interesting things

۱۵ مطلب در دی ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سیم کارت های اعتباری از همان زمان بدو ورود به بازار از استقبال فوق العاده کاربران برخوردار گشتند و خیلی ها از همان اول با سیم کارت های اعتباری با دنیای هوشمند جدید آشنا شدند. به همین خاطر بسیاری در آن زمان فکر می کردند که علت اصلی این استقبال تب تند موبایل دار شدن است که با گذشت زمان قطعا سرد خواهد شد.

ولی گذشت زمان ثابت کرد، شاید اقبال اولیه سیم کارت های اعتباری ایرانسل به خاطر قیمت اقتصادی آنها بود ( در آن زمان قیمت سیم کارت های اعتباری به هیچ وجه قابل قیاس با قیمت بسیار بالای سیم کارت دائمی همراه اول نبود) ولی قطعا عوامل دیگری مانند مدیریت مالی آسانتر، بهره مندی از خدمات و ... در روند توسعه و گسترش سیم کارت های اعتباری نقش اساسی داشته است. به طوری که امروزه همه اپراتورها به عرضه سیم کارت های اعتباری روی آورده که نه تنها معتبر بوده بلکه از ارزش ریالی خوبی هم برخوردارند.

به وجود آمدن فضای رقابتی بین اپراتورها عملا به نفع مشترکین شده و در حال حاضر می توان گفت که اپراتورها؛ تقریبا برای سیم کارت های دائمی و اعتباری خود خدمات یکسانی را ارائه می دهند. بنابراین؛ امروزه داشتن سیم کارت اعتباری و سیم کارت دائمی تفاوت چندانی با هم نداشته و کاربر می تواند بنا به سلیقه و یا دلایل شخصی یا کاری استفاده از یک نوع از سیم کارت را به دیگری ترجیح دهد .

مهمترین و اصلی ترین تفاوت سیم کارتهای دائمی و اعتباری؛ تامین اعتبار برای سیم کارت های اعتباری می باشد که در ابتدا کمی زمان بر و خسته کننده بود؛ ولی در حال حاضر با وجود تمهیدات خاص و متنوع اپراتورها این بخش هم به آسانی قابل انجام می باشد.

کدهای دستوری موسوم به USSD از همان تمهیدات و ترفندهایی است که معمولا اپراتورها به مشترکان خود معرفی می کنند تا در عرض چند ثانیه و با گرفتن فقط چند عدد و دکمه، کلیه دستورها و تراکنش های خود را به راحتی انجام دهند. کارهایی از قبیل خرید اینترنت، خرید اعتبار، استعلام باقیمانده شارژ، استعلام مانده مکالمه و هزاران کار دیگر که با کمک این کدهای دستوری در کسری از ثانیه به راحتی و آسانی امکان پذیر است و کاربر را از اتصال به اینترنت و استفاده از اپلیکیشن های مختلف بی نیاز می سازد.

البته خدمات بسیار گسترده اپلیکیشن ها بر هیچ کاربری پوشیده نیست و تقریبا تمامی خدمات اپراتورها از طریق اپلیکیشن هایشان صورت می پذیرد، ولی استفاده از کدهای دستوری USSD برای کارهای معمول و روتین مناسب تر بوده و بیشتر توصیه می شوند. علاوه براین با توجه به استقبال مشترکین از کدهای دستوری، اپراتورها سعی می کنند در راستای رفاه حال مشترکین، تنوع و تعداد خدماتی که با این کدها انجام می پذیرد را روز به روز افزایش داده و همواره در مناسبت ها و اعیاد مختلف، با معرفی طرح های تشویقی مانند شارژ شگفت انگیز ایرانسل و یا شارژ شورانگیز رایتل و ... بیش از پیش همراه مشترکان خود باشند.

با توجه به این که امروزه تعداد کدهای دستوری بسیار زیاد بوده و به خاطر سپردن آنها عملا منطقی و معقول نمی باشد، در ادامه فهرستی از کدهای دستوری پرکاربرد اپراتور های همراه اول، ایرانسل و رایتل مانند : شارژ سیم کارت و یا استعلام مانده حساب را مشاهده می فرمایید:

 

کدهای دستوری باقیمانده شارژ همراه اول

 

نوع تراکنش

کد دستوری

خرید شارژ

# رمز*140*

مانده حساب

#11*140*

 

کدهای دستوری باقیمانده شارژ ایرانسل

 

نوع تراکنش

کد دستوری

خرید شارژ معمولی

# رمز*141*

خرید شارژ شگفت انگیز

# رمز*144*

مانده حساب

#1*141*

 

 کدهای دستوری باقیمانده شارژ رایتل

 

نوع تراکنش

کد دستوری

خرید شارژ شورانگیز

# رمز*145*

مانده حساب

#رمز*141*

مانده حساب شارژ شورانگیز

#2*2*2*200*

مانده حساب شارژ عادی

#1*2*2*200*

 

منبع: وبلاگ رندباز

 

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

 

دون شک می توان ادعا کرد که هیچ کس از ترافیک شهرهای بزرگ و ماندن در صف های طولانی برای انجام کارهای شخصی و اداری خاطره خوشی نداشته و تقریبا همه ترجیح می دهند که در فضایی مملو از آرامش، به امور مربوط به آنها رسیدگی شود. یکی از مهمترین تاثیرات پیشرفت علم و تکنولوژی، منسوخ شدن شیوه های قدیمی و ملال آوری بود که در دراز مدت باعث فرسوده شدن نیروی کار و سیستم اداری می گردید.

اگر چه سابقه راه اندازی و تاسیس سامانه های اینترنتی برای ارائه خدمات دولتی به قبل از شیوع ویروس کرونا بر می گردد ولی قطعا شرایط پاندمی در سرعت بخشیدن به بیشتر پروژه های الکترونیکی و دیجیتالی، نقش اساسی داشته و شرایط غیر حضوری نمودن خدمات را بسیار هموار نموده است. علاوه بر این؛ استقبال بی نظیر مردم از ارائه خدمات به صورت غیر حضوری سبب کاهش بسیار محسوس مراجعات به ادارات و سازمان ها گردید و به دولت این اطمینان را داد که در مسیر درستی گام برمی دارد. 

هر چند در ظاهر تنها کاهش مراجعات حضوری و سهولت در بروکراسی اداری از مهمترین دستاوردهای دولت الکترونیک و دولت همراه می باشد ولی ارائه خدمات متنوع مجازی به طور غیر مستقیم کاهش فساد، کاهش ترافیک، کاهش کاغذ بازی اداری، صرفه جویی در وقت، صرفه جویی در هزینه و .... را نیز به همراه خواهد داشت که هر کدام به تنهایی یک دستاورد با ارزش و مهم است.

بنابراین دولت الکترونیک در تلاش است تا با ارائه اکثر خدمات خود به صورت غیر حضوری و الکترونیکی، مراجعات حضوری مردم را کاهش داده و در شرایط اپیدمی کرونا برای حفظ فاصله اجتماعی موثرتر از همیشه نقش آفرینی کند. مثلا اتصال سامانه سلب امتیاز سیم کارت به اپلیکیشن دولت همراه و اپراتورهای مجازی تلفن همراه که از آبان ماه 1400 صورت پذیرفته از جمله فعالیت های ساده اما با ارزش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می باشد که در راستای تسهیل امور انجام گرفته است.

سید محمد امامی، مدیر کل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری، بعد از اعلام خبر اتصال سامانه سلب امتیاز سیم کارت بیان نمودند که مشترکان اپراتورهای تلفن همراه و اپراتورهای مجازی تلفن همراه می توانند علاوه بر مراجعه به اپلیکیشن اپراتورها، به سامانه تحت وب دولت همراه به نشانی mob.gov.ir مراجعه نموده و نسبت به سلب امتیاز سیم کارت خود اقدام نمایند.

بنابراین اپلیکیشن همراه من (my mci ) در همراه اول، اپلیکیشن ایرانسل من ( my irancell) در ایرانسل و اپلیکیشن رایتل من ( my rightel) در رایتل، شاتل ( my shatel ) و سامانتل ( my samantel ) آماده ارائه خدمات مبتنی بر سلب امتیاز سیم کارت به مشترکان خود می باشند. مشترکان سیم کارت های مجازی تلفن همراه ( MVNO) مانند : های وب، آپ تل و لوتوس نیز می توانند با مراجعه به وب سایت اپراتور مربوطه و انتخاب یکی از گزینه های "عدم نیاز به سیم کارت" یا "عدم اطلاع از صدور سیم کارت" نسبت به سلب مالکیت سیم کارتی که در آن اپراتور به نامشان ثبت شده؛ اقدام نمایند.

با توجه به این که در صورت وقوع جرم با استفاده از سیم کارت مانند کلاهبرداری یا مزاحمت تلفنی، مالک سیم کارت (حتی اگر سیم کارت در تصرف وی نباشد) باید در مراجع قضایی حضور یافته و نسبت به جرم صورت پذیرفته؛ پاسخگو باشد؛ پیشنهاد می شود که مشترکان ابتدا با مراجعه به پورتال رگولاتوری به آدرس اینترنتی www.cra.ir در قسمت "حقوق کاربران" وارد بخش " استعلام سرویس مشترکان" شده و قبل از انجام هر کاری از سیم کارت های تحت مالکیت خود و اپراتور مربوطه مطلع گردند.

با توجه به این که پس از طی شدن فرایند سلب امتیاز؛ اشتراک سیم کارت به صورت قطعی از مالکیت مشترک خارج می شود، بنابراین مشترکان کلیه اپراتورها لازم است در زمان اجرا و ثبت همه مراحل، نهایت دقت و توجه را مبذول دارند.

منبع: وبلاگ رندباز

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

در پی ایجاد اختلال در کلاب هاوس در تاریخ 19 فروردین 1400 توسط سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و مخابرات، رگولاتوری در اطلاعیه ای 24 ساعت به این اپراتورها فرصت داد تا این اختلال را هر چه سریعتر رفع کنند. این اختلال که از نظر برخی کارشناسان تفاوت چندانی با فیلترینگ نداشت؛ از دسترسی کاربران اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و مخابرات به کلاب هاوس جلوگیری می کرد.

در همان ابتدا هر گونه فیلترینگ از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات رد شد و این وزارت خانه با تایید خبر ایجاد اختلال مشهود روی کلاب هاوس به اپراتورها برای رفع محدودیت ها فرصت داد و تلاش نمود تا از حقوق مصرف کنندگان در برابر اپراتورها حمایت کند.

با پایان یافتن فرصت تعیین شده و وجود محدودیت، وزارت ارتباطات در دادستانی از اپراتورها شکایت نموده و گزارشی منتشر کرد که بر اساس آن مشخص شده بود که اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و مخابرات با تغییر در DNS و IP ها سبب ایجاد اختلال منطقه ای و ممانعت دسترسی کاربران به کلاب هاوس شده اند. سپس وزیر ارتباطات در راستای حمایت از حقوق شهروندان و کاربران و جلوگیری از ایجاد اختلال و انسداد در نرم افزارها یا وبگاه ها توسط اپراتورها، در جلسه هیات وزیران مصوبه ای را تصویب کرد که بر اساس این مصوبه از شنبه 4 اردیبهشت 1400 اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و مخابرات باید ظرف 24 ساعت در جهت رفع کلاب هاوس اقدام نمایند، در غیر این صورت هر روز تا سقف 50 میلیارد تومان جریمه خواهند شد.

از آن طرف اپراتورها نیز شکایت نامه ای تنظیم کرده و آن را در دیوان عدالت اداری ثبت نمودند. اکنون بعد از گذشت 10 ماه که از ایجاد اختلال در کلاب هاوس می گذرد، با تغییر دولت دیوان عدالت اداری مصوبه هیات وزیران دولت دوازدهم را به طور موقت متوقف نمود. بر اساس حکم دیوان عدالت اداری، اجرای مصوبه دولت دوازدهم مبنی بر جریمه سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و مخابرات به دلیل ایجاد اختلال در استفاده کاربران از کلاب هاوس باطل و دستور اجرای آن صادر گردید.

به نظر می رسد با وجود این اتفاق، در حال حاضر محدودیت و اختلال چند ماه اخیر بر روی کلاب هاوس برای کاربران ایرانسل برطرف شده و کاربران این اپراتور برای دسترسی به کلاب هاوس مشکلی ندارند. هر چند که این اختلال برای برخی از کاربران همراه اول و مخابرات همچنان وجود داشته و امکان دسترسی این کاربران به کلاب هاوس هنوز امکان پذیر نمی باشد.

منبع:وبلاگ رندباز

 

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

به نظر می رسد بعد از آن که شرکت هایی مانند هواوی و سامسونگ چند مدل گوشی هوشمند تاشو روانه بازار کردند و استقبال از انها با توجه به جذابیت های بالای این مدل ها بسیار خوب بوده است، سایر برندها نیز برای این که از این عرصه عقب نمانند به فکر طراحی و ارائه مدل های تاشوی جدید افتادند.

شواهد نشان می دهد که موتورولا قصد دارد گوشی هوشمند تاشوی جدیدی را روانه بازار نماید که از مشخصات فنی و قابلیت های احتمالی اش هنوز هیچ اطلاعی در دسترس نیست و اساسا وجود آن در هاله ای از ابهام قرار دارد. ولی با توجه به منتشر شدن عکسی از گوشی تاشوی جدید موتورولا در شبکه اجتماعی ویبو، به نظر می رسد مهندسان این شرکت مشغول کار بر روی عضو جدید این خانواده یعنی یک گوشی هوشمند تاشو می باشند.

از آنجا که چن جین، مدیر کل بخش موبایل لنوو، در چین منتشر کننده این عکس می باشد، بعید نیست که این شرکت در حال کار بر روی نسل جدیدی از گوشی های هوشمند سری ریزر ( Razr ) باشد و در تلاش است تا تجربه تلخ مربوط به گوشی تاشوی قبلی موتورولا را برای همیشه از بین ببرد.

 به همین خاطر قطعا موتورولا تلاش خواهد کرد تا با ایجاد تغییرات محسوس در ارائه نسل سوم گوشی های تاشو، آن ها را در قد و قامت یک محصول تمام عیار و رقابتی روانه بازار کند. چرا که گوشی های هوشمند تاشوی موجود در بازار از قابلیت ها و جذابیت های فوق العاده ای برخوردارند که در جلب نظر خریداران بسیار موفق عمل کرده و رقابت با آنها اصلا کار آسانی نیست. بنابراین گوشی هوشمند تاشوی جدید موتورولا باید مجهز به یک پردازنده قوی، رابط کاربری بهتر و طراحی مدرن تری باشد که با یک قیمت منصفانه قابل رقابت با کلیه مدل های موجود در بازار باشد.

هرچند که با وجود سخنان مانوئل فوز، سخنگوی موتورولا، که" فعلا نمی تواند در خصوص محصولات آینده این شرکت اظهار نظر کند." احتمال طراحی و عرضه گوشی تاشو همچنان در ابهام است؛ ولی به نظر می رسد برای اطمینان بیشتر باید منتظر آینده و اتفاقات مربوط به آن بود.

منبع: وبلاگ رندباز

 

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

از همان زمان اختصاص مجوز به اپراتور رایتل در سال 86، به دلیل عملکرد خوب اپراتورهای همراه اول و ایرانسل، نحوه فعالیت این اپراتور در هاله ای از ابهام قرار داشت و خیلی ها موافق صدور چنین مجوزی نبودند. ترس از عدم موفقیت این اپراتور وابسته به تامین اجتماعی سبب شد که حق انحصاری ارائه سیم کارت نسل سوم تا پایان شهریور 1393 به رایتل تعلق گیرد که در این بازه زمانی چندان موفق عمل نکرد و خیلی زود با بدهی 2 هزار میلیاردی مواجه گردید.

از سال 98 با تغییر در مدیریت رایتل، تحولات اساسی و فوق العاده ای در عملکرد این اپراتور مشاهده شده که با تکیه بر ایده های خلاقانه و نیروی انسانی کارآمد توانست علاوه بر درآمدزایی، تعداد مشترکین جدید خود را تا 33 درصد افزایش دهد.

عملکرد اپراتور رایتل در دوران سخت پاندمی کرونا نیز بسیار درخشان بوده و رشد 29.30 درصدی تعداد مشترکین رایتل در سال 1400 شاهدی است بر این مدعا. این رشد به خوبی نشان می دهد که رایتل در برهه مواجه با معضل کرونا به خوبی توانسته با ارائه طرح ها ی متنوع به همراه تعرفه های اقتصادی و ارزان، رضایت خاطر مشتریان خود را جلب کرده و تعدادشان را روز به روز افزایش دهد. پیشرفت چشمگیر رایتل در این بازه زمانی کوتاه و ورود این اپراتور به بورس هم از دیگر تغییرات صعودی و مثبت این اپراتور موفق بوده است.

با توجه به اعلام مدیرعامل رایتل که" سال آینده را با افزایش درآمد رایتل و رضایت مندی مشتری پیش خواهیم برد " تلاش های این اپراتور شکل و شمایل دیگری به خودش گرفت و رایتل با ارائه به صرفه ترین خدمات ارتباطی در کشور مشهور گردید. مثلا مکالمه درون شبکه این اپراتور تنها 7 تومان برای هر دقیقه می باشد که کمترین تعرفه را دربین اپراتورها دارد. اینترنت آزاد برای هر گیگابایت برای مشترکین رایتل فقط 4 هزار تومان می باشد که این رقم عملا مشترکین رایتل را از خرید بسته بی نیاز می سازد.این اپراتور با تلاش و برنامه ریزی های جدید، توانسته گام های موثری در جهت افزایش رضایت مشتری برداشته و خود را به عنوان یک اپراتور" همراه همدل" به همه مشترکین ثابت کند.

در حال حاضر طرح X50 رایتل یک فرصت استثنایی برای علاقمندان به این اپراتور می باشد که بار دیگر از کمترین تعرفه و بیشترین خدمات بهره مند گردند. متقاضیان این طرح می توانند با پرداخت تنها 100 هزار تومان یک سیم کارت دائمی رایتل ( پیش شماره 0920) با شماره دلخواه خود خریداری نموده و از هدایای بسیار فوق العاده این طرح لذت ببرند.

 

هدایای طرح شامل 

·        یک سیم کارت هدیه رایگان

·        50 گیگابایت اینترنت

·        1000 دقیقه مکالمه درون شبکه و 500 دقیقه مکالمه برون شبکه

·        1000 عدد پیامک درون شبکه و 500 عدد پیامک برون شبکه

 

علاقمندان به این طرح می توانند با مراجعه به وبگاه رایتل به آدرس https://reg. rightel.ir و یا به صورت حضوری از فروشگاه ها، باجه های رایتل و یا نمایندگان فروش وخدمات رایتل نسبت به خرید این سیم کارت دائمی اقدام نمایند.

منبع: وبلاگ رندباز

 

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

قطعا ابداع اینترنت از بزرگترین و جذابترین اختراعات قرن بیستم است که به سختی می توان جایگزینی برای آن پیدا کرد. ایجاد یک شبکه جهانی مانند اینترنت ریشه در آرزوهای دور و دراز انسانها داشته و بیانگر تلاش بشریت برای تعاملات بدون مرز و مکان می باشد که تاثیرات بسیار عمیق و شگرفی بر کلیه جنبه های زندگی انسانی داشته است.

به دلیل جذابیت های فوق العاده فضای اینترنت،گسترش آن به قدری سریع و عمیق بوده است که شناخت جزء به جزء و کامل این فضا عملا غیر ممکن است. حتی هنوز بسیاری از افراد نتوانسته اند خود را با چنین تغییرات سریع و خارق العاده ای وفق داده و یا با آن همگام شوند.

هرچند که از نظر بسیاری از محققان اینترنت و ابزارهای اینترنتی تاثیر بسیار بدی بر زندگی انسانی داشته و باعث بالا بردن رشد کاذب جوامع شده اند، باید اعتراف کرد که این ابزارهای هوشمند مانند هر وسیله دیگری جنبه های مثبت و منفی زیادی دارند که افراد که توانند به فراخور حال خود از آن بهره مند می گردد. بنابراین لزوم ایجاد آگاهی و فرهنگ سازی در نحوه استفاده از ابزار های اینترنتی مانند گوشی، لپتاپ و تبلت بسیار مهم و ضروری می باشد. در این بین کودکان و نوجوانانی که بنا به دلایل مختلف از خطرات این فضا آگاهی ندارند، نباید در این فضا به تنهایی رها شده و نیازمند اطلاع رسانی و دور اندیشی والدین خواهند بود.

دغدغه والدین هنگام استفاده فرزندان از گوشی های هوشمند و تبلت هایی که خیلی سریع آنها را به ناشناخته ترین و گسترده ترین اطلاعات روز دنیا متصل می کند؛ بسیار زیاد و طبیعی است و تجربه نشان داده راهکارهایی مانند ممنوعیت، نظارت مستقیم و .... معمولا به درستی عمل نکرده و نتیجه عکس خواهد داشت.

به همین خاطر ارگان ها و فعالان این حوزه به مدد والدین آمده تلاش نمودند تا با راه اندازی سرویس های هوشمند مختلف؛ خانواده ها را در این عرصه تنها نگذارند."سرویس هوشمند بومینو" از زیر مجموعه های راهکار خانواده همراه اول از سرویس های جدید اپراتور همراه اول می باشد که با هدف مدیریت والدین بر استفاده فرزندان از اینترنت طراحی شده است.

این سرویس که برای نخستین بار در بیست و دومین نمایشگاه ایران تلکام 2021 از آن رونمایی شده و در آستانه تجاری سازی است بر روی سیم کارت اعتباری همراه اول و دائمی آن فعال می شود.

سرویس بومینو دارای چهار طرح محتوایی شامل نوبوم، ده بوم،صدبوم و هزار بوم می باشد که به ترتیب برای گروه های سنی 3 تا 7 سال، 7 تا 11 سال، 11 تا 15 سال و بالای 15 سال مناسب بوده و خانواده ها می توانند با توجه به سن فرزند و شیوه تربیتی مورد نظر خود یکی از این سرویس ها را انتخاب کنند.

بنابراین تمامی والدین مشترک اپراتور همراه اول می توانند با انتخاب یک طرح از میان چهار طرح محتوایی بومینو، نسبت به فعال سازی آن اقدام نموده و با نصب مرورگر اختصاصی بومینو با خیال راحت فرزندانشان را در دنیای امن اینترنت مشخص شده رها کنند.

قطعا با توجه به دسترسی آسان و سریع، خطرات فضای اینترنت برای کودکان و نوجوانان بیشتر از دیگران بوده و این ابتکار همراه اول می تواند کمی خیال خانواده ها را در خصوص محتوایی که در اختیار فرزندان قرار می گیرد، آسوده نماید. علاقمندان به سرویس اینترنت خانواده همراه اول، بومینو، می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت www.boomio.ir مراجعه کنند.

نمایشگاه بین المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و راه حل های نوآورانه (ایران تلکام 2021) در محل نمایشگاه های بین المللی تهران از ساعت 8 تا 15 برگزار می گردد که همراه اول در غرفه 38 سالن 9-8 میزبان بازدیدکنندگان می باشد

منبع : وبلاگ رندباز


 

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

eSIM یا همان سیم کارت های الکترونیکی، جدیدترین فناوری روز گوشی های هوشمند برای حذف سیم کارت های سنتی است. با توجه به ابعاد بسیار کوچک و مزیت های فوق العاده دیگر این نوع سیم کارت، پیش بینی این که در آینده ای نه چندان دور همه گوشی های هوشمند از این فناوری بهره مند شده و شیار فیزیکی مربوط به سیم کارت از بین برود؛ بسیار به واقعیت نزدیک است. البته در حال حاضر نیز برخی گوشی های هوشمند مانند آیفون 11 و گوگل پیکسل 4 به این فناوری مجهز بوده که قطعا روز به روز گجت هایی که از این قابلیت استفاده می کنند؛ بیشتر و بیشتر خواهد شد.

با توجه به این که در این فناوری گوشی های هوشمند مستقیما به شبکه های مخابراتی متصل شده، قطعا eSIM جایگزین بسیار مناسبی برای سیم کارت های سنتی خواهد بود که به تولید کننده امکان استفاده از سخت افزار بیشتر در محل قرار گیری سیم کارت و کارت خوان را می دهد.

در حال حاضر اپل در تلاش است تا راهی برای تولید یک آیفون بدون پورت برای بازیابی اطلاعات از دست رفته پیدا کرده و آیفون های eSIM را روانه بازار کند. در این صورت احتمال دارد؛ اپل نسخه های اسلات سیم کارت فیزیکی که سیم کارت eSIM در آنها وجود ندارد را در بازار بفروشد.

گزارش ها و خبرهای جدید حاکی از آن است که کمپانی اپل در حال همکاری با یک شرکت انگلیسی است تا به زودی آیفون بدون پورت را روانه بازار کرده و این وضعیت ممکن است تا سال 2023 تحقق پیدا کند. آیفون های 2023 ممکن است تاچ آیدی زیر نمایشگر داشته و از چیپست 4 نانومتری و سخت افزار دوربین جدید برخوردار باشند.

این شرکت که همچنان در حال کار بر روی دستگاه های شارژ بی سیم نیز می باشد، احتمالا آیفون 15 را با بهره برداری از یک تراشه 3 نانومتری که از فناوری 5G پشتیبانی می کند؛ روانه بازار خواهد کرد.

منبع: وبلاگ رندباز

 

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

امروزه که استفاده از تلفن های همراه ارتباط ها را سریعتر و آسان تر از قبل کرده است، ضرورت برقراری ارتباط مستمر و با کیفیت بیش از پیش لازم و ضروری به نظر می رسد و افراد تمایل دارند که در هر ساعت و مکانی بدون دغدغه با عزیزانشان در ارتباط باشند. به همین خاطر یکی از مهمترین نگرانی های مسافران سفر های خارجی، نحوه برقراری ارتباط با دوستان و آشنایان داخل کشور می باشد.

برای این دغدغه مسافران راه حل های مختلفی وجود دارد که یکی از راحت ترین آنها خرید سیم کارت جدید در کشور مقصد می باشد. مسافران می توانند به محض پیاده شدن از هواپیما در فرودگاه ها و یا فروشگاه های معتبر موجود در سطح شهر سیم کارت کشور مقصد را تهیه کرده و سپس شماره جدید خود را به همه دوستان و آشنایان بدهند. این روش به هیچ وجه برای سفرهای تفریحی یا مسافرت های کاری چند روزه مناسب نمی باشد؛ چون خرید سیم کارت جدید نه تنها مقرون به صرفه نیست بلکه پروسه طولانی و خسته کننده خرید و اشتراک سیم کارت جدید با دوستان و آشنایان ؛ قطعا از لذت سفر شما می کاهد.

راهکار دیگر استفاده از خدمات رومینگ بین الملل است که از طرف شرکت ارتباطات برای همه سیم کارت های فعال شده در کشور قابل اجرا است به شرطی که کشور مقصد سفر شما با اپراتور داخلی سیم کارتتان طرف قرارداد باشد.

در حال حاضر سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول مناسب ترین و اقتصادی ترین سیم کارت برای مسافرت های خارج از کشور شناخته می شوند، زیرا از بین اپراتورهای فعال در کشور، اپراتور همراه اول دارای بیشترین پشتیبانی رومینگ بین الملل ( 112 کشور برای سیم کارت دائمی و 69 کشور برای سیم کارت اعتباری ) می باشد. به همین خاطر پیشنهاد می شود مشترکین سیم کارت های دائمی یا اعتباری همراه اول، ابتدا مطمئن شوند که آیا کشور مقصد آنها از کشورهای طرف قرارداد با رومینگ همراه اول می باشد یا نه؟ سپس با استفاده از یکی از روش های زیر رومینگ بین الملل را برای سیم کارت خود فعال نموده و از خدمات آن لذت ببرند:

 

·        ارسال پیامک 29 به سرشماره پیامکی 10

·        شماره گیری کد دستوری #29*10*

·        شماره گیری کد دستوری # 6*1*

 

به طور کلی روشن نمودن گوشی هوشمند و دریافت پیامک در کشور خارجی طرف قرارداد هیچ هزینه ای برای مشترک نخواهد داشت و هزینه رومینگ بین الملل در صورت برقراری مکالمه ( حتی اگر تلفن پاسخ داده نشود) ، پیام و دیتا محاسبه می گردد.

هزینه رومینگ بین الملل اگر با تعرفه آزاد محاسبه گردد؛ معمولا رقم قابل توجهی خواهد شد؛ ولی همراه اول به عنوان یک اپراتور خلاق که همواره بسته ها و طرح هایی متناسب با نیاز مشترکین تعریف می کند، با پیشنهاد بسته های رومینگ مختلف و متنوع تلاش نموده است تا با کاهش هزینه های این بخش، مانند همیشه رضایت خاطر مشترکین سیم کارت های اعتباری و دائمی خود را فراهم آورد.

در حال حاضر همراه اول بسته های 200،100،50 و 400 مگ همراه را با بسته های ترکیبی که شامل پیامک، تماس و اینترنت می شوند به مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری خود پیشنهاد می دهد و کاربران می توانند با مراجعه به وب سایت همراه اول و یا با شماره گیری کد دستوری #631*1* نسبت به خرید بسته های رومینگ بین الملل همراه اول اقدام نمایند. در اینجا به معرفی چند نمونه از این بسته ها می پردازیم:

 

بسته رومینگ در کشور عراق

 

مشترکین حقیقی و حقوقی سیم کارت دائمی همراه اول و اعتباری آن که قصد سفر به کشور عراق را دارند، می توانند با خرید بسته رومینگ عراق از میزان مصرف دیتا، مکالمه و پیامک خود آگاهی داشته و به راحتی این هزینه ها را مدیریت نمایند.

 

بسته رومینگ عراق همراه اول که برای اپراتورهای Zain Koreket, Asiacell قابل استفاده میباشد، دارای شرایط زیر می باشد:

 

·        بسته خریداری شده پس از پرداخت مبلغ فعال شده و به محض ورود به کشور عراق و اقدام به استفاده از تلفن همراه حجم بسته محاسبه می گردد.

·        محاسبه هزینه ها پس از فعال سازی در ایران ، تا زمان حضور مشترک در ایران با نرخ تعرفه داخلی می باشد.

·        در صورت عدم اتمام بسته، امکان ادامه استفاده از بسته پس از بازگشت به ایران وجود ندارد.

·        بسته رومینگ عراق قابلیت تمدید خودکار نداشته و مشترک باید در صورت پایان یافتن حجم بسته، در صورت تمایل و نیاز، بسته جدید دیگری خریداری نماید. در غیر این صورت هزینه ها با تعرفه عادی محاسبه می گردد.

 

بسته رومینگ کشورهای گروه ودافون ( Vodafone)

 

مشترکین سیم کارت اعتباری همراه اول و دائمی آن که قصد استفاده از خدمات همراه اول را در اپراتور ودافون، یکی از مهمترین اپراتورهای فعال در کشورهای اسپانیا، ایتالیا، هلند، انگلستان، یونان، ترکیه، چک، غنا، رومانی، پرتغال، مالت، ایرلند، آفریقای جنوبی، آلمان، مجارستان و نیوزلند را دارند؛ می توانند از بسته های گروه وودافون بهره مند گردند.

 

این بسته که تنها در این کشورها و فقط برای اپراتور وودافن قابل استفاده میباشد، از شرایط زیر برخوردار است:

 

·        بسته رومینگ وودافون بلافاصله پس از خرید فعال شده و مدت زمان اعتبار بسته از لحظه فعال شدن شروع خواهد شد. ولی حجم بسته به محض ورود به کشورهای مذکور و رومینگ اپراتور ودافون قابل استفاده می باشد.

·        با تغییر کشور، در صورتی که اپراتور رومینگ ( وودافن) تغییر نکند، نیازی به خرید مجدد بسته نیست.

·        در صورت عدم اتمام بسته، پس از بازگشت به ایران امکان ادامه استفاده از بسته وجود نخواهد داشت.

·        بسته رومینگ وودافون به صورت خودکار تمدید نمی گردد و در صورت نیاز، مشترک می تواند مجددا اقدام به خرید بسته نماید.

 

رومینگ در پرواز همراه اول

 

یکی دیگر از خدمات هیجان انگیز همراه اول خدمات رومینگ در پرواز بعضی از خطوط هوایی مانند British Airways, Hong Kong Airlines,Qatar Airways,Singapore Airlines می باشد. با استفاده از این سرویس، برای مشترکین سیم کارت های همراه اول امکان استفاده از سیم کارت در طول پرواز و قبل از رسیدن به مقصد فراهم می باشد.

برای استفاده از این سرویس کافیست مشترکین ابتدا سرویس رومینگ خود را روشن نموده و شبکه On Air را جستجو کنند. البته با توجه به این که امکان برقراری تماس در طول پرواز وجود ندارد، مشترکین می توانند از بقیه خدمات مانند پیام و دیتا استفاده کنند.

پس از بازگشت از سفر؛ مشترکین سیم کارت همراه اول نیازی به غیر فعال سازی رومینگ همراه اول را ندارند. البته مشترکینی که در نقاط مرزی یا شهرهایی که احتمال ایجاد همپوشانی وجود دارد؛ زندگی می کنند، برای جلوگیری از هزینه های اشتباهی؛ باید رومینگ را غیر فعال سازند. برای غیر فعال سازی رومینگ بین الملل همراه اول فقط کافیست کد دستوری #29*10* را شماره گیری و از منوی ظاهر شده عدد مربوط به غیر فعال سازی را وارد نمایید.

منبع: وبلاگ رندباز

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

همراهی همراه اول در مناسبت های مختلف در طول سال های فعالیت این اپراتور بر کسی پوشیده نیست و مشترکین سیم کارت اعتباری و دائمی این اپراتور، تقریبا برای هر مناسبتی منتظر یک طرح یا هدیه متفاوت پیشنهادی از سوی این اپراتور می باشند.

با توجه به این که اهمیت همه مناسبات ملی و مذهبی سال 1400 ، به دلیل آن که آخرین اتفاق قرن می باشند بیشتر از همیشه خواهد بود، اپراتور همراه اول تلاش کرده است تا در تمامی این مراسمات منحصر به فرد نقش پررنگ تری داشته و برای ثبت خاطرات شیرین و خاص مشترکین دائمی و اعتباری خود پیشنهاد های هیجان انگیزی را طراحی و معرفی نماید.

به همین خاطر به مناسبت فرارسیدن آخرین یلدای قرن، اپراتور همراه اول طرح " یلدای خوش ترکیب" را به تمامی مشترکین دائمی و اعتباری، انارستانی خود پیشنهاد می دهد تا با خرید و فعال سازی این طرح، شبی به یاد ماندنی و خاطره انگیز را در کنار دوستان و عزیزان خود رقم بزنند.

بسته یلدایی همراه اول شامل" 3 گیگابایت اینترنت و 3 ساعت مکالمه 3 روزه "می باشد که قیمت این بسته برای مشترکین سیم کارت دائمی و سیم کارت اعتباری همراه اول 10 هزار تومان و برای مشترکین انارستانی 5 هزار تومان می باشد. مهلت اعتبار بسته یلدایی همراه اول از 30 آذر ماه لغایت 2 دی ماه می باشد که در صورت اتمام حجم بسته یلدایی در بازه زمانی ذکر شده، مشترکین علاقمند می توانند نسبت به خرید مجدد بسته اقدام نمایند.

مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول، اعتباری و انارستانی آن می توانند با شماره گیری کد دستوری #6671*100* و یا از طریق اپلیکیشن "همراه من" نسبت به خرید و فعال سازی این بسته یلدایی اقدام نمایند.

منبع: وبلاگ رندباز

 

 

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

 

اپراتور همراه اول که در حال حاضر به عنوان بزرگترین و قدیمی ترین اپراتور فعال در کشور شناخته می شود در سال 72 با هدف ارائه خدمات تماس صوتی تلفن همراه تاسیس شد. سیم کارت های این شرکت وابسته به مخابرات ایران، در آغاز تنها برای برقراری مکالمات صوتی بود و سرویس پیام کوتاه این اپراتور بعد از 10 سال راه اندازی گردید. استفاده از اینترنت نیز 5 سال بعد در دستور کار همراه اول قرار گرفت و از آن زمان تا کنون این شرکت سرویس هایی بر پایه نسل چهارم تلفن همراه را به مشترکین خود ارائه می دهد.

در حال حاضر همراه اول با 30 سال تجربه در ارائه سیم کارت های دائمی و اعتباری، از بیشترین تعداد مشترک در بین اپراتورها برخوردار است که این امر به تنهایی نشان از اعتماد و اطمینان مشترکین به این اپراتور می باشد.

مجوز تاسیس اپراتور ایرانسل، نخستین بار در ششم آذر ماه 1384 اعطا شد ولی واگذاری سیم کارت های این اپراتور با پیش شماره 0935 در چهار شهر بزرگ تهران، ساری،تبریز و مشهد رسما از 29 مهرماه 1386 آغاز گردید. اپراتور ایرانسل در آن سال ها توانست با عرضه سیم کارت اعتباری ارزان به سرعت در بین مردم رواج یافته و مشترکینی پرطرفدار برای خودش دست و پا کند، به طوری که هنوز بسیاری از افراد این شرکت را یک اپراتور اعتباری می نامند.

 ولی هدف اصلی اپراتور ایرانسل اینترنت بود و از همان ابتدا با قدرت تلاش کرد تا مشترکین ایرانی را با جدیدترین تکنولوژی روز دنیا یعنی اینترنت آشنا سازد. تلاش ایرانسل برای ارائه خدمات بهتر همواره رو به رشد بود و دو سال بعد از تاسیس سیستم خود را به نسل 2.75 بهینه شده ارتقا داد.

 عملکرد بسیار خوب ایرانسل در طول این سال ها سبب گردید که این شرکت به عنوان اولین اپراتور ارائه دهنده اینترنت و بزرگترین اپراتور دیتا در کشور شناخته شود که خدمات خاص مبتنی بر اینترنت خود را با تعرفه های ارزان در اختیار مشترکین قرار می دهد. هم اکنون این اپراتور با ارائه سرویس هایی بر پایه نسل چهارم تلفن همراه، به عنوان دومین اپراتور بزرگ تقریبا دوشادوش همراه اول در حال فعالیت می باشد.

یک سال بعد یعنی در سال 86 اپراتور رایتل با هدف ارائه نسل سوم تلفن همراه تاسیس گردید که به علت پاره ای مشکلات فعالیت واقعی این اپراتور در سال 89 شروع شد. هدف از تاسیس اپراتور رایتل برقراری مکالمه تصویری و ارائه اینترنت نسل سوم تلفن همراه بود که از آن زمان تا کنون سرویس مکالمه تصویری این اپراتور مسدود می باشد.

حق انحصاری ارائه خدمات 3G به مدت یک سال فرصتی مناسب بود تا رایتل ابتکار عمل را در این حوزه به دست گرفته و در این عرصه خوش بدرخشد که به دلیل حواشی به وجود آمده پیرامون قابلیت مکالمه تصویری، چندان موفق نبوده است. با این وجود رایتل همواره تلاش نموده است تا با ارائه خدمات متنوع و مختلف بتواند سهم مناسبی از این بازار رقابتی را نصیب خود کند . در حال حاضر اپراتور رایتل سرویس های نسل سوم را ارائه می دهد.

در سال های اخیر همه اپراتورها تلاش نمودند تا با ارائه یک سری خدمات خاص و کم هزینه رضایت خاطر مشترکین را فراهم کرده و این گونه سهم بیشتری از بازار سیم کارت را نصیب خود کنند. ولی در کنار همه خدمات و سرویس ها، بحث سرعت اینترنت یکی از ملاک های مهم کاربران برای انتخاب یک اپراتور می باشد. بنابراین برای انتخاب بهترین سرعت اینترنت لازم است مقایسه ای بین اپراتورها صورت پذیرد.

برای بررسی و مقایسه تست سرعت اینترنت در اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل بر روی هر کدام از سیم کارت های این اپراتورها یک تست سرعت در شرایط مختلف ایده آل، عادی و سخت انجام شده است. نتایج این تست ها نشان می دهد که همراه اول پرسرعت ترین سرویس را در بین اپراتورها به کاربران خود ارائه می دهد و با بیشترین میزان پوشش دهی، بهترین عملکرد را در ارائه اینترنت نسل دوم یعنی 2G در جاده ها، شهرها و مناطق کوچک دارد.

اپراتور ایرانسل که یک شرکت متعادل در ارائه خدمات می باشد؛ میزان پوشش دهی همراه اول را نداشته ولی در پوشش دهی نسل سوم و چهارم اینترنت رتبه قابل ملاحظه ای دارد. علاوه بر این ایرانسل به عنوان کم هزینه ترین شرکت در مقابل ارائه خدمات نیز شناخته می شود.

با توجه به مسدود بودن مکالمه تصویری رایتل، این اپراتور عملا به یک شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت همراه بدل گشته که به دلیل پوشش شبکه بسیار پایین از آنتن دهی ضعیفی برخوردار است. علاوه بر این استفاده رایتل از آنتن های کمتر و کوتاه تر به خوبی پاسخگوی نیاز همه مشترکین نبوده و همین امر در کم شدن تعداد مشترکین اپراتور رایتل نقش اساسی داشته است.

با وجود تلاش های فراوان اپراتورها در جهت ارائه خدمات بهتر؛ هنوز فاصله بسیار زیادی میان سرعت اینترنت همراه در ایران با کشورهای توسعه یافته و حتی توسعه نیافته همسایه وجود دارد. کاربران نیز در سراسر ایران از سرعت اینترنت بویژه سرعت دانلود و لود شدن ویدیوها ناراضی هستند و این نارضایتی در شهرستان ها و شهر های کوچک بسیار بیشتر می شود. به همین خاطر به نظر می رسد اپراتورها برای رسیدن به هدف نهایی و جلب رضایت خاطر مشترکین باید تلاش بیشتری نمایند.

منبع: وبلاگ رندباز

  • thenirvana nirvana