interesting things

۲۵ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

شیوع ویروس کرونا، علاوه بر ایجاد رعب و ترس تاثیر بسیار زیادی بر جنبه های زندگی فردی و اجتماعی انسانها داشته است. به طوری که در این دوران افراد آموختند تا آنجا که امکان دارد از حضور فیزیکی و تجمع دوری کنند و برای انجام همه امور مانند خرید و فروش، آموزش، ارتباط و... شیوه های نوین و مجازی را انتخاب کنند. فروشگاهها، شرکت ها و برندها نیز تلاش نمودند تا با ایجاد تغییر در نحوه ارائه خدمات علاوه بر درآمدزایی در برقراری و حفظ سلامت جامعه نقش مهمی را ایفا کنند.

تعطیلی مدارس، دانشگاهها، ادارات و ... سبب گردید که استفاده از گجت های هوشمند برای انجام امور شخصی، اداری و آموزشی بیش از گذشته گردید و هزینه های مربوط به مکالمه،اینترنت و پیامک به بخش جدایی ناپذیر هزینه های خانوارها تبدیل گردید. بنابراین خانواده ها برای کاهش هزینه های این بخش به دنبال انتخاب بهترین و اقتصادی ترین اپراتور بودند. طبیعی است که در این بازه رقابت تنگاتنگی بین اپراتورها برای جذب بیشتر مشترک صورت گرفته و آنها برای کسب سهم بیشتر از بازار تلاش فوق العاده ای انجام دهند.

براساس آخرین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور، همراه اول پیشتاز و پیشران ارائه فناوری نسل 4 در سه ماهه دوم سال 1400 بوده است. این گزارش که بر اساس وضعیت توسعه ارتباطات پهن باند ثابت و سیار و تفکیک فناوری های ارائه شده توسط اپراتورها، صورت پذیرفته است؛ نشان می دهد که اپراتور همراه اول بیش از 38 میلیون مشترک سیم کارت دائمی و اعتباری تحت پوشش شبکه 4G دارد. این مقایسه تعداد مشترکین زمانی جالب توجه خواهد شد که در این گزارش مجموع مشترکین نسل 4 ایرانسل و رایتل رقمی کمتر از 38 میلیون مشترک همراه اول است.

آمار تفکیکی نشان می دهد که اپراتور ایرانسل بیش از 32 میلیون نفر و اپراتور رایتل بیش از 3 میلیون مشترک نسل 4 را در بازه سه ماهه دوم سال 1400 جذب نموده اند که به این ترتیب همراه اول با سهم 52.5 درصدی پیشتاز این رقابت بوده است.

 

وضعیت توسعه ارتباطات پهن باند و سیار تا پایان سه ماهه دوم سال 1400

 

به نظر می رسد همراه اول به دلیل در اختیار داشتن بزرگترین پوشش شبکه توانسته بیشترین میزان جذب مشترک را در بین اپراتورها داشته باشد. هرچند که پوشش گسترده مخابراتی همراه اول در این درخشش نقش بسیار پررنگی داشته است ولی قطعا این اپراتور با ارائه طرح و سرویس های خاص و متنوع و تکیه بر شعار مشتری مداری توانسته پیروز این رقابت باشد.

البته پیشتازی همراه اول فقط به ارائه خدمات نسل چهارم ختم نمی شود و این اپراتور بالغ بر 10 میلیون مشترک نسل 3 را نیز در سه ماهه دوم سال 1400 تحت پوشش قرار داده است که در مقایسه با آمار بیش از 6 میلیونی ایرانسل و رایتل رقم قابل توجهی می باشد.

علاوه بر آنچه که بیان شد آخرین آمار رگولاتوری که مربوط به بازه زمانی سه ماهه چهارم سال 98 تا سه ماهه دوم سال 1400 ( مقارن با ایام کرونا ) می باشد، نشان می دهد که اپراتور همراه اول بیشترین و اپراتور ایرانسل کمترین میزان درصد جذب مشترک را داشته اند. درخشش همراه اول در دوران کرونایی در جذب مشترک و توسعه زیر ساخت برای کشور نیز بسیار کارساز و راهگشا بوده است و عرصه های مختلف آموزشی، بانکداری، اطلاعاتی و ... از آن بهره مند شده اند.

 درست است که در ایام کرونا کشور با بی سابقه ترین حجم تقاضای مشترک و اینترنت مواجه بوده است ولی رکود و مشکلات ایجاد شده در بازارهای جهانی، توسعه زیر ساخت ها و ظرفیت ها را با مشکلات عدیده ای همراه ساخت که قطعا از معضلات اساسی پیش روی اپراتورها بود. ولی همراه اول توانست با فائق آمدن بر این مسائل، در همین دوران کرونایی مشترکین سیم کارت اعتباری و دائمی خود را از 34 میلیون به بیش از 48 میلیون افزایش دهد و میلیون ها نفر را از خدمات دولت الکترونیکی، تجارت الکترونیکی، بانکداری و آموزش الکترونیکی بهره مند سازد.

در این رده بندی پس از همراه اول، اپراتور رایتل به نسبت تعداد مشترکین خود با رشد 29.30 درصدی در جایگاه دوم قرار دارد و در جایگاه سوم این رده بندی اپراتور ایرانسل با 19.5 درصد رشد، توانسته مشترکین خود را از 32 میلیون مشترک به 38 میلیون مشترک برساند.

به طور خلاصه می توان گفت همراه اول در برهه مواجه با معضل کرونا به خوبی توانسته با ارائه طرح ها ی متنوع به همراه تعرفه های اقتصادی و ارزان، بهترین خدمات را به مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری خود ارائه داده و با جلب رضایت آنها پیروز بلامنازع دنیای رقابت اپراتورها باشد.

منبع: وبلاگ رندباز

 

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

 

با توجه به گستردگی و قابلیت های فراوان گوشی های هوشمند امروزی، نحوه استفاده از این گجت های بسیار کاربردی با روزهای اولیه اختراع این وسیله متفاوت گشته است و معمولا افراد برای انجام بیشتر کارهای شخصی و اجتماعی خود از آنها استفاده می کنند. به همین خاطر انتخاب یک سیم کارت معتبر که خدمات و سرویس های متنوع را به آسانی و خیلی سریع در اختیار کاربر قرار دهد، بسیار هوشمندانه خواهد بود.

با توجه به آخرین آمار منتشر شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تعداد مشترکین اپراتورهای تلفن همراه در کشور قریب به 120 میلیون مشترک می باشد که بیش از نیمی از این مشترکین از سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول استفاده می کنند. محبوبیت بسیار زیاد سیم کارت همراه اول قطعا با نحوه ارائه خدمات این اپراتور ارتباط مستقیم دارد.

روند رو به رشد همراه اول از همان سال های اولیه بدو تاسیس نشان می دهد که این اپراتور با شناخت کامل نیازهای کاربران توانسته به خوبی از عهده پاسخگویی به آنها برآمده و برای بیش از سه دهه مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری خود را راضی و خرسند نگه دارد. ارائه سرویس ها و خدمات متنوع در کنار طرح ها و بسته های ارزان و اقتصادی بدون شک یکی از اصلی ترین دلایل رو به رشد اپراتور همراه اول می باشد که در هر دوره با شناخت درست نیاز مشترکین پیروز بازار رقابتی اپراتورها بوده است.

همراه اول به عنوان یک اپراتور پیشتاز تلاش نموده است تا برای سهولت و رفاه حال کاربران از کد های دستوری یا همان USSD برای انجام عملیات های مختلفی مانند خرید بسته های اینترنتی، انتقال شارژ، افزایش اعتبار سیم کارت، شارژ همراه اول و ... استفاده کند. بنابراین مشترکین سیم کارت اعتباری همراه اول و دائمی آن می توانند در هر ساعت از شبانه روز به صورت کاملا رایگان از این خدمات بهره مند گردند. کار با این کدهای دستوری بسیار آسان است و مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول می توانند به آسانی و بدون دسترسی به اینترنت از این خدمات بهره ببرند.

با توجه به این که کدهای دستوری از امنیت بسیار بالایی برخوردار بوده و مانند میانبری سبب سهولت و سرعت بیشتر انجام امور میگردند، فقط کافیست مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول و اعتباری آن کد های اصلی سامانه خدمات را به خاطر بسپارند. یکی از پرکاربردترین کدهای دستوری همراه اول که دسترسی کاربران سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول به اینترنت را بسیار آسان می کند کد دستوری #100* می باشد.

درخت 100 یا همان درگاه خدمات جامع اینترنت همراه اول امکان دسترسی به تمامی سرویس ها و بسته های اینترنت همراه اول را برای کاربران سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول فراهم کرده است . به همین خاطر مشترکین سیم کارت های اعتباری و دائمی همراه اول می توانند بدون دغدغه و تنها با شماره گیری کد دستوری #100* نسبت به استعلام وضعیت اینترنت، خرید بسته، حجم اینترنت سیم کارت و... اقدام نمایند.

 

در ادامه کدهای دستوری مربوط به این درگاه که قطعا مورد نیاز کلیه مشترکین سیم کارت های اعتباری و دائمی می باشد را خواهید دید:

 

عنوان

کد دستوری

راهنما

19#*100*

تنظیمات

12#*100*

حساب

1#*100*

استعلام اینترنت

10#*100*

فعال سازی

1#1*100*

لغو تمدید

18#*100*

کوتاه مدت

3#*100*

یک روزه

31#*100*

هفت روزه

32#*100*

ساعات مشخص

33#*100*

سی روزه

2#*100*

بلند مدت

4#*100*

دو ماهه

41#*100*

سه ماهه

42#*100*

چهار ماهه

43#*100*

شش ماهه

44#*100*

یک ساله

45#*100*

ویژه

6#*100*

ویژه مشترکین جدید

61#*100*

همراهی

62#*100*

دوشنبه سوری

64#*100*

کد هدیه

65#*100*

فعال سازی

651#*100*

راهنما

652#*100*

انارستان

66#*100*

 

 

البته مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول می توانند با مراجعه به سایت همراه اول و یا نصب اپلیکیشن همراه من نیز از کلیه خدمات همراه اول مطلع و بهره مند گردند.

منبع: وبلاگ رندباز

 

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

 

در حال حاضر وسعت و تنوع خدمات اپراتورها، آنقدر زیاد است که اگر بخواهیم فهرستی از آنها تهیه کنیم، لیستی بسیار طولانی خواهد شد. کد های دستوری یا همان USSD راهکاری جهت برقراری ارتباط بین تلفن همراه با شبکه می باشد که امکان دسترسی سریعتر و آسانتر مشترکین با اپراتور را فراهم می کند. از آنجا که کدهای دستوری برخلاف پیامک ها خصوصیت ذخیره و ارسال ندارند، بلافاصله بعد از ارسال پیغام از سوی شبکه دریافت و اجرایی می شوند. به همین خاطر این شیوه در بین اپراتورها بسیار متداول بوده و معمولا آنها برای دسترسی به عملیات های مختلف علاوه بر دسترسی از طریق اپلیکیشن، کد دستوری نیز معرفی می نمایند.

همراه اول نیز به عنوان بزرگترین و محبوب ترین اپراتور در کشور، تقریبا برای ارائه کلیه خدمات و سرویس های خود از کدهای USSD استفاده می کنند و مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول می توانند با انتخاب شماره منو و ارسال آن به سرور شبکه، درخواست خود را مطرح نموده و سرور شبکه بعد از دریافت پیام، درخواست مشترک را به سمت مربوطه هدایت می کند.

متداول شدن استفاده از کدهای دستوری همراه اول مانند میانبری است که این امکان را برای مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول و اعتباری آن فراهم می کند که به آسانی و خیلی سریع به خدمات و سرویس های این اپراتور دسترسی پیدا کنند. از مزایای دیگر استفاده از کدهای دستوری برای مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول رایگان بودن و عدم نیاز به نصب نرم افزار و یا ایجاد تغییرات در تنظیمات تلفن همراه می باشد.

شاید با توجه به این که برای حجم زیادی از خدمات و سرویس های همراه اول کد دستوری تعریف شده است، به خاطر سپردن آنها از نظر بعضی از مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول کاری سخت و محال باشد. ولی کافیست بدانید که طرح ها و سرویس های همراه اول به طور کلی از طریق 4 درگاه اصلی عرضه می شود که هرکدام از آنها دارای زیر گروه های وابسته و مرتبط به خود می باشند.

 

1.     درگاه #1*

2.     درگاه #10*

3.     درگاه #100*

4.     درگاه #1000*

 

در این درگاه ها، در سطوح جلوتر کدهای دستوری وجود دارد که خدمات و سرویس های متنوع همراه اول را بسیار سریع و آسان در اختیار مشترکین سیم کارت های اعتباری و دائمی همراه اول قرار می دهد.

 

   درگاه #1*

 

کد های دستوری این درگاه از متداول ترین و قدیمی ترین کدهای دستوری همراه اول می باشد که در زمان خرید شارژ همراه اول به کمک مشترکین سیم کارت های اعتباری این اپراتور می آمد ولی در حال حاضر همه مشترکین  دائمی و اعتباری همراه اول برای بهره مندی از خدماتی مانند پرداخت قبوض، دریافت جوایز، استفاده از روبیکا ، انارستان و ... می توانند این کد را شماره گیری نمایند.

 

عنوان

کد دستوری

نوع مشترک

​سرویس مکالمه همراه

0#*1*

سیم کارت دائمی/ اعتباری

کد خرید شارژ همراه اول

1#*1*

سیم کارت دائمی/ اعتباری

شارژ مستقیم

11#*1*

سیم کارت دائمی/ اعتباری

مدیریت قبض

2#*1*

سیم کارت دائمی/ اعتباری

جایزه

3#*1*

سیم کارت دائمی/ اعتباری

اپلیکیشن

4#*1*

سیم کارت دائمی/ اعتباری

اینترنت

5#*1*

سیم کارت دائمی/ اعتباری

انارستان

6#*1*

سیم کارت دائمی/ اعتباری

نیکوکاری

7#*1*

سیم کارت دائمی/ اعتباری

روبیکا

9#*1*

سیم کارت دائمی/ اعتباری

 

 

 

       درگاه #10*

 

کدهای دستوری درگاه #10* امکان مدیریت خدمات پرداختی را برای مشترکین سیم کارت اعتباری همراه اول و دائمی آن فراهم کرده و آنها می توانند خدماتی مانند بررسی قبوض میان دوره و پایان دوره، مدیریت اعتبار، دریافت جوایز سیم کارت های دائمی و .... را از طریق شماره گیری این کد دریافت کنند.

درگاه #10* که مربوط به سامانه جامع همراه اول می باشد؛ دسترسی به خدمات اصلی این اپراتور مانند طرح های تشویقی، طرح های مناسبتی و درخواست یوسیم را نیز برای مشترکین سیم کارت همراه اول فراهم می کند.

 

عنوان

کد دستوری

نوع مشترک

خدمات پرداخت

1#*10*

سیم کارت دائمی/ اعتباری

خدمات اصلی

2#*10*

سیم کارت دائمی/ اعتباری

طرح های تشویقی

3#*10*

سیم کارت دائمی/ اعتباری

طرح های مناسبتی

4#*10*

سیم کارت دائمی/ اعتباری

درخواست یوسیم

6#*10*

سیم کارت دائمی/ اعتباری

 

      کد دستوری #100*

 

اطلاع از وضعیت اینترنت برای مشترکین سیم کارت های اعتباری و دائمی همراه اول از طریق شماره گیری کدهای دستوری این درگاه فراهم می شود. دسترسی به تمامی سرویس ها و بسته های اینترنت همراه اول در این درگاه موجود می باشد و مشترکین می توانند خدماتی مانند مشاهده حساب، بسته های اینترنت کوتاه مدت، بلند مدت و ویژه را خیلی سریع دریافت و یا تمدید نمایند.

 

عنوان

کد دستوری

نوع مشترک

حساب

1#*100

سیم کارت دائمی/ اعتباری

یکماهه

2#*100

سیم کارت دائمی/ اعتباری

کوتاه مدت

3#*100

سیم کارت دائمی/ اعتباری

بلند مدت

4#*100

سیم کارت دائمی/ اعتباری

ویژه

6#*100

سیم کارت دائمی/ اعتباری

 

·        درگاه #1000*

 

طرح های ویژه همراه اول از آن دسته خدماتی هستند که تقریبا همه مشترکین سیم کارت های اعتباری و دائمی همراه اول به دنبال آن هستند. این طرح ها که مربوط به طرح محدوده هزار می باشند با شماره گیری کدهای دستوری درگاه #1000* در دسترس مشترکین قرار می گیرد. طرح های اقتصادی و مقرون به صرفه همراه اول و خدمات خاص این اپراتور مانند اینترنت ویژه، خدمات مکالمه همراهی، خوشامد و پیامک همراهی با وارد کردن این کد به راحتی در دسترس مشترکین سیم کارت های اعتباری و دائمی همراه اول قرار خواهد گرفت.

 

عنوان

کد دستوری

نوع مشترک

مکالمه همراهی

1#*1000*

سیم کارت دائمی/ اعتباری

اینترنت ویژه

2#*1000*

سیم کارت دائمی/ اعتباری

خوشامد

3#*1000*

سیم کارت دائمی/ اعتباری

پیامک همراهی

4#*1000*

سیم کارت دائمی/ اعتباری

راهنما

9#*1000*

سیم کارت دائمی/ اعتباری

 

قطعا همه مشترکین سیم کارت های اعتباری و دائمی همراه اول برای انجام عملیات های مختلف به کدهای دستوری نیاز خواهند داشت و دانستن آنها برای بهره مندی بهتر و سریعتر از خدمات ضروری و لازم می باشد. 

 منبع: وبلاگ رندباز

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

آنچه که مسلم است اپراتورهای فعال در ایران تلاش نموده اند تا در هر شرایطی با ارائه خدمات و سرویس های ویژه مشترکین خود را افزایش داده و آنها را به کاربرانی وفادار تبدیل کنند. طراحی و معرفی سیم کارت های مخصوص اقشار مختلف جامعه که کاملا مطابق با نیازها و کارکردهای طیف خاص و گسترده ای از جامعه می باشد، یکی از بهترین و متداول ترین روش های اپراتورها برای جذب مخاطب در سال های اخیر است. سیم کارت هایی با عناوین مختلف مانند سیم کارت دانش آموزی، سیم کارت جوانان، سیم کارت دانشجویی و ... از مهمترین سیم کارت هایی هستند که طرفداران خاص خود را داشته و با استقبال بی نظیری از سوی کاربران روبرو شده است.

همراه اول به عنوان بزرگترین اپراتور فعال در کشور نخستین بار سیم کارتهای اعتباری دانشجویی را مخصوص دانشجویان در مهر ماه سال 92 عرضه کرد. به دلیل مزایای خاص و فراوان، این سیم کارت به سرعت در بین دانشجویان گسترش پیدا کرد و قشر عظیمی از این جامعه را تحت پوشش خود قرار داد.

با شیوع ویروس کرونا و شروع تغییرات اساسی در شیوه های آموزشی، دانشجویان علاوه بر ارسال پیامک، برقراری ارتباط و استفاده روزمره از اینترنت برای شرکت در کلاس های مجازی نیز باید از اینترنت استفاده می کردند که قطعا هزینه های آنها را چند برابر می کرد. در این شرایط همراه اول با ارائه سیم کارت های اعتباری دانشجویی بسیار ارزان و اقتصادی نه تنها همراهی خود را با دانشجویان بیشتر کرد بلکه توانست گامی اساسی و مهم در جهت تحقق عدالت آموزشی بردارد.

دانشجویانی که در این بازه دو ساله از سیم کارت های دانشجویی همراه اول بهره برده اند به یقین می دانند هزینه ی این سیم کارت اعتباری همراه اول به مراتب کمتر و اقتصادی تر از باقی سیم کارت های موجود در بازار می باشد. برای بهره مندی از خدمات و تعرفه های سیم کارت های اعتباری دانشجویی، دانشجویان متقاضی می توانند با حضور در تمامی مراکز فروش و خدمات همراه اول با ارائه کارت دانشجویی نسبت به خرید این سیم کارت اقدام نمایند. البته امکان خرید این سیم کارت در فروشگاه های آنلاین همراه اول با ارسال رایگان نیز فراهم می باشد.

 

مزایای سیم کارت های دانشجویی همراه اول

 

1.     قیمت ارزان تر سیم کارت های اعتباری دانشجویی

قیمت سیم کارت های اعتباری دانشجویی همراه اول در حال حاضر 20 هزار تومان می باشد که این قیمت با شروع سال تحصیلی جدید دانشجویی با 50 درصد تخفیف و فقط با 10 هزار تومان در اختیار دانشجویان قرار می گیرد. علاوه بر این سیم کارت های دانشجویی همراه اول از 4 هزار تومان اعتبار اولیه و 10 هزار تومان هدیه اولین شارژ نیز بهره مندند.

 

2.     بسته خوشامد سیم کارت های اعتباری دانشجویی

کاربران سیم کارت های اعتباری دانشجویی بعد از فعال سازی از یک گیگ اینترنت یک ماهه، صد دقیقه مکالمه درون شبکه رایگان یک ماهه و 24 گیگ اینترنت 6 ماهه نیز بهره مند خواهند بود.

 

3.     یکسان بودن تعرفه مکالمات سیم کارت اعتباری دانشجویی

تعرفه کلیه مکالمات درون شبکه، استانی، بین استانی سیم کارت های دانشجویی در تمامی ساعات شبانه روز ( ساعات اوج مصرف یا غیر اوج ) ثابت می باشد.

در مقام مقایسه تعرفه تماس از سیم کارت عادی همراه اول با سیم کارت اعتباری و سیم کارت دائمی دیگر اپراتورها ( ایرانسل، رایتل و همراه اول ) دقیقه ای 899 ریال می باشد که این هزینه برای سیم کارت های اعتباری دانشجویی 549 ریال در نظر گرفته شده است.

 

4.     تخفیف ویژه ارسال پیامک در سیم کارت های اعتباری دانشجویی

هزینه ارسال پیامک در سیم کارت های دانشجویی نسبت به سیم کارت های معمولی ارزان تر بوده و ارسال پیامک مابین سیم کارت های دانشجویی نیز از تخفیف ویژه نسبت به تعرفه های داخل شبکه برخوردار است.

در حال حاضر هزینه ارسال پیامک از سیم کارت همراه اول (از نوع عادی) به تمامی اپراتورها به زبان فارسی 106 و به زبان انگلیسی 264 ریال می باشد، حال آن که این هزینه ارسال پیامک میان سیم کارت های دانشجویی به زبان فارسی 87 ریال و به انگلیسی 216 ریال می باشد.

 

5.     هدایای مناسبتی و فصلی

یکی از خاص ترین خدمات همراه اول برای سیم کارت های اعتباری دانشجویی؛ هدایایی است که این اپراتور هر بار به بهانه های مختلف مانند اعیاد ملی و مذهبی، روزهای خاص و .... به مشترکین اعتباری سیم کارت های دانشجویی خود می دهد و تلاش می کند تا با شارژ مجدد سیم کارت ها یا کاهش تعرفه ها، از هزینه های آنها بکاهد.

در حال حاضر یکی از طرح های مناسبتی همراه اول، هدیه روز دانشجو و جشنواره جمعه های رویایی می باشد.

 

هدیه 250 هزار تومانی به مناسبت روز دانشجو

همراه اول به مناسبت فرارسیدن روز دانشجو به کلیه مشترکین فعلی و جدید سیم کارت های اعتباری دانشجویی و سیم کارت دائمی جوانان اعتبار 250 هزار تومانی هدیه می دهد. این اعتبار هدیه که " آکادمی همراه" نام گرفته است تا پایان آذر ماه اعتبار داشته و به صورت خودکار به اعتبار سیم کارت های دانشجویی و جوانان اضافه می شود.

برای دریافت این اعتبار متقاضیان جدید سیم کارت های دانشجویی و جوانان باید با مراجعه به مراکز فروش و خدمات اپراتور اول و یا فروشگاه های آنلاین همراه اول به آدرس Shop.mci.ir نسبت به خرید سیم کارت اقدام نموده و حداکثر تا 4 روز بعد نسبت به فعال سازی سیم کارت خریداری شده اقدام نمایند.

مشترکین فعلی سیم کارت های اعتباری دانشجویی و دائمی جوانان نیز باید ابتدا در سایت آکادمی همراه اول به آدرس www.hamrah.academy ثبت نام نمایند تا این اعتبار 250 هزار تومانی به صورت خودکار به آنها تخصیص یابد.

سیم کارت های اعتباری دانشجویی همراه اول صرفا به دانشجویان و فقط یک بار به آنها تعلق می گیرد. سیم کارت جوانان نیز مختص رده سنی 18 تا 30 سال می باشد .

 

جشنواره جمعه های رویایی همراه اول

در این جشنواره همراه اول تلاش نموده است تا با ایجاد شرایط و امتیازات جدید، سیم کارت های دانشجویی خود را با شرایطی استثنایی در اختیار دانشجویان قرار دهد. جشنواره جمعه های رویایی همراه اول مختص مشترکین سیم کارت های دانشجویی همراه اول می باشد که این فرصت را به خریداران جدید و دارندگان فعلی این نوع سیم کارت می دهد تا با فعال سازی رایگان در این جشنواره شرکت نمایند. این جشنواره که تا پایان اسفند 1400 ادامه دارد از مزایا و شرایط خاصی برخوردار می باشد.

 

مزایای جشنواره جمعه های رویایی

 

فعال سازی رایگان

مشترکین سیم کارت های دانشجویی همراه اول می توانند با شماره گیری کد دستوری #44*10* طرح جمعه های رویایی را برای سیم کارت خود به صورت رایگان فعال سازند.

 

مکالمه رایگان نامحدود

دانشجویانی که در این جشنواره شرکت نمودند، در روزهای جمعه می توانند به صورت نامحدود تماس رایگان داشته باشند.

 

زمان مکالمه نامحدود

در این جشنواره دانشجویان در روزهای جمعه می توانند از مدت زمان مکالمه نامحدود نیز بهره مند شوند

منبع: وبلاگ رندباز

 

 

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

هنر همیشه منشا زیبا و خلاقیت بشر بوده است و همیشه وجد آدمیان را به نمایش گذاشته است . نقاشی هم یکی از آن هنر هایی است که  شور و شعف را میان آدم ها نمایان کرده است. چه نقاشی هایی که در کلیسا باعث حیرت آدمیان شده است  و باعث زیبا هایی شده است.
در بازی فکری فرسکو Fresco ما یه سری نقاش و علاقه مند به هنر باستانی هستیم…

پس میریم که برای بازسازی نقاشی های دیواری دوره رنسانس، رنگ بخریدم و با ترکیب اونها زیباترین نقاشی ها رو بازسازی و دوباره خلق کنیم…

در بازی فکری fresco بازیکنان در نقش استادان نقاشی که نقاشی هاشون آدم رو از بیخود میکنه هستن که برای بازسازی نقاشی دیوارهای کلیسای رنسانس توی شهر فرسکو با هم رقابت می کنن.

نحوه انجام بردگیم فرسکو Fresco

در بردگیم fresco در هر دور بازی هر فرد باید بر اساس برنامه روزانه و شخصی خودش از خواب بیدار بشه و به دنیا سلام کنه بعدش باید سراغ چی؟؟؟!!

باید بره که شاگردش رو بفرسته برای تهیه مواد اولیه به بازار برن، رنگ ها رو سریعا به کارگاه های رنگ سازیش بیاره با فوت فن مخصوص به خودش در کارگاهش ترکیب کنه

در نهایت با اون رنگ ها نقاشی های مختلفی که در حال خراب شدن هستن یا اینکه دیوار هایی که کلا نیاز به نقاشی مجدد دارند رو بازسازی کنه و بکشه.

همیشه میگن دنیا مال سحرخیز هاست پس مسلما هر چقدر زودتر از خواب بیدار بشین به نفعتونه

خب وقتی زود بلند بشین به بازار با کیفیت تری دسترسی دارین و مواد بهتری رو میتونین از بازار به دست بیارین

قطعا با دیر بیدار شدن هم کالاهای اساسی و رنگ های بیشتری رو در بازار از دست میدین؛

به عبارت دیگر کالاهای به درد نخور در بازار باقی میمونن و سهم تنبل ها میشن.

توی بازی رومیزی فرسکو Fresco البته حواستون هم باشه که خیلی وقت ها زود از خواب بیدار شدن میتونه باعث نارضایتی شاگرد هاتون بشه و شروع کنن به اعتراض و تحصن؟؟!!! و کارایی و انرژی‌شون رو در طول روز از دست بدن.

در عوض هم کارگرانی که دیرتر از خواب بیدار میشن انرژی و روحیه بیشتری برای نقاشی کشیدن دارن.

در کل که اینجا قطعا جایی که شما رو به چالش میکشه و نمیدونین که چیکار باید بکنین….

درکل در طول بازی بازیکنان با ترکیب رنگ های پایه آبی، زرد و قرمز، رنگ های ترکیبی می سازن و با استفاده از اونا در قسمت های مختلف نقاشی خود، تصاویر زیباتری رو خلق میکنن و در نهایت امتیاز بیشتری میگیرن.

زمانی که مقدار مشخصی نقاشی باقی بمونه، راند پایانی بازی خارجی فرسکو آغاز میشه و بازیکنان یک راند دیگر بازی میکنن تا در نهایت بازیکنی که بیشترین امتیاز رو داره، برنده بازی بشه.

منبع: وبلاگ چت رنگ

 

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

چندین سال پیش که هنوز شبکه های اجتماعی و اینترنت رایج نبود و گوشی های هوشمند به بازارها راه پیدا نکرده بودند تنها راه ارتباط افراد با یکدیگر پیامک و تماس تلفنی بود، و در این میان قشر جوان که اکثریت آن را دانشجویان تشکیل می دادند، در مرحله ی اول به دلیل شور و اشتیاق جوانی، و در مرحله دوم به دلیل دایره ی ارتباطی بالا که شامل ارتباطات درسی، کاری، خانوادگی، فعالیت های فرهنگی و...میشد بیشترین مخاطبین گوشی ها و مکالمات تلفنی و پیامکی بودند، به عبارتی تنها عاملی که آنها در استفاده از این وسیله محدود میکرد قبض های سرسام آور پایان ماه بود البته این را هم باید در نظر گرفت که در ابتدای ورود سیم کارت و شایع شدن گوشی های همراه تعرفه مکالمه و پیامک نسبت به وضعیت اقتصادی آن زمان خیلی منطقی نبود. با گذشت زمان اتفاقاتی رخ داد که باعث شد دانشجویان در استفاده از گوشی ها آزادانه تر عمل کنندبرای مثال خانواده ها دیگر هزینه قبض سیم کارت ها را یک هزینه ی منطقی و ثابت در دخل و خرج به حساب آوردند و تعرفه ی مکالمات و پیامک ها کاهش پیدا کرد و با رو کار آمدن شبکه های اجتماعی میزان این مکالمات کاهش یافت.ولی مهم ترین عامل این اتفاق طرح اولین اپراتور کشور یعنی همراه اول بود که به مدد دانشجویان آمد.و آن طرح سیم کارت های دانشجویی بود، که در حال حاضر نیز یک انتخاب عالی و اقتصادی برای دانشجویان است، در ادامه به مزیت های این سیم کارت و شیوه ی فعال سازی آن می پردازیم.

 

قیمت مناسب سیم کارت اعتباری دانشجویی

 

اگر اندکی پیگیر بازار سیم کارت باشید متوجه خواهید شد که سیم کارت ها  از قیمت به نسبت بالایی برخوردارند اما با این حال قیمت سیمکارت های اعتباری دانشجویی ۲۰ هزار تومان است که این رقم با آغاز سال تحصیلی جدید به 10 هزار تومان کاهش پیدا کرده یعنی شما با پرداخت مبلغ 10 هزار تومان میتوانید صاحب سیم کارت اعتباری همراه اول شوید و با مراجعه به سایت همراه اول این سیم کارت را خریداری کنید یا به مراکز فروش و خدمات همراه اول مراجعه کنید.

در صورتی که به صورت آنلاین سیم کارت دانشجویی را خریداری کنید هزینه ی ارسال رایگان میباشد.

 

بسته خوشامد سیم کارت های دانشجویی

 

تقریبا می توان گفت تمامی اپراتور ها اعم از همراه اول ایرانسل و رایتل برای سیم کارتهای دائمی و اعتباری خود بسته های خوشامد در نظر گرفته اند که سیم کارت دانشجویی همراه اول نیز جز این سیم کارت ها قرار دارد و بسته ی خوشامد این سیم کارت شامل موارد زیر است : 

 

     4 هزار تومان اعتبار اولیه 

     ۱۰ هزار تومان هدیه اولین شارژ 

     1 گیگ اینترنت یک ماهه

     100 دقیقه مکالمه درون شبکه رایگان یک ماهه 

     ۲۴ گیگ اینترنت ۶ ماهه

 

با فعال سازی سیم کارت دانشجویی تمامی موارد بالا برای شما فعال میشود.

 

هدیه ی ویژه ی روز دانشجو

 

مواردی که ذکر شد در حالت کلی برای سیم کارت های دانشجویی وجود دارد اما در حال حاضر اپراتور همراه اول هدیه ی ویژه ای را به مناسبت روز دانشجو در نظر گرفته است و آن هم اعتبار 250 هزار تومانی میباشد که شامل تمامی مشترکان فعلی و جدید سیمکارت اعتباری دانشجویی میتوانند از این هدیه استفاده نمایند.

اگر مشترک سیم کارت دانشجویی همره اول میباشید تا پایان ماه آذر فرصت دارید که به سایت آکادمی همراه اول به آدرس www.hamrah.academy مراجعه کرده و با ثبت نام هدیه ی خود را دریافت کنید

اگر شما دانشجو هستید و بین 18 تا 35 سال سن دارید و هنوز دارای سیم کارت همراه اول دانشجویی نمیباشید (هر شخص تنها یکبار می تواند این سیم کارت را برای خود فعال کند) با یکی از روش های ذکر شده این سیم کارت اعتباری را تهیه کرده و هدیه نهایتا 4 روز پس از فعالسازی به شما تعلق میگیرد.

 منبع: وبلاگ رندباز

 

 

 

 

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

در حال حاضر برقراری ارتباط با استفاده از تکنولوژی روز دنیا ضروری و اجتناب ناپذیر است. استفاده از کامپیوتر، موبایل، لپ تاپ و ... نه تنها انجام امور را آسان تر می کند بلکه امکانات نوین و منحصر بفردی را در اختیار افراد قرار می دهد که توانایی های آنها را افزایش می دهد. در جهان امروز تاثیر این دستگاهها بر روی زندگی شخصی، اجتماعی و حتی کاری افراد آنقدر زیاد است که بدون استفاده از آنها، گویی از جهان عقب مانده اند.

دیر زمانی است که برقراری تماس های صوتی، تصویری و ارسال پیامک و ... جزء لاینفک زندگی بشری شده است و افراد تمایل ندارند حتی برای لحظه ای کوتاه این ارتباط خوشایند را از دست دهند چرا که تصور زندگی بدون این گجت های کوچک دوست داشتنی سخت و دلهره آور خواهد بود. بنابراین با در نظر گرفتن این موضوع که بسیاری از این دستگاه ها بدون سیم کارت عملا غیر قابل استفاده هستند، انتخاب یک سیم کارت فعال و معتبر از ضروریات زندگی مدرن امروزیست.

تنوع در نوع سیم کارت های ارائه شده این حق انتخاب را به افراد می دهد تا بسته به نوع نیاز و بودجه خود، سیم کارت مورد نظر خود را خریداری نمایند. سیم کارت های دائمی و اعتباری هرکدام مزیت ها و دردسرهای خاص خودش را خواهد داشت ولی توجه به این نکته لازم است که شماره های دائمی نه تنها دردسرهای قطعی تماس، شارژ دوباره و ... را نخواهند داشت بلکه تعرفه مکالمه، پیام کوتاه و اینترنت آن نیز کمتر خواهد بود. هرچند که برای بسیاری، سیم کارت های اعتباری صرفا به خاطر امکان مدیریت مالی بسیار به صرفه تر بوده و انتخاب آن اقتصادی تر از سیم کارت های دائمی است.

داشتن سیم کارت اعتباری زمانی مشکل ساز خواهد شد که افراد بعد از مدتی بنا به هر دلیلی از سیم کارت اعتباری خسته شده و یا نیاز به یک شماره دائمی پیدا کنند. مشکلات پیدا کردن شماره جدید و تغییر شماره قبلی نه تنها کم نیست بلکه از جمله مسائل بغرنجی است که اصلا برای دارندگان سیم کارت های اعتباری خوشایند نیست.

خبر خوب همراه اول برای دارندگان سیم کارت های اعتباری این است که دیگر نباید نگران تغییر شماره و تماس با دوستان و آشنایان و اعلام شماره جدید باشند. چرا که همراه اول به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور فعال در کشور، راه حل مناسبی برای این دغدغه مشترکین پیدا کرده است. شرایط پیشنهادی همراه اول برای دارندگان سیم کارت های اعتباری این اپراتور بسیار وسوسه انگیز و منحصر بفرد است و مالکان این نوع سیم کارت می توانند می توانند بدون خرید سیم کارت جدید، شماره اعتباری خود را به شماره دائمی تبدیل کرده و با دردسرهای سیم کارت اعتباری برای همیشه خداحافظی کنند.

آن چه که این پیشنهاد را هیجان انگیزتر می کند، کاهش هزینه های متقاضیان است که بسیار کمتر از خرید سیم کارت دائمی جدید می باشد. هزینه تبدیل شماره تلفن همراه اعتباری به دائمی 1000000 ریال می باشد که مبلغ 360000 ریال آن بابت تضمین پرداخت می باشد و ضمانتی است برای پرداخت قبوض مشترک که از حد مجاز گذر نکند. به این معنی که وقتی صورتحساب جدید مشترک به عدد 360000 ریال برسد تا زمان پرداخت صورتحساب، ارتباط مشترک به صورت یک طرفه خواهد شد و کاربر امکان برقراری مکالمه و ارسال پیامک نخواهد داشت.

 

علاوه بر این تبدیل شماره سیم کارت اعتباری به دائمی، قوانین و مقرراتی هم دارد که لازم است مشترکین قبل از اقدام به این کار به آن توجه داشته باشند:

 

.  فقط امکان تبدیل شماره اعتباری فعال وجود دارد و سیم کارت هایی که هنوز فعال نشده اند یا دچار قطعی و مشکلاتی از این قبیل هستند را نمی توان به شماره دائم تبدیل کرد.

 

.  فقط صاحب امتیاز تلفن همراه که نام او در سیستم اطلاعات مشترکین ثبت شده باشد، مجاز به تبدیل شماره همراه از اعتباری به دائمی بوده و در صورت بروز هر گونه تخلف، نه تنها همراه اول موظف به بازگرداندن شماره به حالت اعتباری ( بدون پرداخت هزینه های تبدیل ) بوده بلکه شخص خاطی باید علاوه بر جبران خسارت های مالی وارده به مشترک و همراه اول، در برابر مراجع قانونی نیز پاسخگو باشد.

 

.  فقط سیم کارت هایی را می توان به سیم کارت دائم تبدیل کرد که حداقل 6 ماه از زمان فعال سازی آنها گذشته باشد.

 

.  پس از تبدیل سیم کارت اعتباری همراه اول، مشترک تا 6 ماه امکان فروش و یا نقل و انتقال سیم کارت دائم خود را نخواهد داشت.

 

.  پس از تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی، امکان تبدیل مجدد سیم کارت به حالت اعتباری وجود ندارد.

 

.  در صورتی که در زمان تبدیل، بسته مصرفی فعال با مدت زمان و حجم باقی مانده در سیم کارت اعتباری وجود داشته باشد و امکان ارائه بسته به شماره تلفن همراه دائمی مشترک وجود داشته باشد، انتقال بسته صورت .  می پذیرد. اعتبار هدیه انواع شارژ مانند جوانان، بانوان، شارژ فوق العاده و ... شامل این بخش نمی شود.

 

بعد از آگاهی از این قوانین و مقررات اگر همچنان به تبدیل شماره سیم کارت اعتباری خود تمایل دارید می توانید با انتخاب روش های ذیل نسبت به آن اقدام کنید:

 

        روش حضوری

 

این روش که احتیاج به صرف وقت و انرژی فراوان دارد، در این شرایط کرونایی اصلا توصیه نمی شود. ولی این امکان در کلیه فروشگاه های همراه اول، مراکز تلفن ثابت یا نمایندگی های معتبر همراه اول وجود داشته و افراد می توانند با به همراه داشتن کارت ملی؛در این مراکز حضور پیدا کرده و بعد از تکمیل فرم های مخصوص تبدیل سیم کارت، درخواست خود را ثبت و نهایی نمایند.

 

        اپلیکیشن همراه من

 

در این روش آسان، راحت و مقرون به صرفه؛ لازم است از بازار یا گوگل پلی جدیدترین اپلیکیشن " همراه من " را دانلود کرده و در منوی پایین صفحه؛ گزینه " خدمات "را انتخاب کنید و سپس آیکون" تبدیل سیم کارت " را کلیک نمایید. در این مرحله با انتخاب گزینه " مشاهده " قوانین و مقررات مربوط به تغییر سیم کارت را مطالعه نمایید. بعد از مطالعه دقیق این بخش گزینه " تایید " را کلیک کنید. ( توجه داشته باشید تایید این بخش به منزله پذیرش کلیه مفاد قرارداد اشتراک تلفن همراه دائمی می باشد. ) سپس در این مرحله همراه اول تمامی شماره های اعتباری که به نام شما می باشد را نمایش می دهد که لازم است از بین آنها شماره مورد نظر را انتخاب کرده و مراحل تبدیل را کامل کنید.

بعد از تکمیل مراحل درخواست، باید منتظر پیامک همراه اول باشید که بعد از بررسی درخواست و پایان یافتن روند تبدیل برای فرد ارسال شده و معمولا چند روزی طول می کشد.

با توجه به این که هزینه این سرویس صد هزار تومان ( 36 هزار تومان ضمانت پرداخت ) می باشد و به صورت خودکار از شارژ سیم کارت کسر خواهد شد؛ لازم است قبل از شروع به کار، سیم کارت اعتباری تان را تا این مبلغ شارژ عادی ( نه فوق العاده ) نمایید. البته اگر اعتبار مشترک بیشتر از این مقدار باشد، مبلغ مذکور در اولین صورتحساب، به حساب بستانکاری مشترک انتقال داده می شود.

بعد از تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی، مشترک می تواند از کلیه امکانات مشترکین سیم کارت های دائمی مانند کدهای دستوری، سامانه ها و سرویس های مختلف و ویژه سیم کارت های دائمی بهره مند گردد. ضمن این که قوانین مربوط به سیم کارت های دائمی مانند قطع سرویس، سلب امتیاز و ... نیز شامل این سیم کارت ها می گردد.

فرآیند تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی، نیازمند زمان است و در طول این دوره هزینه های اینترنت مشترک به صورت آزاد حساب می شود. بنابراین لازم است تا زمان دریافت پیامک همراه اول، هزینه های خود را به درستی مدیریت نمایید.

سیم کارت دائمی همراه اول نه تنها ارزش ریالی بیشتری دارند بلکه بخصوص در دنیای تجارت از اعتبار بیشتری هم برخوردارند. بنابراین اگر قصد گسترش تجارت خود هستید، تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی می تواند بسیار کارساز باشد. چرا که این روش بدون همراه داشتن دردسرهای شماره جدید، شما را از کلیه امکانات یک سیم کارت دائمی بهره مند می سازد

منبع: وبلاگ رندباز 

 

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

پشتیبانی از سیم کارت دوگانه در سیستم عامل اندروید اوتو ( Android Auto ) قابلیتی است که به درخواست مکرر کاربران چند سالی است که در دستورکار گوگل قرار گرفته و این شرکت در ماه سپتامبر سال جاری اعلام نموده که به زودی این قابلیت در دسترس کلیه کاربران قرار خواهد گرفت.

با توجه به این که در حال حاضر در پلتفرم اندروید اوتو گوگل، فقط سیم کارت پیش فرض قادر به برقراری تماس خواهد بود، اپلیکیشن جدید گوگل امکان انتخاب سیم کارت را نیز در دسترس کاربران قرار می دهد. این قابلیت که احتمالا برای اولین بار در اپلیکیشن مخصوص گوشی این کمپانی ارائه خواهد شد، هنوز به طور گسترده در دسترس عموم قرار نگرفته است.

به نظر می رسد که نسخه آزمایشی این سیستم عامل در حال آزمایش می باشد، چرا که هفته گذشته یکی از کاربران ردیت اعلام نموده است که قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت در اندروید اوتو خودرو وی فعال شده است. این شخص که از قبل در برنامه آزمایشی این سیستم عامل ثبت نام کرده بود موفق شده با نسخه برنامه 14554/1/7 به این قابلیت جدید دسترسی پیدا کند. با این وجود نظرات منتشر شده در زیر این پست نشان می دهد که سایر کاربران هنوز به این سیستم دسترسی نداشته و گوگل هنوز در مرحله آزمایش این پلتفرم به سر می برد.

با توجه به این که گوگل هیچ گاه به طور جدی وارد صنعت خودروسازی نشده، اما در حال حاضر هزاران کاربر در سرتاسر دنیا از نرم افزار اندروید اوتو ( Android Auto )استفاده می کنند و این نرم افزار را می توان رقیب جدی Carplay شرکت اپل دانست. با نصب این اپلیکیشن، تمامی قابلیت های موجود در گوشی هوشمند افراد به محیط خودرو منتقل شده و اطلاعات به صورت کارت با قابلیت رد کردن و نادیده گرفتن و منوهای بزرگ و خوانا و آیکن های بزرگ تجربه ای جذاب را برای کاربر رقم می زند.

امروزه بسیاری از خودروهای موجود در بازار، قابلیت هماهنگی با اندروید اتو را داشته و به نظر می رسد این نرم افزار به زودی جایگزین سیستم اطلاع رسانی و سرگرمی پیش فرض خودرو شود. گوگل نیز در تلاش است با بالا بردن تمرکز راننده، حواس پرتی او را به حداقل برساند و برای رسیدن به این مرحله قطعا مسیر طولانی و پرپیچ و خمی را در پیش رو خواهد داشت.

منبع: وبلاگ رندباز 

 

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

 

نیاز به تلفن همراه و به طبع آن یک سیم کارت کارآمد از مهمترین و اساسی ترین نیازهای انسان امروزی است. داشتن سیم کارت های اعتباری و دائمی یک اپراتور معتبر که از پوشش شبکه خوبی برخوردار باشد، نه تنها لذت یک ارتباط سریع و آسان را بیشتر می کند؛ بلکه در زمان بروز مشکل نیز، راه حلهای ساده تر و سریعتری برای رفع انها وجود خواهد داشت.

اپراتور همراه اول که در حال حاضر به مدد به روز ترین و کارآمد ترین زیر ساخت های ارتباطی، بهترین خدمات کیفی و کمی را به مشترکین سیم کارت های اعتباری و دائمی خود ارائه می دهد، قطعا از کمترین مشکل آنتن دهی در کشور برخوردار است. هرچند که بروز برخی از اختلالات آنتن دهی به هیچ وجه مربوط به سیم کارت نبوده و مربوط به مشکلات سخت افزاری گوشی های هوشمند می باشد، ولی گاهی اوقات حتی مشترکین سیم کارت های همراه اول نیز با مشکلات آنتن دهی و اختلال در شبکه ارتباطی کشور مواجه می شوند.

قبل از هرچیز لازم است کاربران با انواع مشکلات آنتن دهی آشنا باشند تا با آگاهی از آنها در مواقع لزوم تصمیم گیری مناسب و بجا داشته باشند.

 

به طور کلی مشکلات مربوط به عدم آنتن دهی به سه دسته تقسیم می شوند:

 

  آنتن دهی لحظه

 

اگر در هنگام روشن کردن موبایل آنتن وجود داشته و بعد از گذشت مدتی آنتن قطع شده و گوشی هوشمند شما دیگر آنتن دهی ندارد، به این حالت، آنتن دهی لحظه ای گفته می شود که در بیشتر مواقع این مشکل مربوط به آی سی پی اف ( با نام RFPA ) گوشی هوشمند شما است.

البته در مواردی خاص این حالت به خاطر مشکلات نرم افزاری می باشد که با اصلاح فای پی ام حل گردد. در هر صورت برای رفع آن به یک تعمیرکار نرم افزاری احتیاج دارید.

 

   آنتن دهی ظاهری

 

آنتن دهی ظاهری یا کاذب که تقریبا معضل شایعی در بین دارندگان گوشی های هوشمند سامسونگ است، به حالتی گفته می شود که آنتن گوشی هوشمند شما به اصطلاح پر بوده ولی قادر به برقراری تماس نیستید. برای برطرف کردن این مشکل معمولا تعمیرکاران آی سی RF را عوض کرده و با استفاده از هیتر مشکل را حل می کنند.

در گوشی های هوشمند نوکیا این مشکل نرم افزاری بوده و بدون باز کردن گوشی قابل رفع می باشد.

 

    وضعیت بدون آنتن گوشی

 

در طراحی های جدید گوشی های هوشمند اندرویدی امکان دسترسی کاربر به منو و امکانات گوشی بدون سیم کارت وجود داشته و کاربر می تواند در حالت NO SIM نیز از منو گوشی هوشمند خود استفاده کند.

عبارت NO SIM در گوشی های هوشمند اپل می تواند به معنای عدم تشخیص سیم کارت توسط دستگاه باشد.

اگر سیم کارت در گوشی موجود است و عبارت Searching در بالای صفحه نمایش ظاهر می شود، برای برطرف کردن این حالت فقط کافیست زمان و تاریخ گوشی را تنظیم کنید.

اگر سیم کارت در گوشی هوشمند موجود بوده و عبارت بالای صفحه نمایش بین دو حالت No service و Searching در حال تغییر است، احتمالا گوشی هوشمند دچار مشکل سخت افزاری شده و آی سی Baseband باید بررسی گردد.

مشکلات آنتن دهی مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول می تواند دلایل متفاوت و زیادی داشته باشد، ولی مهمترین و معمول ترین آنها به شرح ذیل می باشد:

 

مشکلات سخت افزاری و عدم شناسایی سیم کارت

اگر مشکلات سخت افزاری و یا عدم شناسایی سیم کارت با ریست کردن گوشی هوشمند برطرف نشد، لازم است به یک تعمیرکار مراجعه کنید.

 

وارد شدن ضربه و فشار به سیم کارت

وارد آمدن هر گونه ضربه یا فشار به گوشی هوشمند، می تواند یکی از دلایل اصلی عدم آنتن دهی باشد که بهتر است با استفاده از قاب یا محافظ از به وجود آمدن چنین مشکلاتی پیشگیری کنیم.

 

قرار گرفتن در نقطه کور جغرافیایی

درست است که همراه اول از بیشترین پوشش شبکه در کشور برخوردار است ولی زمانی که گوشی هوشمند شما از ایستگاه های مخابراتی دور باشد، قطعا شما مشکل آنتن دهی خواهید داشت. در این شرایط برای برقراری ارتباط بهتر است خود را هر چه سریعتر به یکی از ایستگاه های مخابراتی نزدیک کنید.

 

قرار گرفتن در کنار وسایل الکترونیکی

برخی وسایل الکترونیکی یا آلومینیومی در محیط های سربسته آنتن دهی گوشی های هوشمند را دچار مشکل می کنند که با رعایت فاصله مناسب از این وسایل می توانید انتن دهی گوشی خود را بهبود ببخشید.

 

تغییر دادن رام گوشی

اگر مشکل آنتن دهی گوشی هوشمند نرم افزاری باشد، می توانید رام گوشی خود را دانلود و روی موبایل نصب کنید تا اختلال آنتن از بین برود.

 

مشکلات اپراتوری همراه اول

این مشکل که به هیچ وجه مربوط به گوشی هوشمند شما نیست، معمولا موقتی و عمومی بوده و از سوی همراه اول در اسرع وقت برطرف خواهد شد.

 

بهم خوردن تنظیمات سوئیچ بین شبکه ای اینترنت

این مشکل هم از سوی اپراتورها بوده و در صورت بروز باید تا زمان برطرف شدن مشکل صبر و تحمل پیشه کنید.

 

فرسودگی سیم کارت

لازم است کاربران هرچند وقت یکبار چیپ سیم کارت خود را بررسی کنند تا به خاطر فرسودگی سیم کارت، مشکلات آنتن دهی نداشته باشند.

 

خارج شدن شبکه گوشی هوشمند از تنظیم

در صورتی که آنتن دهی گوشی هوشمند شما دچار اختلال شده، می توانید شبکه گوشی هوشمندتان را به حالت تنظیمات قبلی برگردانید و سپس میزان آنتن دهی را چک کنید. برای گوشی های اندرویدی مراحل زیر را دنبال کنید:

Networks Mobile < More < Wireless and networks < Setting

در گوشی های اپل نیز از بخش Setting به Cellular رفته و گزینه ENABLE 4G را غیر فعال کنید.

 اگر این کار مقدور نبود، یکبار گوشی هوشمندتان را خاموش و بعد از 10 ثانیه روشن کنید ( Restart ).

 

اگر از سالم بودن سیم کارت همراه اول خود مطمئن هستید، با انجام دادن کارهای زیر می توانید آنتن دهی سیم کارت های همراه اول را تقویت کنید:

 

·        نزدیک شدن به پنجره یا قرار گرفتن در فضای باز

·        غیر فعال سازی برنامه ها و اپلیکیشن های بلا استفاده

·        انتخاب دستی اپراتور شبکه اینترنت

·        ریست کردن گوشی یا Restart

·        خاموش و مجددا روشن کردن حالت پرواز یا ا Flight mode 

·        آپدیت کردن مرتب نرم افزارها

·        جدا کردن قاب یا محافظ گوشی هوشمند

 

از بین بردن مشکلات مربوط به آنتن دهی معمولا برای سیم کارت های مختلف، اندکی متفاوت می باشد، مثلا برای رفع مشکلات آنتن دهی سیم کارت های ایرانسل قبلا در پایگاه خبری رندباز مقاله ای منتشر شده است که می توانید به آن مراجعه کنید

منبع: وبلاگ رندباز

 

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

 

بر اساس مصوبه ابلاغی 289 ، از سال 98 شرکت ارتباطات زیر ساخت مکالمه بین الملل مشترکین، به اپراتورهای فعال در کشور ( همراه اول، ایرانسل و رایتل ) انتقال داده شد و از آن پس اپراتورها مستقیما با شرکت های حمل ترافیک ( کریر ) قرارداد می بندند که بدین وسیله ترافیک مشترکین در ابری از شرکت های حامل به گردش در می آید تا به مقصد نهایی خود برسد. این شرکت ها که مسئول حمل ترافیک مشترکین به تمامی کشورها و اپراتورهای بین المللی می باشند، برخی مواقع سبب بروز کلاهبرداریهایی می شوند که ضررهای زیادی را به مشترکین و حتی اپراتورها وارد می سازند.

کلاهبرداری از مشترکین از طریق پیامک های اغوا کننده، تماس های ناشناس بین المللی، شرکت در مسابقات شبکه های ماهواره ای، تماس با سایت های اینترنتی شرط بندی، دوست یابی و همسریابی و ... آنقدر رایج است که در حال حاضر شرکت های زیادی در دنیا با مقاصد متقلبانه فعالیت می کنند.

هزینه هایی که مشترکین بعد از تماس و ارتباط با این شرکت های متقلب های تلکامی باید بپردازند، گاها یک رقم نجومی غیر متعارفی خواهد بود که اپراتورها را بر آن داشت تا در این زمینه به مشترکین خود هشدار جدی داده و آنها را از عواقب ارتباط با چنین شرکت هایی آگاه سازند.

برای عدم بروز چنین خسارت هایی کاربرانی که از سرویس های بین الملل استفاده می کنند می توانند با رعایت چند نکته، احتمال سوء استفاده را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

 

·      مشترکین بهتر است در سفرهای خارجی و در محیط های پرریسک از قفل گوشی، اثر انگشت و حتی قفل سیم کارت ( PIN) استفاده کنند.

·      از در اختیار قرار دادن بدون نظارت گجت های هوشمند به کودکان و نوجوانان جدا خودداری کنند. چرا که شاید باعث تماس یا پاسخگویی ناخواسته با شماره های ناشناس بین المللی و بروز دردسر گردند..

·      در صورت مشاهده تماس از دست رفته (Missed call) حتما به کد کشور تماس گیرنده در زمان تماس دقت نموده و در صورت مشاهده شماره ناشناس با کدهایی به غیر از 98+ و 0098 شماره تماس گیرنده را به دقت بررسی نمایند.

 

با توجه به این که همراه اول تنها اپراتوری است که با در اختیار داشتن سوئیچ انحصاری خود می تواند با پیاده سازی الگوریتم شناسایی با سرعتی فوق العاده شماره های تقلبی را شناسایی و نسبت به مسدود سازی آنها اقدام نماید، مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول نسبت به بقیه اپراتورها از وضعیت بسیار بهتری برخوردارند.

این قابلیت در کنار نظارت آنلاین شبانه روزی همراه اول و تغییر مسیر های پرتقلب به مسیرهای با کیفیت، باعث آگاهی رسانی مستمر همراه اول به مشترکین خود گردیده است. به طوری که در دو سال گذشته این اپراتور با بررسی شکایات مشترکین توانسته است بسیاری از این شرکت های متقلب را شناسایی و خسارات وارده به مشترکین را جبران نماید.

خوشبختانه با توجه به امنیت بالای سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول، امکان هک کردن این سیم کارت توسط کلاهبرداران وجود ندارد. بنابراین تنها راه باقی مانده، اغوا و تحریک مشترکین به برقراری تماس با شماره های ناشناس از دست رفته با سر شماره های بین المللی و یا شرکت های اینترنتی و ... است که قویا توصیه می گردد از آن اجتناب شود.

البته در صورت پاسخگویی به شماره ناشناس به صورت خواسته یا ناخواسته؛ کاربران می توانند با مراجعه با اپلیکیشن "همراه من" بلافاصله قبض میاندوره یا میزان اعتبار سیم کارت اعتباری خود را به صورت آنلاین مشاهده نموده و در صورت بروز مشکل و یا اعتراض به مبلغ قبض یا کسر از شارژ، با سرشماره 9990 تماس گرفته و مراتب را جهت بررسی اعلام نمایند.

البته همراه اول در صدد است تا به زودی برای مشترکینی که نمی خواهند از سرویس مکالمه بین الملل استفاده نمایند، محدودیت تماس با مقاصد بین الملل را فعال سازی کند تا مشترکین بتوانند با ارسال یک کد دستوری این محدودیت را برای شماره های همراه اول خود اعمال نمایند.

 

لازم به ذکر است علاقمندان برای آگاهی بیشتر از سرویس مکالمه بین الملل همراه اول می توانند به نشانی https://mci.ir/international-call مراجعه نمایند.

 

منبع : وبلاگ رندباز

 

  • thenirvana nirvana