interesting things

  • ۰
  • ۰

عدم آنتن دهی سیم کارت و پیغام "مشترک مورد نظر خاموش می باشد" در حالی که تلفن همراه روشن است از نشانه های سوختن سیم کارت هستند.

با هر مرتبه خاموش و روشن کردن موبایل به وارد کردن پین کد سیم کارت نیاز است. پین کد هر سیم کارت اختصاصی بوده و در صورت اشتباه وارد کردن آن به دفعات، برای حفظ امنیت اطلاعات شما سیم کارت به حالت تعلیق در می آید. در چنین شرایطی نیاز به مراجعه حضوری به اپراتور سیم کارت خود، ارائه مدارک شناسایی و دریافت پوکه جدید سیم کارت است.

عدم استفاده از سیم کارت اعتباری همراه اول، ایرانسل و رایتل باعث سلب امتیاز سیم کارت و واگذاری مجدد آن به فرد دیگری می شود. این فرآیند به صورت سیستمی انجام می شود و نمی توان آن را تغییر داد.

علاوه بر وارد کردن پین کد سیم کارت به صورت اشتباه و عدم استفاده از سیم کارت اعتباری به مدت 3 ماه، عوامل بسیار دیگری از جمله آسیب های فیزیکی مانند سوختن موبایل، شوک الکتریکی و به آب افتادن آن می توانند باعث آسیب به سیم کارت شوند.

در این موارد ممکن است سیم کارت سوخته باشد و ما نیاز به خرید سیم کارت جدید داریم. ما در ادامه مطلب نشانه هایی که به ما میگویند سیم کارت سوخته است را بررسی خواهیم کرد.

·        آنتن ندادن سیم کارت

آنتن نداشتن سیم کارت یکی از نشانه های سیم کارت سوخته است و شاید بتوان گفت اولین نشانه آن است.

البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که در مواردی مانند شرایط محیطی و ضعیف بودن سیگنال شبکه نیز ممکن است با آنتن ندادن سیم کارت روبه رو شویم ولی به محض برطرف شدن آنتن دهی سیم کارت باز می گردد.

عدم استفاده از سیم کارت های اعتباری به مدت 3 ماه باعث سوختن سیم کارت می شود و اگر پس از این زمان سیم کارت را روشن کنیم، آنتن دهی نخواهد داشت. در این زمان عدم آنتن دهی به دلیل سلب مالکیت سیم کارت و سوختن آن است و ارتباطی به شرایط محیطی و سیگنال ضعیف ندارد.

·        پیغام خاموش بودن سیم کارت

شنیدن پیغام مشترک مورد نظر خاموش می باشد" در حالی که گوشی شما روشن است، از نشانه های قطعی سوختن سیم کارت است.

عدم استفاده از سیم کارت برای طولانی مدت، آسیب های فیزیکی نظیر به آب افتادن نیز باعث سوختن سیم کارت خواهند شد.

·        آسیب فیزیکی سیم کارت

افتادن موبایل داخل آب، شوک الکتریکی و سوختن آن می تواند منجر به سوختن سیم کارت شود.

هر یک از این آسیب های فیزیکی می توانند باعث عدم آنتن دهی سیم کارت شوند که نشانه اصلی سوختن سیم کارت است.

چیپ سیم کارت که اصلی ترین قسمت آن برای برقراری ارتباط بین موبایل و سیم کارت است نیز با آسیب فیزیکی دچار مشکل می شود. در صورتی که چیپ دچار خط و خش شود، کارکرد آن با اختلال روبرو شده و نیاز به دریافت سیم کارت جدید است.

·        مشکل در برقراری تماس

یکی از مهم ترین نشانه های سوختن سیم کارت این است که امکان تماس گرفتن با آن وجود ندارد.

در چنین شرایطی برای اطمینان از سلامت سیم کارت ابتدا موجودی سیم کارت را چک می کنیم.

استعلام موجودی سیم کارت همراه اول: #121*10*

استعلام موجودی سیم کارت ایرانسل:#1*141*

پس از استعلام موجودی سیم کارت، در صورتی که موجودی شما برای برقراری تماس کافی بود ولی امکان تماس گرفتن وجود نداشت، سیم کارت شما سوخته است.

*در چه شرایطی باید سیم کارت را بسوزانیم؟

علاوه بر مواردی که به صورت ناخواسته باعث سوختن سیم کارت می شوند، در شرایطی مانند دزدیدن موبایل، گم کردن آن و ... برای جلوگیری از بروز مشکلات حقوقی به مالک سیم کارت توصیه می شود، آن را بسوزاند.

 باید به این موضوع توجه داشت که تنها مالک سیم کارت قادر به سوزاندن آن می باشد و فرد دیگری اجازه چنین کاری را نخواهد داشت.

 

آنتن نداشتن سیم کارت، آسیب فیزیکی سیم کارت یا چیپ آن، پیغام خاموش بودن موبایل در صورت روشن بودن آن و وجود نداشتن امکان برقراری تماس از نشانه های سوختن سیم کارت است.

وارد کردن پین کد اشتباه حین روشن کردن موبایل، عدم استفاده از سیم کارت های اعتباری به مدت 3 ماه، به داخل آب افتادن موبایل یا وارد شدن شوک الکتریکی به آن نیز از دلایل سوختن سیم کارت می باشند.

 

منبع : وبلاگ رندباز

 

  • ۰۳/۰۶/۲۰
  • thenirvana nirvana

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی