت مندی کاربران گردد. ولی آنچه که در بازار رخ داد کاملا برعکس بوده و حضور این اپراتورها تقریبا تاثیری در بازار سیم کارت ایران نداشته است.

 

شیر محمدی در ادامه با اشاره به همین موضوع افزود: "یکی از بزرگترین موانعی که باعث جذب نشدن مشترک توسط  MVNO ها شد، نبود فضای رقابتی در این بازار است. به طوری که سیم کارت های جدید هیچ خدمات و مزیت جدیدی نسبت به سیم کارت های قدیمی ندارند و به همین دلیل مشترکان دلیلی برای خرید سیم کارت MVNO  نمی بینند."

به نظر این کارشناس وجود قوانین غیر قابل انعطاف نقش مهمی در بازار رقابتی سیم کارت بازی می کند و دست و پا گیر بودن آنها کار را برای ضعیف ترها سخت تر می کند. شیر محمدی در این باره می گوید: "وجود قوانین دست و پا گیر نیز بر این موضوع تاثیر گذار است. هنگامی که در بحث تعرفه گذاری خدمات، سازمان تنظیم مقررات کف و سقف نرخ ها را تعیین می کند، مسلم است که رقابتی صورت نمی گیرد و بازار در دست قدرتمندان این بخش، یعنی سه اپراتور اصلی قرار می گیرد."

شیرمحمدی اضافه می کند:" از سوی دیگر خدمات جدیدی وجود ندارد که مجوز آن صادر شده باشد و سه اپراتور اصلی آن را ارائه ندهند. در نتیجه مجازی ها نمی توانند سرویس های منحصر بفردی ارائه دهند تا مشترکان را با این هدف جذب خود کنند."

 

این کارشناس ادامه می دهد: "در ابتدای امر بیش از 24 شرکت موفق به دریافت پروانه  MVNO  شدند که هم اکنون کمتر از نیمی از این تعداد، خدمات ارائه می دهند و بیشتر آنها یا از ارائه خدمات در همان ابتدای راه منصرف شدند یا به علت توانایی نداشتن در جذب مشترک، خدمات خود را متوقف کردند. البته بعضی از این اپراتورها توانستن به مرحله ی خدمات دهی برسند. از میان آنها تعدادی به ارائه خدمات منطقه ای و استانی مشغولند و به طور سراسری در کشور خدمات ارائه نمی دهند."

یقینا اپراتورهای مجازی نتوانستند در طول این سالها سهم قابل قبولی از بازار سیم کارت ایران را نصیب خود کنند و موفق باشند. با توجه به این که این اپراتورها خود شبکه ی زیرساختی و فیزیکی نداشته و باید از شبکه ارتباط موبایلی اپراتورهای اصلی و فعال در کشور بهره مند گردند، ضروری است با برنامه ریزی و تامین امکانات لازم؛ زمینه را برای ادامه ی حیات آنها فراهم نمود. در آن صورت این اپراتورها می توانند با ارائه ی خدمات مختلف در بستر فیزیکی اپراتورهای اصلی، هم واسط بین اپراتورهای اصلی و مشترکین شوند و هم با عدم درگیر شدن در لایه های سخت افزاری، تمام تمرکز خود را بر ارائه سرویس های متنوع و با کیفیت به مشترکین خود قرار دهند.

منبع:وبلاگ رندباز

 

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

 

همواره از همان روزهای اول حضور سیم کارت در ایران، شماره های رند از جذابیت بالایی در بین مردم برخوردار بودند و همین موضوع باعث شد تا بازار این شماره ها همیشه داغ و پرطرفدار باشند. به طور کلی سیم کارت رند به خطی گفته می شود که در آن عددهای یک شماره تکرار شوند. البته با وجود کلی بودن این تعریف، برخی شماره ها بدون استفاده از قانون تکرار باز هم از سلاست و روانی خاصی برخوردارند و در این گروه قرار می گیرند. به همین خاطر با توجه به گسترده بودن نوع سیم کارت و سلیقه ای بودن شماره های رند، مهمترین تفاوت سیم کارت های رند به نوع رندی شماره برمی گردد که تاثیر بسیار زیادی در تعیین قیمت نهایی سیم کارت هم خواهد داشت.

 

در حال حاضر سیم کارت های رند انواع مختلفی دارند مانند رند آینه ای، رند حروفی، رند ترتیبی، رند تاریخ تولد، رند تکرار پیش شماره، رند پله ای و .... که بهتر است برای شناسایی کامل شماره های رند سری به" سامانه رندباز" بزنید و در آنجا انواع شماره های رند را ببینید و با آنها بیشتر آشنا شوید. سایت رندباز به عنوان بزرگترین مرکز تخصصی خرید و فروش سیم کارت های رند و معمولی، می تواند مرجع مناسبی برای استعلام قیمت و میزان رندی شماره ها باشد.

 

باید بپذیریم در دنیای مدرن امروز سیم کارت رند به خودی خود، از جذابیت های فراوانی برخوردار است و تقریبا همه ی افراد علاقمند به داشتن این شماره می باشند. ولی با این وجود شماره های رند مزایا و کاربردهای فراوان دیگری خصوصا برای صاحبان مشاغل دارند که در اینجا به آن اشاره می کنیم:

 

 

 سیم کارت رند و ماندگاری در حافظه ی مخاطب

 

قطعا اولین و مهمترین مزیت خرید سیم کارت های رند این است که این شماره ها در حافظه مخاطب ماندگار می شوند. سیم کارت رند یا Memorable sim card در دنیا با قابلیت ماندگاری در ذهن شناخته می شوند که این امر به تنهایی یک مزیت بزرگ و ویژه برای صاحبان مشاغل به حساب می آید. برای مثال اگر در جلسه ی کاری به عنوان کارفرما، از دو نفر کارت ویزیت تهیه کنید، قطعا برای سفارش کار به شماره ی رند زنگ می زنید.

بنابراین اگر می خواهید همواره در اولویت باشید، یکی از بهترین راهکارها، خرید یک سیم کارت رند می باشد. این شماره ها از آن جهت که به راحتی حفظ می شوند و تقریبا در حافظه ی همه افراد تا مدت ها باقی می مانند، نیاز به یادداشت ندارند؛ که این موضوع می تواند برای کسانی که خصوصا به تازگی کسب و کار خود را شروع کرده اند و یا کسب و کارشان در حال رونق گرفتن است؛ حائز اهمیت باشد.

 

 

 تاثیر شماره ی رند بر تصویر سازی از شخصیت

 

ممکن است شما در کسب و کار خود بسیار دقیق و منظم باشید و از قوانین خاصی پیروی کنید، ولی در برخورد اول مشتری اینها را نمی بیند و نمادهای ظاهری و یا محصولات و خدمات شما را می بیند. بنابراین اگر در نگاه اول نمی توانید همه هنر خود را به نمایش بگذارید، بهتر است با توجه به نکات ریز اما مهم؛ تاثیر مثبتی بر مخاطب داشته باشید.

تاثیر سیم کارت رند بر تصویر سازی از شخصیت شما در ذهن مخاطب بسیار زیاد است زیرا یک شماره ی رند نه تنها نشان می دهد که شما به کوچکترین جزئیات مانند شماره تلفن همراه اهمیت می دهید بلکه برایتان متمایز بودن هم مهم است و همیشه می خواهید خاص و منحصر بفرد باشید. القای چنین نکات مثبتی تنها با ارائه ی یک کارت ویزیت، تصویری مثبت و قابل اعتمادی از شما می سازد که تا مدت ها در ذهن کارفرمایان باقی می ماند.

البته تاثیر این شماره بسته به نوع شغل و حرفه ی شما کاملا متفاوت است، مثلا ارائه ی یک شماره رند برای یک جواهر ساز و یا نماینده ی فروش برندهای بزرگ به خوبی پیام لوکس بودن را به مخاطب انتقال می دهد. زیرا مخاطبان شما قطعا افرادی هستند که طرفدار زندگی لاکچری و لوکس هستند و شما باید همواره به آنها نشان دهید که به لوکس بودن و متمایز بودن اهمیت می دهید. ارائه ی شماره رند برای مشاغلی مانند طراحی لباس، طراحی دکوراسیون و... می تواند بیانگر سبک زندگی و نوع انتخاب شما باشد و خیال مشتری را از جانب اهمیت به جزئیات و نظم و دقت راحت کند.

بنابراین فرقی نمی کند که در چه حرفه ای مشغول به کار هستید، یک کارت ویزیت با شماره ی رند بهترین و بیشترین تاثیری را که برای پیشرفت به آن احتیاج دارید، بر روی مخاطب می گذارد.

 

 

 تاثیر سیم کارت رند در برند سازی

 

انتخاب یک شماره رند، اولین گام برای برند سازی است. زیرا بخشی از پروژه ی برند سازی، ایجاد تداعی در ذهن مخاطب است. با توجه به رقابت تنگاتنگی که امروزه در بازار کسب و کار وجود دارد، انتخاب یک شماره رند فرصتی است برای یادآوری برند خود به مخاطب که قطعا تاثیر مستقیم و خوبی بر روی مشتری می گذارد.

بنابراین اگر قصد برند سازی دارید، استفاده از شماره های رند، از جمله اقداماتی است که کمک می کند تا کسب و کار شما قدرت بگیرد و نام شما به راحتی در ذهن مخاطب نقش بندد. شاید کسب و کار امروز شما کوچک باشد، اما اگر می خواهید همواره در مسیر رشد قدم بردارید، از مزایای سیم کارت رند غافل نشوید.

باید بپذیریم که نحوه ی تجارت در دنیای کسب و کار امروز کاملا با سال های قبل فرق کرده است و جذب مشتری به روش های مختلفی مانند تبلیغات مجازی، تراکت ها، بیلبوردها و شبکه های مجازی صورت می پذیرد. در هر کدام از این روش ها، شماره تلفن همراه شما به عنوان پل ارتباطی با مخاطب، نقش اساسی را بازی می کند. سیم کارت رند به مخاطب القا می کند که شما به عنوان یک انسان کمال گرا، به آنها اهمیت داده و شماره ای را برای برقراری ارتباط انتخاب کرده اید که به راحتی در حافظه می ماند.

 

بررسی ها نشان می دهد اعداد و ارقام رند در ذهن افراد واکنش های مثبت ایجاد می کنند و باعث جلب نظر می شود، به همین خاطر برندهایی که از این شماره ها استفاده می کنند، هم چون نگینی در بین رقبا می درخشند و جلب توجه می کنند. استفاده از شماره های رند نه تنها به شما کمک می کند تا در همان گام نخست اعتماد مشتری را جلب کنید بلکه این شماره ها در بازار سیم کارت امروز، به عنوان یک سرمایه مطمئن شناخته می شوند. سرمایه ای که روز به روز با ارزش تر شده و هر زمان که قصد فروش آن را داشته باشید، قطعا قیمتی به مراتب بالاتر از زمان خرید خواهد داشت.

 

البته با توجه به طرح فروش اقساطی سیم کارت رند در وب سایت رندباز، این روزها دیگر خرید یک شماره رند کار سخت و غیر ممکنی نیست، زیرا در صورت تمایل فقط کافی است سری به وب سایت رندباز بزنید و از بین هزاران شماره رند موجود در این وب سایت، شماره دلخواه خود را انتخاب کنید. سپس با پرداخت یک سوم مبلغ سیم کارت و تضمین پرداخت مابقی به صورت اقساط مالک سیم کارت شوید.

 

این شرایط آسان، بدون معرفی ضامن و یا پرداخت چک و سفته فرصتی است که کاملا به نفع صاحبان کسب و کار می باشد و آنها می توانند با بهره مندی از این فرصت، بدون پرداخت مبلغی هنگفت، شرایط شغلی خود را بهبود ببخشند.

البته توجه به این نکته هم الزامی است که قیمت شماره های رند، رنج های متفاوتی داشته و ارتباط مستقیمی بین میزان رندی و قیمت سیم کارت وجود دارد، ولی در رندباز تنوع سیم کارت های رند ارائه شده به قدری بالاست که شما می توانید با هر بودجه ای مالک سیم کارت مورد علاقه تان شوید 

منبع: وبلاگ رندباز

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

 

در حال حاضر که سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل برای تصاحب بازار سیم کارت با هم رقابت تنگاتنگی دارند و تلاش می کنند تا با ارائه ی خدمات متنوع و سرویس های مقرون به صرفه، سهم بیشتری از بازار را نصیب خود کنند، شاید آگاهی از نحوه ی ارائه این خدمات بتواند به کاربران در انتخاب بهترین اپراتور کمک کند.

اپراتور همراه اول نخستین و قدیمی ترین اپراتور فعال در کشور است که از سال 72 با هدف ارائه خدمات تماس صوتی تلفن همراه تاسیس شد و اکنون با گذشت نزدیک به سی سال نه تنها بزرگترین شرکت مخابراتی کشور می باشد بلکه از بیشترین تعداد مشترک سیم کارت دائمی نیز برخوردار است.

اپراتور دوم یعنی ایرانسل در سال 85 با هدف عرضه اینترنت همراه به شبکه مخابراتی کشور اضافه شد که در طول این سال ها علاوه بر تلفن همراه، در زمینه اینترنت همراه وایمکس نیز فعالیت می کند. اپراتور ایرانسل در طول این سالها دوشادوش همراه اول، به فعالیت خود ادامه داده و از بیشترین تعداد مشترک سیم کارت اعتباری در کشور برخوردار است.

اپراتور رایتل در سال 89 در حالی واگذاری سیم کارت های خود را شروع کرد که قرار بود علاوه بر ارائه ی نسل سوم تلفن همراه، سرویس مکالمه ی تصویری را هم ارائه کند که این کار عملی نشد و باعث شد تا این اپراتور توان رقابت با اپراتورهای قبلی را نداشته باشد و تنها در زمینه اینترنت نسل سوم پیشرو بماند.

برای مقایسه بین عملکرد این سه اپراتور در مورد سرعت اینترنت، در این متن میزان پوشش دهی و سرعت اینترنت سه اپراتور مورد مقایسه قرار می گیرد:

 

تکنولوژی 4G

 

اپراتور همراه اول، اولین اپراتوری بود که در کشور سرویس های خود را بر پایه ی نسل چهارم تلفن همراه ارائه کرد ولی خیلی زود ایرانسل نیز از این تکنولوژی استفاده نمود و در حال حاضر فرقی نمی کند که از سیم کارت کدام اپراتور استفاده کنید، هر دو اپراتور همراه اول و ایرانسل سرویس های خود را مبتنی بر اینترنت  4G ارائه می کنند. ولی اپراتور رایتل تنها در سطح شهر تهران پوشش دهی شبکه  4G  را به مشترکین خود ارائه می کند.

 

میزان پوشش دهی اینترنت

 

بر اساس اعلام اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل اینترنت نسل 4 در استان تهران پوشش کاملی دارند که بررسی های میدانی نشان می دهد در بعضی از مناطق شهر تهران این ارتباط قدرت بیشتری دارد. البته برای مشترکین رایتل استفاده از این تکنولوژی فقط در سطح شهر تهران امکان پذیر است.

میزان پوشش  اینترنت نسل 4 در سطح کشور کاملا متفاوت می باشد و در جاده ها و بخش های دور افتاده هنوز امکان استفاده از این تکنولوژی وجود ندارد.

 

میزان سرعت اینترنت

 

برای این کار لازم است در شرایط مختلف ایده آل، عادی و سخت در مکان هایی که هر سه اپراتور همراه اول، ایرانسل ورایتل دارای بهترین قدرت سیگنال و پایین ترین ترافیک شبکه اینترنتی هستند، میزان سرعت اینترنت اپراتورها را چک کرد. البته امکان چک کردن در شرایط بدون ترافیک و خط اختصاصی وجود ندارد و باید در ساعاتی که پایین ترین حجم ارتباطات در آن انجام می شود، تست را انجام داد.

 

 نتایج تست سرعت با شرایط ذکر شده به شرح ذیل می باشد

با توجه به این که میزان پوشش دهی اپراتور همراه اول محدود به استان تهران نمی باشد و تمرکز آن بر روی شهرستان ها ، جاده ها و مناطق کوچک هم وجود دارد، پرسرعت ترین سرویس مربوط به اپراتور همراه اول می باشد. اپراتور ایرانسل در جایگاه دوم قرار میگیرد و به عنوان کم هزینه ترین اپراتور در مقابل ارائه ی خدمات یک شرکت متعادل در خدمات محسوب می شود. ولی رایتل که از تعداد مشترکین و سطح پوشش شبکه پایینی برخوردار است تنها یک شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت همراه است که بدون سرویس مکالمه ی تصویری هیچ امتیاز ویژه ای نسبت به باقی رقبا ندارد.

 

به نظر می رسد با رشد سرعت اینترنت در ایران، اساسا مقایسه بین دو اپراتور اصلی همراه اول و ایرانسل چندان کار مفیدی نیست و فاصله ی این دو رقیب در بسیاری موارد بسیار نامحسوس و ناچیز است. ولی در مورد اپراتور رایتل که تمرکز خود را بر روی اینترنت نسل سوم گذاشته، کاملا شرایط متفاوت می باشد و خدمات این اپراتور در این سطح خوب می باشد. البته اپراتور رایتل در حال حاضر پوشش دهی شبکه  4G را در شهر تهران به کاربران خود عرضه می کند، این در حالی است که اخیرا شبکه 4.5 G  نیز در استان تهران برای کاربران ایرانسل و همراه اول راه اندازی شده است.

با وجود آنچه که گفته شد، سطح رضایتمندی کاربران ایرانی از سرعت اینترنت اپراتورهای همراه در ایران حتی در پایتخت که سرویس دهی متمرکز تری ارائه می شود، در حد نارضایتی ملی است و هم چنان در زمینه سرعت دانلود و یا لود کردن ویدئو در شبکه های مجازی رضایتمندی وجود ندارد. البته اگر بخواهیم دامنه این مقایسه را گسترده تر کرده و سرعت اینترنت ایران را با کشورهای توسعه یافته مقایسه کنیم، سرعت اینترنت در ایران واقعا حرفی برای گفتن در جهان ندارد

منبع:وبلاگ رندباز

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

 

با پیشرفت علم و تکنولوژی و آسان شدن راه های ارتباطی، دیگر برقراری ارتباط با دوستان و آشنایان در زمان مسافرت از دغدغه های مسافران خارج از کشور نیست و آنها می توانند به دو شیوه خرید سیم کارت کشور مقصد یا با سیم کارت های کشور مبدا با عزیزان خود در ارتباط باشند.

امکان استفاده از تلفن همراه برای ارسال یا دریافت صوت، دیتا، پیامک در هنگام مسافرت به خارج از محدوده ی جغرافیایی تحت پوشش شبکه اپراتور کشور مبدا، با استفاده از شبکه های تلفن همراه کشور مقصد را سرویس رومینگ بین الملل می گویند و لازم است مسافران قبل از سفر به این نکته توجه داشته باشند و با فعال سازی این سرویس از ایجاد هزینه های اضافی خودداری نمایند. البته مسافران می توانند در صورت تمایل در کشور مقصد، با ارائه پاسپورت و مدارک لازم اقدام به خرید سیم کارت خارجی نمایند که این روش در مورد کشورهای طرف قرارداد رومینگ با اپراتورهای فعال در کشور اصلا توصیه نمی شود.

به همین خاطر با فرارسیدن موسم حج ابراهیمی و شروع اعزام زائران ایرانی به سرزمین وحی الهی، دو اپراتور اصلی در کشور از ارائه تعرفه های ویژه و بسته های استثنایی رومینگ بین الملل برای کاهش هزینه های ارتباطی زائران خبر دادند که بسیار مقرون به صرفه تر از خرید سیم کارت های عربستان خواهد بود.

بنابراین با توجه به طرح ها و بسته های تدارک دیده شده ویژه این ایام، استفاده از سیم کارت های ایرانی با بسته های رومینگ بین الملل بسیار اقتصادی تر از سیم کارت های عربستانی خواهد بود و بهتر است حجاج از سیم کارت خود که سرویس رومینگ بین الملل آن فعال شده باشد، در کشور عربستان استفاده نمایند.

 

بسته های ویژه رومینگ حج برای مشترکین همراه اول

 

بنا به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، با فرارسیدن موسم حج، اپراتور همراه اول بسته های ویژه ای تدارک دیده است که از تاریخ 21 خرداد ماه  تا 7 مرداد ماه 1401 در اختیار تمامی مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری این اپراتور قرار خواهد داشت و متقاضیان می توانند در زمان اعلام شده با مراجعه به فروشگاه آنلاین همراه اول و یا اپلیکیشن همراه من نسبت به خرید و فعال سازی آنها اقدام نمایند. البته شماره گیری کد دستوری # 29134 * 10 * ( ستاره 10 ستاره 29134 مربع ) نیز یک روش آسان برای فعال سازی این طرح می باشد.

ارائه این بسته های ویژه که با هدف کاهش هزینه های کاربران و رفاه حال حجاج صورت پذیرفته است، در بازه زمانی ذکر شده در دسترس کلیه مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول بوده و شامل موارد ذیل می گردد:

بسته های ویژه همراه اول

نوع سرویس

میزان تعرفه

500 مگابایت دیتا

140،000 تومان

3 گیگابایت دیتا + 10 دقیقه مکالمه هدیه

440،000 تومان

10 گیگابایت دیتا + 15 دقیقه مکالمه هدیه

1،100،000 تومان

30 گیگابایت دیتا + 30 دقیقه مکالمه هدیه

2،940،000 تومان

 

مشترکین همراه اول می توانند با استفاده از هدیه مکالمه، به راحتی با شماره های ایران یا عربستان تماس گرفته و یا به تماس های ایران و کشور عربستان پاسخ دهند.

علاوه بر آنچه که در جدول بیان شد، همراه اول بسته ویژه  5/1 گیگابایت دیتا با اعتبار 60 روز را به قیمت 180،000 تومان، در اختیار حجاج قرار می دهد که این بسته ی استثنایی تنها قابلیت یکبار فعالسازی را داشته و از زمان فعال سازی 60 روز اعتبار دارد، بنابراین مشترکین می توانند حتی قبل از سفر نسبت به خرید و فعال سازی آن اقدام نمایند. البته لازم است کلیه مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول قبل از سفر با استفاده از کد دستوری  # 2911 * 10 * ( ستاره 10 ستاره 2911 مربع ) نسبت به فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل خود اقدام نمایند.

با توجه به این که روشن کردن گوشی هوشمند و دریافت پیامک در سرویس رومینگ بین الملل هزینه ای نخواهد داشت، با استفاده از بسته های رومینگ بین الملل، مشترکین نه تنها می توانند از همه امکانات ارتباطی مانند مکالمه و تماس تصویری با پیام رسان ها برخوردار شوند بلکه امکان دسترسی امن به پرتال های بانکی، درگاه های دولتی و اپلیکیشن های ایرانی نیز برای حجاج فراهم خواهد بود. بنابراین استفاده از سیم کارت های همراه اول در سفر حج هزینه های کمتر و امکانات بیشتری را در اختیار حجاج قرار می دهد که به آنها در مدیریت این بخش کمک شایانی خواهد کرد.

لازم به ذکر است که امکان خریداری این بسته ها از ایران برای مشترکین، شرکت ها و سازمان ها نیز وجود داشته و آنها می توانند با خرید این بسته ها، سرویس رومینگ مشترک مورد نظر خود را فعال سازند.

 

 

بسته های ویژه رومینگ حج برای مشترکین ایرانسل

 

بر اساس اعلام روابط عمومی ایرانسل، به مناسبت فرا رسیدن موسم حج 1401، حجاجی که از سیم کارت دائمی ایرانسل و سیم کارت اعتباری ایرانسل این اپراتور استفاده می کنند، می توانند به خدمات ویژه ی این شرکت در کشور عربستان دسترسی داشته باشند. امکان استفاده از این خدمات ویژه که با هدف رفاه و آسایش بیشتر حجاج، صورت پذیرفته است برای کلیه مشترکین  ایرانسل که قصد سفر به سرزمین وحی را دارند، فراهم خواهد بود و آنها می توانند بعد از فعال سازی رومینگ بین الملل از تخفیف های ویژه ی مکالمه و اینترنت این اپراتور بهره مند گردند.

بنابراین مشترکینی که قصد سفر به عربستان را دارند، می توانند با شماره گیری کد دستوری  # 1 * 1111 * ( ستاره 1111 ستاره 1 مربع ) خدمات رومینگ خود را فعال نمایند و از این سرویس های منحصر بفرد بهره مند گردند. البته امکان فعال سازی این سرویس از طریق "سوپر اپلیکیشن ایرانسل من " نیز وجود خواهد داشت که برای این کار لازم است مشترک در صفحه اصلی "اپلیکیشن ایرانسل من،" گزینه "سایر" را انتخاب کرده و وارد بخش" پرونده" گردد، سپس در قسمت "خدمات رومینگ " گزینه"  رومینگ " را فعال نماید.

 

بعد از فعال سازی سرویس رومینگ، لازم است که مشترک به اپراتورهای کشور عربستان متصل گردد. برای این کار مراحل زیر باید طی گردد:

ابتدا به بخش تنظیمات یا   Settings  گوشی هوشمند خود وارد شوید.

گزینه بیشتر یا  More  را انتخاب نمایید.

از زیر منوی نمایش داده شده،  Mobile Network's  یا شبکه های موبایل را انتخاب کنید.

سپس سیم کارت مورد نظر را مشخص نمایید. ( اگر گوشی هوشمند شما دو سیم کارته است، لازم است در این بخش، روی گزینه انتخاب سیم کارت یا Select SIM card کلیک کنید و سیم کارت مد نظر را انتخاب نمایید.)

در ادامه روی گزینه اپراتورهای شبکه یا  operators Network   کلیک کنید.

از منوی شرکت مخابراتی یا Service Provider ، گزینه جستجوی شبکه  Search network  را انتخاب نمایید.

در منوی باز شده، اپراتور مورد نظر را انتخاب نمایید. (اسامی اپراتور مربوط به کشور عربستان می باشد.)

پس از انتخاب اپراتور مورد نظر، به منوی تنظیمات شبکه یا Mobile Network Setting  برگردید.

در زیر منوی باز شده، گزینه   Data Enabled یا اینترنت فعال شد را انتخاب کنید.

در نهایت گزینه رومینگ اینترنت یا   Data roaming را انتخاب کنید تا سرویس رومینگ شما فعال گردد.

توجه داشته باشید که با روشن کردن اینترنت رومینگ، اینترنت مورد استفاده شما در اپلیکیشن های تلفن همراه با هزینه ی رومینگ محاسبه خواهد شد. بنابراین برای مدیریت بهتر این بخش، توصیه می شود از غیر فعال بودن اپلیکیشن های خود اطمینان حاصل کنید.

 

خدمات رومینگ سیم کارت های ایرانسل در کشور عربستان

 

با نزدیک شدن به روزهای اعزام حجاج به عربستان، اپراتور ایرانسل تعرفه های تخفیفی ویژه ای برای استفاده از رومینگ با اپراتورهای Mobily ، Zainو STC در نظر گرفته است که کاربران می توانند علاوه بر استفاده از اینترنت پر سرعت  4G ، از این خدمات خاص نیز بهره مند گردند.

 

تعرفه استفاده از خدمات رومینگ در کشور عربستان

نوع سرویس

میزان تعرفه

تماس داخلی

هر دقیقه 60،000 ریال

تماس با ایران

هر دقیقه 60،000 ریال

تماس دریافتی

هر دقیقه 60،000 ریال

ارسال پیامک

15،000 ریال

اینترنت همراه

هر مگابایت 6،000 ریال

 

علاوه بر این اپراتور ایرانسل امکان خرید بسته ی اینترنت ویژه ی حجاج را نیز برای علاقمندان فراهم نموده است که با قیمت استثنایی در اختیار آنها قرار می گیرد. این بسته ی ویژه با حجم 5/ 1 گیگابایت اینترنت با اعتبار 60  روز با قیمت 1،800،000 ریال  ( صدو هشتاد هزار تومان ) در دسترس مشترکین خواهد بود و حجاج گرامی می توانند در صورت تمایل با شماره گیری کد دستوری # 4 * 1111*  ( ستاره 111 ستاره 4 مربع ) و یا از طریق" اپلیکیشن ایرانسل من" نسبت به فعال سازی این بسته اقدام نمایند.

توجه به این نکته الزامی است که روشن نمودن تلفن همراه در کشور عربستان هیچ هزینه ای برای مشترک نخواهد داشت و حجاج می توانند با شماره گیری رایگان کد دستوری  # 7 * ( ستاره 7 مربع )  سیم کارت خود را شارژ نمایند.

استفاده از سیم کارت های خارجی در سفر، جدا از هزینه های بالای تهیه سیم کارت نیاز به معطلی در دفاتر اپراتورها برای  انجام امور ثبتی را نیز خواهد داشت که مشکلاتی را برای مسافرین ایجاد می کند، به همین خاطر استفاده از بسته های ویژه رومینگ اپراتورهای داخلی در سفرهایی مانند این سفر که تمهیدات لازم از سوی اپراتورها دیده شده، می تواند به صرفه تر و حتی متنوع تر باشد. بنابراین توصیه استفاده از سیم کارت های ایرانی و فعال سازی رومینگ بین الملل برای بهره مندی از بسته های ویژه ی پیشنهادی؛ کاملا در راستای کاهش هزینه های حجاج بوده و به آنها در مدیریت هزینه های این بخش کمک قابل توجهی خواهد کرد.

منبع: وبلاگ رندباز

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

 

با توجه به این که در اخبار و روایات برخی از رفتارهای بین انسان و جن مشترک ذکر شده، دلایلی مثل حسادت، انتقام، خشم، علاقه و حتی شرارت می تونه برای اجنه انگیزه ای باشه تا در بدن یک فرد نفوذ کنن و برای رسیدن به اهدافشون، کنترل اون فرد رو به دست بگیرن

 

علائم جن زدگی

 

افراد جن زده معمولا چیزی از وقایع جن زدگی، به یاد نمیارن. بعد از تسخیر، از نظر ظاهری صدای فرد جن زده کمی تغییر می کنه و حالت صورتش غیر عادی میشه. بیشترین تغییر تو چشمها دیده میشه که از حالت عادی بازتر و خیره تر به نظر میاد. حالات روحی و روانی این افراد هم عجیب و غیر قابل پیش بینی میشه، به طوری که یهو بهشون حمله ی عصبی دست میده و پرخاشگری می کنن. صحبت کردن با اشیاء و فضاهای خالی، درونگرا شدن و قطع ارتباط با دیگران، خیره ماندن های طولانی مدت به یه مکان مشخص و ... از جمله کارهای عجیب و غریبیه که معمولا ازشون سر میزنه.

 

بی اشتهایی، انزوا، افسردگی، تند مزاجی، کاهش وزن شدید، میل به تنهایی، اشاره به دوست یا فردی خیالی، آسیب های جسمی به بدن، تشنج، بی حوصلگی، خستگی و سردرد از اختلالات رایج رفتاری و روانی افراد جن زده بیان شده که از نظر پزشکان درمان های دارویی خاصی نداره و معمولا بهترین راه علاج، خارج کردن جن از بدن انسانه.

 

گفته میشه که افراد جن زده بدن سردی دارن و در صورتی که بدنشون رو لمس کنین، احساس سرمای شدیدی می کنین. این موضوع که اخیرا در بعضی از تحقیقات علمی هم مورد تایید قرار گرفته، به این خاطر که اجنه حامل انرژی زیادی هستن که باعث کاهش اشعه ی مادون قرمز شده و انرژی محیط و در نتیجه دما رو به میزان قابل توجهی کاهش میدن.

 

 علامت اجنه

 

در داستان ها و روایاتی که از پدر بزرگها و مادر بزرگها شنیدیم، جن ها از نظر ظاهری شبیه انسان ها هستن با این تفاوت که پاهاشون مثل بز سم داره و رنگ موهاشون بوره. مژه های اجنه از مژه های انسان بلند تره و قدرت غیب شدن و طی طریق هم دارن. شاید به همین خاطر که بعضی از رمال ها و جادوگرها برای رسیدن به اهدافشون تلاش می کنن تا با این موجودات، ارتباط برقرار کنن و از اونها برای انجام کاراشون بهره ببرن. 

 

در گذشته بر این باور بودن که جن ها معمولا تو جاهای تاریکی مثل گرمابه های قدیمی، پستوها، ویرانه ها، آب انبارها و ... زندگی می کنن و در صورتی که بهشون آسیبی وارد نکنین، کاری به کارتون ندارن. به همین خاطر باید قبل از ریختن آب جوش یا اب سرد بر روی زمین بسم الله بگین یا حتی پیشنهاد میشه قبل از پرت کردن هر چیزی بهتره این ذکر رو، به طور کامل بگین تا اجنه از اونجا دور بشه و آسیبی از جانب ما بهشون وارد نشه. وگرنه به این راحتیا نمیشه از آتش انتقام اونها دور بود و اجنه حتما به کسی که اذیشتون کرده، آسیب می رسونن.

 

ترس از اجنه یا موجودات ناشناخته اساسا ترسی طبیعی و منطقی به شمار میاد. خصوصا این که در فرهنگ ما، اجنه اغلب موجودات شرور و بدجنسی هستن که قصد آزار و اذیت انسان ها رو دارن و تو این زمینه غیر قابل پیش بینی و متفاوتن.

 

علائم حضور اجنه در خانه

 

به طور کلی تو همه ی خونه ها و مکان هایی که امکان حضور اجنه در اونها وجود داره، یه سری اتفاقات عجیب و غریبی میفته که نشانه ی حضور اونهاست.مانند:

 

شنیدن صداهای مختلف از آشپزخانه مثل بهم خوردن ظرف ها، شکسته شدن شیشه و باز و بسته شدن شدن شیر آب

 

خراب شدن مستمر و غیر عادی وسایل منزل و شکستن وسایل تزیینی و چینی

 

دستکاری شدن ناگهانی برق منزل و وسایل برقی مثل رادیو و تلویزیون ، خاموش و روشن شدن لامپ ها و...

 

منتقل شدن اشیا از جایی به جای دیگر بدون دخالت افراد منزل

 

دیدن سایه هایی که به یکباره از اتاق، حمام یا توالت خارج و یا داخل میشن

 

ایجاد سروصدا های بی دلیل سگ، گربه و سایر حیوانات خانگی و یا امتناع حیوانات از ورود به یکی از اتاق های منزل

 

تغییر ناگهانی دمای هوای اطراف به گرمی یا سردی بدون وجود منبعی خاص یا دلیل مشخص

 

دیدن حشرات موذی،گربه ها و سگ های سیاه که در منزل راه میرن و مانور میدن

 

البته هیچ کدوم از اینها نمی تونه دلیل قطعی برای حضور اجنه تو یه خونه یا یه مکان مشخص باشه و برای اطمینان از این موضوع احتیاج به شواهد و دلایل  مهم تری هم هست.

 

ولی اگه واقعا دلتون می خواد به یکی از جاهای تسخیر شده ی ترسناک سر بزنین و هیجان حضور تو چنین مکان هایی رو با تمام وجود حس کنین، پیشنهاد ما فقط اتاق فرار تسخیر مجموعه ی انیگماست. اتاقی که توسط یه تیم حرفه ای و مجرب راه اندازی شده تا تمام اونچه که تو این سال ها در مورد مکان های تسخیر شده شنیدین رو از نزدیک لمس کنین.

 

اتاق فرار تسخیر

 

لوکیشن این اتاق فرار خونه ایه که ظاهرا توسط یه روح تسخیر شده و از دیوارهاش صداهای عجیب و غریبی شنیده میشه و شما باید به عنوان یه بازیکن تلاش کنین، تا راه نجاتی برای این روح سرگردان پیدا کنین. ماجرا از این قراره که بعد از اتفاقات عجیب و ترسناک سال 1974 و کشته شدن همه ی ساکنان این خونه به دست پدر خانواده، تا حالا کسی هیچ اثر و نشونه ای از دختر کوچکتر خانواده پیدا نکرده. همه ی کسانی هم که بعدها به این خونه نقل مکان کردن، معترف بودن که صداهای عجیب و غریبی از دیوارهای خونه شنیده میشه که همه رو می ترسونه و باعث میشه تا پا به فرار بذارن. به نظر می رسه تنها راه رهایی، نجات روح این دختر بچه ی بازیگوشه که کار سختیه و هر کسی از عهده ش برنمیاد.

 

البته از همون ابتدای امر، گیم مسترهای حرفه ای اتاق تسخیر توضیحات لازم رو بهتون میدن و کمکتون می کنن تا درک درستی از موقعیتی که قراره توش گرفتار بشین، داشته باشین. تو اتاق هم سرنخ های زیادی وجود داره که اگه همه با هم به دنبالش باشین، خیلی زود می تونین به نتیجه برسین. همه ی اینها در کنار هوش و درایتتون می تونه از حضور تو یه اتاق فرار وهم برانگیز و ترسناک، یه روز هیجان انگیز و لذت بخش بسازه که تا مدت ها خاطره ی خوش و دوست داشتنیش لبخند رو مهمون لبهاتون می کنه.

 

اتاق تسخیر مجموعه ی انیگما یه مکان مناسب برای تخلیه ی هیجان و محک زدن هوش و تواناییهاتونه، جاییه که به شما شناخت درستی از توانمندیهاتون در شرایط بحرانی میده و کمک می کنه تا یاد بگیرین از دل ماجراهای ترسناک و سخت روزگار، با تکیه بر هوش و ذکاوتتون راه فرار واقعی رو پیدا کنین و سرشار از غرور و لذت بشین. پس اگه آمادگی روبرو شدن با روح یه دختر بچه ی بازیگوش رو دارین و مطمئنین که حتی تو اون شرایط هم از عهده ی کنترل ترستون بر میاین و شرایط رو به خوبی مدیریت می کنین، این گوی و این میدان..

 

منبع: وبلاگ اتاق فرار انیگما

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

 

بازار خرید و فروش سیم کارت در ایران، مانند هر بازار دیگری بر اساس عرضه و تقاضاست، طبق اظهارات فعالان این بازار سیم کارت های دائمی قدیمی که تقاضای زیادی برایشان وجود دارد، به نوعی تعیین کننده ی قیمت سیم کارت های دیگر  هستند.

از همان روزهای آغازین حضور تلفن های همراه در کشور، بعضی از افراد با نگاهی کاملا تجاری اقدام به خرید چندین سیم کارت از شرکت مخابرات می کردند و بعد در بازار آزاد، سیم کارت ها را به قیمتی چند برابر می فروختند. با وجود آن که نزدیک به سه دهه از آن روزها می گذرد و امروزه سبک و سیاق این تجارت به طور کامل دگرگون شده؛ ولی همچنان این بازار پر رونق است و افراد زیادی در آن فعالیت می کنند.

بعد از عرضه ی سیم کارت اعتباری ایرانسل، خرید و فروش سیم کارت شکل و شمایل جدیدی به خود گرفت و بازار از حالت انحصاری در آمد، ولی همچنان سیم کارت های همراه اول به عنوان یک کالای معتبر از جایگاه ویژه ای برخوردار بودند و تقاضا برای خرید سیم کارت دائمی همراه اول هیچگاه کم نشد. به طوری که در حال حاضر؛ همچنان اپراتور همراه اول پرچمدار این بازار بوده و بعضی از سیم کارت های این اپراتور به عنوان یک کالای لوکس و با ارزش با قیمت های میلیاردی به فروش می رسد. البته این قیمت های نجومی فقط مربوط به سیم کارت های اپراتور همراه اول نبوده و قیمت سیم کارت های ایرانسل و رایتل هم در صورت رند بودن به بیش از 100 میلیون تومان می رسد.

 

به طور مثال؛ اگر سری به مزایده های شماره های رند و یا صفر اپراتورها بیندازید، خواهید دید که مشتریان معمولا حاضرند به خاطر یک سیم کارت رند یا کار نکرده، صدها میلیون بپردازند. البته این وضع در بازار آزاد خرید و فروش سیم کارت بسیار عجیب و غریب تر است و افزایش قیمت سیم کارت ها رشد سرسام آوری داشته است.

بررسی ها نشان می دهد که قیمت ها در بازار سیم کارت ایران در بازه زمانی 8 سال گذشته، رشد 700 درصدی را تجربه کرده است که این رشد عددی بی سابقه و غیر منطقی است. مثلا در حال حاضر رند ترین شماره تلفن همراه در کشور به قیمت 80 میلیارد تومان ارزش گذاری شده است که این رقم برای یک سیم کارت کارکرده، نامتعارف و عجیب است. این در حالی است که قیمت همین سیم کارت حدود هشت سال پیش؛ یک میلیارد ارزش گذاری شده بود.

شاید به همین خاطر چندی پیش در خبرها آمده بود که سیم کارت موبایل افراد می تواند جزء وثایق بانکی محسوب شود. هر چند که از نظر علی صالح آبادی، رییس کل بانک مرکزی، این کار با هدف سهل کردن وثایق بانکی صورت می گیرد، ولی با توجه به رشد 700 درصدی قیمت سیم کارت ها، این روزها این وسیله ی بسیار کوچک به کالایی لوکس و سرمایه ای بدل گشته که قیمتش گاهی با یک واحد آپارتمان؛ برابری می کند.

 

علت افزایش قیمت سیم کارت ها

 

با توجه به این که در خصوص آنتن دهی و ارائه ی خدمات هیچ تفاوتی بین اپراتورها وجود ندارد، حال سوال این جاست که چرا سیم کارت های همراه اول تا این اندازه افزایش قیمت داشته اند؟

از نظر فروشندگان سیم کارت؛ مهمترین دلیل افزایش قیمت سیم کارت های همراه اول به این خاطر است که سیم کارت صفر همراه اول با پیش شماره 0912 به پایان رسیده است و دیگر سیم کارت صفر از سوی اپراتور همراه اول عرضه نخواهد شد. این موضوع که باعث شد یکباره بازار سیم کارت همراه اول جهشی فوق العاده را تجربه کند، بر قیمت سایر سیم کارت ها هم تاثیر داشته و در حال حاضر قیمت کلیه سیم کارت های موجود در بازار رشد قابل ملاحظه ای داشته است.

علاوه بر این در بازار سیم کارت همواره تقاضا برای خرید سیم کارت کد یک، دو و سه بسیار بالاست، ولی افراد کمی مایل به فروش سیم کارت های همراه اول با کدهای یک تا سه هستند، همین عدم تناسب بین عرضه و تقاضا، باعث بالا رفتن قیمت این سیم کارت ها می شود.

البته صرف نظر از رشد قیمت کلی سیم کارت ها، افزایش قیمت سیم کارت های دائمی همراه اول نسبت به بقیه اپراتورها بسیار بیشتر می باشد، به طوری که بعضی از شماره های همراه اول در حال حاضر به یک کالای لوکس و لاکچری تبدیل شده است.

یکی از کارشناسان بازار سیم کارت در پاسخ به این سوال که چرا با وجود ارائه ی خدمات یکسان و عملکرد برابر، افزایش قیمت سیم کارت های همراه اول نسبت به بقیه اپراتورها بیشتر است، می گوید: " درجامعه ی ما سیم کارت به یک کالای لوکس تبدیل شده است. اگر تاجر یا فرد ثروتمندی از یک سیم کارت اعتباری استفاده کند، سایرین این موضوع را کسر شان می دانند."

بدیهی است مهمترین ویژگی این سیم کارت ها، اعتبار اجتماعی بسیار بالا و شناخته شده در جامعه، مناسب برای استفاده های تجاری و برندینگ و اعتبار زیاد می باشد که سبب گردیده تا شماره های سیم کارت های دائمی همراه اول چنین افزایش قیمتی را تجربه کنند. البته سیم کارت های ایرانسل و رایتل نیز به ترتیب بعد از سیم کارت های دائمی همراه اول قرار داشته و قیمت آنها با توجه به رندی شماره متغیر است و ممکن است در برخی موارد به نیم میلیارد تومان برسد.

این کارشناس به این پرسش که چه موقع رشد قیمت سیم کارت در بازار متوقف می شود؟ این گونه پاسخ می دهد: " بازار سیم کارت هم مانند هر بازار دیگری بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می شود و تا زمانی که جامعه به سیم کارت های خاص با پیش شماره 0912 توجه نشان دهد و این ذهنیت تغییر نکند، رشد قیمت ها ادامه دار خواهد بود. "

قیمت گذاری بر روی سیم کارت ها بر اساس نوع اپراتور ارتباط مستقیم با رندی و پیش شماره سیم کارت دارد و هر چه شماره از قدمت بیشتری برخوردار باشد، ارزش و اعتباری بالاتری هم خواهد داشت. البته این موارد تنها مسائل تاثیر گذار بر بازار سیم کارت نبوده و این بازار به دلیل حضور دلالان همواره از نوسانات زیادی برخوردار است.

منبع: وبلاگ رندباز

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

 

در حال حاضر از بین اپراتورهای فعال در کشور، شاتل موبایل عرضه کننده ی متنوع ترین و مقرون به صرفه ترین بسته های اینترنتی می باشد که در اختیار مشترکین این اپراتور قرار دارد. بسته های اینترنت شاتل موبایل در دسته بندی های ساعتی، روزانه، سه روزه، هفتگی، 15 روزه، یک ماهه، سه ماهه و شش ماهه و هم چنین بسته های ترکیبی شامل اینترنت، مکالمه و پیامک می باشد که متقاضیان می توانند با استفاده از روش های زیر نسبت به مشاهده و خرید آنها اقدام نمایند:

 

شماره گیری کد دستوری # 2 * 1*

از طریق وب سایت شاتل موبایل بخش سیستم مدیریت اینترنتی حساب

اپلیکیشن شاتل موبایل من

 

شرکت توسعه ارتباطات همراه شاتل با نام تجاری" شاتل موبایل "عضو جدید خانواده ی بزرگ شاتل است که از پوشش سراسری 3G و 4G برخوردار است. بنا به گزارش روابط عمومی شاتل موبایل، در حال حاضر مقرون به صرفه ترین و پرحجم ترین بسته های جدید این اپراتور با اعتبار زمانی 30 روزه به شرح ذیل می باشد:

 

20 گیگا بایت اینترنت 30 روزه به مبلغ 65 هزار تومان

40 گیگا بایت اینترنت 30 روزه به مبلغ 98 هزار تومان

70 گیگا بایت اینترنت 30 روزه به مبلغ 210 هزار تومان

 

این اپراتور با هدف کاهش هزینه های مشترکین، در طرح جدید خود هر روز بسته های تخفیف دار اینترنت، مکالمه، پیامک یا ترکیبی را معرفی می کند. این طرح تحت عنوان" پیشنهاد روز " از خدمات جدید اپراتور شاتل موبایل می باشد که در اختیار همه ی مشترکین این اپراتور قرار خواهد گرفت. بنابراین مشترکین شاتل موبایل می توانند با مراجعه به اپلیکیشن "شاتل موبایل من" در بخش "مدیریت اینترنت حساب " پیشنهادات روز را مشاهده کنند. البته مشترکین می توانند با شماره گیری کد دستوری # 3 * 1 * نیز پیشنهادات روز را مشاهده نموده و در صورت تمایل نسبت به خرید آن اقدام نمایند.

 

علاوه بر این شاتل موبایل با شخصی سازی بسته های اینترنت تلاش نموده است که به مشترکین در مدیریت بهتر هزینه های ارتباطی و انتخاب بهترین بسته ی شخصی کمک کند. دراین سرویس، بسته های شخصی سازی شده اینترنت بر اساس نیاز سنجی و تحلیل الگوی مصرف مشترکین، کاملا متناسب با الگوی مصرف هر مشترک بوده و از طریق پیامک به او پیشنهاد می گردد که کاربران می توانند در صورت تمایل نسبت به خرید و فعال سازی آن اقدام نمایند.

 

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این اپراتور و طرح ها و بسته های جدید آن می توانند به وب سایت شاتل موبایل به آدرس www.shatelmobile.ir مراجعه نمایند. علاوه بر این شماره تماس 09981000000 به صورت 24 ساعته در اختیار متقاضیان خرید سیم کارت های شاتل موبایل خواهد بود و متقاضیان می توانند از کارشناسان فروش این اپراتور در مورد انتخاب شماره و خرید سیم کارت های شاتل موبایل مشاوره های لازم را دریافت نمایند.

منبع:وبلاگ رندباز

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

 

همه کارهایی هم که امروزه ما تو جشن تولد انجام میدیم، یه فلسفه بخصوصی داره که شنیدنش خالی از لطف نیست. مثلا گذاشتن کلاه بر می گرده به این که تو گذشته های دور فقط پادشاها روز تولدشون رو با گذاشتن تاج شاهی جشن می گرفتن، بعدها که این موضوع بین مردم رایج شد، گذاشتن کلاه یا تاج هم به یکی از آداب مهم این روز تبدیل شد و یا شمع تولد رو اولین بار آلمانیا استفاده کردن. چون آلمانیها از همون قدیما تو ساختن شمع مهارت خاصی داشتن، کم کم تصمیم می گیرن شمع های کوچیکی درست کنن و روی کیک قرار بدن. آلمانیا باور داشتن اگه کسی همزمان بتونه همه ی شمع های روی کیک تولدش رو خاموش کنه؛ سال بعد براش پر از خوش شانسی و موفقیت میشه.

 

البته با وجود چیزای مشترکی مثل خوندن ترانه مخصوص جشن تولد، رقص و پایکوبی، کیک و ... هر کشور یه سری رسم و رسومات مخصوص به خودشون را هم داره که تو این روز برگزار میشه. مثلا تو برزیل رسمه که پدرو مادرا به اندازه سن فرزند، لاله گوشش رو می کشن تا سال آینده موفق و پیروز باشه و یا تو امریکا از شخصی که تولدشه با نیشگون یا مشت استقبال می کنن.

 

خوردن غذای مخصوص و یا کیک منحصر بفرد هم یکی دیگه از تفاوت های بین فرهنگ ها و سنت هاست. مثلا تو چین خوردن نودل تخم مرغی یا chang shou mian متداوله و یا تو کره جنوبی در روز تولد یه نوع سوپ جلبک دریایی به نام miyeok-guk میخورن. تو بعضی از کشورها هم به جای کیک از نان یا شیرینی مخصوص به خودشون استفاده می کنن، مثلا تو استرالیا نان شاه پریان یا fairy bread  رو میخورن و تو روسیه به جای کیک تولد، با یه نوع کلوچه ی میوه ای مخصوص از مهمونا پذیرایی میکنن.

 

همه این رسم ها و سنت ها نشون میده که از همون قدیما اطرافیان دوس داشتن با برگزاری جشن های تولد پرشور و جذاب این روز رو به یه روز ویژه و خاص واسه عزیزاشون تبدیل کنن.جشن تولد در اصل یه فرصته؛ برای این که یه روز خوب رو با دوستا و نزدیکامون سپری کنیم و یادمون باشه چقد حضور این آدما تو زندگیمون موثر بوده و انرژیه مثبتی که ازشون دریافت می کنیم چقد برامون الهام بخش و مفیده.

 

شرایط سورپرایز تولد

 

تا حالا شده ندونی برای عزیزترین فرد زندگیت چجوری سورپرایز تولد بگیری؟؟ اصلا معنی سورپرایز میدونی چیه؟ باید خیلی تلاش کنی واسه سورپرایز همسر یا سورپرایز بچه و خیلی راه های مختلفی برای سورپرایز تولد هست مثل: سورپرایز تو خونه، برگزاری مراسم سورپرایز تولد در محل کار، سورپرایز تو آسانسور و ....... . اما ی روش جدید که فرد مورد نظر اصلا انتظار اون اتفاق رو نداره، سورپرایز تولد در اتاق فرار هست.

 

به این صورت که شما بعد از رزرو بلیط اتاق فرار خودتون گزینه جشن تولد رو روشن می کنید و در روز تولد کیک دلخواه خودتون رو خریداری می کنید و یک ربع تا نیم ساعت قبل از ورود به اتاق فرار به گیم مستر تحویل میدید و بقیه کار رو میسپارید به مجموعه اتاق فرار انیگما.

سورپرایز تولد رایگان

 

با پرداخت هزینه بلیط اتاق فرار که به نسبت بازی متفاوت هست، سورپرایز تولد رایگان میشه و هزینه اضافی دریافت نمی شود

 

سورپرایز تولد ساده

 

این سورپرایز در حد یک غافلگیری بوده و محلی برای نشستن و کیک خوردن وجود ندارد، پس هم سورپرایز تولد ساده برگزار میشه هم جذاب. اگر کادویی دارید که میخواید با ی حالت خاص به همسر یا دوست و ... بدید، با انیگما درمیون بذارید.

 

خیلی جالب میشه اگر بدونید که شما میتونید تعیین کنید هدیه تولد چجوری و چه جایی قرار بگیره تا بتونید فرد مورد نظر رو حسابی سورپرایز کنید. 

 

خیلیا میگن فقط سورپرایز برای تولد دارید؟

 

باید بگیم خیر. بارها شده که در اتاق فرار سورپرایز همسر بعنوان سورپرایز سالگرد ازدواج انجام شده و خیلی هم جذاب شده، چون هیچکس فکرشو نمیکنه قراره توی ی بازی سورپرایز بشه. 

 

عکس سورپرایز تولد

 

عکاسی و فیلمبرداری از این لحظه فوق العاده را از دست ندهید و حتما عکاسی و فیلمبرداری سورپرایز تولد را به ما بسپارید. داخل بازی شما حق استفاده از تلفن همراه را ندارید پس ما این کار را به بهترین شکل برای شما انجام می دهیم.

 

تولد تکراری

با این وجود واسه بعضیا شرکت تو جشن تولد چیزی به غیر از خستگی به همراه نداره، چون از نظر اونا کل تولد به صحبت های تکراری و خوردن خوراکی ها و کیک تولد ختم میشه و خبری از هیجان و نشاط تو جشن نیست. شاید به همین خاطره که این روزا برگزاری جشن های سورپرایزی و پر هیجان حسابی باب شده و همه به دنبال برگزاری جشن های کوچیک اما پر انرژی هستن. اینجا ما به چند نمونه از همین جشن های خاص و منحصر بفرد اشاره می کنیم:

 

 کمپ های سافاری صحرایی دبی

 

 اگه اهل ماجراجویی هستین، قطعا هیچ چیزی جای سافاری تو صحرا رو نمی گیره. هیجان سرعت و شن و ماسه در کنار کمپینگ و فرصت های عکاسی منحصر بفرد می تونه یکی از جشن های تولد پر جنب و جوشی باشه که تا مدت ها حس خوبش همراهتون می مونه.

 

 برگزاری جشن تولد بر روی کشتی در ترکیه

 

بدون شک برگزاری جشن تولد روی کشتی؛ یه اتفاق لوکس و خاطره انگیزیه که با انواع غذاها، شمع آرایی و گل آرایی شکوه و جلوه خاصی هم پیدا می کنه. این امکان که در حال حاضر تو شهرهای استانبول و آنتالیا وجود داره، می تونه بسته به سلیقه شما با موسیقی زنده و آتش بازی هم همراه باشه که اگر چه هزینه ها رو بالا می بره؛ ولی تولدتون رو به یکی از خاص ترین و لاکچری ترین تولد های عمرتون تبدیل می کنه. 

 

برگزاری جشن تولد در هتل

 

تقریبا تو تمام کشورهای دنیا، یکی از برنامه های جذاب هتل های معروف و لوکس به برگزرای جشن های تولد اختصاص داره و افراد در صورت تمایل می تونن از این پکیج استفاده کنن. مثل جشن تولد چهل سالگی دیوید بکهام که تو یه هتل مجلل و پنج ستاره تو مراکش برگزار شد. جشن های تولد تو این هتل ها اگر چه خیلی پر هزینه و گزاف هستن؛ ولی اونقدر رویایی و شاهانن که تا سال ها تو ذهن و خاطره ی همه می مونه.

 

برگزاری جشن تولد در اتاق فرار

 

در کنار همه تولد های لاکچری و پر هزینه، پیشنهاد فوق العاده ما گرفتن یه جشن تولد خلاقانه و هیجان انگیزه که با وجود همه کوچیکیش می تونه هیجان انگیزترین تولدی باشه که واسه دوستاتون برگزار می کنین. 

 

این ایده جذاب که از طرف مجموعه انیگما اجرایی شده، جزء کارهای جالب طراحای این مجموعه ست که خیلی خیلی هم مورد توجه قرار گرفته. برگزاری جشن تو اتاقی که قرار نیست از شادی و نشاط خبری باشه، حسابی حال و هوای همه رو عوض می کنه و روز تولدتون رو به یکی از متفاوت ترین روزهای عمرتون تبدیل می کنه.

 

از نظر مجموعه انیگما فرقی نمی کنه که شما کدوم اتاق رو رزرو کنین، فقط کافیه تو زمان رزرو اتاق فرار، تیک برگزاری جشن تولد رو بزنین و روز جشن یکم زودتر با یه کیک تولد و شمع تو مجموعه حضور پیدا کنین. بعد از تحویل دادن کیک، می تونین با عوامل اجرایی در مورد زمان سورپرایز مشورت کنین. باز هم برای مجموعه فرقی نمی کنه که تو لحظات اول بازی این کار انجام باشه یا آخرش. هرچند که تجربه ثابت کرده، لحظات پایانی بازی وقتی با آهنگ تولدت مبارک همراه باشه، هیجان انگیزتر و شوکه کننده تر هم خواهد بود.

 

 برگزاری جشن های لاکچری

 

 

قسمت باور نکردنیه ماجرا اینجاست که شما به خاطر برگزاری این جشن خاطره انگیز و خاص لازم نیست مبلغ اضافه ای به مجموعه ی انیگما پرداخت کنین. بنابراین با رزرو یکی از اتاق های فرار مجموعه انیگما به راحتی می تونین لذتی به مراتب بیشتر از برگزاری جشن های لاکچری و پر هزینه رو نصیب خودتون و دوستاتون بکنین.

 

 جشن تولد رایگان

 

البته رایگان بودن این مراسم تنها مزیت برگزاری این جشن تو مجموعه ی انیگما نیست، قبول کنیم برگزاری جشن تولد تو اتاق فراری که قراره پر از ترس و دلهره باشه، انصافا به عقل هیچ کس نمی رسه، واسه همین می تونه یه سورپرایز بی نظیر واسه دوستاتون باشه، چون قطعا همه به نوعی معترفین که این جشن وسط اون همه انرژی و فریاد، یه شادی لذت بخشه که برای همه بازیکنا می تونه خاص و منحصر بفرد باشه چه برسه؛ به کسی که تولدشه و به یه اتاق فرار دعوت شده نه جشن تولد.

 

اثرات سورپرایز تولد

 

در حقیقت، سورپرایز کردن باعث میشه تا انسان 25/1 ثانیه از نظر جسمی یخ بزنه. سپس مغزش سعی میکنه تا آن چه را که در حال وقوع هست رو پیدا و کشف کنه.

 

نکته بعدی از فواید سورپرایز کردن، ایجاد تغییر است. سورپرایز کردن به فرد مقابل این پیام را می رساند که تو برای من مهم هستی و من می خوام هیجان شیرینی را وارد زندگی تو کنم. در این حالت است که می تواند زندگی شما از یکنواختی بیرون آید و کمی تغییرات دلپذیری را در آن حس کنید.

 

سورپرایزها همچنین احساسات را بهتر یا بدتر می کنند. اگر از چیزی مثبت شگفت زده شویم، احساس خوشبختی یا شادی شدیدتری نسبت به حالت عادی ما را فراخواهد گرفت. اگر از موضوعی منفی غافلگیر شویم، احساس عصبانیت و ناامیدی در ما تقویت می شود.


 

منبع: وبلاگ اتاق فرار انیگما

  • thenirvana nirvana