interesting things

  • ۰
  • ۰

یکی از دغدغه هایی که همیشه همراهمان بوده نگرانی هایی مانند گم شدن و یا به سرقت رفتن تلفن همراه می باشد. اگر این اتفاق برای فردی رخ دهد جدا از خسارت های مالی ، سارق و یا افراد فرصت طلب با استفاده از سیم کارتی که به مالکیت فردی دیگر ثبت گردیده است راه های متفاوتی را برای سوء استفاده از سیم کارت دارند . به همین خاطر مسدود سازی سیم کارت مفقود شده و یا به سرقت رفته از اهمیت بالایی برخوردار است . از همین رو اپراتور ها برای حفظ امنیت حریم خصوصی مشترکین خود ، روش هایی را برای مسدود سازی موقت سیم کارت ارائه داده اند . این امر مانع هر گونه سوء استفاده از سیم کارت شما میشود . لازم به ذکر است که سوء استفاده ها میتواند شامل کلاهبرداری از مخاطبین تلفن همراه شما و ساخت حساب کاربری های جعلی در پلتفرم های خرید و فروش شود که جرائم سنگینی را برای مالک سیم کارت ایجاد می کند . ما در ادامه این مطلب قصد معرفی چگونگی سوزاندن سیم کارت در اپراتور رایتل را داریم .

 

نحوه مسدود سازی سیم کارت رایتل

اپراتور رایتل به عنوان سومین اپراتور رایج کشور مانند دیگر اپراتور ها روش هایی در زمینه مسدود سازی موقت یا دائم سیم کارت در هر زمان و مکان با استفاده از تلفن همراه (غیر حضوری) و مراجعه به نمایندگی ها (حضوری) ارائه داده است تا مشترکینی که به هر دلیلی قصد سوزاندن سیم کارت خود را داشتند برای انجام این کار اقدام کنند .

راه های مسدود سازی سیم کارت رایتل به صورت حضوری و غیر حضوری عبارت اند از :

1 _ مراجعه به اپلیکیشن رایتل من
2 _ استفاده از کد ملی

 

مراجعه به اپلیکیشن رایتل من

اپراتور رایتل برای مشترکین دارای سیم کارت دائمی رایتل و سیم کارت اعتباری رایتل اپلیکیشنی را ارائه کرده که سالانه خدماتی را به این اپلیکیشن اضافه می کند. یکی از خدمات کاربردی که مشترکین باید به آن اهمیت بدهند سوزاندن موقت سیم کارت در شرایط خاص می باشد . مراحل سوزاندن موقت سیم کارت رایتل از طریق اپلیکیشن من به صورت ذیل است :

پس از ورود به اپلیکیشن رایتل من در منوی صفحه به روی گزینه مدیریت سیم کارت کلیک کنید سپس  در صفحه جدید به روی گزینه

« درخواست مسدود سازی » بزنید .

برای مسدود سازی خطوط رایتل خود از سوی اپراتور رایتل نکاتی به مشترکین اعلام میگردد که پیش از انتخاب گزینه تایید باید این نکات را به  صورت کامل و با دقت مطالعه کنید .

نکات ذکر شده قبل از تایید مسدود سازی سیم کارت رایتل :

1 _ اپراتور رایتل در صورت انتخاب شماره اشتباه هیچ مسئولیتی را به عهده نمیگیرد .
2 _ در صورت مسدودسازی خطوط رایتل وضعیت سیم کارت شما به حالت مسدودی دو طرفه در می آید و هیچ گونه سرویسی را روی آن دریافت نخواهید کرد .
3 _ در صورت مسدودی پیشین و یا بدهی معوقه درخواست مسدودی سیم کارت صورت نخواهد گرفت .

انجام این عملکرد (مسدود سازی سیم کارت) در طول شبانه روز فقط یکبار مقدور است . در صورتی که حداکثر ظرف بیست روز برای رفع مسدودی خطوط خود اقدام نکنید ، سیم کارت شما مجددا به حالت اولیه باز میگردد . در نهایت با انتخاب شماره مد نظر خود روی گزینه تایید کلیک کنید تا مسدود سازی سیم کارت رایتل شما انجام شود .

اگر شماهم یکی از افراد دارای سیم کارت رایتل هستید و قصد دارید با استفاده از اپلیکیشن رایتل من اقدام به مسدود سازی سیم کارت خود کنید لازم است بدانید استفاده از این روش مشروط دو حالت دارد . حالت اول این است که قبل از رخ دادن این اتفاق با همان شماره وارد سامانه رایتل من شده باشید و حالت دوم این است که رمز عبور ثابت برای خود تعیین کرده باشید .

 

مسدود سازی سیم کارت رایتل با کد ملی

استفاده از این روش به صورت حضوری می باشد . اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که سیم کارت رایتل خود را گم کرده اید و یا خط شما به سرقت رفته است، میتوانید با همراه داشتن کارت شناسایی به دفاتر نمایندگی رایتل مراجعه کرده و سیم کارت خود را مسدود یا در صورت نیاز با همان شماره قبلی سیم کارتی جدید دریافت کنید .

 

جمع بندی

شما در طول مطالعه این مقاله با نحوه مسدود سازی سیم کارت رایتل به صورت حضوری و غیر حضوری آشنا شدید . حال برای بسیاری از مشترکین سوال پیش آمده که آیا کد دستوری برای سوزاندن سیم کارت وجود ندارد ؟  در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر ، چرا که اغلب مشترکین اپراتور رایتل در زمانی که سیم کارتشان مفقود شده است به دنبال مسدود سازی سیم کارت میگردند و در این حالت کد دستوری (USSD) کاربردی ندارد .

 

منبع :وبلاگ رندباز

 

  • ۰۲/۱۱/۲۹
  • thenirvana nirvana

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی