interesting things

۳۱ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

قاطعانه می توان ادعا کرد که گوشی های هوشمند امروزی هیچ گونه شباهتی به اجداد اولیه خود ندارند. پیشرفت سریع تکنولوژی آنچنان شکاف عمیقی بین نسل های هوشمند گوشی ایجاد کرده است که مقایسه کردن تلفن های قدیمی با گجت های امروزی، بسیار نامتعارف و نامناسب خواهد بود. چند منظوره شدن گوشی های هوشمند امروزی با توجه به نوع زندگی های مدرن، امری طبیعی است و کاربران بسیار تمایل دارند که به جای استفاده از چندین وسیله، یک گوشی هوشمند کوچک و همه کاره را به همراه داشته باشند. گوشی های هوشمند امروزی علاوه بر برقراری تماس، ارسال پیامک، پخش موسیقی و ... مجهز به دوربین های پیشرفته ای هستند که می توان گفت تقریبا تمام نیاز کاربران را پاسخگو می باشد.

قطعا یکی از اصلی ترین آیتم های مورد علاقه همه کاربران دوربین های گوشی های موبایل است و این علاقمندی کمپانی های تولید کننده را به سمت توسعه و ارتقا فناوری دوربین ها سوق داده است. رقابت برندهای مطرح جهانی در این حوزه بخصوص در سال های اخیر بسیار تنگاتنگ بوده و پیشرفت قابل ملاحظه دوربین ها بیانگر توسعه روز افزون این تکنولوژی می باشد. بدون شک شرکت هواوی که از دیر باز به عنوان یکی از پیشتازان حوزه عکاسی با موبایل شناخته می شود، از بزرگترین و مهمترین رقبای فعال در این عرصه به شمار می آید.

شرکت هواوی با تجربه طولانی و موفق خود در تولید دوربین گوشی های هوشمند، این بار با توسعه یک فناوری کاملا جدید توانسته است به سطح تازه ای از این تکنولوژی دست پیدا کرده و کیفیت عکاسی با موبایل را به صورت قابل ملاحظه ای ارتقا دهد. این نوآوری هواوی که اخیرا توسط سازمان ثبت مالکیت چین به رسمیت شناخته شده است، قادر به تشخیص ژست های حرکتی و تنظیم خودکار Viewfinder بر اساس حرکات کاربر است. فناوری ای که می تواند جذابیت عکاسی با گوشی های هوشمند را دو چندان کرده و برای کاربران حرفه ای و بلاگرها بسیار سودمند باشد.

استفاده از این فناوری جدید در گوشی های هوشمند، امکان تشخیص Gesture را به دوربین های گوشی اضافه می کند، یعنی این که دوربین گوشی Gesture دست کاربر را تشخیص داده و کاربر می تواند با دور یا نزدیک تر کردن انگشتان خود از هم، میزان زوم دوربین موبایل را تنظیم کند. این تکنیک بسیار راحت، گرفتن عکس های سلفی و دسته جمعی را بسیار آسان تر و لذت بخش تر می کند.

تنظیم Viewfinder دوربین های جدید نیز به کاربران این اجازه را می دهد تا بدون جدا کردن مونوپاد و برهم زدن صحنه، تصاویر را مرور کنند. به نظر می رسد به لطف این تکنولوژی در آینده ای نه چندان دور کاربران گوشی هوشمند هواوی، عکاسی های حیرت انگیز و فوق العاده ای را تجربه خواهند کرد.

هرچند که پیشینه هواوی نشان می دهد که کاربران این برند در حال حاضر نیز از بهترین دوربین موبایل در جهان استفاده می کنند. گوشی هوشمند P50 Pro هواوی به لنزهای رده حرفه ای HUAWEI XD Optic، پردازش کننده پیشرفته تصویر HUAWEI XD Fusion Pro و تکنولوژی هوش مصنوعی مجهز می باشد که ترکیب آنها با هم توانسته است امتیاز 143 را در تستهای تخصصی DXOMARK کسب کند. این امتیاز که گوشی هوشمند P50 Pro را در صدر جدول رده بندی و چهار پله بالاتر پرچمدار اپل از iphone 13 Promax قرار می دهد، نشان می دهد که دوربین این گوشی هوشمند از بهترین و به روز ترین دوربین حال حاضر دنیای عکاسی با موبایل می باشد.

دوربین های فوق پیشرفته هواوی فقط محدود به مدل های پرچم دار این شرکت نمی باشد و تقریبا همه گوشی های این شرکت از میان رده تا اقتصادی از فناوری جدید هوش مصنوعی بهره مندند. بنابراین با وجود آن که زمان استفاده از این فناوری جدید دوربین در گوشی های هواوی، هنوز مشخص نیست، ولی کارنامه درخشان این شرکت نشان می دهد که به زودی باید شاهد به کارگیری این فناوری در همه گوشی های هوشمند جدید هواوی باشیم.

منبع: وبلاگ رندباز

 

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

گر مشترک سیم کارت های اعتباری باشید، قطعا تجربه ناخوشایند قطعی تماس به خاطر نداشتن شارژ را داشته اید. تمام شدن شارژ یا اینترنت همراه در شرایطی که نباید، حتما مشکلاتی را برای افراد ایجاد خواهد کرد، خصوصا در شرایط اضطراری که افراد نیاز به کمک داشته و باید تماس فوری برقرار کنند.

یکی از مهمترین دلایل استقبال سیم کارت های اعتباری، مدیریت مالی هزینه های این بخش می باشد. البته بعضی وقت ها این مزیت مهم باعث بروز دردسرهایی نیز می شود، مثلا یک تماس مهم تلفنی به خاطر تمام شدن شارژ ناگهان قطع می گردد و شما نه تنها مجبور به شارژ دوباره سیم کارتتان هستید بلکه باید بعد از تماس مجدد، عذرخواهی نیز بکنید. حال تصور کنید وقت کافی برای شارژ مجدد نیز ندارید، قطعا این شرایط بسیار دلهره آور خواهد بود. نداشتن شارژ کافی برای تماس در زمان های اضطراری مانند تصادف، آتش سوزی و ... علاوه بر ایجاد استرس و فشار می تواند باعث بروز خسارات مالی و جانی جبران ناپذیری نیز گردد.

با توجه به این که شرایط اضطراری همیشه ناگهانی اتفاق می افتد و تقریبا کسی نمی تواند شرایط خاص را پیش بینی کند، لازم است اپراتورهای فعال در کشور به یاری کاربران خود آمده و آنها را در این شرایط حمایت کنند. به همین خاطر اپراتورهای تلفن همراه در کشور سرویس ها و خدمات خاصی را پیش بینی کرده اند که در شرایط اضطراری قابل استفاده بوده و لازم است کلیه کاربران سیم کارت های اعتباری به آن آگاهی داشته باشند و در شرایط خاص از آن استفاده نمایند. 

 

خدمات اضطراری اپراتور ایرانسل

 

اپراتورهای مختلف فعال در کشور برای شرایط اضطراری خدماتی به نام "شارژ اضطراری"و "اینترنت اضطراری" رافراهم نموده اند که کاربران می توانند با گرفتن یک کد دستوری خاص و یا با ورود به اپلیکیشن مدیریت سیم کارت آن را فعال سازند. در این سرویس نیاز به پرداخت آنی هزینه نبوده کاربران می توانند به سرعت از سرویس اضطراری استفاده کنند.

نحوه فعال سازی این خدمات برای اپراتورهای مختلف، متفاوت می باشد.

 

سرویس امداد رسان ایرانسل

مشترکین اعتباری سیم کارت ایرانسل برای بهره مندی از"شارژ اضطراری" و"اینترنت اضطراری" سرویس امداد رسان در اپلیکیشن ایرانسل من، صفحه اصلی ، اینترنت اضطراری و یا شارژ اضطراری را انتخاب نمایند.

 

سرویس میزبان تماس و میزبان پیامک ایرانسل

این سرویس برای تماس های اضطراری مشترکین سیم کارت اعتباری ایرانسل با دوستان و آشنایان طراحی شده است و افراد می توانند در مواقعی که امکان پرداخت هزینه تماس را ندارند، از این سرویس استفاده کنند. این سرویس که برای پیامک هم فعال میباشد، فردی که با او تماس گرفته می شود، هزینه برقراری ارتباط را تقبل می نماید. در این سرویس مخاطب تماس ابتدا به یک سیستم گویا وصل شده و در صورت قبول هزینه تماس، ارتباط شما با او برقرار می شود.

 

سرویس با من تماس بگیرید ایرانسل

این سرویس هم یکی دیگر از خدمات ایرانسل برای مشترکینی است که به خاطر عدم موجودی در کارت بانکی و یا همراه نداشتن پول نمی توانند سیم کارت اعتباری خود را شارژ کنند. این مشترکین می توانند با ارسال پیامکی رایگان به هر مشترک ایرانسلی از او درخواست تماس نمایند.

سرویس " لطفا با من تماس بگیرید" فقط مختص به مشترکان سیم کارت های اعتباری ایرانسل می باشد و سایر اپراتورها این خدمت را ارائه نمی دهند.

 

سیستم گفتگوی ناهمگام یا سیستم Poc

سیستم گفتگوی ناهمگام یا PoC (Push to talk over cellular) امکانی است که مشترکین می توانند با فشار دادن و نگه داشتن یک دکمه، مستقیم با هم مکالمه صوتی و حتی چند رسانه ای (عکس، پیام و ویدئو) برقرار نمایند. این سیستم در مواقع اضطراری که اطلاع رسانی و مدیریت تماس حیاتی است، با دکمه ( Push to talk) برقراری تماس را امکان پذیر می سازد. گیرنده تماس نیز بدون نیاز به پاسخگویی ارتباط فعال و مستمری را خواهد داشت.

استفاده از این سرویس برای تماس های فرد به فرد و گروه به گروه امکان پذیر بوده و در مراکزی مانند بیمارستان ها، آتش نشانی، مراکز مدیریت بحران و ... پرکاربرد است. این سیستم که با استفاده از تجهیزات اختصاصی (دستگاههای بی سیم) و اپلیکیشن موبایل برقرار می گردد، از امنیت و سرعت بالایی برخوردار بوده و کاملا برای ارتباطات حساس سازمانی مناسب می باشد.

 

سرویس تماس اضطراری

 

به دلیل سهولت حفظ کردن شماره های کوتاه و رند، شماره تماس های امدادی در سراسر دنیا معمولا سه رقمی انتخاب می شوند تا افراد در شرایط بحرانی نیز به آسانی با آنها تماس بگیرند. ولی با وجود همه تمهیدات در نظر گرفته، میتوان شرایطی را در نظر گرفت که فرد حادثه دیده بنا به هر دلیلی به گوشی خود دسترسی نداشته باشد و یا توانایی تماس گرفتن برایش مقدور نباشد، در این شرایط خاص لازم است که راهکارهای پیشرفته تری در اختیار کاربران قرار گیرد. 

در حال حاضر اتحادیه اروپا با همکاری اپراتورهای مخابراتی و مراکز امدادی در تلاش است تا سامانه ای به نام تماس اضطراری و یا (e-call) را راه اندازی نماید. در این سیستم خودروها به سنسورهایی مجهز می شوند که در زمان بروز حادثه به سامانه تماس اضطراری متصل شده و به مراکز اورژانس و دیگر مراکز امداد اطلاع رسانی می کند. این سامانه با ارسال مختصات محل تصادف به تیم های امدادی نزدیک محل حادثه، زمان و مکان دقیق حادثه را اطلاع رسانی می کند. این سرویس که با استفاده از اینترنت چیزها ( IOT ) کار می کند، در آینده می تواند در کاهش خسارت های مالی و جانی تصادفات جاده ای نقش اساسی ایفا کند. 

حساسیت شرایط اضطراری برای حوادث پیش بینی نشده ای مانند سیل، زلزله، طوفان و... بر کسی پوشیده نیست. سرعت اطلاع رسانی در این شرایط برای کم کردن صدمات و خسارات احتمالی قبل از وقوع حادثه می تواند بسیار کارگشا باشد. اپراتورهای مخابراتی در چنین شرایطی با رایگان کردن هزینه مکالمه و دیتا، می توانند کمک بسیار زیادی به نیروها و سازمان های امدادی داشته باشند. واکنش سریع و گسترده امدادرسانان در کنار اطلاع رسانی تخلیه، آموزش های پزشکی، اعلام هشدار اپراتورهای مخابراتی راهکاری مناسب برای کم کردن صدمات ناشی از اینگونه حوادث خواهد بود. 

 

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

 

همیشه آدم ها می توانند کار هایی بکنند و باعث شگفت انگیز شدن دور و اطرافیان خود باشند و باعث این باشند که مردم انها را تحسین کنند. در اروپا روز مجرد وجود دارد که به خرید و فروش وسایل برای شخص مجرد با خودش می پردازد و باعث خوشحال کردن خود می شود

امسال نیز این رویداد با فروش خیره کننده فروشگاه های آنلاین خبر ساز شد. به نقل از JD.com ، بزرگترین خرده فروش آنلاین چینی، روز 11 نوامبر روز خوش شانسی برخی کسب و کارها بوده است. بر اساس آمار منتشر شده این خرده فروش، شیائومی در این روز بی رقیب بوده و گوشی هوشمند رد می k40 در صدر جدول پرفروش های این روز قرار گرفته است. البته موفقیت برندهایی مانند اپل و آنر نیز در این روز قابل توجه بوده و آیفون 13 در رتبه دوم پرفروش ها و رد می 9A در جایگاه سوم قرار گرفته است.

 

پرفروش های روز مجردها

 

 

نام برند

نوع مدل

جایگاه

شیائومی

Redmi K40

1

اپل

Iphone 13

2

آنر

Redmi 9A

3

ریلمی

Iphone 12

4

اوپو

Play5T

5

 

نکته جالب توجه در این جدول عملکرد بسیار عالی شیائومی است وکه از بین 20 محصول پرفروش 9 مورد مربوط به این شرکت است. به طور کلی هر دو برند شیائومی و ردمی در تمام بازه قیمتی موفق عمل کرده اند و استقبال مردم نشان می دهد که سه نسل اخیر این گوشی های هوشمند این برندها توانسته اند جایگاه خود را در بازار پیدا کنند.

آنچه در رویداد روز مجردها تامل برانگیز بود، پیشی گرفتن برندهای زیر مجموعه از سری اصلی برندها می باشد. مثلا فروش بیشتر ردمی از شیائومی. هرچند که این پیشی گرفتن در مورد ریلمی از اوپو، برند آیکو از ویوو، و حتی آنر از هواوی نیز صدق می کند و همه آنها نشان از عملکرد و وضعیت خوب این اسپین آف ها خواهد بود.

بر اساس آمار تفکیکی دقیقی که JD.com ارائه کرده است آنچه در جدول خودنمایی می کند، در بازه قیمت بین 5000 تا 10000 یوان، جایگاه فروش در اختیار برند گران و خاص اپل می باشد و عنوان های اول تا سوم به ترتیب مربوط به آیفون 13، آیفون 12 و آیفون 13 پرومکس می باشد. برند چینی شیائومی در میان پرچمداران کمتر از 5000 یوان ( متوسط ) برنده شده است و در بازه قیمتی کمتر از 1000 یوان نیز ( ارزان قیمت ها ) ردمی 9A و ردمی 9 می درخشند.

در بخش گران قیمت ها نیز میت x2 تاشو و میت RS40 و گلکسی زد فیلیپ 3 قرار دارند و ایسوس راگ فون 5 جلوتر از بلک شارک 4 و بلک شارک 4 اس قرار دارند.

فروش بالای برندهای مختلف در روز مجردها می تواند فرصتی باشد برای برندهای مطرح جهانی که در رقابتی تنگاتنگ از میزان محبوبیت خود را در بین جوانان آگاهی پیدا کنند وبا سازماندهی و برنامه ریزی در این روز خوش بدرخشند.

 کردن خودش می شود.

منبع: وبلاگ رندباز

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

امروزه دیگر نمی توان گفت که کودکان و نوجوانان با دنیای اینترنت رشد کرده، بلکه باید از واژه غرق شدن در اینترنت برای آن ها استفاده نمود.افرادی که دیگر فضای مجازی و دنیای اینترنت را فقط به عنوان یک بخشی برای رفع چالش ها و حل بخش کوچکی از نیاز های خود نمی دانند و به نوعی اینترنت را یک بخش بسیار مهم در زندگی خود تلقی می کنند.

امروزه در دنیا این اتفاق به یک چالش مهم و اساسی تبدیل شده و کارشناسان فناوری اطلاعات و روانشناسان در پی آن هستند که فضای اینترنت را برای کودکان و نوجوانان نسل جدید به یک محیط امن در جهت رشد جامعه تبدیل کنند.در کشور ما نیز با انجام تحقیقات گسترده و همکاری شرکت های ارتباطاتی طرحی تحت عنوان سیم کارت های انارستان کمک بسیار خوبی را به امن تر کردن محیط اینترنت کرده و به نوعی دغدغه والدین را بسیار کم نموده، هرچند این چالش به طور کامل رفع نشده است.

جعفر زیاری مدیر پروژه سیم‌ کارت انارستان نگرانی‌های پدران و مادران در زمینه‌ی استفاده بی‌رویه و مدیریت نشده کودکان از اینترنت را درست دانست و در این باره گفت: دسترسی کودکان و نوجوانان به اینترنت آزاد و فضای مجازی بزرگسالان، آسیب‌های تربیتی و اجتماعی مختلفی را دارد، اما این یک چالش فراگیر در سطح دنیا است و صرفا برای ایران نیست در دنیا هم راهکارهای گوناگونی برای آن ارائه شده است.

وی افزود: برخی پدران و مادران راهکار را دور نگهداشتن فرزندان از فضای مجازی می‌دانند، این راهکارها در بلند مدت شکست می‌خورد چون بالاخره فرزندان دور از چشم ما به اینترنت دست پیدا می‌کنند. از طرفی اگر هم امکان اجرایی داشته باشد، با این کار ما فرزند خودمان را از تمام امکانات و مزیت‌های اینترنت بی‌بهره می‌کنیم.

زیاری ادامه داد: اما این یک چالش فراگیر در دنیا است و خیلی از کشورها با بکارگیری ابزارهای مختلف، اینترنت کودک و نوجوان را از اینترنت بزرگسالان جدا کرده‌اند، سیم‌‌کارت‌های کودک و نوجوان یکی از ابزارهای مناسب برای این کار است. اینترنت سیم‌کارت‌های کودک بر اساس فهرست سپید است یعنی کاربر فقط امکان دسترسی به سایت‌های مناسب کودکان و نوجوان را دارد.

زیاری گفت: یک امتیاز سیم کارت انارستان ایمنی است که پاسخگوی دغدغه والدین است اما امتیاز دیگر آن تامین محتوای مورد نیاز کودکان است، ما محتواهای متنوعی را همراه تخفیف‌های ویژه در حوزه سرگرمی و آموزش کودکان و نوجوانان برای کاربران سیم کارت انارستان تامین کرده‌ایم.

وی اظهار کرد: برای تهیه سیم کارت کودک و نوجوان انارستان لازم نیست مبلغی پرداخت شود، فقط با پیامک کردن ۲۲۰ به ۳۰۰۰۶۸۶۰ والدین گام به گام برای دریافت سیم کارت انارستان راهنمایی می‌شوند. همچنین امکان سفارش آنلاین سیم کارت‌ انارستان هم روی سایت فروشگاه همراه اول وجود دارد.

مدیر پروژه سیم کارت انارستان ابراز داشت:موضوع دیگر بحث هزینه‌های مصرف اینترنت برای برخی از خانواده‌ها است که خوشبختانه شبکه شاد رایگان شده و بسته‌های مکالمه و اینترنت سیم کارت انارستان تا ۳۵ درصد ارزان‌تر از تعرفه عادی است.

زیاری در پایان تصریح کرد: زیست بوم دوستدار کودک انارستان برای پاسخگویی به دغدغه تربیتی والدین و نیازهای فرزندان در فضای مجازی راه‌اندازی شده است که سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی انارستان یکی از محصولات آن است. به جز سیم کارت، تبلت کودک و نوجوان نارتب با امکان مدیریت تبلت توسط والدین، سامانه تحلیل و دسته‌بندی محتوای انارستان به‌نام چی‌خوبه، استدیو بازی‌سازی شاه‌غول که بازی‌موبایلی تولید می‌کند و استودیو تولید پویانمایی انارستان همگی در زمره محصولات و خدمات زیست بوم انارستان هستند.

از مزایای سیم کارت های انارستان می توان به عرضه یکسری خدمات ارزشمندی در قالب سیستم های نوین دارای ارزش افزوده مانند اینترنت و پیامک و ایجاد الگو های ارتباطی میان معلمان و دانش آموزان به وسیله پیام رسان های بومی شده برای داشتن ارتباطات قوی درون مدرسه ای اشاره نمود

منبع: وبلاگ رندباز

 

 

 

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

نقش گوشی های هوشمند امروزی آنقدر در زندگی کاری و شخصی افراد پررنگ است که اگر لحظه ای آنها را در کنار خود نداشته باشیم، گویی شیء با ارزشی را گم کرده ایم. هرچند که با توجه به چند منظوره بودن این دستگاه ها، تقریبا همه آنها از ارزش مالی قابل توجهی برخوردارند و حتی قیمت برخی از آنها بسیار دور از ذهن و گران می باشد.

جدا از ارزش ریالی گوشی های هوشمند، برخی از آنها حاوی اطلاعات بسیار ضروری و مهمی هستند که لازم است کاربران در حفظ و نگهداری آنها، دقت ویژه ای داشته باشند؛چرا که کوچک ترین غفلت، ممکن است ضررهای مالی و حتی اعتباری جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. درست که امروزه به خاطر ارزش ریالی این دستگاهها، سرقت گوشی های هوشمند بسیار رایج است ولی قطعا افراد می توانند با اندکی توجه و دقت نظر از بروز چنین پیش آمد های ناگواری جلوگیری نمایند.

با همه این تفاسیر گاهی پیش می آید که شما به خاطر عجله یا غفلت، گوشی هوشمند خود را پیدا نمی کنید که در این شرایط عاقلانه ترین عکس العمل تماس با شماره خودتان است، چرا که ممکن است آن را جا گذاشته باشید و کسی که گوشی را پیدا کرده، با پاسخ به آن، شما را از دلهره و نگرانی نجات دهد.

ولی اگر بعد از تماس های مکرر مطمئن شدید که گوشی هوشمندتان به سرقت رفته است، در اسرع وقت به صورت حضوری به یکی از نمایندگی های اپراتور سیم کارت خود مراجعه و آن را از دسترس خارج کنید. البته این کار از طریق وب سایت همراه اول و ایرانسل نیز امکان پذیر است. سوزاندن سیم کارت کمک می کند که مسئولیت حقوقی در قبال جرمهای احتمالی سارقان، نداشته باشید و اعمال مجرمانه آنها گریبان گیر شما نشود.

در قدم بعدی لازم است که به مراجع قانونی؛ سرقت گوشی هوشمندتان را اعلام کرده و شکایت نمایید. به همین منظور با در دست داشتن مدارک شناسایی معتبر مانند کارت ملی، فاکتور خرید گوشی هوشمند مسروقه و شماره سریال پشت جعبه به نزدیک ترین کلانتری یا دادسرا مراجعه کرده و تقاضای کتبی خود را ارائه دهید.

بعد از مراجعه حضوری و تکمیل فرایند اداری، ماموران کلانتری یا دادسرا موظف به پیگیری های لازم هستند و با صدور درخواستی به اپراتور، ردیابی گوشی هوشمند شما را از آنها می خواهند. در حال حاضر تقریبا در همه گوشی های هوشمند سرویس پیش فرض ردیابی وجود دارد که در صورت روشن بودن دستگاه و GPS و اتصال اینترنت، مکان دستگاه را نشان می دهد. در این مرحله، به محض پیدا شدن موقعیت گوشی، موضوع به اطلاعتان خواهد رسید.

در غیر این صورت بعد از انجام تحقیقات مقدماتی و صدور کیفر خواست، پرونده شکایت به دادگاه ارسال می گردد که در این مرحله، دادگاه دستور ردیابی گوشی هوشمند را از طریق مخابرات صادر خواهد کرد. در صورتی که گوشی هوشمند شما پیدا شود، فرد متهم به دادگاه احضار شده و دادگاه به پرونده سرقت رسیدگی کرده و در نهایت رای صادر می کند.

آنچه که در این فرآیند بسیار ناخوشایند به نظر می رسد، صرف انرژی، وقت، پول و اعتبار اشخاص می باشد که گاها بسیار طولانی و خسته کننده است. بدیهی است سرقت گوشی های هوشمند پیامدهای ناگواری را با خود به همراه خواهد داشت و افراد علاوه بر ازدست دادن بسیاری از اطلاعات شخصی و با ارزش، استرس و فشار زیادی را نیز تحمل می کنند. بنابراین آنچه که مهم به نظر می رسد؛ اقدامات پیشگیرانه ای است که هر فرد باید انجام دهد تا در این شرایط قرار نگیرد

منبع: وبلاگ رندباز

 

 

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

بردگیم Seven Wonders

تمدن هایی که توسط پادشاه ها ساخته می شوند  تا قدرت خود را به تاریخ نشان دهند .ممکن است در هر جای دنیا تمدن هایی باشد که در زمان یکی بودند و هر کدام سعی می کردند که باعث پیشرفت تمدن های خود شوند و از منابعی که در دست دارند به بهترین نظر استفاده کنند.

شما به عنوان حاکمین این سرزمین ها وظیفه ی توسعه اونها رو دارید.

هفت حاکم فعال، در دنیای بردگیم عجایب هفت گانه با هم رقابتی دارند که باعث میشه همه اونها برای توسعه و پیشرفت با هم مبارزه داشته باشن.

این مبارزه هم میتونه جنگی نرم باشه و هم مبارزه ای تن به تن بین سپاهیان شما.

در بردگیم  7WONDERS با توسعه‌ی منابع و مصرف آنها در راستای ارتقای قدرت نظامی، علم و توان تولیدی به سمت موفقیت در بازی بتازید.

عجایب هفتگانه توی این بازی نقشی اساسی برای پیشرفت شما و سرزمینتون ایفا میکنن پس برای ساخت اون ها برنامه بریزید.

بردگیم سون واندرز، جزو پرفروشترین بازی های تاریخ بازی های رومیزی است که طرفداران زیادی در تمام دنیا بصورت جدی دارد.

برای اونایی که بازی استراتژیک کامپیوتری مثل rise of nation رو انجام دادن، میدونن ساختن عجایب هفتگانه میتونه چه کمک بزرگی به درآمد و قدرت سرزمین شما بکنه…

آموزش بازی بازی رومیزی عجایب هفتگانه (بردگیم Seven Wonders)

بازی فکری seven wonders توی سه راند اجرا میشه که هر کدوم از این سه راند بازه‌ی تاریخی متفاوتی رو شامل میشه.

از بین دسته کارتی که توی دست شماست، باید یکی از کارت ها رو بر اساس اولویت ها و استراتژی‌ ای که می چینید انتخاب کنید و بقیه کارت ها رو به نفر بعدی تحویل بدید و در ادامه از بازیکن قبلی خودتون دسته کارتی رو تحویل بگیرید،

این چرخه رو ادامه میدید تا کارت ها تموم بشن. در واقع یه چیزی مثل بازی blood rage …

حالا وقتشه از این کارت ها برای توسعه‌ی سرزمینتون استفاده کنید.

کارت ها دسته بندی متفاوتی دارن. یک سری از اونها به شما منابع میدن، یک سری برای خرید و فروش به کار میرن، بعضی از اونا علم شما رو افزایش میدن و یا قدرت نظامی‌تون رو بیشتر میکنن.

این استراتژی شماست که چه کارت هایی رو انتخاب کنید؛ میخواید به جنگ برید یا اول منابعتون رو گسترش بدید؟

برد گیم شگفتی های هفتگانه در سال 2010 وارد بازار شد و از بازی هایی‌ست که در دنیا جایگاه خوبی کسب کرد و بعد از چندین سال از ارائه‌ی این بازی هنوز هم محبوبیت قابل توجهی بین دوست داران بورد گیم داره. تا جاییکه بزرگان بردگیم در دنیا این بازی رو به عنوان یکی از محبوب ترین و استراتژیک ترین بازی های خودشون معرفی میکنن.

این بازی رومیزی پر افتخار جهانی، برای 3 تا 7 نفر طراحی شده و افراد زیر 10 سال شامل محدودیت سنی این بازی میشن چون نیاز به تفکر زیاد داره.

البته که نسخه دو نفره این بازی هم تحت عنوان بازی seven wonders duel برای فقط دو نفر وجود دارد.

بازی عجایب هفتگانه یا همون 7 wonders میتونه ذهن شما رو کامل باز کنه و به اوج لذت بازی برسین…

منبع: وبلاگ چت رنگ

 

 

 

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

عصر تکنولوژی با سرعت فوق العاده اش آنقدر جهانیان را با خود همراه کرده است که به راحتی می توان تاثیر آن را بر زندگی های مدرن امروزی دید. برای انسان امروزی دیگر نوشتن نامه، ارسال پیام و ... راه ارتباطی سریع و مناسب به شمار نمی آید و افراد تمایل به برقراری ارتباط تلفنی دارند. این فناوری که در سال های اخیر با توجه به گستردگی شبکه های اینترنتی و تلفن همراه، بسیار موفق عمل کرده است، از جمله رموز دنیای تجارت نیز به شمار می رود. به طوری که تقریبا تمام شرکت ها و کمپانی های فعال با راه اندازی سامانه های ارتباطی، ارتباط دوسویه با مشتریان خود برقرار می کنند.

همراه اول به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور فعال در کشور که از بیشترین تعداد مشترکین ثابت تلفن همراه برخوردار بوده خدمات گسترده ای را به کاربران خود ارائه می دهد. این اپراتور تلاش کرده است تا با ارائه راه های ارتباطی گوناگون، امکان دسترسی به خدمات را تقریبا برای هر سلیقه ای فراهم کند.

ابتکار بکر همراه اول یک فرصت استثنایی و خاص را در اختیار مشترکین این اپراتور قرار داده تا در خصوص مشکلات و مسائلی که در طول روز با آنها مواجه می شوند، دغدغه نداشته و برای حل همه مسائل از پیگیری شارژ تا مشکلات آنتن دهی سیم کارت به آسانی و در اسرع وقت با کارشناسان این مرکز تماس گرفته و راهکارهای مناسب را دریافت نمایند.

 

شماره تماس 9990

 

این سامانه تماس دوسویه که برای برطرف کردن کلیه مشکلات فنی و غیر فنی طرح ریزی شده به عنوان اولین و راحت ترین راهکار ممکن در اختیار کلیه مشترکین اپراتور همراه اول قرار دارد تا به صورت 24 ساعته و هفت روزه هفته، از خدمات آن استفاده نمایند.

برقراری تماس از طریق سیم کارت همراه اول با شماره 9990 کاملا رایگان بوده و مشترکان می توانند با سیم کارت خود به صورت رایگان از مشاوره کارشناسان بهره مند گردند. شماره تماس 09129990 نیز برای برقراری ارتباط از طریق شماره ثابت می باشد.

لازم به ذکراست که تماس با این شماره از طریق سیم کارت ایرانسل و سایر اپراتورها مانند رایتل رایگان نیست و شما باید از طریق سیم کارت دائمی یا اعتباری همراه اول و یا تلفن ثابت اقدام به برقراری تماس رایگان کنید.

 

خدمات 9990

 

راهنمایی مشترکین ( تعویض سیم کارت سوخته، ثبت نام، تغییر مالکیت، ثبت سریال گوشی و...)

فروش انواع Device اینترنت همراه

قطع و وصل پیامک های تبلیغاتی و مبتنی بر محتوا

بررسی مشکلات پیام کوتاه ( SMS)، پیام چند رسانه ای ( MMs) و اینترنت ( GPRS)

راهنمایی در مورد خرید، ثبت نام و نقل و انتقال تلفن همراه

اطلاعات مربوط به سرویس ها، خدمات و صورتحساب مشتریان

اعلام وضعیت سیم کارت و علت قطع تلفن همراه

راهنمایی در خصوص نحوه فعال سازی بسته های هوشمند اینترنت، پیامک و مکالمه

راهنمایی در خصوص رومینگ بین الملل، تعرفه های جاری و کشورهای طرف قرارداد

پیگیری و حل مشکل مشتریان در کوتاهترین زمان ممکن و تشکیل تیکت در صورت لزوم

اطلاع از مدت و مبلغ سیم کارت، افزایش اعتبار، انتقال شارژ و نحوه استفاده از آن

اعلام نشانی و شماره تلفن ادارات و مراکز ارائه خدمات تلفن ثابت، دفاتر ارتباطی و ICT کل کشور

دریافت گزارشات مربوط به مشکلات شبکه اعم از پوشش شبکه و آنتن دهی و پیگیری زمان رفع مشکل

 

خدمات IVR دو زبانه ( فارسی و انگلیسی )

 

اطلاع از اینترنت همراه ( نوترینو) خرید بسته و اعلام مشکلات

امکان شارژ مستقیم ( TOP UP) به صورت دلخواه

دریافت خدمات غیر حضوری ( دریافت PIN و PUK) دریافت ریز مکالمات، تغییر رمز عبور، وصل تلفن همراه قطع شده)

دریافت اطلاعات ، فعال سازی و غیر فعال سازی سرویس های ویژه مانند آوای انتظار،تماس بان، اینترنت همراه، همراهان اول و ...

کلیه خدمات مالی ( قبض میان دوره و پایان دوره، اطلاع از تعرفه ها و...)

خروج از لیست سیاه ( ویژه مشترکین اعتباری)

شرکت در نظر سنجی و ارائه پیشنهادات و انتقادات

 

پست الکترونیک

 

پست الکترونیک خدمات همراه اول به آدرس 9990@mci.ir نیز آماده پاسخگویی به سوالات ، مشکلات، پیشنهادات و انتقادات مشترکین از طریق ایمیل می باشد. در این سامانه بعد از دریافت ایمیل کاربر، کارشناسان همراه اول تلاش می کنند تا در سریعترین زمان ممکن ایمیل را بررسی و پاسخ مناسب را ارسال نمایند. در صورتی که درخواست کاربر نیازمند پیگیری بیشتر باشد، کارشناسان با کاربر تماس تلفنی برقرار می کنند.

 

دورنگار ( فکس)

 

مشترکین می توانند در صورت تمایل سوالات ، مشکلات، انتقادات و پیشنهادات خود را به دورنگار مرکز خدمات همراه اول به شماره 09129999900 ارسال نموده و پاسخ لازم را دریافت نمایند.

 

چت آنلاین (از من بپرس)

 

چت آنلاین که قطعا مخاطبان خاص خود را خواهد داشت، یکی دیگر از راه های ارتباطی با کارشناسان همراه اول می باشد. مشترکان متقاضی باید ابتدا به سامانه همراه من به آدرس my.mci.ir مراجعه نموده و به صورت آنلاین با پشتیبان در ارتباط باشند.

در حال حاضر امکان نصب این برنامه برای دو سیستم عامل اندروید و ios وجود داشته و کاربران می توانند درخواست ها، نظرات و پیشنهادات خود را در این اپلیکیشن ثبت نمایند. در این سامانه امکان ثبت درخواست " تماس با من " نیز وجود داشته که در صورت فعال سازی، کارشناسان همراه اول از طریق سامانه 9990 در اسرع وقت با مشترک تماس می گیرند.

همراه اول روش های دیگری مانند سامانه 195 ( رگولاتوری) را نیز برای رفع مشکلات کاربران راه اندازی کرده است که این سامانه نیز در نهایت به شماره تماس 9990 منتهی می شود، بنابراین ابتدایی ترین و سریع ترین روش برای برقراری ارتباط با کارشناسان همراه اول همان 9990 می باشد.

کاملا مبرهن است که همراه اول برای حفظ جایگاه تجاری خود در دنیای رقابت تلاش نموده است تا با فراهم کردن راه های گوناگون ارتباطی، خدمات خود را به بهترین نحو ممکن در اختیار کاربران قرار دهد. پاسخگویی 24 ساعته و در دسترس بودن همیشگی کارشناسان قطعا از مهمترین گام های این اپراتور برای جذب مشتری بوده است که به بهترین نحو ممکن اثر بخش بوده است

منبع: وبلاگ رندباز

 

 

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

خیلی هایی که در موسیقی کار می کنند یا ساز می زنند دوست دارن که در یک بند  حضور داشته باشند تا بتوانند که در کنسرت های مختلف یا تور های مختلف هنری حضور داشته باشند تا بتوانند برای خود موفقیتی داشته باشند و گاهی باعث  چالش هم می تواند باشد.

توی بازی آن تور on tour توی هر دور تاریخ تور هاتون توی دوتا از ایالت ها مشخص میشه.

بعدش بین ایالت های مجاور باید سفر کنید که با استفاده از ماژیک این مسیرها رو رسم میکنید

تا ببینید تور موسیقی تون رو داخل چنتا از ایالت های مختلف میخواید اجرا کنید.

شاید اول فکر کنید که برد گیم  On Tour یه بازی ساده باشه ولی خیالتون راحت باشه؛

زمانی که تاس 10 وجهی این بازی اذیتت تون کنه  قطعا برنا مه ریزی هاتون هم به مشکل میخوره.

حالا وقت اینه که با یه برنامه ریزی سر تایم خودتون رو  به کنسرتا تون برسونید.

در هر دور بوردگیم On Tour یا همون بازی تور موسیقی ، دو تاس ده وجهی چرخونده میشه تا دو عدد دو رقمی ایجاد بشه.

مثلا  یک رول ۳ و ۷ اعداد ۳۷ و ۷۳ را بوجود میاره. همه بازیکنان هر کدوم از این اعداد رو به صورت حالت خاصی روی نقشه خود می نویسند.

مناطقی که می تونند توی اون بنویسند توسط سه کارت که در وسط جدول قرار دارند محدود میشند.

پایان بازی ، هر بازیکن مسیری را بر روی نقشه خود ترسیم می کنه که با تعداد کم شروع می شه و از کشورهای مجاور با تعداد بالاتر و بالاتر بازدید می کنه.

امتیاز گیری توی بازی رومیزی به این شکله که بازیکنا برای هر بازدیدی که از هر ایالت دارند ۱ امتیاز میگیرند.

بازی ترکیبی از فکر، شانس و مدیریته که بخصوص برای اونایی که به موسیقی و گشت‌وگذار علاقه دارن، کاملا پیشنهاد میشه.

منبع: وبلاگ چت رنگ

 

 

 

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

شاتل موبایل نام تجاری عضو جدید خانواده بزرگ شاتل می باشد که به عنوان نخستین و تنها اپراتور مجازی نوع اول تلفن همراه از سال 96 با ارائه سیم کارت هایی با پیش شماره 0998 و کد یک وارد بازار خدمات ارتباطی کشور گردید. این اپراتور خیلی زود توانست با ایجاد زیر ساخت های فنی و به روز، گسترده ترین پوشش شبکه 3G و 4G/LTE را برای مشترکین خود فراهم ساخته و تجربه ای وصف ناشدنی از ارتباط پیوسته و با کیفیت را برای آنها به ارمغان داشته باشد.

سیم کارت های هوشمند شاتل موبایل همواره با انتخاب و اتصال به بهترین شبکه و فناوری، خدمتی منحصر بفرد را به مشترکین خود ارائه می دهند که نه تنها از هزینه های کاربران می کاهد بلکه تجربه بهتری از سرعت و سرویس را نیز برای آنها رقم می زند. در همین راستا این بار شاتل موبایل علاوه بر پیاده سازی فاز جدید هوشمند سازی سیم کارت های خود، امکان استعلام و مشاهده شبکه رادیویی که کاربر در آن لحظه به آن متصل است را نیز فراهم نموده است.

بنابراین برای اولین بار مشترکین سیم کارت های شاتل موبایل می توانند هر زمان که تمایل دارند با شماره گیری کد دستوری #8*1* بدون نیاز به نصب اپلیکیشن یا تنظیمات خاصی ، نسبت به استعلام وضعیت اتصال، تغییر و انتخاب دستی شبکه رادیویی میزبان سیم کارت خود و یا بازگشت به حالت هوشمندانه اقدام کنند. اگرچه در حال حاضر دسترسی به این قابلیت، فقط در استان خوزستان امکان پذیر است ولی این امر آزمایشی بوده و در آینده ای نزدیک این خدمت را برای کلیه مشترکین شاتل موبایل در سراسر کشور فراهم خواهد شد.

هم اکنون مشترکین سیم کارت های شاتل موبایل در استان خوزستان می توانند با شماره گیری کد دستوری #1*8*1* شبکه رادیویی که در آن لحظه به آن متصل هستند را مشاهده کنند. این مشترکین می توانند با شماره گیری کد دستوری #2*8*1* نسبت به تغییر دستی شبکه رادیویی میزبان بین سه شبکه رادیویی تلفن همراه کشور اقدام کرده و یا با انتخاب کد #3*8*1* به حالت هوشمند و انتخاب خودکار شبکه رادیویی خود بازگردند.

در حال حاضر با توجه به محدود بودن حوزه جغرافیایی این سرویس، در صورت خروج مشترک از منطقه تحت پوشش و افت فناوری، به صورت خودکار قابلیت انتخاب هوشمند شبکه فعال شده و مشترک را برای استفاده از بهترین پوشش و فناوری شبکه یاری می نماید.

علاقمندان به این سرویس می توانند با مراجعه به وب سایت شاتل موبایل به آدرس www.shatelmobile.ir اطلاعات مورد نیاز خود در این خصوص را کسب کرده و در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره، با شماره 09981000000 تماس حاصل کرده و از مشاوره 24 ساعته مشاوران شاتل موبایل برخوردار گردند

منبع:وبلاگ رندباز

 

 

 

 

  • thenirvana nirvana
  • ۰
  • ۰

شرکت شیائومی به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های الکترونیک که در زمینه های مختلفی مانند طراحی، توسعه و فروش گوشی های هوشمند، برنامه تلفن همراه و لوازم مصرف الکترونیک فعال است، کار خود را از سال 2010 با هدف ساخت محصولات ارزان ولی با کیفیت آغاز کرد. یک سال بعد یعنی در سال 2011 اولین گوشی هوشمند شیائومی به نام mi one در بازار چین عرضه گردید. قطعا کمتر کسی در آن زمان فکر می کرد که این شرکت بتواند در بازار پرفراز و نشیب گوشی های هوشمند دوام بیاورد. چرا که این بازار با همه جذابیت هایش می تواند پر از چالش های بزرگ و کوچکی باشد که در صورت کمترین غفلت کمپانی ها را ورشکست خواهد کرد.

شیائومی با ارائه محصولاتی ارزان با کیفیت، خیلی زود توانست به یک برند محبوب در جهان بدل گشته و طرفداران فراوانی را برای خود دست و پا کند. کسب رکورد گینس در سال 2015 به خاطر فروش بی سابقه گوشی هوشمند در 24 ساعت از اولین رکوردهای جالب این برند نوپا بود که در سال 2018 با فروش بی سابقه گوشی هوشمند Redmi S2 تکرار گردید و عنوان پرفروش ترین گوشی هوشمند سال را از آن این شرکت کرد.

از آن پس شیائومی به عنوان یک رقیب سرسخت در کنار برندها ی مطرح جهانی مانند هواوی، سامسونگ و اپل می درخشید و برای کسب عنوان های رقیبان از هیچ تلاشی فروگذار نمی کرد. هرچند که هواوی بعد از اعمال تحریم ها از میدان رقابت سامسونگ و اپل خارج شده بود ولی شیائومی با ارائه محصولات قابل رقابت با کمپانی های مطرح نه تنها توانسته بود خود را به یک کالای محبوب و پرطرفدار در بین مشتریان تبدیل کند بلکه به یک رقیب خطرناک در بین شرکت ها نیز بدل گشت.

در سال های اخیر با توجه به فعالیتهای نرم افزاری شیائومی و بروز رسانی مداوم محصولات این شرکت، کاربران گوشی های هوشمند شیائومی علاوه بر برخورداری از محصول باکیفیت ارزان ، امکاناتی مشابه برندهای مطرح در اختیار خواهند داشت که این امر عرصه رقابت را برای برندهای دیگر بسیار سخت خواهد کرد.

پیشینه شرکت شیائومی نشان می دهد که سهامداران این شرکت به دنبال یکه تازی در بازارهای آسیایی، اروپایی و حتی آمریکایی بوده و برای رسیدن به این هدف تلاش های فراوانی خواهند کرد. شنیده ها حاکی از آن است که این شرکت قصد دارد تا سه سال آینده یعنی سال 2024 از همه رقیبان پیشی گرفته و با حذف سامسونگ و اپل، صدرنشینی جدول فروش جهانی را برای همیشه از آن خود کند. هرچند که این جایگاه در اوایل سال جاری میلادی برای یک ماه متعلق به این شرکت بود و با پیشتازی دوباره سامسونگ خیلی زود به پایان رسید، ولی قطعا این غول چینی دست از کار نمی کشد و با برنامه ریزیهای کوتاه مدت و بلند مدت زیادی مانند ایجاد شبکه گسترده از 30 هزار فروشگاه غیر آنلاین این عنوان را از آن خود خواهد کرد. چشم اندازی که با طراحی های خلاقانه و زیبای این برند بسیار دور از دسترس نخواهد بود.

منبع : وبلاگ رندباز

 

  • thenirvana nirvana