interesting things

۲۰ مطلب در مرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

ارزش و اعتبار سیم کارت های دائمی همراه اول بر کسی پوشیده نیست. اپراتور همراه اول در طول سه دهه فعالیت، خدمات مفید و منحصر بفردی را در اختیار کاربران خود قرار داده که باعث شده سیم کارت های دائمی این اپراتور گران ترین و پرطرفدارترین سیم کارت های موجود در بازار سیم کارت ایران باشند. در حال حاضر اپراتور همراه اول در طرح واگذاری سیم کارت های ارزشمند خود هم سیم کارت های دائمی و هم سیم کارت های اعتباری را در اختیار متقاضیان قرار می دهد که آنها می توانند با توجه به نیاز خود، سیم کارت مورد نظر را تهیه نمایند. در ادامه قرار است ما نحوه ثبت و خرید سیم کارت های دائمی همراه اول را بررسی خواهیم کرد.

 

انواع سیم کارت های دائمی همراه اول:

در حال حاضر متقاضیان خرید سیم کارت دائمی همراه اول امکان خرید دو نوع سیم کارت دائمی فیروزه ای و زمردی همراه اول را دارند که هر کدام از قیمت و بسته های هدیه جداگانه برخوردار می باشند.

 

.    سیم کارت دائمی فیروزه ای:

سیم کارت دائمی فیروزه ای همراه اول به سه دسته: درجه یک، درجه دو و سه تقسیم می شود که امکانات و شرایط این سیم کارت های به شرح ذیل می باشد:

سیم کارت دائمی فیروزه ای درجه یک: این سیم کارت با قیمت 14 میلیون ریال شامل: 180 گیگابایت اینترنت 6 ماهه می باشد که هر ماه 30 گیگابایت )، بسته مکالمه 6 ماهه درون شبکه ( هر ماه 1800 دقیقه ) و بسته پیامک 3000 عددی می باشد.

سیم کارت دائمی فیروزه ای درجه دو: این سیم کارت با قیمت 8 میلیون ریال شامل: 90 گیگابایت اینترنت 3 ماهه ( ماهانه 30گیگابایت )، بسته مکالمه سه ماهه درون شبکه ( هر ماه 1800 دقیقه ) و بسته پیامک 3000 عددی می باشد.

سیم کارت دائمی فیروزه ای درجه سه: این سیم کارت با قیمت 6 میلیون ریال شامل 60 گیگابایت اینترنت 2 ماهه ( ماهانه 30گیگابایت )، بسته مکالمه دو ماهه درون شبکه ( هر ماه 1800 دقیقه ) و بسته پیامک 3000 عددی می باشد.

 

.    سیم کارت دائمی زمردی:

این سیم کارت با قیمت یک میلیون ریال شامل 30 گیگابایت اینترنت یک ماهه، 50 درصد تخفیف مکالمه درون شبکه و 100 پیامک رایگان ماهانه به مدت 6 ماه می باشد.

بنابراین اگر تمایل دارید عضو خانواده بزرگ همراه اول شده و از خدمات سیم کارت های دائمی این اپراتور بهره مند گردید، می توانید از یکی از روش های ذکر شده در ذیل، نسبت به خرید این نوع سیم کارت ها اقدام نمایید.

 

1.     مراجعه حضوری

نحوه ثبت نام حضوری به شرح ذیل می باشد:

·        مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی

·        تکمیل فرم ثبت نام وتحویل مدارک مورد نیاز

·        ارائه اصل و تصویر کارت ملی

·        پرداخت قبض ثبت نام

·        پرداخت وجه سیم کارت و اخذ قبض پرداخت

·        ارائه اصل قبض پرداخت شده

 

2.     به صورت غیر حضوری

نحوه ثبت نام به صورت غیر حضوری:

در طرح واگذاری سیم کارت های ارزشمند همراه اول، کاربران می توانند با خرید غیر حضوری از فروشگاه آنلاین همراه اول، سیم کارت خود را با ارسال رایگان درب منزل تحویل بگیرند.

متقاضیان برای خرید سیم کارتهای دائمی همراه اول باید ابتدا وارد سایت فروشگاه آنلاین همراه اول شده و در منوی سیم کارت های دائمی، نوع سیم کارت مد نظر خود را انتخاب نمایند:

 

·         در صورت انتخاب سیم کارت های دائمی فیروزه ای، کاربران باید از منوی پایین صفحه ابتدا درجه آن را مشخص نموده و سپس پیش کد مد نظر خود را انتخاب نمایند. بعد از مشخص نموده سر شماره، شماره های موجود برای کاربر به نمایش در خواهد آمد و کاربر می تواند سیم کارت مورد نظر خود را انتخاب نموده و مراحل خرید را تکمیل نماید.

 

·        در صورت انتخاب سیم کارت های دائمی زمردی، مشترک باید از منوی پایین صفحه ابتدا پیش کد و سپس سر شماره مورد نظر خود را انتخاب نماید. در مرحله آخر نیز باید از بین شماره های موجود به نمایش درآمده، سیم کارت مورد نظر خود را انتخاب نموده و مراحل خرید را تکمیل نماید.

البته متقاضیان باید توجه داشته باشند که تعداد ثبت نام برای هر متقاضی نامحدود و واگذاری به روز و بر اساس ظرفیت شبکه و امکانات فنی در هر استان به صورت مجزا صورت می پذیرد؛ ولی بر اساس ابلاغیه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر رعایت سقف مجاز واگذاری، مشترکین حقیقی می توانند تا حداکثر 10 سیم کارت فعال داشته باشند و شرکت ارتباطات سیار از فعال نمودن بیش از 10 سیم کارت ثبت شده به نام مشترک معذور می باشد.

 

فروش شماره های خاص دائمی و اعتباری همراه اول:

بر اساس اعلام اپراتور همراه اول، از ابتدای مرداد 1401 سیم کارت های دائمی و سیم کارت اعتباری همراه اول با شماره های خاص و تا 40 درصد تخفیف به فروش می رسد که کلیه متقاضیان می توانند در بازه زمانی اجرای طرح به صورت حضوری و غیر حضوری با مراجعه به مراکز فروش و خدمات همراه اول و یا فروشگاه آنلاین همراه اول نسبت به خرید این نوع سیم کارت اقدام نمایند.

 

اطلاعات مربوط به صورتحساب مشترکین دائمی همراه اول:

متقاضیان بعد از تکمیل مراحل ثبت نام و دریافت سیم کارت دائمی؛ به عنوان مشترک همراه اول شناخته شده و در پایان دوره برایشان صورت حساب صادر می گردد که مشترک موظف به پرداخت آن می باشد. البته بر اساس قانون حتی در صورت عدم استفاده از سیم کارت نیز، مشترک موظف به پرداخت هزینه های آبونمان، خدمات ویژه، عوارض و مالیات می باشد.

 

اطلاعات مربوط به قبض مشترکین سیم کارت های دائمی همراه اول به شرح ذیل می باشد:

نوع خدمات

توضیحات

آبونمان

برای مشترکین از زمان دایری تلفن همراه ( به رغم آن که از سیم کارت خود استفاده نموده یا آن را برای مدتی بلا استفاده نگه دارد )

کارکرد شهری

شامل مکالمات عادی مشترکین می گردد

خارج از کشور

هزینه تماس مشترکین از ایران به کشورهای دیگر

رومینگ بین الملل

هزینه استفاده از سیم کارت در خارج از ایران و در کشورهایی که قرارداد رومینگ با همراه اول را دارند.

پیام کوتاه

مبالغ مربوط به ارسال پیام کوتاه

پیام صوتی

مبالغ مربوط به شنیدن پیام صوتی

هزینه ها

مبالغ مربوط به هزینه های مشترک در دریافت خدماتی مانند: تغییر آدرس، تغییر نام، وصل تلفن، تعویض سیم کارت، هزینه دایری مجدد، ریز مکالمات، بسته های اینترنتی و برقرای پیام صوتی

خدمات ویژه

مبالغ مربوط به سرویس های ویژه مورد درخواست مشترک مانند فاکس، محدودیت مکالمه و عدم نمایشگر

صورت حساب این دوره

مبلغ ذکر شده در این ستون مربوط به مجموع کل هزینه های ذکر شده بالا می باشد.

نرخ مالیات

9%

بدهی پیشین

بدهی دوره های قبل صورت حساب مشترک که وصولی مبلغ صورت حساب در سیستم ثبت نشده باشد.

بستانکاری پیشین صورت حساب

بستانکاری مشترک که معمولا به دلیل انجام اصلاحات، پرداخت مجدد صورت حساب، پرداخت اشتباه صورت حساب یک مشترک توسط سایر مشترکین ثبت می شود.

 

در حال حاضر طبق ساختاری که از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در نظر گرفته شده، در صورتی که مشترکین اپراتور همراه اول صورت حساب تلفن خود را پرداخت نکنند، در رویه قطع بدهی ( قطع میان دوره، پایان دوره، دو هفته تا یک سال) قرار می گیرند و خط آنها قطع خواهد شد و اگر این عدم پرداخت ادامه داشته باشد، سلب امتیاز از خط صورت خواهد گرفت.

منبع:وبلاگ رندباز

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

 

سیم کارت در واقع یک تراشه الکترونیکی است که دارای حافظه دائمی به مقدار اندک بوده و جهت استفاده در گوشی های همراه در اختیار کاربران قرار می گیرد. ولی همین وسیله کوچک و کاربردی، از منظرهای مختلف دسته بندی می شود، مثلا سیم کارت ها از نظر اندازه در رده های سیم کارت معمولی، مینی سیم کارت، میکرو سیم کارت و نانو سیم کارت دسته بندی می شوند و یا از جهتی دیگر به سیم کارت های دائمی، اعتباری و دیتا تقسیم می شوند. یکی دیگر از مهم ترین رده بندی های سیم کارت، دسته بندی آنها از نظر نوع شماره به دو دسته سیم کارت های رند و معمولی می باشد.

سیم کارت رند در اصل سیم کارتی گفته می شود که دارای ویژگی ها و معیارهای بخصوصی است که خیلی راحت و سریع در ذهن مخاطب نهادینه می گردد. در این نوع شماره ها اعداد به گونه ای در کنار هم قرار می گیرند که جذابیت های سمعی و بصری منحصر بفردی را ایجاد کرده و سبب می شود افراد صرفا به خاطر لاکچری بودن آنها، میلیاردها تومان بپردازند. البته بحث رندی شماره مقوله بسیار جذابی برای اقشار مختلف جامعه بوده و محدود به داشتن شماره رند تلفن همراه و یا پلاک ماشین نمی شود. به طوری که همین اشتیاق باعث شده بود تا در سال 99 خیلی از والدین بدون توجه به خطرات احتمالی، فرزندان خود را با تعویق یا زودرس در تاریخ 9/9/99 به دنیا بیاورند.

 

شاید در گذشته هایی نه چندان دور استفاده از شماره های رند به عنوان یکی از دغدغه های افراد پولدار و مرفه کشور مطرح می شد و صرفا به خاطر لوکس بودن، در بین این قشر از افراد جامعه بسیار پرطرفدار و محبوب بود، ولی امروزه این شماره ها بیشتر به خاطر جنبه های تجاری مورد توجه بوده و جایگاه ویژه ای در بین مدیران و صاحبان کسب و کارها پیدا کردند.

البته سیم کارت های رند هم دسته بندی های مختلفی دارند که از لحاظ نوع چینش ارقام و تکرار آنها صورت می پذیرد مانند رند آینه ای، پله ای، دهدهی، سه پله و .... که طبیعتا هر چه تکرار ارقام در شماره ای بیشتر باشد، قیمت آن نیز گران تر خواهد شد. علاوه بر دسته بندی ذکر شده، شماره های رندی که مطابق با تاریخ تولد افراد باشند نیز در بین مردم بسیار محبوب و پرطرفدار هستند، زیرا افراد به محض به خاطر آوردن تاریخ تولد یک شخص، شماره تلفنش را نیز به خاطر می آورند.

 

علاوه بر همه تقسیم بندی های ذکر شده، جدیدترین رده بندی سیم کارت ها، سیم کارت های رند حروفی یا PHoneword است که در سراسر دنیا جزء گران ترین و محبوب ترین سیم کارت ها محسوب شده و از آنها با عنوان شماره های رند اسمی، ترکیبی یا تل واژه هم یاد می شود. در سیم کارت رند حروفی، تمام یا بخشی از ارقام یک شماره، بعد از تطابق با حروف موجود بر روی صفحه کلید موبایل، کلمه ای معنادار خواهد شد که می تواند نام یا نام خانوادگی، نام یک برند و ... باشد و به دلیل نمایش و شماره گیری به صورت حروف، راحت تر در ذهن ثبت می شوند.

با نگاهی اجمالی به صفحه کلید تلفن های ثابت یا موبایل به راحتی می توان دید که در کنار هر عدد، 3 یا 4 حرف لاتین وجود دارد که معمولا کاربران از آنها برای ارسال پیامک استفاده می کنند. ولی وجود این حروف در کنار شماره ها، صرفا برای ارسال پیامک نبوده و از این حروف برای ساختن کلمه در شماره های رند استفاده میگردد، مثلا شماره تلفن 6642623**09 با کلمه محمد مطابقت دارد.

 

در جدول زیر عددهای روی کیبورد با حروف معادل آنها بیان شده است:

 

عدد روی کیبورد گوشی

حروف معادل

2

a,b,c

3

d,e,f

4

g,h,i

5

j,k,l

6

m,n,o

7

p,q,r,s

8

t,u,v

9

w,x,y,z

 

نکته : با توجه به جدول فوق، هیچ حرفی معادل 0 و 1 نبوده و این اعداد در فون واژه هیچ جایگاهی ندارند.

 

وجود این حروف بر روی تلفن های همگانی قدیمی نشان می دهد که شماره های رند حروفی قدمتی طولانی در جهان دارند و از همان گذشته های دور در بیشتر کشورها از کلمه به جای شماره استفاده می کردند. ویلیام الکساندر ابداع کننده فون واژه، اولین شخصی بود که در سال 1980 میلادی در ایالات متحده با زیرکی شماره تماس شرکتش را با حروف اعلام نمود که علاوه بر متمایز بودن، باعث رونق کسب و کارش هم شد. بعدها شرکت ها و سازمان های بزرگ برای سرعت بخشیدن به ارتباط با مشتریان و مخاطبان از فون واژه استفاده نمودند و این موضوع به قدری همه گیر شده است که در کشورهایی مثل ترکیه یا امارات حتی پلاک خودروها را هم به صورت حروفی وارد می کنند. امروزه بیشتر شرکت های معروف جهان از فون واژه به عنوان یک روش ارتباطی آسان و سریع استفاده می کنند، شرکت هایی همچون اپل، یاهو،گوگل، سامسونگ و ... فون واژه مخصوص به خود دارند و از این کار برای خاص و منحصر بفرد بودن، استفاده می کنند.

 

برقراری یک راه ارتباطی ساده و آسان با مخاطبان که معمولا در دنیای تجارت امروز از طریق شبکه های اجتماعی، وب سایت یا شماره تماس می باشد، از اصلی ترین روش های رونق کسب وکار می باشد که باید به راحتی و آسانی صورت پذیرد. زیرا جهان امروز دنیای سرعت است و گاهی صاحبان یک برند تنها چند ثانیه برای ثبت شدن در ذهن مخاطب وقت دارند، در اینجا اهمیت داشتن یک سیم کارت رند از نوع حروفی که فقط با یک کلمه، شماره تماس شما را برای همیشه در ذهن مخاطب حک کند، مشخص می شود.

فرض کنید تبلیغ برند شما با نام تجاری ونوس ( VENOUS ) بر روی بیلبورد یکی از اصلی ترین و شلوغ ترین اتوبان های شهر نصب گردد، شما فقط به اندازه چند ثانیه برای دیده شدن و در خاطر ماندن وقت خواهید داشت، فکر می کنید چه چیزی می تواند در همین چند ثانیه نقش اکسیر جوانی را برای برند شما بازی کند و شما را برای همیشه در ذهن مخاطب جاودانه سازد؟ قطعا شماره 836687**0912 همان شماره ای است که هم بیانگر نام برند شماست و هم بیانگر شماره تلفن. زیرا مهم ترین مشخصه شماره های رند حروفی این است که به راحتی مخاطب را به خود جلب نموده و در کسری از ثانیه در ذهن او حک می گردد که این کار باعث بهتر دیده شدن شما نیز می شود.

 

در دنیای تجارت امروز، برخی از سیم کارت های رند به قدری تاثیرگذار و جذاب هستند که به آنها لقب رند بیلبوردی را اختصاص داده اند. از آنجا که این شماره ها از سلاست و روانی فوق العاده ای برخوردار بوده، نه تنها وجهه خاصی برای صاحبان خود به وجود می آورند بلکه برای برند سازی و تبلیغات بسیار کاربردی و مفید می باشند. شماره های رند حروفی در این گروه قرار می گیرند و معمولا برای تبلیغات، شناساندن برند و محصولات به کار می روند.

استفاده از فون واژه اخیرا در دنیا بسیار فراگیر شده و حتی در برخی از کشورها مانند آمریکا، کانادا و استرالیا و ... آژانس های تاکسی از آنها برای شماره های تجاری خود استفاده می کنند. مثلا شماره 8294 فون واژه تاکسی ( T= 8، A=2، X=9 ،I=4) در این کشورها می باشد. به همین خاطر در گوشی های همراه کیبوردی ( qwerty ) مانند گوشی های بلک بری و یا نوکیا C3 با نگه داشتن دکمه ALT بخش حروفی فون واژه قابل تایپ می شود و گوشی شماره را به همان صورت می گیرد. در گوشی های اندرویدی کار جذاب تر خواهد شد و گوشی های هوشمند دارای این نوع سیستم عامل علاوه بر پشتیبانی از فون واژه، معادل عددی آن را نیز نشان می دهند، قابلیتی که در گوشی های اپل وجود ندارد. زیرا گجت های هوشمند شرکت آیفون بدون نمایش معادل فون واژه، پیام را ارسال می کنند.

 

اخیرا شرکت مخابرات استان تهران، به منظور گسترش سرویس های جدید مخابراتی و تحقق جامعه هوشمند اطلاعاتی و ارتباطی و در راستای خدمت رسانی بیشتر به مخاطبان اقدام به ارائه سرویس فون واژه نموده است که با انجام مطالعات تطبیقی و کارشناسی و با در نظر گرفتن شرایط فرهنگی، سیاسی و ... به شکل بومی طراحی و نسبت به واگذاری آنها اقدام شده است. در همین راستا، نیز شرکت ها و برندهای مطرح داخلی، به تازگی با استفاده از شماره های فون واژه، تلاش می کنند تا شماره های خود را شخصی سازی کرده و این روش را جایگزین روش های سنتی و متداول تبلیغات کسب و کار نموده و نام و یاد خود را به شیوه ای کاملا متمایز و متفاوت در ذهن مخاطب نهادینه سازند.

با وجود آنکه مدت حضور شماره های رند حرفی در ایران خیلی زیاد نیست، ولی این شماره ها به علت خاص بودن بسیار گران و با ارزش می باشند. اگر قصد شروع کسب و کار خود را دارید و به دنبال یک روش متمایز برای تبلیغات آن می گردید، خرید یک شماره رند می تواند بسیار کمک کننده باشد. برای تهیه سیم کارت رند نیز در حال حاضر بهترین جای ممکن؛ مراجعه به وب سایت رندباز می باشد که در آن امکان خرید انواع سیم کارت های رند و معمولی به صورت اقساط فراهم شده و خریداران می توانند تنها با چند کلیک سیم کارت مورد علاقه خود را انتخاب نموده و با پرداخت تنها یک سوم مبلغ کل سیم کارت، صاحب آن شوند.

 

طرح فروش اقساطی سیم کارت رندباز فرصتی است برای خرید سیم کارت های رند گران قیمت به صورت اقساطی و بدون معرفی ضامن و پرداخت چک. زیرا در این طرح خریدار تنها با پرداخت یک سوم مبلغ سیم کارت به صورت نقدی صاحب سیم کارت شده و بدون پرداخت چک، سفته و یا معرفی ضامن تنها متضمن پرداخت اقساط می گردند.

در حال حاضر رندباز به عنوان یک مرجع تخصصی قابل اعتماد فروش سیم کارت، عرضه کننده انواع سیم کارت دائمی و سیم کارت اعتباری با شماره های معمولی و رند می باشد که مراجعه کنندگان می توانند با توجه به نیاز و شرایط اقتصادی خود نسبت به خرید مناسب ترین سیم کارت به صورت اقساطی اقدام نمایند. 

منبع:وبلاگ رندباز

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

 

استفاده از نرم افزارهای مختلف برای انجام جزئی ترین کارهای روزانه آنقدر در زندگی های مدرن امروزی نفوذ پیدا کرده که حتی در دور افتاده ترین مناطق کشور، در صورت دسترسی به اینترنت افراد می توانند بسیاری از کارهای روزمره خود را از این طریق انجام دهند. به همین خاطر اپراتور های تلفن همراه برای حمایت از مشترکین خود، بسته های تشویقی و متفاوتی را طراحی می کنند که نه تنها تلاش می شود تا هزینه های آنها را کاهش دهد بلکه به خوبی پاسخگوی نیاز کاربران نیز باشد. علاوه بر این آنچه که سرویس ها و خدمات اپراتورها را جذابتر و هیجان انگیزتر می سازد، قابلیت های خاص و منحصر بفردی است که کاملا مطابق با نیاز و مصرف کاربران به صورت سفارشی ساخته شده باشد.

 

در همین راستا اپراتور ایرانسل در حرکتی جذاب؛ امکان ساخت بسته های شخصی سازی شده را برای کاربران خود ایجاد کرده تا آنها ضمن ساختن بسته ای مطابق با سلیقه و نیاز خود، از هیجان استفاده از آن نیز لذت مضاعف ببرند. بسته های بوم ایرانسل می تواند ترکیبی از اینترنت، مکالمه و پیامک بوده و به مشترکین این امکان را می دهد تا با قیمتی با صرفه از این فرصت استثنایی بهره مند گردند. این خدمت جدید و جسورانه از سوی نخستین اپراتور دیجیتال کشور، شرایط را برای خلق تجربه ای متفاوت برای مشترکین آماده نمود و فرصتی را برای آنها مهیا کرد تا از یک سرویس خوب، بهترین و با کیفیت ترین استفاده ممکن را ببرند.

به طور کلی بسته های بوم ایرانسل شامل : تعداد پیامک ایرانسلی فارسی، دقیقه های مکالمه ایرانسلی و مقدار حجم اینترنت می باشد که برای این کار باید مشترک از قبل تعداد روز، دقیقه های مکالمه ایرانسلی، تعداد پیام کوتاه فارسی ایرانسلی و حجم اینترنت مورد نیاز خود را مشخص نموده و بسته ای کاملا بر اساس الگوی مصرف خود بسازد.

 

بسته های بوم پلاس ایرانسل نیز علاوه بر قابلیت های بسته های سفارشی بوم، این امکان را به مشترک می دهد تا در صورت اتمام حجم بسته های مختلف آنها را به یکدیگر تبدیل نماید. مثلا مشترک می تواند در صورت اتمام حجم  اینترنت؛ زمان مکالمه را به حجم اینترنت تبدیل کند و برعکس؛ در صورت اتمام زمان مکالمه، حجم اینترنت را به زمان مکالمه تبدیل نمایند. فقط قبل از تبدیل توجه به این نکته ضروری است که با تبدیل زمان مکالمه به حجم اینترنت، هزینه استفاده از اینترنت به صورت سه برابر زمان مکالمه از حساب مشترک کسر خواهد شد.

 

روش های ساخت و خرید بسته های بوم و بوم پلاس ایرانسل:

 

مشترکینی که تمایل به خرید بسته های سفارشی بوم و بوم پلاس ایرانسل را دارند، می توانند از روش های زیر نسبت به خرید آنها اقدام  نمایند:

·        سوپر اپلیکیشن ایرانسل من

·        شماره گیری کد دستوری # 5 * 5 * 555 *

·        نسخه وب اپلیکیشن ایرانسل من

 

 مشترکین برای آگاهی از باقی مانده اعتبار بسته های بوم و بوم پلاس ایرانسل نیز باید از روش های ذیل استفاده نمایند:

·        نسخه وب اپلیکیشن ایرانسل من

·        سوپر اپلیکیشن ایرانسل من

·        برای بسته های بوم : شماره گیری کد دستوری # 4 *4 * 1 * 555 * 

·        برای بسته های بوم پلاس: شماره گیری کد دستوری # 3 *4 * 1 * 555 * 

 

بسته های همه کاره بوم و بوم پلاس از آن دست سرویس های مبتکرانه ایرانسل می باشد که امکانات و شرایطی فراتر از انتظار را در اختیار کاربران سیم کارت های این اپراتور قرار می دهد. اپراتور ایرانسل به عنوان تنها شرکت پیشرو در ارائه خدمات نوین در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در طول سال ها تلاش، توانسته به خوبی رضایت خاطر مشترکین خود را فراهم نموده و با ارائه خدمات ویژه تجربه ای متمایز و لذت بخش را به آنها هدیه دهد.

منبع:وبلاگ رندباز

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

اپراتور همراه اول در طول سه دهه فعالیت، توانسته گام های اساسی و مهمی در راستای توسعه ارتباطات سیار در کشور بردارد به طوری که در حال حاضر به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور فعال در کشور با واگذاری بیش از 100 میلیون سیم کارت دائمی و اعتباری، در جایگاه نخست اپراتورهای خاورمیانه قرار دارد. خدمات ارائه شده از سوی این اپراتور، همواره در جهت رفاه حال مشترکین و توسعه جدیدترین تکنولوژی ارتباطی روز دنیا بوده و سبب گردیده تا نخستین و بزرگترین اپراتور فعال در کشور، با بیشترین پوشش شبکه و بالاترین رکورد سرعت اینترنت پرچمدار صنعت ارتباطات در ایران باشد.

طرح یکسان سازی تعرفه ها که در مهرماه سال 97 از سوی این اپراتور برای کاربران اجرایی شد، یکی از خدمات منحصر بفرد و اقتصادی همراه اول است که به طور همزمان برای کلیه مشترکین سیم کارت های دائمی و سیم کارت اعتباری اعمال گردید. این طرح که با هدف ساده سازی تعرفه مکالمه برای مشترکین همراه اول اجرا شد، تعرفه مکالمه پایه ( آزاد ) را برای کلیه تماس های داخل و خارج از شبکه همراه اول یکسان نمود. البته این طرح تنها شامل تعرفه مکالمات پایه بوده و تعرفه مکالمات بین الملل هیچ گونه تغییری نداشته و در این طرح نمی گنجد.

 فعال سازی طرح یکسان سازی تعرفه ها برای کلیه مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول از سوی این اپراتور به صورت اتوماتیک انجام  پذیرفته و مشترکین نیاز به هیچ گونه اقدام خاصی ندارند.

تعرفه های اعلامی سیم کارت های دائمی در طرح یکسان سازی همراه اول:

 

تعرفه مکالمه:

تعرفه مکالمه برای مشترکین سیم کارت های دائمی همراه اول به شرح ذیل می باشد:

ردیف

مکالمه

تعرفه بر اساس دقیقه

1

همراه اول دائمی به تلفن ثابت

599 ریال

2

همراه اول دائمی به همراه اول

599 ریال

3

همراه اول دائمی به ایرانسل یا رایتل

599 ریال

مشترکین سیم کارت های دائمی همراه اول توجه داشته باشند که معیار محاسبه تعرفه یک تماس بر اساس ثانیه بوده و مثلا برای یک تماس 30 ثانیه ای همراه اول دائمی به تلفن ثابت 299.5 ریال هزینه محاسبه خواهد شد.

 

تعرفه پیامک :

در اجرای این طرح تعرفه سرویس پیام کوتاه مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول نیز یکسان سازی شد که به قرار زیر می باشد:

نوع سرویس

تعرفه

پیام کوتاه فارسی

89 ریال به ازای هر پارت

پیام کوتاه انگلیسی

222 ریال به ازای هر پارت

 

تعرفه عادی نوترینو

در حال حاضر اپراتور همراه اول حدود 52 میلیون مشترک 4G  و  3G دارد که حدود 45 میلیون اشتراک مربوط به مشترکین  4G می باشد. علاوه بر این بالاترین رکورد سرعت اینترنت 5G   در کشور متعلق به اپراتور همراه اول می باشد.

نوع سیم کارت

تعرفه هر کیلو بایت تبادل اطلاعات

تعرفه هر کیلو بایت اطلاعات در سایت های منتخب داخلی

سیم کارت دائمی

0,4 ریال

0,2 ریال

 

خدمات حضوری همراه اول

در راستای اجرای طرح یکسان سازی، تعرفه کلیه خدمات و امکانات همراه اول در تمام کشور، کاملا یکسان می باشد. تعرفه خدمات حضوری همراه اول به شرح ذیل می باشد:

نوع خدمت

تعرفه

صدور قبض پایان دوره و میان دوره

50,000 ریال

وصل یا قطع سیم کارت به تقاضای مشترک

50,000 ریال

دایری مجدد سیم کارت سلب امتیاز شده

150,000 ریال

تقسیط بدهی

70,000 ریال

تغییر و اصلاح آدرس

70,000 ریال

تغییر نام سیم کارت دائمی

250,000 ریال

ارائه  PIN و PUK

40,000 ریال

ترابرد

150,000 ریال

چاپ ریز مکالمات

برگ اول 60،000 ریال و مازاد بر آن هر برگ 20،000 ریال

اصلاح مشخصات مشترک

60,000 ریال

تعویض سیم کارت خرابی مفقودی برای مشترکین دائمی

100,000 ریال

تعویض سیم کارت نسل 3 به نسل 4

رایگان

فعال سازی خط دائمی

رایگان

سلب امتیاز

رایگان

 

نکات مهم:

·        کلیه مبالغ ذکر شده، بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده می باشد.

·        هزینه خدمات مشترکین دائمی به صورت حساب پایان دوره آنها اضافه شده و هزینه خدمات مشترکین اعتباری از میزان شارژ آنها کسر می گردد. به همین خاطر در هنگام دریافت خدمات در تمامی مراکز شبکه فروش و خدمات همراه اول، مشترکین نیاز به پرداخت هیچ گونه وجه نقدی ندارند.

·        پس از دریافت و اتمام خدمات، اطلاع رسانی مربوطه از طریق پیامک به مشترکین انجام خواهد شد.

·        در خدمت تبدیل سیم کارت اعتباری همراه اول به دائمی، هزینه ودیعه و اشتراک از شارژ مشترک کسر می گردد.

·        در صورتی که برای ارائه یک خدمت غیر رایگان نیاز به تعویض سیم کارت باشد، مبلغ 100،00 ریال به عنوان بهای سیم کارت خام به هزینه خدمات افزوده شده و مطابق معمول از حساب مشترک دریافت خواهد شد.

مشترکین می توانند جهت ارائه پیشنهادات و انتقادات با شماره 9990 تماس بگیرند.

 

خدمات غیر حضوری همراه اول

اپراتور همراه اول، در راستای رفاه حال مشترکین بسیاری از خدمات خود را به صورت غیر حضوری و تقریبا رایگان در اختیار آنها قرار می دهد که مشترکین می توانند با مراجعه به وب سایت این اپراتور نسبت به ثبت درخواست و انجام آن اقدام نمایند.

خدمات غیر حضوری همراه اول به شرح ذیل می باشد:

نوع خدمت

هزینه

تغییر آدرس

رایگان

دریافت pin, puk

رایگان

قطع سیم کارت به تقاضای مشترک

رایگان

قطع مفقودی

رایگان

دریافت ریز مکالمات

رایگان

رویت صورت حساب

رایگان

فعال سازی اینترنت همراه اول

رایگان

فعال سازی پیام کوتاه

رایگان

محدودیت مکالمه

فعال سازی رایگان و آبونمان ماهیانه مبلغ 6،000 ریال

قطع محدودیت مکالمه

رایگان

وصل سیم کارت به تقاضای مشترک

رایگان

وصل مفقودی

رایگان

منبع: وبلاگ رندباز

 

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

 

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی نه تنها نحوه سفر به کشورهای مختلف در سراسر جهان آسان تر شده است، بلکه روز به روز شاهد تغییرات شگرفی در حوزه ابزار و خدمات مربوط به سفر هستیم که باعث شده تا دغدغه های سفرهای امروزی بسیار کمتر از گذشته باشد. به طوری که امروزه دیگر کمتر کسی پیدا می شود که در هنگام سفر به اقصی نقاط دنیا، دغدغه تماس با دوستان و آشنایان در داخل کشور را داشته باشد. زیرا این روزها؛ علاوه بر این که امکان تهیه سیم کارت خارجی در کشور مقصد برای مسافران فراهم شده، امکان استفاده از شماره خود و فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل نیز در خارج از کشور وجود داشته و اپراتورها تلاش می کنند تا با ارائه سرویس رومینگ بین الملل، مسافران را از دردسرهای خرید سیم کارت جدید رها سازند. 

رومینگ بین الملل سرویسی است که در حال حاضر همه اپراتورهای فعال در کشور در اختیار کاربرانشان قرار می دهند تا آنها بتوانند بدون تغییر شماره و تنها با فعال سازی این سرویس در کشور مقصد از تمام امکانات و خدمات اپراتورهای کشور میزبان استفاده نمایند. برای این کار اپراتور کشور مبدا با اپراتورهای مطرح کشور مقصد وارد مذاکره شده و با آنها قراردادی منعقد می نماید تا بر اساس آن مشترکین بتوانند از خدمات و سرویس های اپراتورهای خارجی در همان کشور در ازای مبلغ از پیش تعیین شده، استفاده نمایند.

 

رومینگ بین الملل در اپراتور همراه اول

همراه اول به عنوان بزرگترین اپراتور همراه در کشور، از بیشترین پوشش شبکه و آنتن برخوردار است که همین باعث شده تا مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری این اپراتور به راحتی از حداکثر امکانات و خدمات بهره مند گردند. البته اگر مشترکین همراه اول قصد سفر به خارج از کشور را داشته باشند، این اپراتور با در اختیار قرار دادن سرویس رومینگ بین الملل بهترین و با کیفیت ترین خدمات ممکن را در اختیار آنها قرار می دهد.

در حال حاضر سرویس رومینگ سیم کارت همراه اول در 85 کشور جهان و از طریق 136 اپراتور قابل استفاده می باشد که این امکان را به مشترکین این اپراتور می دهد تا علاوه بر استفاده از خدمات و امکانات اپراتورها در کشور مقصد، هزینه های مربوط به ارتباط با داخل کشور را مدیریت نمایند.

 

 

نحوه فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل

مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول برای استفاده از سرویس رومینگ بین الملل لازم است ابتدا نسبت به فعال سازی این سرویس اقدام نمایند. نحوه فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل در اپراتور همراه اول به روش های ذیل می باشد:

 

·        فعال سازی سرویس از طریق کد رومینگ

در این روش مشترک به راحتی می تواند با شماره گیری کد دستوری # 29 * 10 * ( ستاره 10 ستاره 29 مربع ) سرویس رومینگ بین الملل را فعال نموده و از آن استفاده نماید.

 

·        فعال سازی سرویس از طریق ارسال پیامک

مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول می توانند با ارسال عدد 29 به سرشماره 10 درخواست فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل خود را ثبت نموده و منتظر نتیجه فعال سازی سرویس بمانند.

 

 

نحوه غیر فعال سازی سرویس رومینگ همراه اول

پس از بازگشت به ایران، مشترکین همراه اول نیازی به غیر فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل ندارند و این سرویس به صورت خودکار غیر فعال شده و هزینه ها بر اساس تعرفه عادی محاسبه می شود. مگر آن که مشترک در نقاط مرزی ساکن باشد که در این صورت باید حتما این سرویس را غیر فعال نماید؛ وگرنه تماس های مشترک بر اساس تعرفه رومینگ محاسبه می گردد.

برای غیر فعال سازی این سرویس، مشترکین باید کد دستوری # 29 * 10 *   ( ستاره 10 ستاره 29 مربع ) را شماره گیری نمایند و از منوی ظاهر شده، گزینه غیر فعال سازی سرویس را انتخاب نمایند.

 

نحوه افزایش اعتبار برای سیم کارت های دائمی و اعتباری

برای استفاده از سرویس رومینگ بین الملل کلیه مشترکین سیم کارت دائمی و سیم کارت اعتباری همراه اول باید نسبت به افزایش اعتبار خود اقدام نمایند تا بتوانند از خدمات این سرویس استفاده نمایند:

 

نحوه افزایش اعتبار در سیم کارت های دائمی

برای شارژ حساب، مشترکین سیم کارت های دائمی می توانند با استفاد از دو روش نسبت به این امر اقدام نمایند:

 

روش اول:  ارسال پیامک

برای این کار مشترکین لازم است مراحل ذیل را دنبال را نمایند:

·        حرف B  را به سر شماره 990009 پیامک کنید.

·        مبلغ مورد نظر برای شارژ حساب را انتخاب نمایید.

·        شماره تلفن همراه خود را ارسال نمایید.

·        منتظر بمانید تا از سوی اپراتور پیامکی حاوی شناسه پرداخت و شناسه قبض برای شما ارسال گردد.

·        بعد از دریافت پیامک، مبلغ را پرداخت نمایید.

 

روش دوم: از طریق سایت همراه اول

در این روش مشترکین ابتدا باید وارد سایت همراه اول شده و گزینه سرویس ها و محصولات را انتخاب نموده و کمی رو آن نگه دارد تا صفحه کوچکی نمایان گردد. سپس در این صفحه از بین گزینه های موجود، گزینه رومینگ و مکالمات بین الملل را انتخاب کنند. در ابن بخش روی قسمت مکالمات و پیامک بین الملل کلیک کنند تا گزینه های ممکن برایشان به نمایش در بیاید. در هر بخش کد مورد نظر برای فعال سازی رومینگ بین الملل نوشته شده که مشترکین می توانند از آن استفاده نمایند.

 

نحوه افزایش اعتبار در سیم کارت های اعتباری

مشترکین اعتباری خط همراه اول، به راحتی می توانند مانند وقت هایی که شارژ خریداری می کنند، سیم کارت خود را شارژ کنند، این کار از طریق دستگاه خودپرداز، دستگاه های پوز ( pos )، اپلیکیشن های پرداخت و همراه بانک امکان پذیر است. البته اگر شارژ سیم کارت اعتباری مشترکین تمام شود، این امکان نیز برای دوستان یا آشنایان داخل کشور وجود دارد تا آن را دوباره شارژ نمایند. این کار خصوصا برای کسانی که کهولت سن دارند، بسیار کاربردی و مفید می باشد.

 

نحوه استفاده از سرویس رومینگ بین الملل

برای استفاده از خدمات این سرویس، مشترکین باید برای تماس با شماره های موبایل در ایران، به جای صفر اول شماره، کد 0098 را شماره گیری نمایند. مثلا اگر شماره مورد نظر شما 09121111111 می باشد، در زمان استفاده از سرویس رومینگ بین الملل باید به این شکل شماره گیری نمایید: 00989121111111

برای تماس با شماره های ثابت نیز مشترک باید ابتدا کد 0098 را وارد نماید مثلا برای تماس با شماره 22222222 در شهر تهران، آن را بدین گونه شماره گیری نماید: 00982122222222

 

نحوه جستجوی شبکه رومینگ بین الملل در گوشی های هوشمند اندروید و ios

برای استفاده از سرویس رومینگ بین الملل، مشترکین باید علاوه بر شارژ کردن حساب و فعال سازی کد سرویس، نسبت به فعال سازی این سرویس در گوشی هوشمند خود نیز اقدام نمایند. البته در حال حاضر این سرویس به صورت خودکار بر روی گوشی های هوشمند فعال شده و نیاز به انجام تنظیمات خاصی نمی باشد؛ ولی اگر این سرویس به صورت اتوماتیک در گوشی شما فعال نشد؛ می توانید مراحل زیر را طی کنید:

 

روش جستجوی شبکه رومینگ در گوشی های هوشمند آیفون   ios

برای انتخاب دستی شبکه رومینگ در سیستم عامل ios  مسیر زیر را ادامه دهید:

·        ابتدا وارد بخش تنظیمات یا  settings گوشی هوشمند خود شوید.

·        گزینه   Carrier را پیدا کرده و بر روی آن کلیک نمایید.

·        در صفحه جدیدی که برایتان باز می شود، گزینه اتوماتیک را غیر فعال نموده و صبر کنید تا شبکه های در دسترس جستجو شود. حال از بین شبکه های جستجو شده، شبکه مورد نظر را انتخاب کنید.

 

روش جستجوی شبکه رومینگ در گوشی های هوشمند اندروید

مراحل جستجوی شبکه در گجت هایی که از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند؛ به روش ذیل می باشد:

·        ابتدا وارد بخش تنظیمات یا settings  دستگاه شوید.

·        در قسمت شبکه های بیشتر یا more networks  گزینه شبکه های تلفن همراه یا   mobile networks  را انتخاب کنید.

·        در صفحه ای که باز می شود، گزینه اپراتورهای شبکه یا network operators  را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا لیست شبکه های در دسترس را جستجو کند. سپس از بین شبکه های موجود، شبکه مورد نظر را انتخاب نموده و سرویس رومینگ خود را فعال نمایید. 

 

تعرفه رومینگ بین الملل در اپراتور همراه اول

در سرویس رومینگ بین الملل قطعا هزینه های استفاده از خدمات، بسیار بیشتر از تعرفه های موجود در داخل کشور می باشد. مثلا در این سرویس هزینه بر اساس دقیقه محاسبه می گردد و فرقی نمی کند شما 10 ثانیه صحبت کنید یا 59 ثانیه، در هر صورت هزینه یک دقیقه مکالمه برای مشترک در نظر گرفته می شود. علاوه بر این نرخ تعرفه ها برای تماس با داخل کشور یا شماره های کشور میزبان متفاوت خواهد بود.

 البته به طور کلی هزینه و تعرفه رومینگ همراه اول در هر کشوری متفاوت بوده و مشترکین می توانند برای آگاهی از این تعرفه ها به وب سایت همراه اول مراجعه نموده و در بخش تعرفه ها، نام کشور مورد نظر خود را جستجو نموده و هزینه خدمات رومینگ همراه اول در آن کشور را مشاهده نمایند.

 

البته توصیه می شود مشترکین قبل از فعال سازی این سرویس نسبت به نکاتی که در ادامه به آن اشاره می کنیم، توجه داشته باشند:

·        روشن کردن گوشی هوشمند و دریافت پیامک هزینه ای برای مشترک نخواهد داشت و کاملا رایگان می باشد.

·        فعال کردن سرویس رومینگ همراه اول برای مشترک هزینه ای نداشته و کاملا رایگان می باشد.

·        در این سرویس هزینه مکالمات مشترکین بر اساس دقیقه محاسبه می گردد.

·        در صورت تماس مشترک با یک شماره ایرانی در خارج از کشور، هزینه تماس بر طبق تعرفه رومینگ بین الملل محاسبه می گردد.

·        در صورت تماس مشترک در خارج از کشور با یک کشور ثالث، هزینه تماس رومینگ بر اساس تعرفه بین الملل کشور میزبان محاسبه خواهد شد.

·        در صورت فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل، کلیه بسته های اینترنت داخلی مشترک غیر فعال شده و در صورت روشن کردن اینترنت تلفن همراه در کشور مقصد، هزینه بر اساس تعرفه اعلام شده محاسبه می گردد.

 

تعرفه های رومینگ همراه اول در پرواز :

·        مکالمه با ایران بر حسب دقیقه : 91،000 تومان

·        مکالمه دریافتی: 70،000 تومان

·        مکالمه داخلی : 91،000 تومان

·        ارسال پیام کوتاه : 25،000 تومان

·        اینترنت ( مگا بایت ) : 60،000 تومان

 

خدمات رومینگ همراه اول در پرواز

خدمات رومینگ در پرواز یعنی مشترک می تواند در حین پرواز البته بعد از برخاستن هواپیما و قبل از فرود آمدن، از خدمات رومینگ استفاده نماید. برای این کار مشترک باید در قسمت جستجوی شبکه، بر روی گزینه On Air کلیک نماید تا این سرویس فعال گردد. البته نکته مهم در این سرویس این است که در طول پرواز مشترکین نمی توانند تماسی دریافت نموده و فقط می توانند تماس بگیرند.

سرویس رومینگ در پرواز تنها زمانی قابل استفاده می باشد که مشترکین با یکی از هواپیمایی های زیر سفر کنند:

AZAL

All Nippon Airways

Iberia

Aeroflot

British Airways

Cebu Pacific Air

Egypt

Royal Jordanian

Etihad

Oman Air

TAM Airlines

Thai Airways

Saudia

Philippine Airlines

Singapore Airlines

Libyan Airlines

Qatar AIRWAYS

Emirates

Hong Kong Airlines

منبع: وبلاگ رندباز

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

 

اپراتور ایرانسل در طول سالها فعالیت خود ثابت نموده است که در راستای ارزش آفرینی و خلق تجربه های متفاوت برای مشترکین، بهبود مشتری مداری و فعالیت بر اساس نوآوری همواره پیشگام و پیشرو بوده و تلاش نموده تا با درک درست از مسئولیت اجتماعی، خدماتی در خور و شایسته همه اقشار جامعه را در اختیار آنها قرار دهد. در همین راستا اپراتور ایرانسل، امکانات جذاب و مفیدی را به وب سایت ایرانسل اضافه نموده که بر اساس آن مشترکین ناشنوا و کم بینا می توانند از قابلیت ها و خدمات وب سایت راحت تر و آسان تر استفاده نمایند.

 

بر اساس اعلام روابط عمومی ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال در ایران در قسمت پایین سمت چپ وب سایت ایرانسل امکاناتی مانند افزایش سایز متن، بزرگ نمایی، فاصله و ... اضافه شده که به افراد کم بینا کمک می کند تا با استفاده از این قابلیت ها به تنهایی بتوانند از خدمات مختلف موجود در سایت بهره مند گردند.

البته ایرانسل در راستای مسئولیت اجتماعی و ارائه خدمات بهتر و با کیفیت تر به کلیه مشترکین، برای کاربران کم شنوا نیز در قسمت پایین سمت راست صفحه، گزینه "گفتگوی تصویری ویژه ناشنوایان" را قرار داده است که مشترکین ناشنوا می توانند با استفاده از آن با واحد پشتیبانی ارتباط برقرار کرده و درخواست های خود را بیان نمایند. بنابراین از این به بعد مشترکین ناشنوا می توانند از طریق ارتباط ویدئویی با کارشناسان مرکز ارتباط با مشتریان، با استفاده از زبان اشاره پشتیبانی لازم را دریافت کنند.

 

البته در راستای ارائه خدمات بهتر، اپراتور ایرانسل در سال های اخیر سرویس"  آوای ناشنوای ایرانسل"  را برای افرادی که ناشنوا یا کم شنوا هستند و یا  اختلالات کلامی دارند، فعال نموده است که این افراد می توانند با فعال سازی این سرویس به تماس گیرنده خود اطلاع دهند تا به جای تماس صوتی، از طریق پیامک با آنها در ارتباط باشند. با توجه به این که فعال سازی این سرویس کاملا رایگان می باشد، مشترکین می توانند برای فعال سازی پیام صوتی آوای ناشنوا، عدد 15 را به 7575 ارسال نمایند. اطلاع رسانی به تماس گیرنده نیز از طریق متن یا پیام صوتی با مضمون زیر صورت می گیرد:

 

"سلام. شما با یک فرد ناشنوا یا کم شنوا تماس گرفته اید. در صورت تمایل لطفا برای برقراری ارتباط، از طریق پیامک انتقال نمایید. "

 

با توجه به این که جامعه افراد کم توان مانند ناشنوایان و کم بینایان، شاید در ظاهر محدودیت هایی در زمینه استفاده از حواس پنجگانه داشته باشند ولی این افراد در عمل ثابت کردند که در استفاده از سایر حواس بسیار توانمند تر بوده و لازم است که کسب و کارهای خصوصی و دولتی، خدمات خود را طوری ارائه کنند که همه افراد خصوصا این قشر جامعه از آنها استفاده نمایند. قطعا توسعه و گسترش هر چه بیشتر چنین خدماتی باعث می شود تا هیچ قشری احساس کمبود و تفاوت در دریافت خدمات نداشته باشد و عدالت اجتماعی در جامعه برقرار گردد.

منبع:وبلاگ رندباز

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

 

در دنیای مدرن امروز، داشتن شماره تلفن برای برقراری ارتباط امری کاملا ضروری و مهم می باشد. در گذشته شماره تلفن های سنتی که معمولا از سوی شرکت های تلفن و اداره مخابرات در اختیار کاربران قرار می گرفت، از خطوط تلفن برخوردار بودند که در سراسر ساختمان نصب می شدند. کم کم با گذشت زمان تلفن های همراه، جایگزین مطمئن شماره های سنتی شدند و دکل های مخابراتی در سراسر شهرها و مناطق یک کشور وظیفه برقراری ارتباط را به عهده دارند. ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از فناوری، شماره های مجازی جایگاه ویژه ای در بین کاربران پیدا کردند که از هیچ محدودیت مکانی برخوردار نیستند و کاملا با روش های سنتی و شناخته شده ارتباطی متفاوت و متمایزند.

 

شماره مجازی در اصل قابلیتی است که به کاربر کمک می کند تا بدون داشتن سیم کارت یک کشور، از شماره های همراه آن کشور استفاده نموده و از خدماتی مانند مکالمه، ارسال و دریافت پیامک، ساخت اکانت سوشال مدیا و وریفای آن و ... بهره مند گردد. البته قابلیت های بیان شده تنها مزیت استفاده از شماره های مجازی نبوده و کاربران می توانند با استفاده از این شماره ها که به راحتی در دسترس همگان قرار دارند، هزینه های خود را نیز به میزان قابل توجهی کاهش دهند. علاوه بر این استفاده از شماره های مجازی که بسیار در بین مدیران و صاحبان مشاغل متداول است، یکی از راه های حرفه ای جلوه دادن و جلب اعتماد نیز می باشد.

 

به همین خاطر استفاده از شماره های مجازی در سراسر دنیا خصوصا در بین کاربران ایرانی که در شرایط تحریم به سر می برند، بسیار رایج و متداول می باشد. ولی با این وجود باید در زمان استفاده از این فناوری بسیار هوشیار و مراقب بود. زیرا با افزایش تقاضا برای این سرویس، به یکباره بسیاری از سایت ها و نرم افزارهای ارائه دهنده شماره های مجازی اشتراکی و رایگان روی کار آمدند که با تبلیغات فراوان تلاش نمودند تا نظر کاربران را جلب نموده و آنها را به سمت خرید شماره مجازی اشتراکی سوق دهند.

 

تجربه به خوبی نشان داده که شماره های مجازی از قابلیت ها و امکانات کارآمدی برخوردارند که بسیار برای کاربران مفید و منحصر بفرد می باشد ولی به دلیل ارتباط مستقیم و دسترسی همه افراد استفاده کننده از شماره به اطلاعات شخصی کاربر مانند فهرست مخاطبین، حساب های کاربری و .... شرایط استفاده از شماره های مجازی اشتراکی بسیار چالش برانگیز و حساس می باشد. زیرا قطعا برای همه افراد بحث امنیت داده ها و اطلاعات بسیار مهم بوده و اعتماد به سرویس ها و خدماتی که باگ امنیتی دارند، به هیچ وجه منطقی و درست نمی باشد.

 

 

خطرات خرید شماره مجازی اشتراکی

 

به طور کلی شماره های مجازی به دو دسته کلی شماره های اختصاصی و اشتراکی ( رایگان و غیر رایگان ) تقسیم می شوند که البته بحث امنیت در شماره های اختصاصی به خوبی رعایت شده و کاربران می توانند بدون هیچ دغدغه ای از امنیت اطلاعات شخصی و کاری خود مطمئن باشند ولی در شماره های اشتراکی این سرویس، دغدغه امنیت، چالش بسیار بزرگی برای کاربران ایجاد کرده که همواره خطراتی مانند سرقت اطلاعات، هک و... در آنها وجود دارد. زیرا شماره های مجازی که به صورت رایگان و اشتراکی از سوی سایت ها و نرم افزارها در اختیار کاربران قرار می گیرند به هیچ عنوان امنیت لازم را تضمین نکرده و همیشه ریسک درز اطلاعات در آنها وجود دارد.

 

روش کار ارائه دهندگان شماره های مجازی اشتراکی رایگان بدین صورت می باشد که آنها در اصل دارای چندین شماره محدود هستند که که این شماره ها را در بین کاربران خود به صورت اشتراکی در بازه های زمانی مشخص پخش می کنند و این بدان معناست که شماره ای که امروز در اختیار شماست، قبل از شما و بعد از شما می تواند در اختیار فرد دیگری قرار گرفته باشد. بنابراین فرد دیگری که بعد از شما به این شماره دسترسی پیدا خواهد کرد، به راحتی می تواند به تمام حساب های کاربری و شبکه های اجتماعی شما دسترسی پیدا کرده و اطلاعات شخصی و کاری شما را مشاهده نماید.

این موضوع اصلی ترین دلیل عدم امنیت شماره های مجازی اشتراکی رایگان می باشد، به طوری که در حال حاضر بیشترین آمار هک و سرقت اطلاعات مربوط به این نوع شماره ها می باشد. به همین خاطر کارشناسان امنیتی به هیچ وجه شماره های مجازی اشتراکی رایگان را تایید نموده و تا حد امکان به عدم استفاده از آنها توصیه می کنند.

 

 

خطرات استفاده از شماره مجازی رایگان در تلگرام

 

استفاده از شماره مجازی در بین کاربران تلگرام نیز بسیار محبوب بوده و امکاناتی که این شماره ها در اختیار افراد قرار می دهد سبب شده تا این شماره ها برای ساخت اکانت تلگرام مورد استفاده قرار گیرند. زیرا طبق قوانین، کاربر باید برای ایجاد حساب کاربری در شبکه، یک شماره تلفن منحصر بفرد را به عنوان شناسه وارد نموده و مراحل احراز هویت را تکمیل نماید. سپس تلگرام همه دوستان و آشنایانی که در لیست مخاطبین گوشی ذخیره شده را به صورت خودکار به مخاطبین خود اضافه نموده و تنها افرادی قادر به مشاهده شماره تلفن کاربر هستند که پیش از این شماره فرد مورد نظر را در حساب خود داشته باشند. به همین خاطر افراد تلاش می کنند تا با استفاده از شماره مجازی، شماره تلفن خود را در این برنامه ثبت نکرده و از انتشار آن تا جای ممکن جلوگیری نمایند.

 

همین قابلیت منحصر بفرد باعث شده تا استفاده از شماره مجازی برای کاربران تلگرام بسیار جذاب و جالب بوده و آنها بخواهند با استفاده از این شیوه به راحتی از امکانات و قابلیت های تلگرام بهره مند گردند. ولی در اینجا نیز لازم است کاربران قبل از اقدام به هر کاری نسبت به مشکلات امنیتی شماره های مجازی رایگان و خطرات استفاده از آنها هوشیار باشند.

 

زیرا نرم افزارهایی که استفاده از شماره مجازی رایگان را در اختیار کاربران قرار می دهند، اشتراکی بوده و هر کسی می تواند مانند شما از آنها بهره مند گردند. با توجه به این که تعداد این شماره های مجازی در مقایسه با تعداد کاربران نیز اندک می باشد، این شماره های در بازه های زمانی کوتاه در بین کاربران دست به دست می شود که همین موضوع مشکلات امنیتی خاصی را برای افراد به وجود می آورد. علاوه بر این بر اساس یکی از سیاست های امنیتی تلگرام، شماره هایی که به طور مکرر در دستگاه های مختلف استفاده می شوند، پس از مدتی شناسایی و مسدود خواهند شد که این مورد ممکن است برای شما هم در هنگام استفاده از شماره های مجازی اتفاق بیفتد و اکانت شما مسدود شود.

 

بنابراین توصیه می شود پیش از استفاده از شماره های مجازی به این نکته توجه داشته باشید که مشکلات بیان شده مختص شماره های مجازی اشتراکی رایگان بوده و شماره های مجازی اختصاصی از امنیت مناسب برخوردار می باشند و شما می توانید با خیال راحت از آنها استفاده نمایید. علاوه بر این توصیه می گردد، شماره مجازی مورد نظر خود را از ارائه دهندگان معتبر این سرویس که در داخل کشور فعالیت می کنند؛ خریداری نمایید. زیرا این شرکت های معتبر سرویس های خود را با ضمانت و سطح امنیت بالا در اختیار کاربران قرار می دهند و از مشکلات امنیتی بیان شده، به دور می باشند.

منبع: وبلاگ رندباز

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

قطعا در دنیای مدرن امروزی، نحوه تبلیغات و معرفی کالا به طور کلی دگرگون شده و پیشرفت تکنولوژی باعث به وجود آمدن شیوه های جدید و منحصر بفردی از تبلیغات گشته است که هر کدام از آنها با فناوری های روز دنیا به صورت مستقیم و غیر مستقیم ارتباطی تنگاتنگ دارند.

ارسال پیامک تبلیغاتی از سوی صاحبان کسب و کارها برای معرفی محصول و خدمات یکی از همین روش های مدرن و منحصر به فردی است که از ارزان ترین روش های تبلیغاتی بوده و بسیار پرطرفدار و محبوب می باشد. البته این شیوه تبلیغاتی بیشتر از سوی مدیران و صاحبان مشاغل مورد توجه بوده و معمولا مشترکین از دریافت پیام های پشت سرهم تبلیغاتی نه تنها استقبال نمی کنند بلکه به دنبال راه حلی برای مسدود سازی دریافت اینگونه پیامک ها نیز می باشند.

 

از آنجا که تعداد زیادی از مشترکین از دریافت پیام های تبلیغاتی ابراز نارضایتی داشته و آنها را کلافه کننده می دانستند، اپراتورها را بر آن داشت تا با ارائه راه حل های مناسب و کاربردی، مشترکین را برای همیشه از دست این پیام های تبلیغاتی راحت و رها سازند.

در حال حاضر راه های مختلفی برای مسدود سازی پیام های تبلیغاتی در اپراتورهای ایرانسل و همراه اول وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم:

 

نحوه مسدود سازی پیام تبلیغاتی در اپراتور همراه اول

 

1. استفاده از کد دستوری

با توجه به این که استفاده از کدهای دستوری یکی از راحت ترین و پرکاربردترین روش های مسدود سازی پیام های تبلیغاتی می باشد، اپراتور همراه اول از دو کد دستوری برای این کار استفاده نموده است:

 

روش اول:

در این روش مشترک باید در صفحه کلید گوشی هوشمند خود، کد دستوری # 8999* ( ستاره 8999 مربع ) را شماره گیری نماید.

سپس گزینه عدم دریافت پیامک های تبلیغاتی را انتخاب نموده و ارسال نماید.

در پایان پیامی از سوی اپراتور با محتوای زیر برای مشترک ارسال می گردد که نشان دهنده موفقیت آمیز بودن انجام مراحل کار می باشد:

"مشترک گرامی درخواست شما با موفقیت ارسال گردید."

 

روش دوم:

در صفحه کلید مشترک باید کد دستوری # 800* ( ستاره 800 مربع ) را شماره گیری نماید.

گزینه قطع پیامک های تبلیغاتی را انتخاب نموده و ارسال نمایید.

در پایان پیامی تحت این عنوان دریافت می کنید:

" مشترک گرامی درخواست شما تا 24 ساعت آینده بررسی و ارسال پیامک تبلیغاتی به شماره شما غیر فعال خواهد شد."

 

2. استفاده از پیامک

در این روش مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول باید عدد 1 را به شماره 8999 ارسال نمایند. سپس پیامی مبنی بر تایید عملیات بستن تبلیغات برای مشترک ارسال می گردد:

" مشترک گرامی دریافت پیام تبلیغاتی برای شماره شما تا 24 ساعت آینده غیر فعال خواهد گردید."

 

3. تماس با واحد پشتیبانی

البته اگر مشترکین همراه اول تمایل داشته باشند که با واحد پشتیبانی همراه اول تماس بگیرند، می توانند با شماره 9990 تماس گرفته و از کارشناسان این اپراتور بخواهند تا درخواست مسدود سازی پیام های تبلیغاتی را برای آنها ثبت و اجرایی نمایند.

 

 

نحوه مسدود سازی پیام تبلیغاتی در اپراتور ایرانسل

 

1. استفاده از کد دستوری

راحت ترین و در دسترس ترین روش ممکن برای مسدود سازی پیام های تبلیغاتی استفاده از کدهای دستوری یا USSD می باشد، که مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل و سیم کارت اعتباری ایرانسل می توانند تنها با شماره گیری یک کد که در ادامه به آن اشاره می کنیم از دست پیام های تبلیغاتی مزاحم آسوده و راحت شوند:

 

روش اول:

·        در گام نخست مشترک باید کد دستوری # 800* ( ستاره 800 مربع ) را شماره گیری نماید.

·        در صفحه ای که برایشان باز می شود، گزینه قطع پیامک تبلیغاتی را انتخاب نمایند.

·        عدد مربوط به این گزینه را ارسال نمایند تا برای همیشه ارسال پیام تبلیغاتی به شماره شما مسدود گردد.

 

روش دوم:

·        در صفحه کلید گوشی هوشمند خود، کد دستوری # 5006* ( ستاره 5006 مربع ) را شماره گیری نمایید.

·        در صفحه پیش رو گزینه عدم دریافت پیامک تبلیغاتی را انتخاب نمایید.

·        در این مرحله پیامی زیر به نمایش در خواهد آمد که نشان دهنده مسدود سازی ارسال پیام تبلیغاتی می باشد:

" درخواست شما برای عدم دریافت پیامک های مورد نظر با موفقیت ثبت شد."

 

2. استفاده از پیامک

در این روش مشترک می تواند با ارسال پیامک به سرشماره 5006 به راحتی نسبت به مسدود سازی پیامک های تبلیغاتی اقدام نماید. نحوه بستن تبلیغات با استفاده از اس ام اس به روش زیر می باشد:

·        در ابتدا مشترک باید عدد 1 را به شماره 5006 ارسال نماید.

·        سپس از سوی اپراتور پیامی با محتوای زیر برای مشترک به نمایش در می آید:

مشترک گرامی برای دریافت پیامک های تبلیغاتی کلید واژه OZV و برای عدم دریافت پیامک های تبلیغاتی کلید واژه LAGHV را به 5006 پیامک کنید.

بنابراین مشترک باید در جواب این پیام، کلیدواژه LAGHV را پیامک نماید.

·        بعد از ارسال کلید واژه،پیام دیگری با محتوای زیر از سوی اپراتور ارسال می گردد که نشان دهنده مسدود شدن تبلیغات برای شما خواهد بود:

"درخواست شما برای عدم دریافت پیامک های مورد نظر قبلا ثبت شده است."

 

3. اپلیکیشن ایرانسل من:

در این روش مشترک باید با مراجعه به اپلیکیشن کاربردی و مفید " ایرانسل من" نسبت به لغو دریافت پیامک های تبلیغاتی اقدام نماید.

برای اینکار ابتدا باید مشترک از فروشگاه های معتبر اپلیکیشن ایرانسل من را دانلود نماید، سپس با ورود به این اپلیکیشن مراحل زیر را طی نماید:

·        از منوی پایینی و اصلی گزینه سایر را انتخاب نماید.

·        در منوی باز شده گزینه پرونده را انتخاب نماید.

·        در این بخش، وارد قسمت مدیریت پیامک های تبلیغاتی شود.

·        سپس با انتخاب گزینه فعال سازی نسبت به مسدود سازی پیامک های تبلیغاتی اقدام نماید.

 

4. تماس با واحد پشتیبانی

البته مشترکین سیم کارت دائمی و سیم کارت اعتباری ایرانسل می توانند با تماس با واحد پشتیبانی این اپراتور یعنی شماره 700 نیز نسبت به این مسدود سازی پیام های تبلیغاتی اقدام نمایند.

برای این کار مشترکین باید از خط ایرانسل با شماره 700 و از خط غیر ایرانسل با شماره 09377000000 تماس گرفته و از واحد پشتیبانی تلفنی درخواست کنند تا دریافت پیامک های تبلیغات را برای آنها مسدود سازند.

البته مشترکین توجه داشته باشند، با استفاد از روش های ذکر شده تنها ارسال پیام های تبلیغاتی برای آنها مسدود شده و پیام های اطلاع رسانی که از سوی سازمان ها و ادارات دولتی مانند پلیس، وزارت اطلاعات، پلیس فتا، وزارت بهداشت و... ارسال می گردد؛ شامل این بخش نمی گردد.

علاوه بر این امکان مسدود سازی پیامک هایی که از سوی مراکز و اداراتی که مشترک در آنها عضو می باشد مانند بانک ها، شرکت ها، سازمان ها و ... نیز وجود نخواهد داشت و مشترک در صورت تمایل باید به همان شرکت مراجعه نموده و نسبت به عدم عضویت خود اقدام نماید.

منبع: وبلگ رندباز

 

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

 

اصطلاح 4G در اصل مخفف کلمه "Fourth Generation،" همان فناوری نسل چهارم است که تمام ویژگی های اینترنت همراه را با سرعتی بیشتر از سرعت معمول کار با اینترنت در اختیار کاربران قرار می دهد که در نتیجه تجربه استفاده از اینترنت را لذت بخش تر می سازد. از فناوری نسل چهارم با عنوان" LTE"  نیز یاد می شود که مخفف " فناوری تکامل بلند مدت " ( Long Term Evolution) می باشد که سازندگان گجت های مختلف از هر دوی این اصطلاحات برای نشان دادن اینترنت نسل چهارم استفاده می کنند. برای مثال در گوشی های هوشمند آیفون هنگام استفاده از اینترنت پر سرعت نسل چهارم، علامت LTE روی صفحه نمایشگر به نمایش گذاشته می شود. در حالی که در گوشی  هوشمند اندروید هر دو عبارت 4G و  LTE بر روی صفحه نمایشگر مشاهده می شود.

در حال حاضر اپراتور ایرانسل به عنوان اپراتور پیشرو، اینترنت نسل 4 و 5/4 را به مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری خود ارائه می دهد که تمام ویژگی های اینترنت همراه را با قابلیت هایی بسیار بالاتر از نسل های قبل را در اختیار دارد.

به طور کلی بیشترین سرعت اینترنت نسل سوم 42 مگا بایت بر ثانیه و بیشترین سرعت اینترنت نسل چهارم 100 مگابایت بر ثانیه می باشد که همین امر سبب می شود تا سرعت مهم ترین تفاوت اینترنت نسل سوم و چهارم اینترنت باشد و از نظر مصرف کنندگان بارزترین مولفه این تفاوت در زمان تماشای ویدئو، فیلم، دانلود و اجرای بازی احساس می شود.

علاوه بر آنچه که بیان شد اینترنت نسل 5/4 نسبت به نسل های قبل مزیت های دیگری نیز دارد که در ذیل به آن اشاره می کنیم:

  • تماشای برنامه های تلویزیونی و دریافت فایل های صوتی و تصویری بدون وقفه

  • امکان انجام مکالمه در حین دانلود محتوا

  • امکان انتقال بسیار سریع تر فیلم های حجیم

  • تبدیل گوشی های همراه به یک باجه بانکی همراه با امکان انجام کلیه عملیات بانکی

قطعا اینترنت همراه ایرانسل با برخورداری از پوشش دهی فوق العاده و سرعت بسیار زیاد در حال حاضر بهترین اینترنت همراه برای علاقمندان به فناوری می باشد که به راحتی در دسترس همگان بوده و تنها لازم است در مناطق تحت پوشش اینترنت همراه قرار داشته باشند تا در کمترین زمان ممکن از سریع ترین تکنولوژی روز دنیا بهره مند گردند. برای آگاهی از نواحی تحت پوشش اینترنت همراه مشترکین می توانند در صفحه مناطق تحت پوشش اینترنت همراه اطلاعات کامل مرتبط با پوشش دهی را ببینند.

نحوه دسترسی به اینترنت همراه ایرانسل:

البته مشترکین توجه داشته باشند که برای بهره مندی از خدمات اینترنت نسل 4 و 5/4 باید به این نکات توجه داشته باشند:

  1. استفاده  از سیم کارت های یوسیم ( USIM )

  2. استفاده از گوشی های هوشمند جدید که قابلیت پشتیبانی از اینترنت نسل 4 و 5/4 را داشته باشد.

بعد از آماده سازی مقدمات کار، مشترکین باید با استفاده از یکی از روش های زیر نسبت به فعال سازی اینترنت همراه ایرانسل اقدام نمایند:

  • با استفاده از شماره گیری کد دستوری # 2 * 4* 555*

  • مراجعه به صفحه دریافت آنلاین تنظیمات اینترنت همراه

  • مراجعه به صفحه تنظیمات اینترنت همراه ایرانسل، در سیستم عامل های مختلف

وارد کردن تنظیمات جدول زیر به صورت دستی در گوشی هوشمند

APN

Connection Name

mtnirancell

Irancell-Internet

 

 

تنظیمات اتصال اینترنت نسل 5/4 در گوشی های هوشمند

گوشی های هوشمند آیفون با سیستم عامل ios به صورت خودکار به اینترنت 5/4 متصل شده و نیاز به تنظیمات خاصی ندارند. ولی در گوشی های هوشمند با سیستم عامل اندروید، مشترک باید در بخش تنظیمات یا    Settings گوشی خود، گزینه    Carrier Aggregation را فعال نماید. بعد از فعال سازی در قسمت بالای صفحه گوشی هوشمند خود می توانند علامت +4G و 4.5G را ببینند که این علامت نشان دهنده اتصال مشترک به شبکه اینترنت پرسرعت ایرانسل می باشد. در گوشی های  ios افزایش سرعت بیانگر اتصال کاربر به شبکه می باشد.

البته در زمان حرکت دستگاه متصل به اینترنت بین شبکه های نسل 3، 4 و 4.5 در نوسان خواهد بود. زیرا دستگاه به صورت خودکار قوی ترین سیگنال منطقه ای که در آن قرار دارید را انتخاب می کند.

هزینه اینترنت پرسرعت نسل چهارم

بر اساس اعلام ایرانسل، قیمت تمامی نسل های اینترنت همراه ایرانسل ( 2G، 3G ،4G،  4.5G ) یکسان بوده و تنها تفاوت در سرعت اینترنت می باشد که وقتی سرعت دانلود و آپلود بالا باشد، طبیعتا از دیتای بیشتری مصرف شده و هزینه مصرف اینترنت بیشتر می شود.

برای مدیریت این بخش توصیه می شود مشترکین بسته های اینترنت همراه ایرانسل را تهیه کنند که هزینه های این بخش را بسیار کاهش می دهد. دقت کنید در زمان انتخاب بسته به نوع و میزان مصرف خود توجه داشته باشید و از بین گزینه های موجود، مناسب ترین بسته را انتخاب نمایید. علاوه بر این با استفاده از برنامه کاربردی "ایرانسل من" می توانید کارکرد و میزان مصرف خود را مشاهده نموده و در صورت تمایل نسبت به مدیریت آنها اقدام نمایید.

برای تهیه طرح ها و بسته های مختلف دیتای ایرانسل می توانید از یکی از روش های ذیل استفاده نمایید:

  • شماره گیری کد دستوری # 7 *  و # 555 *

  • صفحه خرید آنلاین بسته های اینترنت همراه

  • برنامه کاربردی ایرانسل من

در صورت عدم تمایل به خرید بسته، مشترکین می توانند از اینترنت با تعرفه آزاد استفاده کنند که هزینه استفاده از آنها بر اساس تعرفه های مصوب سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به صورت زیر محاسبه می گردد:

تعرفه اینترنت همراه آزاد ایرانسل

نوع سیم کارت

قیمت به ازاء هر کیلو بایت

سیم کارت دائمی ( عادی و پیام رسان )

04/. تومان

سیم کارت اعتباری ( عادی و پیام رسان )

06/. تومان

 

 

بر اساس جدول فوق تعرفه مصرف آزاد اینترنت همراه در هر ساعتی از شبانه روز یکسان می باشد. البته برای وب سایت های منتخب، هزینه اینترنت به صورت نیم بها با 50% تخفیف محاسبه می گردد.

قطعا مصرف اینترنت به صورت آزاد هزینه بیشتری خواهد داشت که صرفا برای مواقع ضروری که فرصت خرید و فعال کردن بسته های اینترنت را ندارید، شاید گزینه مناسبی باشد، ولی به طور کلی بهتر است؛ با توجه به الگوی مصرف خود بسته های مقرون به صرفه اینترنت را فعال کنید. البته بهتر است برای صرفه جویی در هزینه های اینترنت و جلوگیری از مصرف ناخواسته، مصرف آزاد اینترنت را غیر فعال سازید.

روش های غیر فعال سازی مصرف آزاد اینترنت

  1. شماره گیری کد دستوری # 3 * 2 * 3 * 555 *

  2. استفاده از سوپر اپلیکیشن کاربردی ایرانسل من

  3. استفاده از نسخه وب اپلیکیشن ایرانسل من

در صورتی که در مواقع ضروری تمایل داشتید از اینترنت آزاد استفاده نمایید، کد دستوری   #4 * 3 * 555* را شماره گیری نمایید و یا از طریق اپلیکیشن ایرانسل من مصرف اینترنت به صورت آزاد و بدون بسته را فعال سازید.

منبع: وبلاگ رندباز

 

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

 

سدر سال های اخیر پیشرفت تکنولوژی در زمینه ارتباطات تغییرات بسیار قابل توجه و محسوسی را ایجاد کرده است. از تلفن های قدیمی خطوط ثابت بگیرید تا تلفن های هوشمند همراه امروزی که یقینا فرسنگ ها با اجداد خود از هر لحاظ فاصله گرفته اند. اما با وجود همه این تغییرات و دگرگونی ها، یک نقطه اشتراک تمام این ابزارهای متفاوت را به هم ربط می داد، صدای بوق مکرر انتظار. صدایی آشنا که از همان دوران بچگی نشان دهنده انتظار بود و گاهی آن چنان کاسه صبرمان را لبریز می کرد که ناخوداگاه گوشی را از گوش خود فاصله می دادیم، تا صدای بوق تلفن را نشنویم. صرفنظر از نوع و مدل گوشی تلفن، صدای بوق تلفن، از آن انتظارهایی بود که در طول این سال ها کاملا بکر و دست نخورده باقی مانده بود.

شاید دیگر وقت آن رسیده بود که این نقطه اشتراک نیز کم رنگ شود و هر کس بنا به سلیقه خود، موسیقی یا آهنگی را برای دقایق انتظار مخاطبان خود در نظر بگیرد. سرویس آهنگ پیشواز ابتکاری است که به کاربران این امکان را می دهد در زمان تماس، تماس گیرندگان به جای صدای بوق، صدای موسیقی مورد علاقه شما را بشنوند. این سرویس که نخستین بار از سوی اپراتور ایرانسل مورد استفاده قرار گرفت، خیلی سریع جای خود را در بین مشترکین باز کرد و پر طرفدار گشت. به طوری که امروزه کلیه مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری همه اپراتورها می توانند از این سرویس کاربردی و مفید بهره مند گردند.

 

سرویس راینواز رایتل

اپراتور رایتل اپلیکیشن راینواز را برای مشترکین سیم کارت اعتباری یا دائمی خود در نظر گرفته است که آنها می توانند از این سرویس برای شنیدن آهنگ پیشواز مورد علاقه خود استفاده نمایند. این سرویس از قابلیت ها و امکانات فوق العاده ای برخوردار است که که نه تنها نحوه استفاده از آن را کاربردی تر می سازد؛ بلکه لذت شنیدن قطعه موسیقی را نیز برای کاربران چندین برابر افزایش می دهد.

 

خدمات سرویس راینواز

·        امکان اختصاص یک یا چند راینواز به شخص دیگر و یا گروهی از اشخاص در زمان های دلخواه

·        عدم پخش راینواز برای فرد و یا گروهی از افراد

·        هدیه دادن راینواز به سایر مشترکین رایتل

·        پیشنهاد موسیقی مورد علاقه خود به رایتل

·        کپی کردن راینواز سایر مشترکین

 

در اپلیکیشن راینواز رایتل صدها آهنگ و موسیقی کلاسیک، سنتی ، پاپ ، متن فیلم و ... موجود می باشد که امکان جستجوی آنها به روش های مختلف وجود داشته نموده که انتخاب را برای مشترکین رایتل آسان تر می نماید.

مشترکین می توانند راینواز های رایتل را بر اساس یکی از روش های ذیل جستجو نمایند:

 

·        نام صاحب اثر

·        نام آهنگ

·        کد آهنگ

 

البته اخیرا برای سهولت  بیشتر جستجوی آهنگ در این اپلیکیشن، امکان جستجوی صوتی با قابلیت صوت به متن، به زبان فارسی نیز اضافه شده است که از ویزگی های منحصر بفرد و خاصی برخوردار است که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

 

·        امکان جستجوی نام آهنگ، خواننده، آلبوم یا عبارت مورد نظر بدون تایپ کردن

·        یادگیری لحن صدای کاربر ( این اپلیکیشن با هر بار استفاده، خود را با گویش و نوع بیان هر کاربر بهینه می کند)

·        قابلیت جستجوی صوتی بدون اعمال تنظیمات خاص جهت تعیین زبان فارسی به عنوان پیش فرض

برای فعال سازی سرویس راینواز، مشترکین می توانند از روش های زیر استفاده نمایند:

 

1.     استفاده از سامانه پیامکی

در این روش مشترکین می توانند با ارسال دستور ON RBT به سامانه 2020 سرویس راینواز خود را فعال نمایند.

در اینجا به برخی از پرکاربردترین دستورهای راینواز اشاره می کنیم:

 

عملیات

شکل دستور

فعال سازی سرویس راینواز

ON RBT

غیر فعال سازی سرویس راینواز

OFF RBT

مشاهده وضعیت سرویس

View RBT

راهنمایی

Help RBT

 

2.     نصب نرم افزار کاربردی راینواز

در این حالت مشترک باید ابتدا شماره رایتل خود را ثبت نموده و سرویس راینواز دلخواه را انتخاب و فعال سازی کنند. البته امکان فعال سازی این سرویس بر روی گوشی های هوشمند اندروید 4 و کمتر به دلیل عدم پشتیبانی سرویس گوگل از آنها امکان پذیر نمی باشد. مشترکین توجه داشته باشند تنظیمات راینواز در شبکه تلفن همراه رایتل ذخیره می شود و ارتباطی با تنظیمات گوشی تلفن همراه ندارد.

بعد از فعال سازی سرویس راینواز مشترک می تواند با وارد کردن شماره رایتل و ورود به نرم افزار، به راینواز های موجود گوش داده و با انتخاب گزینه خرید درج شده در زیر هر راینواز، آهنگ مورد نظر خود را خریداری نماید. البته مشترکین سیم کارت رایتل می توانند عملیات های مختلف مانند حذف آهنگ خریداری شده، مشاهده آهنگ های پیشنهادی و ... را از طریق ارسال کد دستور به 2020 نیز اجرا کنند.

 

نحوه ارسال درخواست به سرشماره 2020

عملیات

شکل دستوری

مثال

خرید آهنگ

کد راینواز + فاصله + ON

On 60056

حذف آهنگ خریداری شده

کد راینواز + فاصله + DEL

DEL 60056

هدیه آهنگ

شماره دریافت کننده هدیه + فاصله + کد راینواز + فاصله + GFT

GFT 60056 98920000000

مشاهده آهنگ های پیشنهادی

SUG

SUG

راهنمایی

R

R

 

توجه داشته باشید کلیه دستورات مطابق نمونه باید از چپ به راست ارسال گردند و هیچ کدام از آنها نسبت به حروف کوچک یا بزرگ حساس نیستند.

 

هزینه خرید اپلیکیشن راینواز:

این سرویس هیچ گونه هزینه ماهیانه، هزینه فعال سازی یا هزینه تغییر تنظیمات را برای مشترک در بر نخواهد داشت، تنها هزینه خرید این سرویس 3،000 ریال می باشد که این مبلغ جهت استفاده از سرویس راینواز در یک دوره زمانی مشخص می باشد. برای مشترکین سیم کارت دائمی رایتل هزینه خرید این سرویس به صورت حساب پایان دوره اضافه می گردد و برای مشترکین اعتباری از شارژ مشترک به صورت ریالی کسر می گردد. البته در این اپلیکیشن آهنگ های مختلف زیادی وجود دارد که مشترکین می توانند به صورت رایگان از آنها استفاده نموده و در صورت نیاز برای خرید آهنگ پیشواز رایتل اقدام کنند.

دوره اعتبار هر راینواز 30 روز می باشد که در صورت عدم حذف راینواز توسط مشترک پس از پایان هر دوره، به صورت خودکار تمدید می گردد که بلافاصله بعد از اتمام دوره نسبت به تمدید آخرین آهنگ برای یک دوره مشابه با قیمت روز اقدام خواهد شد، بنابراین در صورت عدم تمایل به تمدید سرویس، لازم است مشترک پیش از اتمام دوره اعتبار، نسبت به حذف آن اقدام نماید. در صورت غیر فعال سازی سرویس نیز کلیه آهنگ های خریداری شده، حذف می گردد.

 

حالت های پخش سرویس راینواز

 

·        پخش تک آهنگی

در این حالت پخش، تنها یک آهنگ برای کلیه تماس گیرندگان پخش می شود. نحوه ی اجرای این حالت بدین صورت است که آهنگ ها به ترتیب خرید در آلبوم شما ذخیره شده و آخرین راینواز دانلود شده به عنوان پیش فرض، پخش می گردد. در سرویس راینواز این حالت پخش  به صورت خودکار برای کلیه مشترکین انتخاب می شود.

 

·        پخش چند آهنگی

 در حالت پخش چند آهنگی، امکان انتخاب چندین راینواز برای تماس گیرندگان وجود خواهد داشت.

 

هدیه راینواز

با توجه به این که امکان ارائه هدیه راینواز به دوستان رایتلی در این اپلیکیشن وجود دارد، مشترکین رایتل می توانند علاوه بر ارسال پیام کوتاه که نحوه ی اجرای آن در جدول بالا آمده (شماره دریافت کننده هدیه + فاصله + کد راینواز + فاصله + GFT ) با ورود به اپلیکیشن راینواز و انتخاب گزینه در مقابل راینوازها، شماره مورد نظر را با فرمت 98920000000 وارد نموده و در انتها گزینه تایید را انتخاب نمایند. هزینه هدیه راینواز بر عهده هدیه دهنده بوده و هدیه گیرنده می تواند با ورود به اپلیکیشن راینواز و حساب کاربری خود، در بخش راینواز های من، این هدیه را فعال نماید.

منبع: وبلاگ رندباز

  • thenirvana nirvana